Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi

Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie odświeżona, choć próżno szukać w niej stylistycznych innowacji. W porównaniu do poprzedników, zwiększyły się również rozmiary auta. Model tradycyjnie nie jest dostępny w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi.

Renault Laguna GT - przód - reflektory włączone
Renault Laguna GT - widok z przodu
Renault Laguna GT - widok z tyłu
Renault Laguna GT - widok z przodu
Renault Laguna GT - pedały
Renault Laguna GT - manetka zmiany biegów pod kierownicą
Renault Laguna GT - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Renault Laguna

  • Laguna III   2007 - teraz
    Renault Laguna III
    • Wybierz generację

    • Laguna III (2007 - teraz)
    • Laguna II (2001 - 2007)
    • Laguna I (1993 - 2001)

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Wersje nadwozia Renault Laguna III

Silniki Renault Laguna III Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Renault Laguna Coupe GT - piękna harmonia
 
Nasz test Renault Laguna Coupe GT 2.0 dCi 180 KM

Samochody tworzone w duchu Gran Turismo z reguły kosztują setki tysięcy, choć ich ceny mogą mieć nawet sześć zer. Istnieje jednak samochód, który zabierze Was do tego świata za o wiele mniejsze pieniądze. Czy to dobry pomysł?

Renault Laguna III - niedoceniona?

Zaufanie buduje się latami i tak naprawdę wystarczy chwila nieuwagi, żeby wszystko wzięło w łeb. Renault dobrze wie jak to boli, bo dzięki wizjonerskim inżynierom i wrednym księgowym zraziło własnych klientów do swojej limuzyny. Czy następca, Renault Laguna III, jest już bardziej dopracowana i stanowi...

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna 72,23

Renault Laguna 2.0 , 115KM 70,91

Renault Laguna 1.9dCi 90,39

Renault Laguna Confort Dynamique 72,66

Renault Laguna 3 kosy 74,85

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

ronnie1404 51,55

misioq 86,57

pdg_34 48,41

michal-q 64,59

slavo1 87,08

savvy 40,01

piotrbard 42,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Serwisy do Lagunki
Serwisy do Lagunki Witam ostatnio lagunie stuknęło 180 000 km. Ostatnio bezproblemowo pokonała 2 po...
Wymiana zamka centralnego od drzwi kierowcy
Wymiana zamka centralnego od drzwi kierowcy Dziś wymieniłem zamek w ASO, ponieważ zaczął szwankować czasem zamykał a czasem ...
REGENERACJA TURBINY
REGENERACJA TURBINY Demontaż turbiny - powiedzieli 250 zł. Pomyślałem, że to złodziejstwo... Zresztą...
Drobny serwis
Drobny serwis Witam z autem dawno nic się nie działo i odpukać oby tak dalej. Jednak ostatnio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Laguna
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Honda Accord
2.2 DTEC (150 KM)
BMW Seria 3
320d (184 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna Expression Renault Laguna Expression
Rocznik: 2010. Przebieg: 60 200 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 35 777 zł
Renault Laguna III 1.5 DCI 110 KM 5DR Carminat Renault Laguna III 1.5 DCI 110 KM 5DR Carminat
Rocznik: 2012. Przebieg: 143 338 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 42 000 zł

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna III Grand Tour Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna III Coupe Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna Hatchback 2011 Renault Laguna I Hatchback - galeria społeczności Renault Laguna III Renault Laguna II Renault Laguna III Grandtour Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna GT
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 453
Przejechany dystans
34 303 290 km
Zatankowanego paliwa
1 826 574 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 406
Wydanych pieniędzy
2 850 011 zł
Średnie wydatki na auto
1 332 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 941
Wydanych pieniędzy
3 222 077 zł
Średnie wydatki na auto
1 506 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 140)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: qazwalt, dodano: 27.01.2012 09:19

Przy zakupie zależało mi na żeby samochód był oszczędny. Teraz po ponad dwóch latach wiem że był to dobry wybór. Najmniejsze spalanie jakie odnotowałem wg. komputera to 4,8 po trasie, i da się ten wynik osiągnąć nawet zimą - wymaga jednak dużej wytrwałości. Średnio spalanie po przejechaniu 50tys. km wg komputera wynosi 6,0. Wg. ilości zatankowanego paliwa 6,3 - tankuję zawsze pod korek więc wyliczenia są miarodajne. Raz osiągnąłem na trasie 8l ale się spieszyłem. Koszty utrzymania przez 2 lata około 4500zl. Wymieniając tylko to co potrzebne, filtry, olej co 10tys. ok. 300zl, raz klocki kpl. 180zl i tylne tarcze 690zl, świece żarowe 290zl, rozrząd 1000zl, akumulator 450zl, końcówki, drążki, tulejki belki 700zl, podnośnik szyby 200zl, 2 nowe opony 600zl - czyli jak widać normalne koszty eksploatacyjne jak w każdym samochodzie. Z auta jestem zadowolony. Jak na 4os. rodzinę wygoda podróżowania, duża pojemność bagażnika, nawet pies ma swoje miejsce - ekonomiczne i nie wierzcie że jest drogi bo to francuz. To mój drugi, poprzednio miałem R21 i taż mnie nie zawiodła. Kolejny też taki raczej będzie. Minusy - ?, może nie zawsze zapalające się światła w drzwiach po ich otwarciu - czytałem na forach, można naprawić ale nie jest to takie pilne. Inne nie widzę i nie wiem skąd się biorą negatywne opinie - jak się nie dba to się nie ma to moja opinia.

pełny raport Renault Kombi 1.9 dCi

autor: Rafi_Z, dodano: 24.10.2011 02:42

Po przeprowadzce jeżdżę w koło komina odcinki najczęściej po zaledwie 2-3km i przy raczej ciężkiej nodze i często niedogrzanym silniku. i zwykłej instalacji gazowej auto pali średnio zawsze 13 z haczykiem. Bardzo rzadko 12 z przodu. Należy więc założyć to jako cykl miejski bez korków. Ewentualne szlabany na odpalonym czasami silniku. Na trasie od 8,2 (bardzo wolna jazda na odcinku ok 250km w Polsce) i podobnie 8 o 9 z haczykiem na niemieckich autostradach bez przekraczania 120km/h. ok 13-14l na niemieckiej autostradzie przy 120-165km/h. Dla porównania Trasy Bydgoszcz Toruń przy deptaniu 160km/h co się wiązało z notorycznym wyprzedzaniem i hamowaniem spaliła ok 15l.

pełny raport Renault Kombi 2.0

autor: M., dodano: 23.06.2012 02:13

Według mnie nie jest źle :-). Jeżeli chodzi o miasto średnie spalanie wychodzi mi w granicach 7,8 l, w trasie spokojnie można zejść do 5,9 l pod warunkiem, że zrezygnujemy z wyścigów z innymi użytkownikami ;-), nie spotkamy na drodze karawany w postaci autobusów, ciężarówek, niedzielnych kierowców... Moja Laguna najbardziej lubi prędkość między 100 a 110 km/h, wtedy pali najmniej ;o. Wynik 4,5 l udało mi się osiągnąć nocą na długiej trasie przy stałej prędkości właśnie 110 km/h. Jak na taki samochód spalanie jest całkiem niezłe, ja nie narzekam, choć przyznam, że staram się jeździć raczej oszczędnie. Kolega ma taki sam model Laguny, ten sam rocznik i pali mu zdecydowanie więcej ale jego styl jazdy również jest zupełnie inny (9,8l/ 15,4l/ 7,5l):-)

pełny raport Renault Hatchback 1.8 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 175KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także