Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Model produkowany w latach 1995-2002. Częściowo oparty na konstrukcji swojego poprzednika, Renault 19, z którego zapożyczono między innymi silniki i podwozie. Megane debiutował jako hatchback. Po dobrym przyjęciu, na rynku pojawiły się kolejne wersje nadwozia: sedan, coupe, kabriolet, kombi oraz minivan. Model Scenic (początkowo wersja Megane, potem stał się odrębnym modelem) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. W 1999 roku cała seria Megane przeszła face-lifting. Na konstrukcji Megane oparty jest model Proton Gen-2.

Generacje Renault Megane

  • Megane I   1995 - 2002
    Renault Megane I
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane I

Silniki Renault Megane I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane Renatka 80,44

Renault Megane Ren@tk@ 81,93

Renault Megane  90,92

Renault Megane Coupe-Ślicznotka :) 74,67

Renault Megane 159KM/376NM 76,16

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

Euzebiusz 94,59

espacefan 65,84

Danis1987 71,02

Volfodzio 88,93

KrzysztofFly 89,76

Salwek 61,99

17damian17 49,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Mandat i obtarcie
Mandat i obtarcie Witajcie Jak w temacie czyli mandat i obtarcie: Ustrzelili mnie fotoradarem, ...
"Dole"
Nareszcie po wszystkich opłatach, daninach, dolach, działkach, procentach, harac...
To już jest koniec, nie ma już nic
To już jest koniec, nie ma już nic A dokładnie jest pod domem auto, którego na 99% będę chciał się pozbyć. Sytuacj...
Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Seat Leon
1.2 TSI (110 KM)
Citroen C4
1.4 16v VTi (95 KM)
Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 51 900 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 137 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

w ciagu 30000km jedna bardzo powazna usterka-wymiana wszystkich cewek zapolonowych spowodowana wypuszczeniem wadliwej serii przez firme Sagem!!!, oprocz tego to jest wspanialy samochod uwielbia wysokie obroty powyzej 3500-4000 tys. odchodzi na nich jak strzala, a pali wtedy jak smok!!! wygodny na dlugie wedrowki, pojemny bagaznik/wersja Classic/, platne przeglady co dwa lata lub 30000 km/to tez sie liczy/, klima dziala dobrze, spalanie troche duze okolo 8-9 w miescie na trasie do 90 jest ok ok 6-7 ale powyzej 100-120 to juz ma olbrzmi apetyt /szybka jazda slono kosztuje/ ogolnie kupilbym go jeszcze raz ale w wersji diesel ;)))

dodał: Rafał warszawa
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

Ogólnie trzeba bardzo dbać. Jeżeli chodzisz do mechanika i chuchasz na każdą pierdołę powinno być dobrze. Dobra rada jeżeli padnie ci pierwsza cewka - dziadowskie Sagemy, to radzę wymienić pozostałe na tańsze i lepsze zamienniki, oraz wozić ze sobą jedną w zapasie. Dużo nie kosztuje a oszczedza się nerwy. Poduszka pod silnikiem, również lepiej wymienić. Uszczelki pod skrzynią biegów- uważać- często puszczają i problem gotowt. Pasek rozrządu wymieniłem przy 85 tysiącach i uważam, że to maksymalny przebieg później to jak gra w rosyjską ruletkę. Obecny przebieg około 87 tysięcy kilometrów.

dodał: kazik
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

witam -przeiechalem swoja renia ponad 200tys-i jeszcze nie mialem z nia problemow no moze troche ostatnio mi szwankuje imobilajzer ale poza tym to jest bardzo ciekawe auto w tej cenie a szczegolnie jest atrakcyjna w wersi kombi-polecam .miesiac temu bylem na przegladzie i koles byl w szoku ze mam najechane 200 tys i nie wymienialem jeszcze koncowek dr.kier.poza tym sprawdzil mi silnik (podlaczyl pod komp) i powiedzial ze jeszcze 200 tys machne bez problemu : )

dodał: bolo1981
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

komfort jazdy - super. I to koniec plusów. Minusy korozja nadwozia - już raz był lakierowany na gwarancji i zaraz będzie znowu. Gwarancję dali optymistycznie na 12 lat. Poważna = kosztowna usterka to wymiana maglownicy, pompy wspomagania i innych części układu kierowniczego. Poza tym sporo denerwujących drobiazgów np: usterki zamka, warujący alarm, nietrwałe tarcze hamulcowe, nieszczelna klima, dziura w skrzyni biegów - korozja:-)... mógłbym tak długo. Autoryzowany serwis - koszmar.

dodał: kropson
Renault Megane Hatchback 1.4 i 16V (95 KM)

Jeśli jest sprawny to jeździ po prostu dobrze. Najważniejsze, że nie ma żadnych przeciągłych awarii (takich przy których mechanik mówi: "nie wiem, trudno powiedzieć, autko zostaje w warsztacie na 2 miesiące" itp.). Tu się tylko sypią cewki, a jak cewka padnie to się ją wymienia i znowu jest OK... tylko ile można tych cewek wymieniać:( Raczej już chyba renówki nie kupię --> elektronika! szczególnie w nowej megance się sypie koszmarnie.

dodał: Yaco
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane GT 2010 Renault Megane III RS Facelifting (2014) Renault Megane III Grandtour - galeria społeczności Renault Megane R26.R Renault Megane III Grandtour GT Facelifting (2014) Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 Renault Megane III Hatchback Facelifting (2014) Renault Megane Sedan Renault Megane 2003 Renault Megane Coupe GT Line
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 872
Przejechany dystans
32 196 183 km
Zatankowanego paliwa
1 702 243 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 949
Wydanych pieniędzy
2 682 065 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 207
Wydanych pieniędzy
3 007 108 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 017)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Na podstawie 124 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bolus, dodano: 04.11.2011 11:17

Spalanie wyliczone starym sposobem ołówek i kalkulator, komputer pokładowy dojść dokładny wylicza spalanie na podstawie otwarcia wtrysków (okłamuje 0.1 l/100km - porównując moje obliczenia z komputerem pokładowym). Spalanie w mieście 10 a nawet 11 l/100 km - dojazd do pracy, odcinek 3 km, auto nie zdąży nawet się zagrzać. Trasa: jazda na emeryta (kierowca zmęczony ledwo co patrzy na oczy :)) prędkość oscyluje w przedziale 60/70 km/h spalanie 5.3 l/100km, jazda przepisowa 90 km/h spalanie 5,8 l/100km, jazda 110 km/h spalanie 6.1 l/100km. Jazda dynamiczna na ile warunki pozwalają (droga krajowa) bez eco-ściemy 100/130 km/h plus krótkie odcinki z prędkością rzędu 140/170km/h 6,6l/100km. Jazda na wariata (gaz w podłogę, zakręt hamulec, prosta gaz w podłogę) prędkość od 0 do 170km/h spalanie wynosi 9,6 l/100km (Gubin - Zielona Góra). Po przejechaniu autem 35 tyś km według prowadzonych statystyk w exelu auto pali mi średnio 6,7 l/100km, w zależności od stylu jazdy kierowcy. Średnio trzeba przyjąć 6,5 l/100km przy normalnym użytkowaniu auta (na baku 800 km), przy oszczędnej jeździe 6 l/100km. Przy prędkości 200 km/h, max dla tego auta wskazówka obrotomierza na odcięnciu komputer chwilowe spalanie pokazuje na poziomie 18,6 l/100km. Auto jak auto, ma jeździć i jeździ.

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

autor: DARNOK, dodano: 16.01.2013 00:24

Renie posiadam od 2006 roku, jest to moje drugie auto po Fiacie CC 900 (przesiadka diametralna) dodatkowo jeździłem wieloma autami (kangoo, zafira, sportage, yaris II, Berlingo, Caddy, RAV4) ale odnośnie spalanie juz wracam do tematu, jestem w totalnym szoku!! czy zima czy lato spalanie w granicach 7,5 litra, samochód sprowadzony z Holandii przez okolicznego "ściągacza", tam założona instalacja LPG w tym samym roku co rok produkcji, w polsce dopiero teraz w 2013 roku znalazłem mechanika który sprawdził mi działanie owej instalacji, fakt parownik jest do wymiany(nikła szansa na znalezienie) ale po tylu latach to i tak mały wydatek. Bardzo polecam ten samochód i przede wszystkim ten silnik, następne jeśli będę musiał zmienić to też będzie z za granicy, ale z tego co czytałem silnik 1.4 16v 95km w kolejnych generacjach, nawet w mniejszych CLIO pali więcej:( szkoda

pełny raport Renault Hatchback 1.4 i 16V

autor: Tomek, dodano: 20.01.2013 22:47

no i teraz najgorsze, zaraz spadną na mnie gromy "jak Ty jeździłeś", "mi pali 5 litrów", "nie dbasz o auto bo Ci rodzice kupili w masz w d..ie" itp. ale tak nie jest. Każdy miesiąc kosztował mnie 600 zł. W mieście auto spala ok 11 litrów przy iście sportowym podejściu a więc każdorazowym sprincie do 100. W trasie Łódź-chorwacja-Łódź: 8,2 litra (klima, prędkości różne od 120 do 200, 4 osoby i caly bagażnik załadowany)... Ale... wyprzedzanie z 6stki nie stanowiło problemu, kierowcy z różnych dobry aut mieli takie fajne miny jak brała ich renówka, dynamika tego auta była powalająca 200 Nm i ponad 130 to nie jest jakoś bardzo dużo ale auto dynamiczne i zrywne.

pełny raport Renault Hatchback 1.4 16v TCe

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane

Renault Megane - następca popularnej Renault 19, wszedł na rynek w roku 1995. Jego nowoczesne kształty i nieco mniej standardowy w stosunku do poprzednika wygląd sprawiły, że samochód zyskał wielu zwolenników. Renault zaprezentował kilka wersji nadwoziowych: wersje hatchback 5d, kombi sedan 4d, Coupé...

Zobacz dane techniczne Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także