Szukaj

Informacje o Renault Megane I Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika środkowo, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~vster; VECTOR10@POCZTA.ONET.PL
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
bardzo szybki i ładny samochód. nie kupił bym go z innym silnkiem. 150 koni wynagradza ceny cerwisu i drobne usterki. na światłach można zostawić więszość aut (także "teoretycznie" mocniejsze wozy jak np. niektóre v6) silnik kręci się do 7 tyś i równomiernie przyspiesza w całym zakresie. wdepnięcie gazu przy 180 km/h nadal wciska w fotel!! rasowy klang i bezpieczne nadwozie (**** w teście euroncap) niestey trzeba się pogodzić z drogimi częściami, szybciej zużywającymi się klockami i tarczami hamulcowymi. przyspieszone zużycie opon i zawieszenia. mimo wszystko szczerze POLECAM. radość z jazdy wynagradza wszystko.
4,1
~Megi
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
Jestem posiadaczem tego auta już 8 rok i niestety czas na nowszy model przez te 8 lat i przejechaniu prze zemnie 180tysięcy stan na dzień dzisiejszy 269tk mogę wiele się wypowiedzieć - Ale roztaję się z żalem i sentymentem .Bardzo dobry samochód mimo kilku drobiazgów ale to każdy pojazd ma swoje "ALE"
2,5
~Nigdy więcej Renault
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
Było to moje pierwsze auto. Jednak trafił mi się jakiś felerny egzemplarz. Auto częściej było u mechanika niż na drodze. Gdyby nie autocasco na samą tylko lawetę wydałbym podcasz 4 lat połowę jego wartości. Absolutnie odradzam. Jak ktoś chce auto o sportowych zapędach za niewielkie pieniądze, proponuję Celicę. Nie popełniajcie mojego błędu
Średnie spalanie dla Renault Megane I Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW 1996-2001
9,2
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
Moje Megane jest w nadwoziu Hatchback ale z racji,że według tej stront nie było w tym nadwoziu takiego silnika... a jednak. Spalanie w trasie 6-7 przy przepisowej jeździe. W miescie ok.13 zależy od kierowcy a dokładniej od cieżaru jego prawej nogi. Minusem tego auta jest słabe wygłuszenie, męczące na dłuższej trasie przy wyższych predkościach. Niezbyt precyzyjna skrzynia biegów. Rególacja kierownicy w 1 płaszczyznie. Plusaem natomiast ogrzewanie na przyzwojtym poziomie, dosyć wygodne fotele. Ogólnie rzecz biorąc auto niezłe do Miasta, gorzej sprawuje sie w trasie.
9,0
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
Jak na tą pojemność , ten przebieg , tą markę - francuz nie mogę powiedzieć złego słowa spalanie bardzo przyzwoite mieszczę się w 10litrach wolno nie jeżdząc moje minimum przy spokojnej jeżdzie to 7litrów ale że lubię prędkości po wyżej 200 to jest trochę więcej
9,0
Renault Megane I
Coupe 2.0 i 16V 150KM 110kW
Mi sie udało osiagnac takie wartosci, miasto jazda pół na pół szybka/normalna, trasa jazda spokojna do 120, przy szybkiej jezdzie w trasie, duzo wyprzedzania max 7.8, srednio jak dojezdzam do pracy zza miasta mam zazwyczaj 8.6. ale trzeba tu oczywiscie wspomniec ze tym autem raczej nie da sie powoli jezdzic i nie do tego ono słuzy, ono potrzebuje faceta, lepiej troche mniej pojezdzic ale za to konkretnie ;)pozdrawiam

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Coupe