Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Piotr
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Przeszedłem już wszystkie modele Renault tej wielkości: Renault 21, Laguna I, Laguna II, teraz Laguna III. Po drodze Scenic. To były włącznie z Laguną II najmniej problematyczne samochody w moim życiu. W Lagunie III wyeliminowano lub ograniczono większość problemów obecnych w poprzednich modelach, jest bardzo bezpieczna, świetnie zabezpieczona przed korozją, ma dobre właściwości jezdne. Przez 50 tys. km użytkowania nie zepsuło się nic poza przednimi wahaczami (zużycie eksploatacyjne po 200 tys. km). Poza tym wyłącznie wymiany eksploatacyjne.
4,6
~Lukasz
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Kupiłem 6-letnie używane auto z salonu Renault, poprzedni właściciel zostawił w rozliczeniu. Silnik 2.0 dCi 150KM daje dużo frajdy z jazdy, aczkolwiek głównie na wysokich biegach. Jeżeli chodzi o trasy to auto prowadzi się świetnie, nawet na 5 czy 6 biegu czuć moc, auto potrafi nieźle przyspieszyć. W jeździe miejskiej na niższych biegach trzeba wejść na wysokie obroty żeby auto dostało kopa, inaczej może trochę zamulić. Auto jest bardzo wygodne, aczkolwiek bardzo często zdażało się, że pasażerowie podczas wsiadania do tyłu uderzali głową o dach, choć nie do końca wiem czemu. Jeżeli chodzi o miejsca z przodu to jest super. Jak na razie nie miałem żadnych poważniejszych usterek, wymienione zostały tylko tarcze i klocki oraz pompa wody się rozszczelniła w dzień po wymianie płynu chłodniczego. Poza tym standardowo wymiany płynów i filtrów. Do tej pory jeździłem autami mniejszymi (renault megane, ford focus, vw polo) tak więc Laguna to zdecydowanie wyższa liga. W chwili obecnej nie zamieniłbym go na żadne inne. Spalanie w mieście przy włączonej klimie około 8,5 l/100km, na trasie schodzi do 7,2 l/100km.
4,9
~Arek . Z
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Przy wyborze auta decydowało kryterium oszczędnego ale i zarazem mocnego silnika i z tzw rynku wturnego na nowe takie klasy brakło funduszy, z racji dużych przebiegów jak i częstego wyprzedzania na trasie, więc musiał być to diesel, zdecydowałem się na Lagune III gdyż już wcześniej jeździłem pierwszą generacją laguny. Porównując do poprzedniczki aktualnie widać duży postęp pod względem użytych materiałów wewnątrz auta. Jest ono pod każdym względem lepsze, tj. lepiej wykonane, lepiej wyciszone, znacznie lepiej się prowadzi. Jeszcze jedno, dosyć istotna informacja nie kupowac aut z niemiec oglądalem 8 szt a mam rodzinę z ASO Renault i razem na wycieczki się wybieraliśmy wszystkie 8 szt jakie oglądaliśmy miało cofnięty liczik dlaczego bo trudno sprawdzić renówke sprowadzoną z niemiec a tak miały niby 50 - 80 tyś km a naprawdę tak około 220-370 tyś km! ( tak niemcy dislem jeżdżą a nie na ulicy trzymają , redni niemiec przejeżdża 35 - 55 tyś km rocznie mają wkońcu poczym) i nadawały się tylko do d.... ( dodatkowo powypadkowe i nie tak delikatnie dostały tylko tzw dzwona nie wszystkie oczywiście tylko 5szt). Kto wierzy że niemiec sprzeda bezwypadkowe z małym przebiegiem i do tego tanio dobre auto polakowi IDIOCI ! mój francuz pochodzi z francji miał małą przygode 3 elemęty malowane pogodziłem się z tym bo szukałbym 5 lat i nie znalazł auta. POLECAM ja jestem mile zaskoczony kupione miało 70tyś km teraz ma 160 i nic się nie sypneło to oczymś swiadzy . Pozatym renówka była testowana w teście dugodystansowym na odcinku 100 - 200 i 300 tyś km i wyniki były doskonałe.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Samochód gody uwagi. Za tą cenę takie auto z takim wyposażeniem za zachodnią granicą się nie dostanie. Auto posiada sporo elektroniki, automatyczną skrzynię biegów i nie ma szans by w mieście zejść poniżej 10-11L, trasa trochę lepiej ok 8L przy oszczędnej jeździe bez hamowania i przyśpieszania. Jeśli ktoś szuka oszczędnego samochodu to nie ten kierunek. Można zrobić Ecotuning, ale jest to zmniejszenie spalania o ok 0,5l na 100 - czy warto zależy czy dużo się jeździ. Pozdrawiam i życzę 3 na 100:)
7,5
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
150 koni i automatu nie da się oszukać - średnia w okolicy 8 litrów - zaraz odezwą się właściciele niemieckich pancerwagenów twierdząc , że ich sprowadzone z RFN doskonałości palą niecałe 5 l, poniżej 6 itd. ale trzeba wziąść poprawkę , że BMW, AUDI, Mercedes itd. zaniża spalanie do 30 % i ich ,,doskonałe" komptery nijak się mają do ilości paliwa wlewanych do baku. Polecam wyniki badań niezależnych organizacji, link do strony: http://autokult.pl/2013/05/30/koncerny-podaja-nawet-o-30-zanizone-dane-na-temat-spalania
6,3
Renault Laguna III
Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Moim zdaniem nie jest zle. Poprzednio mialem Scenica 1.5 dCi 106 wiec wydawalo mi sie, ze Laguna pali za duzo, ale jednak to wieksze, ciezsze auto z mocniejszym silnikiem. W miescie spalanie to okolo 7,5-8,0 litrow/100 km. Na trasie spada do okolo 5,7 litrow/100 km. Srednio trzeba liczyc, ze spala okolo 6,5-7,0 litrow/100 km. Przy tej kategorii mocy i niezlych osiagach to calkiem dobry rezultat. Oczywiscie "katalogowo" ma byc o litr mniej, ale to chyba da sie osiagnac jezdzac bardzo delikatnie. Jednak jezeli ktos ma zamiar jezdzic tym ekonomicznie, to lepiej niech wezmie pod uwage wersje 1.5 dCi 110 KM.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback