Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Model produkowany w latach 1995-2002. Częściowo oparty na konstrukcji swojego poprzednika, Renault 19, z którego zapożyczono między innymi silniki i podwozie. Megane debiutował jako hatchback. Po dobrym przyjęciu, na rynku pojawiły się kolejne wersje nadwozia: sedan, coupe, kabriolet, kombi oraz minivan. Model Scenic (początkowo wersja Megane, potem stał się odrębnym modelem) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. W 1999 roku cała seria Megane przeszła face-lifting. Na konstrukcji Megane oparty jest model Proton Gen-2.

Generacje Renault Megane

  • Megane I   1995 - 2002
    Renault Megane I
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane I

Silniki Renault Megane I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane szara strzała 88,02

Renault Megane II 3D Mała Czarna 79,21

Renault Megane LADY MAGGIE 70,51

Renault Megane DYNAMIQUE 67,20

Renault Megane KARMAN  107KM 80,75

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

tofana 61,97

MeganeIIMariusz 75,86

pafka 74,54

miniek202 56,19

dba38 78,63

loozack 63,70

Misza_Elk 86,42

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Zawodowcom też się zdarza.
Zawodowcom też się zdarza. Byłem dzisiaj uczestnikiem ciekawej sytuacji, której głównym bohaterem był Pan p...
Mandat i obtarcie
Mandat i obtarcie Witajcie Jak w temacie czyli mandat i obtarcie: Ustrzelili mnie fotoradarem, ...
Meganka Sprzedana
Meganka Sprzedana Dnia 10.07.2014 Meganka została sprzedana . Poszła za przysłowiowe grosze , właś...
Stan Wojenny w piątek 13-go czyli awaria Francy
Stan Wojenny w piątek 13-go czyli awaria Francy Stan Wojenny w piątek 13-go czyli awaria Francy W obecny weekend miałem się zeb...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Skoda Rapid
1.6 TDI (105 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost (125 KM)
Ford Focus
1.6 Duratec (125 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 69 990 zł
Zyskujesz: 16 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 55 900 zł
Zyskujesz: 14 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 137 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

w ciagu 30000km jedna bardzo powazna usterka-wymiana wszystkich cewek zapolonowych spowodowana wypuszczeniem wadliwej serii przez firme Sagem!!!, oprocz tego to jest wspanialy samochod uwielbia wysokie obroty powyzej 3500-4000 tys. odchodzi na nich jak strzala, a pali wtedy jak smok!!! wygodny na dlugie wedrowki, pojemny bagaznik/wersja Classic/, platne przeglady co dwa lata lub 30000 km/to tez sie liczy/, klima dziala dobrze, spalanie troche duze okolo 8-9 w miescie na trasie do 90 jest ok ok 6-7 ale powyzej 100-120 to juz ma olbrzmi apetyt /szybka jazda slono kosztuje/ ogolnie kupilbym go jeszcze raz ale w wersji diesel ;)))

dodał: Rafał warszawa
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

Ogólnie trzeba bardzo dbać. Jeżeli chodzisz do mechanika i chuchasz na każdą pierdołę powinno być dobrze. Dobra rada jeżeli padnie ci pierwsza cewka - dziadowskie Sagemy, to radzę wymienić pozostałe na tańsze i lepsze zamienniki, oraz wozić ze sobą jedną w zapasie. Dużo nie kosztuje a oszczedza się nerwy. Poduszka pod silnikiem, również lepiej wymienić. Uszczelki pod skrzynią biegów- uważać- często puszczają i problem gotowt. Pasek rozrządu wymieniłem przy 85 tysiącach i uważam, że to maksymalny przebieg później to jak gra w rosyjską ruletkę. Obecny przebieg około 87 tysięcy kilometrów.

dodał: kazik
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

witam -przeiechalem swoja renia ponad 200tys-i jeszcze nie mialem z nia problemow no moze troche ostatnio mi szwankuje imobilajzer ale poza tym to jest bardzo ciekawe auto w tej cenie a szczegolnie jest atrakcyjna w wersi kombi-polecam .miesiac temu bylem na przegladzie i koles byl w szoku ze mam najechane 200 tys i nie wymienialem jeszcze koncowek dr.kier.poza tym sprawdzil mi silnik (podlaczyl pod komp) i powiedzial ze jeszcze 200 tys machne bez problemu : )

dodał: bolo1981
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

komfort jazdy - super. I to koniec plusów. Minusy korozja nadwozia - już raz był lakierowany na gwarancji i zaraz będzie znowu. Gwarancję dali optymistycznie na 12 lat. Poważna = kosztowna usterka to wymiana maglownicy, pompy wspomagania i innych części układu kierowniczego. Poza tym sporo denerwujących drobiazgów np: usterki zamka, warujący alarm, nietrwałe tarcze hamulcowe, nieszczelna klima, dziura w skrzyni biegów - korozja:-)... mógłbym tak długo. Autoryzowany serwis - koszmar.

dodał: kropson
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

Jeśli jest sprawny to jeździ po prostu dobrze. Najważniejsze, że nie ma żadnych przeciągłych awarii (takich przy których mechanik mówi: "nie wiem, trudno powiedzieć, autko zostaje w warsztacie na 2 miesiące" itp.). Tu się tylko sypią cewki, a jak cewka padnie to się ją wymienia i znowu jest OK... tylko ile można tych cewek wymieniać:( Raczej już chyba renówki nie kupię --> elektronika! szczególnie w nowej megance się sypie koszmarnie.

dodał: Yaco
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III Coupe Facelifting Renault Megane III Hatchback Facelifting (2014) Renault Megane Sport Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna Renault Megane Sedan Renault Megane III Coupe Facelifting (2014) Renault Megane Grandtour 2.0 16V - galeria redakcyjna Renault Megane III Grandtour Facelifting Renault Megane GT Renault Megane 2005
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 024
Przejechany dystans
30 788 876 km
Zatankowanego paliwa
1 603 875 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 701
Wydanych pieniędzy
2 562 242 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 530
Wydanych pieniędzy
2 822 143 zł
Średnie wydatki na auto
1 461 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 931)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Na podstawie 124 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MaJoReK, dodano: 22.08.2012 22:07

Na trasie mozliwe napewno zejscie do poziomu 4,5 litra ale nie sadze ze przy normalniej jezdzie mozna zejsc ponizej 4 jak niektorzy pisza... ale ich teoria.70km/h i 6 bieg to zabojstwo dla turbiny i 2 masy samochod nie radzi sie przy takiej predkosci lecz muli. optymalna predkosc dla 6 to min okolo 100km/h w miescie szczegolnie na krotkich dystansach pali sporo. i zalezy jakie miasto jezeli male i przejedziemy 1500m to spalanie wyjdzie 10l jesli wieksze i zrobimy z 10km to ponizej 7litrow. ogolnie samochod malo pali. da rade schodzic ponizej 5 na trasie i ponizej 6 w miescie, lecz czesto rowna sie to jezdzie emeryta ktorej nie stosuje. do wszystkich eko driverow, samochod potrzebuje chociaz nieraz obrotow. napraw jeszcze nie bylo po za uszczelnieniem klimy i nabiciem.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: l.mer@wp.pl, dodano: 25.12.2008 00:14

40 tyś km......... od 2005 r. na szczęście to auto kupiłem dla małżonki bo jak przesiadam się z 3.0 Camry to dostaję białej gorączki i przy wyprzedzaniu zdrowaśki odmawiam.....( gdzie oni te konie pochowali ......nie mam pojęcia :-))), o benz 98 zwłaszcza w mieście lepiej zapomnieć..nic nie wnosi a i tak w korku tyle samo zeżre... na szczęście do tej pory nic nie zdechło, i oprócz zachłanności na paliwo i ciasnocie na tylnej kanapie nie mam większych uwag, oczywiście komp tylko po francusku i nie podaje l/h w korku.. w sumie drobiazgi ale jak mam być .......trudno nazwać to cudo autem rodzinnym :-))))) chyba że dzieci i my jesteśmy skarłowaciałymi anorektykami :-)))

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

autor: msn, dodano: 29.11.2009 23:24

Silnik pomimo małej mocy całkiem nieźle radzi sobie z samochodem. Podczas oszczędnej jazdy po mieście, bez gwałtownego przyspieszania, korzystając z zasad ecoDrivingu (hamowanie silnikiem, przyspieszanie w przedziale maksymalnego momentu obrotowego, nie przekraczanie 2500 obr/min) potrafię utrzymać średnie spalanie w granicy 4 - 4,5 L/100km. Kiedy jeżdżę dynamiczniej średnie spalanie w mieście rzadko przekracza 5,5 L. Niestety w trasie przy prędkościach rzędu 150km/h i więcej, auto pali już sporo, bo około 7 - 8,5 L/100km. Najbardziej ekonomiczna jazda w trasie to poruszanie się z prędkościami 110 - 120km/h. W każdym razie jest na prawdę dobrze i jestem bardzo zadowolony z samochodu. Czasem brakuje mocy - szczególnie kiedy jest komplet pasażerów, wtedy niestety trzeba mocniej "kręcić" auto, no ale cóż - coś za coś ;) To moje drugie Megane i nie mam zamiaru zmieniać marki. Wiele osób boi się zakupu francuskiego samochodu, ale warto. Ważne żeby kupić auto z pewną przeszłością, najlepiej regularnie serwisowane, wtedy nie powinno sprawiać przykrych niespodzianek.

pełny raport Renault Kombi 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane

Renault Megane - następca popularnej Renault 19, wszedł na rynek w roku 1995. Jego nowoczesne kształty i nieco mniej standardowy w stosunku do poprzednika wygląd sprawiły, że samochód zyskał wielu zwolenników. Renault zaprezentował kilka wersji nadwoziowych: wersje hatchback 5d, kombi sedan 4d, Coupé...

Zobacz dane techniczne Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także