Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback Phase II

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Trzecia, ostatnia generacja modelu, produkowana w latach 2007-2015. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault-Nissan D Platform, którą dzielił m.in. z Nissanami Altima i Murano oraz Renault Latitude. Stylistycznie model nawiązywał do prototypu Renault Fluence Concept. Model tradycyjnie był dostępny tylko jako liftback, kombi i coupe – pierwsza w historii auta odmiana sedan powstała jedynie w wersji koncepcyjnej. W 2010 roku Laguna została poddana faceliftingowi. W 2015 roku została wycofana z rynku i zastąpiona przez model Talisman.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna III Hatchback Phase II – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4695 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2060 mm
Wysokość 1445 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1900 mm
Rozstaw osi 2756 mm
Rozstaw kół - przód 1557 mm
Rozstaw kół - tył 1512 mm
Zwis przedni 1014 mm
Zwis tylny 926 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 842 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1487 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1490 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1440 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1377 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 470 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1005 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1805 mm
Wysokość progu załadowczego 711 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Andrzej
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Kawał porządnego auta. Dobrze, bardzo dobrze wyposażone. Przyjemnie się jeździ - w mieście i na trasie. W wersji Bose, dobre nagłośnienie, bez porównania ze standardowym w autach klasy średniej. Jeśli Laguna III i lubisz słuchać muzyki - to tylko w tej wersji. Kupilem Lagunę III bo się nasłuchałem i naczytałem pozytywnych opinii - teraz sam mogę napisać taką, No i niezawodność, miałem auta japońskie i niemieckie, Laguna III jest na co najmniej tym samym poziomie, lub lepiej - wszystko działa, poza przeglądami i standardową eksploatacją nic się nie dzieje. Z wad - to nie jest auto za którym inni będą się oglądać, brzydkie nie jest, ale jakoś wyjątkowe rzucające sie w oczy też nie. Musi się podobać.
4,8
~Łukasz
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Kto trochę poszuka i poczyta, ten wie: Renault zrobiło kawał dobrej roboty projektując L3, a przy tym samochód był w bardzo korzystnej cenie zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym (w dużej mierze ze względu na bardzo kiepską reputację poprzedniej generacji). Samochód kupiłem jako nowy (w promocji "VAT gratis" cena w zasadzie jak za kompakt), i był to jeden z ostatnich egzemplarzy z końcówki produkcji w połowie 2015. Laguna III dCI w ostatniej fazie produkcji ma niemal wszystkie zalety nowoczesnych konstrukcji (poduszki i systemy bezpieczeństwa, bezkluczykowy dostęp, bluetooth, czujnik światła/deszczu, dzienne światła LED etc) a jednocześnie silnik dCI unika kłopotów jakie trapią wiele nowoczesnych konstrukcji Diesla (brak kłopotów z DPF, dwumasą itp) Świetna propozycja dla tych którzy szukają samochodu dla rodziny. Najlepiej wybierać wersję po facelifcie czyli chyba od 2012r. Samochód został wówczas poprawiony wizualnie i konstrukcyjnie. A przy tym jest wyraźnie tańszy od konkurencji.
4,1
~tomdziek
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Auto posiadam od nowości. Po 90 tyś km i zmiany serwisu z ASO teraz już jest dobrze. Auto zostało zakupione z zamiarem zgazowania (po 8 tyś zgazowane) o czym sprzedawca zapewniał, że silnik do tego się idealnie nadaje. Został wskazany punkt gdzie trzeba to zrobić aby nie utracić gwarancji. Jak później się okazało sprzedawca jak i całe ASO z Gd. są niestety do d... Pierwsze na wymianę poszły amortyzatory po jakiś 3tyś km - gwarancja. Po ok 20 tyś do tej pory problemy z odpalaniem, szczególnie po nocy , jak jest duża wilgotność. Auto trafiało z tą przypadłością do serwisu z 5 razy - czyszczona przepustnica, zmiana oprogramowania, ale mało to pomogło. Aktualnie aby odpalić tak za 2-3 razem załapuje , trzeba podgazować. Po ok 60 tyś padła pompa paliwa (2000 zł) gwarancja nieuznana bo gaz (praktycznie zawsze w baku 3/4 paliwa). Po 90 tyś km padł silnik. ASO znowu winę zwaliło na gaz. Okazało się , że ten typ silnika ma ręcznie regulowane zawory, co trzeba przeprowadzać co ok 60 tys km. Oczywiście w ASO co przegląd zapewniało mnie że ma hydraulicznie regulowane, dopiero ktoś z serwis Polska przyznał się, że jednak nie. Wycena naprawy 8000 tyś. W serwisie Renoart zrobili to za ok 3000 tyś. i jak mechanik powiedział nie jestem pierwszy smutny, który do nich z ASO z tym problemem przyjeżdża. Autko zrobione, na gazie pięknie teraz śmiga, niedługo jadę na regulację zaworów (ok 800 zł) , po przejściach ale z mojej Lagunki jestem zadowolony. Na gazie przejachane ponad 140 tyś także powoli się samochód zwraca. Przy Lagunie grunt to dobry mechanik, który przy przeglądzie przejrzy resztę i na bieżąco naprawi.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback Phase II
8,5 – 10,5
l/100 km
5,7 – 6,9
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
W dwie osoby, jadąc drogami krajowymi, jadąc około 95-100 km/h spalanie wynosi około 6.7L. Przy częstszym wyprzedzaniu, ale zachowując powyższe prędkości maksymalne spalanie wynosiło ok. 7.4L. Jeśli jednak podniesiemy prędkość do 110-120 z częstym wyprzedzaniem, to podniesie to wynik do 8,3L. Jazda autostradowa ze stałą prędkością to około 8.5-9L. Najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to 6.4L na trasie (2 osoby, ~95-100km/h, wyłączona klima). W mieście Warszawa przy oszczędnej jeździe 9-9.5L, przy ostrzejszej 11L.
8,5
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jeżeli na siłę będzie się uprawiać eko jazdę (czyli tak jak wskazuje komputer) to niemile zaskoczy wysokim spalaniem. 140KM i 195nm musi swoje brać. Na eko jeździe, czyli zmiana biegów przy 1900-2200 obrotów, spokojne przyspieszanie i zero szaleńst (czyli zero przyjemności z jazdy) to średnie spalanie to 11 po mieście i 7.5 w trasie. Ja jednak jeżdże przy wyższych obrotach (2000-3000), średnio dynamiczne przyspieszanie, hamowanie silnikiem i przewidywanie warunków na drodze to spalanie po mieście mam 11.5 a w trasie nadal 7.5. W to także wlicza się okazyjna bardzo dynamiczna jazda, czyli skoki obrotów pod 6000, albo jazda 200 na godzine na 25 km odcinku. Ważne żeby trzymać obroty ponad 2000 bo od tego momentu samochód ma 85% momentu dostępnego (165nm) a to wystarcza na zachowanie dynamiki i przyjemności z jazdy.
7,8
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Jeżdżę po małym mieście.Do pracy mam ok. 3km. Małe miasto oznacza częste dość częste zatrzymania(krótkie odcinki między światłami).Mam oponki 215/50/17 zarówno letnie jak i zimowe, więc dość szeroko :) W zimę doszedłem nawet do 10l po mieście.Ostatnio w trasie Żyrardów-Świnoujście-Żyrardów(ponad 1200km) w 4 osoby(z malutkim bagażem) spalanie wyszło 5.9l/100km przy włączonym tempomacie na 130km/h.W zimę jechałem do Zakopanego.4 osoby, pełny bagażnik tempomat gdzie się dało na 130km/h.Wiadomo w wielu miejscach wolniej.Później zasypana zakopianka itd.Troszkę jazdy po zakopcu i okolicach a potem powrót.Spalanie?6.2 l/100km Generalnie staram się jeździć oszczędnie i delikatnie, nie szarpać.Średnio na mieście 8 i dużo mniej się nie da, żeby nie być zawalidrogą.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback Phase II