Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Artur
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Nie żałuję zakupu tego samochodu, zamierzam zachować go na dłużej. Karoseria nie rdzewieje jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją a to wg. mnie w kilkunastoletnim aucie jest najważniejsze. Konstrukcja mechaniczna auta jest prosta i trwała. Np. tylna belka skrętna a nie zawieszenie wielowahaczowe, łatwo dostępne i niedrogie części zamienne. Nawet jak się coś zepsuje, jak jest zdrowa blacha, to praktycznie wszystko inne można wymienić. Bardzo przyjemny jest ten samochód w prowadzeniu, daje poczucie kontroli w każdych warunkach. Nawet dzisiaj, jego linia nadwozia, szczególnie w wersji hatchback, może się podobać. Podsumowując - jeśli ktoś rozważa zakup tej wersji Laguny, zdecydowanie mogę to auto polecić. Myślę że pozostanie ze mną na dłużej...
4,1
~Schreder
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Auto przede wszystkim wygrywa z konkurencją ceną. jest jak na Francuza wykonane dosyć dobrze, plastiki aż tak nie straszą a karoseria jest spasowana bardzo dobrze. Oczywiście, jak to francuz, wszystko potrafi zaskrzypić, bardzo łatwo łamią się różne plastiki np ten od lampki podsufitkowej jak chcemy żaróweczkę wymienić a lampy z przodu mimo niskiego przebiegu potrafią już mieć widoczne ślady złażącej osłony. Poza ceną na plus na pewno są bezawaryjne silniki benzynowe, w miare tanie części z ASO i komfort podróży chodź w porównaniu do Laguny 2 auto jest o wiele twardsze ale nie do końca pewniejsze w prowadzeniu. Całokształt na mocną 4 szczególnie, że za niecałe 19 tys zł dostajemy naprawdę kawał auta z klasy średniej, który jest wygodny, cichy i nie straszy kosztami utrzymania.
4,6
~Adek
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Auto użytkuję przez rok czasu. Przejechałem nim zaledwie 15 tyś km ale już coś na jego temat mogę powiedzieć. Na pewno jest bezawaryjne i niezawodne. Jak na silnik 2.0 140 km spalanie na poziomie około 9 - 10 l gazu w mieszanej jeździe nie jest zbyt wygórowane. Zawieszenie bardzo trwałe, przez ten czas nie musiałem robić nic a jeździe jak nowe. Trakcja bardzo dobra, komfort również. Laguna 3 nie jest już królową lawet jak jej poprzedniczka. To bardzo udany i bezproblemowy model samochodu. Problemy z elektroniką to już przeszłość. Jak na tą wielkość to trochę ciasne ale za to bagażnik baardzo duży. Największa zaleta tego samochodu to zabezpieczenie antykorozyjne. Zero, dosłownie zero rdzy na karoserii. Po prostu jestem w szoku. Auto ma oryginalny lakier. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam każdemu kto potrzebuje niezawodne auto. Uwaga, moja opinia dotyczy bardzo zadbanego i wzorowo utrzymanego pojazdu, z który zapłaciłem dobre kilka tysięcy więcej niż średnia cena z danego rocznika. Co kupisz, to później masz.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011
8,7
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Powiem tak, samochód jest duży prawie jak mondeo, ale o wiele lżejszy. Przy spokojnej jeździe, którą wszyscy nazywają dziadowaniem samochód na trasie ze wzniesieniami spala 7L/100km. Trzeba też umieć nim jeździć, z uwagi na fakt ze wykorzystuje się ukształtowanie terenu. W cyklu mieszanym, trasa 22 km i miasto 5-6 srednie spalanie to około 8,5 L. Rekordem było 12,5 z uwagi na korki, upał i klimatyzacje, oraz jazdę od świateł do świateł. Samochód nie nadaje się do jazdy po mieście. Na autostradzie on po prostu płynie na 6 biegu. Wiadome jest, że powyżej 110-120 spalanie rośnie, bo wtedy opór powietrza rośnie w kwadracie. Ogólnie, jak ktoś u mnie jeździć oszczędnie, bez męczenia samochodu i dwumasy to spokojnie można osiągać przyzwoite wyniki. Tak w tym samochodzie jest koło zamachowe dwumasowe. Mowa o benzynie 2.0 140 km.
10,3
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
No nie wiem skąd maksymalne spalanie 10l. Jeżdżę głównie w mieście ale w małym i tutaj nie ma dużo korków i spalanie mam zazwyczaj ok. 12-14l, cykl mieszany to ok 10-11l, na autostradzie przy ok 140km/h to ok 12l przy jeździe 80-90km/h dopiero jest fajnie bo ok 7/8l pali. Jest to największa wada tego samochodu (jeśli zakładamy, że jest sprawny).
8,0
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Jeżdżąc głównie do pracy ¾ trasy to miasto wyszło mi 8.5 wg komputera. Po trasie jadąc z prędkością 90-100km pokazuje 6-6.5 wiec myślę że tragedii nie ma. Jedyne co boli to odczucie braku mocy mimo 140KM. Ale autko na plus

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback