Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Model produkowany w latach 1995-2002. Częściowo oparty na konstrukcji swojego poprzednika, Renault 19, z którego zapożyczono między innymi silniki i podwozie. Megane debiutował jako hatchback. Po dobrym przyjęciu, na rynku pojawiły się kolejne wersje nadwozia: sedan, coupe, kabriolet, kombi oraz minivan. Model Scenic (początkowo wersja Megane, potem stał się odrębnym modelem) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. W 1999 roku cała seria Megane przeszła face-lifting. Na konstrukcji Megane oparty jest model Proton Gen-2.

Generacje Renault Megane

  • Megane I   1995 - 2002
    Renault Megane I
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane I

Silniki Renault Megane I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 68,22

Renault Megane Beauty 74,86

Renault Megane Megi 75,28

Renault Megane Meganik Żony 86,57

Renault Megane LADY MAGGIE 70,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

przemek961 70,17

espacefan 63,44

MeganeIIMariusz 80,86

Danis1987 74,73

Misza_Elk 82,17

Scigal 64,65

andyg 64,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Sto kilometrów za 20 pln...
Sto kilometrów za 20 pln... Ponowny wojaż po A2 i Autostradzie Wolności, tym razem z lżejszą nogą (115-125 k...
Wrzucam jedynkę, auto jedzie do tyłu - co jest grane?
Wrzucam jedynkę, auto jedzie do tyłu - co jest grane? Zacznijmy od plusów. Klima napełniana 3 tygodnie temu pięknie działa, nawet w...
Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
Wymiana oleju i filtra olejowego
Wymiana oleju i filtra olejowego Jak co 10 tyś. pora na obsługę samochodu, wymiana oleju, żarówek itp. Na koniec ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

BMW Seria 1
116i (136 KM)
Kia cee´d
1.6 CRDi (128 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane III Authentique Renault Megane III Authentique
Rocznik: 2011. Przebieg: 59 072 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Megane Business Renault Megane Business
Rocznik: 2011. Przebieg: 129 200 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 29 600 zł 29 600 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 137 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

w ciagu 30000km jedna bardzo powazna usterka-wymiana wszystkich cewek zapolonowych spowodowana wypuszczeniem wadliwej serii przez firme Sagem!!!, oprocz tego to jest wspanialy samochod uwielbia wysokie obroty powyzej 3500-4000 tys. odchodzi na nich jak strzala, a pali wtedy jak smok!!! wygodny na dlugie wedrowki, pojemny bagaznik/wersja Classic/, platne przeglady co dwa lata lub 30000 km/to tez sie liczy/, klima dziala dobrze, spalanie troche duze okolo 8-9 w miescie na trasie do 90 jest ok ok 6-7 ale powyzej 100-120 to juz ma olbrzmi apetyt /szybka jazda slono kosztuje/ ogolnie kupilbym go jeszcze raz ale w wersji diesel ;)))

dodał: Rafał warszawa
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

Ogólnie trzeba bardzo dbać. Jeżeli chodzisz do mechanika i chuchasz na każdą pierdołę powinno być dobrze. Dobra rada jeżeli padnie ci pierwsza cewka - dziadowskie Sagemy, to radzę wymienić pozostałe na tańsze i lepsze zamienniki, oraz wozić ze sobą jedną w zapasie. Dużo nie kosztuje a oszczedza się nerwy. Poduszka pod silnikiem, również lepiej wymienić. Uszczelki pod skrzynią biegów- uważać- często puszczają i problem gotowt. Pasek rozrządu wymieniłem przy 85 tysiącach i uważam, że to maksymalny przebieg później to jak gra w rosyjską ruletkę. Obecny przebieg około 87 tysięcy kilometrów.

dodał: kazik
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

witam -przeiechalem swoja renia ponad 200tys-i jeszcze nie mialem z nia problemow no moze troche ostatnio mi szwankuje imobilajzer ale poza tym to jest bardzo ciekawe auto w tej cenie a szczegolnie jest atrakcyjna w wersi kombi-polecam .miesiac temu bylem na przegladzie i koles byl w szoku ze mam najechane 200 tys i nie wymienialem jeszcze koncowek dr.kier.poza tym sprawdzil mi silnik (podlaczyl pod komp) i powiedzial ze jeszcze 200 tys machne bez problemu : )

dodał: bolo1981
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

komfort jazdy - super. I to koniec plusów. Minusy korozja nadwozia - już raz był lakierowany na gwarancji i zaraz będzie znowu. Gwarancję dali optymistycznie na 12 lat. Poważna = kosztowna usterka to wymiana maglownicy, pompy wspomagania i innych części układu kierowniczego. Poza tym sporo denerwujących drobiazgów np: usterki zamka, warujący alarm, nietrwałe tarcze hamulcowe, nieszczelna klima, dziura w skrzyni biegów - korozja:-)... mógłbym tak długo. Autoryzowany serwis - koszmar.

dodał: kropson
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

Jeśli jest sprawny to jeździ po prostu dobrze. Najważniejsze, że nie ma żadnych przeciągłych awarii (takich przy których mechanik mówi: "nie wiem, trudno powiedzieć, autko zostaje w warsztacie na 2 miesiące" itp.). Tu się tylko sypią cewki, a jak cewka padnie to się ją wymienia i znowu jest OK... tylko ile można tych cewek wymieniać:( Raczej już chyba renówki nie kupię --> elektronika! szczególnie w nowej megance się sypie koszmarnie.

dodał: Yaco
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III RS Facelifting (2014) Renault Megane III Coupe Facelifting Renault Megane Sedan Renault Megane III Hatchback Facelifting (2014) Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 Renault Megane III Grandtour GT Facelifting (2014) Renault Megane III RS 275 Trophy-R (2014) Renault Megane III Hatchback Facelifting Renault Megane III kombi GT 220 Renault Megane III RS 275 Trophy (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 867
Przejechany dystans
33 058 324 km
Zatankowanego paliwa
1 744 943 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 055
Wydanych pieniędzy
2 729 786 zł
Średnie wydatki na auto
1 324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 433
Wydanych pieniędzy
3 075 518 zł
Średnie wydatki na auto
1 492 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 061)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Na podstawie 124 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: krozy, dodano: 17.01.2010 19:25

Zanim opiszę swój raport mała dygresaj do raportu "Jasko": albo kolega jest przykładem jak nie należy jeździć, albo jest to próba zafałszowania średniej (mała liczba wpisów więc próba udana) świadczy o tym minimalne spalanie OSZCZĘDNE na długiej trasie 7,5 l/100km... (to raczej spalanie przy 150 na autostradzie lub dynamiczne, częste wyprzedzania połączone z częstym hamowaniem i przyspieszaniem). Moje spalanie średnie jest w warunkach zimowych 60% w trasie (śr. prędkość 50km/h)więc można je uznać za średnie maxymalne. Co do minimum (5,8) to "ekodriving" bez klimy (była jesień hehe) kilka spokojnych wyprzedzeń, prędkość dozwolona do 90. Nie wim jak producent osiągnoł 5,5? Średnie producenta nie uwzględniają rozgrzewania silnika chyba!?. Auto ma 6 tyś przebiegu więc chyba dotarte, choć są opinie że dopiero po 10 tys. Mój komputer pokładowy zawyża spalanie o 0,2 l/100km. Należę do spokojnych kierowców choć żona czasem na mnie krzyczy wiadomo z dzieciakami! Stąd małe spalanie w mieście gdyż wyznaje zasadę że w mieście "szybciej jedziesz - dłużej stoisz na światłach! Pozdrawiam!

pełny raport Renault Hatchback 1.4 16v TCe

autor: slay, dodano: 15.09.2011 11:08

Jazda po mieście (Łódź), korki + klimatyzacja. Spalanie gazu 9,5 - 10 litrów. Na trasie z Cieszyna do Pragi (autostrada, dwie osoby, bagażnik załadowany cały, klimatyzacja, prędkość 120 km/h) "wziął" 9 litrów gazu. Najmniej udało mi się osiągnąć na trasie, w pojedynkę jesienią jadąc do Krakowa (bez klimy, pusty bagażnik) wyszło 8 litrów. Generalnie w cyklu mieszanym trzeba liczyć się z 9 litrami co i tak jest całkiem niezłym wynikiem. Miesięcznie zużywa jakieś 5 litrów benzyny do odpalania. Szczęśliwie silnik długo trzyma temperaturę po zgaszeniu. Nawet po 3 godzinnym postoju (temperatura na zewnątrz 15 stopni) przełącza się na gaz po kilkudziesięciu metrach. Zimny silnik potrzebuje do tego około 500-600 m.

pełny raport Renault Hatchback 1.4 i 16V

autor: Jacek, dodano: 22.04.2013 11:06

Pewnie zawyżę trochę średnią dla samochodu. Silnik 1,6 idealnie przystosowany do jazdy z prędkością do 110km/h. Powyżej zaczyna się hałas i duże spalanie. Minimum jakie uzyskałem na trasie jadąc na benzynie to 6,8 l/100km (dla porównania przy takiej samej jeździe MEGANE I z 97r. z silnikiem 1,6 75KM wyszło 6,5 l/100, ale przy wyprzedzaniu już nie ma tej dynamiki). Polskie drogi, małe miejscowości, więc i szaleństwa nie było. Na gazie wynik ten dochodzi do 8,5-9l. Przy dynamicznej jeździe po polskich (nie lubię się wlec) drogach (miejscowości przepisowo, poza nadrabianie i wyprzedzanie, często ostre rozpędzanie) dochodzi do 9,5-10,5 l/100 (gaz). Na niemieckiej autostradzie przy prędkości 140-150km/h spalanie gazu 11,3 l/100 (mierzone na podstawie tankowania, a nie komputera)(po jakimś czasie można się nawet przyzwyczaić do dźwięku silnika przy 4500rpm, które musi kręcić przy tej prędkości). Miasto ok. 11-11,5 l/100km gazu. Samochód i prowadzi się bardzo dobrze i jest w miarę wygodny, aczkolwiek ciasny (zwłaszcza, jak wożąc w bagażniku zapasówkę chce się upchnąć wózek dla dziecka). Ceny części... jak w przypadku np. audi A4 B5 czy nissana primery. Poza wymianą klocków hamulcowych oraz sworzni wahaczy nie robiłem nic (pasek rozrządu + koło zmiennych faz rozrządu zaraz po zakupie, koszt części z wymianą ok. 1200zł, przy czym koło zmiennych faz kupiłem na Allegro, wiedząc, że jest oryginalne, bo nikt nie produkuje zamiennika, a nawet w sklepie (po znajomości) zostało mi podpowiedziane Allegro. Zaoszczędziłem w ten sposób ok 250zł). Uważam model za ładny, udany, bezawaryjny. Przydałby się 6 bieg, który zmniejszyłby spalanie i podniósł komfort podróży przy większej prędkości (aczkolwiek na 5 biegu można jechać już od 50km/h, a przy 110km/h nie trzeba redukować, żeby szybko kogoś wyprzedzić). Samochód mam od niecałych 2. lat, a za rok planuję przesiąść się do laguny II po lifcie, lub najchętniej laguny III (jeśli finanse pozwolą). Również będę ją zagazowywał, najlepiej jeśli się trafi 2,0T ewentualnie może tym razem jakiś dynamiczny diesel (np. 2,0 150KM, 1,9 130KM).

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane

Renault Megane - następca popularnej Renault 19, wszedł na rynek w roku 1995. Jego nowoczesne kształty i nieco mniej standardowy w stosunku do poprzednika wygląd sprawiły, że samochód zyskał wielu zwolenników. Renault zaprezentował kilka wersji nadwoziowych: wersje hatchback 5d, kombi sedan 4d, Coupé...

Zobacz dane techniczne Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także