Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Sebastian
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
Samochód bardo poprawny, jest to moje 3 renault. Pierwsze to clio 2 z super silniczkiem 1.6 benzyna, rzadki okaz, oraz megane 2 ph2 z silnikiem 1.6 benzyna. Silnik 2.0 turbo daje frajde z jazdy, co prawda skrzynia biegów w automacie mogłaby szybciej zmieniać biegi ale i tak można smiało powiedzieć że auto jest dynamiczne. Bogate wyposażenie w wersji privilage daje naprawdę przyjemność w długich trasach. Mankamentem jest wysoki apetyt na paliwo z tego też powodu założyłem LPG. Koszt instalacji ok 3tys zł. Odpowiednie zestrojenie instalacji daję naprawdę niewyczuwalny spadek mocy oraz ogromną oszczędność w portfelu. Koszt utrzymania samochodu jest zdecydowanie wyższy niz w kompaktowej meganie, jednak nie ma co się dziwić bo Laguna jest o oczko wyżej. To co mnie akurat zabolało po kosztach to wymiana rozrządu. Niestety zalecana jest wymiana koła pasowego wału i cały osprzęt, naprawdę warto to zrobić ponieważ jeżeli to nam się uszkodzi to konstrukcja tego jest tak zrobiona iż dotknie rozrząd a przez to możemy się liczyć na naprawdę duże koszta naprawy. Koszt takiego zestawu to ok 1400zł. Wadą w tym samochodzie w wersji hatchback jest pojemność schowków, w porównaniu z megane 2 to praktycznie ich nie ma. Bagażnik także nie grzeszy pojemnością więc dla tych którzy mają czasami więcej rzeczy do przewożenia zdecydowanie polecam opcję kombi. Zawieszenie w samochodzie jest zestrojone poprawnie, jak to w renault bywa zużywają się szybko gumy na końcówkach drążków oraz łączniki stabilizatora. Koszt części jest niski. Zabezpieczenie antykorozyjne jest świetne. Jak na 10 letni samochód ani trochę nie widać by coś niepokojącego się działo. Auto z tym silnikiem oraz w wersji privilage lub initiale paris mogę polecić każdemu. Jest to naprawdę udana konstrukcja Renault, toporny silnik f4rt jest naprawdę bardzo dobrą jednostką w tym samochodzie.
4,8
~Remeiz2
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
Jestem posiadaczem tego samochodu od poltora roku.Przejechalem do tej pory 8 tys.km Jazda to czysta frajda.Swietnie trzyma się drogi.Zawieszenie jak dla mnie jest w sam raz ani za miękkie ani za sztywne.Uklad kierowniczy wspanialy przy małych prędkościach kierownica kreci się bez zadnego wysiłku przy wiekrzych trochę sztywnieje.Mam samochod ze skrzynia automatyczna i niepotrzebne sa przyciski sport komfort gdyż skrzynia sama reaguje na przycisniecie gazu.Jak naciskam lagodnie zmienia biegi przy 2000 obr/min jak potrzebuje dużego przyspieszenia wciskam gaz mocno wtedy zmienia bieg przy 4000 obr/min W srodku cicho obojętnie przy jakiej predkosci.Jesli chodzi o spalanie jak na automat i taka moc do przyjęcia.W jeździe mieszanej z przewaga pozamiejskiej przy predkosci do 120 km spala mi 8l/100km ale gdy sobie pozwole na autostradzie to nawet 10l.W czasie jazdy typowo miejskiej maksymalnie to 12l Jest to mój piaty samochod.Mialem do tej pory Fiata 125p,Audi 100,Forda Mondeo i Opla Vectre C.Z wszystkich posiadanych samochodow Laguna kladzie wszystkie na łopatki pod każdym względem.Jesli chodzi o awaryjność to prawie żadna.Do tej pory wymienile tylko zaworki w klimatyzacji gdy uciekl mi gaz.Zplacilem za nie 40 PLN plus robocizna i nowy czynnik chlodzacy.Oczywiscie wymieniałem tez olej filtry,swiece.Za caly przegląd w srwisie samochodow francuskich Agena zaplacilem 380 PLN Na zakup tego samochodu zdecydowałem się kiedy przez tydzień jezdzilem samochodem zastępczym wlasnie tej marki.Po odbiorze Opla z Warsztatu w ciągu dwóch tygodni zakupiłem moja Lagune.Jestem nia zachwycony i następny samochod jeśli ten będzie się nadal tak spisywal będzie tez Laguna.Moze ukarze się nowa generacja.Polecam ten samochod.
4,8
~Remeiz2
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
Jestem posiadaczem tego samochodu od poltora roku.Przejechalem do tej pory 8 tys.km Jazda to czysta frajda.Swietnie trzyma się drogi.Zawieszenie jak dla mnie jest w sam raz ani za miękkie ani za sztywne.Uklad kierowniczy wspanialy przy małych prędkościach kierownica kreci się bez zadnego wysiłku przy wiekrzych trochę sztywnieje.Mam samochod ze skrzynia automatyczna i niepotrzebne sa przyciski sport komfort gdyż skrzynia sama reaguje na przycisniecie gazu.Jak naciskam lagodnie zmienia biegi przy 2000 obr/min jak potrzebuje dużego przyspieszenia wciskam gaz mocno wtedy zmienia bieg przy 4000 obr/min W srodku cicho obojętnie przy jakiej predkosci.Jesli chodzi o spalanie jak na automat i taka moc do przyjęcia.W jeździe mieszanej z przewaga pozamiejskiej przy predkosci do 120 km spala mi 8l/100km ale gdy sobie pozwole na autostradzie to nawet 10l.W czasie jazdy typowo miejskiej maksymalnie to 12l Jest to mój piaty samochod.Mialem do tej pory Fiata 125p,Audi 100,Forda Mondeo i Opla Vectre C.Z wszystkich posiadanych samochodow Laguna kladzie wszystkie na łopatki pod każdym względem.Jesli chodzi o awaryjność to prawie żadna.Do tej pory wymienile tylko zaworki w klimatyzacji gdy uciekl mi gaz.Zplacilem za nie 40 PLN plus robocizna i nowy czynnik chlodzacy.Oczywiscie wymieniałem tez olej filtry,swiece.Za caly przegląd w srwisie samochodow francuskich Agena zaplacilem 380 PLN Na zakup tego samochodu zdecydowałem się kiedy przez tydzień jezdzilem samochodem zastępczym wlasnie tej marki.Po odbiorze Opla z Warsztatu w ciągu dwóch tygodni zakupiłem moja Lagune.Jestem nia zachwycony i następny samochod jeśli ten będzie się nadal tak spisywal będzie tez Laguna.Moze ukarze się nowa generacja.Polecam ten samochod.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW 2007-2011
10,3
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
MIARODAJNY POMIAR! Posiadam auto z 2008r. - piękna wersja Initiale Paris z dobrej klasy instalacją gazową BRS Sequent24. Spalanie wydaje się być adekwatne do pojemności silnika i masy auta. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że dokonany przeze mnie pomiar zużycia paliwa jest BARDZO DOKŁADNY - przez niemal rok notowałem każde tankowanie i na tej podstawie wyliczyłem z wykorzystaniem Excela RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA. W omawianym okresie auto przejechało 15324 km zużywając 1572 l LPG oraz 191 l benzyny. Co to oznacza? Wynika z powyższego, że średnie spalanie wyniosło 11,5 l / 100 km, na co składa się 10,26 l LPG oraz 1,24 l benzyny. Biorąc pod uwagę średnie ceny w omawianym okresie koszt przejechania tym autem 100 km wynosi 32,3 zł / 100 km. Powyższy pomiar jest miarodajny również z tego względu, że był przeprowadzany w różnych porach roku oraz w różnych warunkach drogowych. Ponadto mniej więcej równomiernie rozkłada się podział tras miasto - trasa - długie trasy - krótkie odcinki. Co ciekawe nie zauważyłem jakiś specjalnych różnic w zużyciu paliwa zimą i latem, ponadto nie ma też specjalnych różnic, gdy staram się jeździć oszczędnie i mniej oszczędnie. Po prostu auto musi spalić swoje i nie ma na to rady. Poprzednim moim autem było Renault Megane kombi z 2007r. (również z LPG) z silnikiem 1.6 (112 KM). Średnie spalanie liczony w tym aucie było o około 3 litry niższe niż w Lagunie (7,46 l gazu + 1,1 l benzyny = 8,56 l /100 km). Koszt przejechania 100 km - ok. 7 zł niższy. Wracając jednak do oceny samej Laguny. Auto kupiłem w 2013r. sprowadzane z Niemiec z zakładaną tam instalacją gazową i przebiegiem (!) 38 tys km. Przebieg okazał się prawdziwy, co potwierdził serwis Renault w Polsce. Auto w najbogatszej wersji Initiale Paris (w 2008r. kosztowało jako nowe 125 tys zł). Samochód bardzo ładny, wygodny, choć sama kabina jest raczej kompaktowa i nie należy do najbardziej obszernych w tej klasie. Żonie znakomicie jeździ się automatem, mi on nie przeszkadza. Jeśli chodzi o mankamenty pojazdu to razi mnie jakość spasowania niektórych elementów wnętrza (skrzypiące kratki wentylacyjne, czy środkowa część konsoli). Poza tym - w porównaniu z Meganką - wewnątrz jest dużo mniej schowków i są dużo mniejsze. Ale generalnie auto godne polecenia, a silnik typu F4R 2.0T 170 KM, który pochodzi z Laguny II, jest idealny do zagazowania. Prosta, bezawaryjna konstrukcja, która może nie rzuca na kolana osiągami, ale sprawdza się w codziennym użytkowaniu znakomicie. Podstawowy benzynowy silnik Laguny III - 2.0 140 KM - jest znakomity, ale zdania na temat założenia w nim LPG są bardzo podzielone. Wersja Initiale Paris to m. in. ksenony skrętne, elektryczna regulacja foteli, system hand free, kimatronic, navi, skóra + drewno, 18 calowe alufelgi i wiele, wiele innych. POLECAM!
10,3
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
Auto na gazie jeździ super. Średnie spalanie przy jeździe miejskiej 11-12 litrów. Oszczędna jazda w trasie 9 litrów. Jazda autostradowa przy 140km/h i pełnym obłożeniu około 12 litrów. Przy 160-170km/h około 13 litrów. Silnik ze względu na swoją konstrukcje idealnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Poza terminową wymiana olejów i filtrów nie miałem innych niespodziewanych wydatków.
9,7
Renault Laguna III
Hatchback 2.0T 16v 170KM 125kW
Przez brak awarii jest super - wydatki standardowe okresowe, spalanie duże, ale w gazie, byłem tego świadom. Wybrałem to auto z uwagi na starego typu silnik, starego typu skrzynię automatyczną, tak by to działało latami bez awaryjnie i póki co tak jest.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback