Szukaj

Informacje o Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Magnetar
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Kupiłem za 3000 zł w 2018 roku i na początku trochę się obawiałem. Teraz mogę polecić to auto, ale z pewnymi uwagami. Moje było w 2009 sprowadzone do Polski ze Szwecji, gdzie drogi są cudowne (byłem, widziałem, nawet leśne drogi są albo asfaltowane albo nie do porównania lepsze od polskich piaszczystych). Tam auto było regularnie serwisowane do 2009 roku. Przy zakupie nie stwierdziłem ani grama rdzy i oprócz niesprawnej tylnej wycieraczki, braku klaksonu, niesprawnej lewej szyby kierowcy i niesprawnych spryskiwaczy, wszystko działa jak należy, a najlepszy jest silnik.
4,2
~ppp
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Auto kupiłem w styczniu 2011 za 6tys.zł. Założyłem najtańszy gaz sekwencyjny i bez problemów przejechałem 40tys.km.Przez ten okres wymienić musiałem tylko dwie cewki zapłonowe i przewód paliwowy który się przetarł! reszta to rzeczy eksploatacyjne rozrząd, klocki, drążki z końcówkami i sworznie. samochód wygodny w długie trasy. Trzy razy trasa Lublin-berlin-lublin bez żadnych problemów. jedyna wada to to ze jest głośno pozwanej 130km/h.Samochodu nie zamienił bym na żadnego VW czy audi a za ta cenę kupił bym możne 15 letniego z półmilionowym przebiegiem! Dodam jeszcze ze przed kupnem mocno się zastanawiałem bo to przecież renault ale teraz następna tez będzie renówka!
3,5
~przeciwnik
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Ogólnie troche wszedzie sie rozpisalem wiec jest co poczytac. Juz troche jezdze tym samochodem i tak jak pisalem w innych podpunktach. Jezeli ktos szuka auta bezawaryjnego to napewno to auto tym nie jest. Oprócz kilku naprawde powaznych awarii ciagle cos jest nie tak. Jak nie zawieszenie, to jakas uszczelka, to poduszka skrzyni biegów itd.itd. Nie jestem jakimś tam mega marudą ale jak na poczatku przez pierwszy rok bylem zadowolony tak teraz gdybym tylko mial pieniądze na to zeby kupić inne nowsze auto to meganke jak najszybciej bym oddal wrogowi ;-)ale zeby byla jasność - nie jest to az tak wadliwe auto ze ciagle tylko stoi pod blokiem. Nigdy nie zdazylo sie tak ze stanął na drodze bo wtedy juz napewno bym jak sprzedal.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
7,4
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
powiem tak kupiłem to autko bo było tanie a miało wszystko, sądziłem, że to francuskie badziewie, no i cóż się okazało silnik elastyczny i bardzo dynamiczny, wyprzedzanie nie stanowi już problemu(poprzednio miałem diesla, japończyka, muł nad muły, dlatego go sprzedałem, ale za to bezawaryjny, tak, to prawda)Spalanie mojej reni mnie szokowało dlatego zrobiłem próbę tankowanie pod korek przejazd ok. 100km i znów tankowanie i tak parę razy, za każdym rzem miłe rozczarowanie średnio wychodzi mi 6,4l przy spokojnej jeździe, czyż to nie miłe z jej strony
7,3
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Normalne wymiany eksploatacyjne, plyny, oleje, czesci. Nie sa drogie. Nie ma duzego apetytu na paliwo, choc w miescie wiadomo, potrafi do 8-10 litrow lyknÄ…c. Koszty sa adekwatne do wielkosci i klasy auta
7,2
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jak na dynamiczny silnik 1,6 spalanie naprawdę w porządku. Średnio to 7,5 litra przy spokojnej jeździe miejskiej. Maksimum osiągnięte w zimie w warszawskich korkach, do tego na krótkich dystansach. Minimum to zwykła trasa w polskich warunkach, bez przekraczania 120 km/h. Oszczędna jazda oznaczała sztywne trzymanie się ograniczeń prędkości i jazdę ok. 100 km/h po drodze ekspresowej.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Kombi