Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane II Cabrio

Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Generacje Renault Megane

  • Megane II   2002 - teraz
    Renault Megane II
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane II

Silniki Renault Megane II Cabrio

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane Biała Dama :) 73,26

Renault Megane 1,4 16V 83,86

Renault Megane LADY MAGGIE 70,51

Renault Megane Coupe-Ślicznotka :) 74,67

Renault Megane Beauty 74,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

andyg 65,95

przemek961 81,55

grogol 67,82

KrzysztofFly 90,45

Szkrobi 65,40

MarcinGP 98,95

AutoMag 69,68

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Samowolne uruchomienie silnika...
Samowolne uruchomienie silnika... Teraz uwaga! Taka oto sytuacja: Renault Megane III 2011r i 66 000 km przebiegu ...
Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
Powrót do świata motoryzacji i pierwsza usterka
Powrót do świata motoryzacji i pierwsza usterka Po półtora roku przerwy wracam do świata żywych. Wprawdzie rozbrat z samochodami...
Wymiana oleju i filtra olejowego
Wymiana oleju i filtra olejowego Jak co 10 tyś. pora na obsługę samochodu, wymiana oleju, żarówek itp. Na koniec ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.6 MPI (120 KM)
Skoda Rapid
1.4 TSI (122 KM)
Ford Focus
2.0 EcoBoost (250 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 55 900 zł
Zyskujesz: 14 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane II Cabrio

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,96
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Cabrio 1.6 i 16V (110 KM)

Drobne niedoróbki przy masowej produkcji. Generalnie przestronne, wygodne i ergonomiczne auto rodzinne. Zarówno na długie wypady jak i jazdę po mieście. Możliwy do kupienia za stosunkowo niewielkie pieniądze przy tzw. gubionym roczniku. Uśredniony komfort, kompromis pomiędzy dynamiką a oszczędnością. I do tego moim zdaniem nietuzinkowy wygląd. Takie ładne żelazko.

dodał: klm
Renault Megane Cabrio 1.9 dCi (130 KM)

To jest auto typu FUN CAR. Nie dość, że ma ładną sylwetkę jako coupe, to jeszcze od kwietnia można już jeździć bez dachu - super frajda. No i nie ma - powtarzam - nie ma osoby, która by się za tym autkiem nie obejrzała. Jest ładne, niespotykane, zawsze świeże.

dodał: Artur
Renault Megane Cabrio 1.6 i 16V (110 KM)

Poprzednio miałem hondę civic, rocznik 2000, ale po trzech latach skasowałem:) kupiłem megana, ale z hondy byłem bardziej zadowolony - lepiej trzymała się drogi, nic sie nie psuło, ale miała gorsze przyspieszenie

dodał: jacol.jot@gazeta.pl
Renault Megane Cabrio 1.9 dCi (130 KM)

świetne auto i super silniczek, 300 NM momentu obrotowego robi swoje, kto nie jeździł ten nie wie....

dodał: Brzezik
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane R26.R Renault Megane III RS 275 Trophy-R (2014) Renault Megane III kombi GT 220 Renault Megane RS Renault Megane GT Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013 Energy TCe 130KM - galeria redakcyjna Renault Megane III Coupe GT Facelifting (2014) Renault Megane I Hatchback - galeria społeczności Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 Renault Megane III Grandtour Facelifting
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
48 919
Przejechany dystans
30 494 542 km
Zatankowanego paliwa
1 598 450 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 681
Wydanych pieniędzy
2 559 053 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 518
Wydanych pieniędzy
2 828 124 zł
Średnie wydatki na auto
1 467 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 928)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane II Cabrio

Na podstawie 19 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tps4eu, dodano: 09.05.2013 10:50

Witam, spalanie Renault Megane II przy silniku 1.6 16V jest na przyzwoitym poziomie. Mieszkam w Łodzi, przy spokojnej jezdzie w miescie auto pali +/- 9litrow/100km. Zima zwiekszylo sie do 10litrow/100km. Ale jest to maks co ten silnik wezmie nawet przy ostrzejszej jezdzie. Jesli chodzi o trase, to predkosc 120km/h daje nam srednia 6,7litrow/100km. Jesli zwiekszymy ja do 150-160km/h zwieksza sie rowniez spalanie do 9litrow/100km. Jednym slowem nie ma co gonic przy silniku 1.6l... Przejechalem autem ponad 10tys km. Drozszy rozrzad niz u pozostalych marek, poniewaz bedzie kosztowal okolo 1000zl (rozrzad, pasek, kolo zmiennych faz rozrzadu). Natomiast pozostale czesci w niezlych cenach. Silnik benzynowy ma wieksze szanse na trafienie normalnego mechanika, jest prosty w obsludze. Poprzednio mialem diesla i nikt nie wiedzial co sie z nim dzialo, a troche sie najedzilem po roznych najomych i siedzialem przy wielu forach internetowych. W tym przypadku silnik praktyznie bez obslugowy, wymiana rozrzadu, plynow i jezdzic. Oswietlenie drogi swietne, zawieszenie fajnie sie zachowuje, silnik ciagnie do czerwonych obrotow, mozna poczuc frajde z jazdy. Jesli chodzi o sam mode Megane II to dobrze zrobiony, duzo schowkow, duzy bagaznik, duzo miejsca na tylnych siedzeniach (fotele nie przyciskaja kolan). Mysle ze trafny wybor przy budzecie okolo 15/20tys zlotych. Polecam

pełny raport Renault Sedan 1.6 i 16V

autor: krozy, dodano: 17.01.2010 19:25

Zanim opiszę swój raport mała dygresaj do raportu "Jasko": albo kolega jest przykładem jak nie należy jeździć, albo jest to próba zafałszowania średniej (mała liczba wpisów więc próba udana) świadczy o tym minimalne spalanie OSZCZĘDNE na długiej trasie 7,5 l/100km... (to raczej spalanie przy 150 na autostradzie lub dynamiczne, częste wyprzedzania połączone z częstym hamowaniem i przyspieszaniem). Moje spalanie średnie jest w warunkach zimowych 60% w trasie (śr. prędkość 50km/h)więc można je uznać za średnie maxymalne. Co do minimum (5,8) to "ekodriving" bez klimy (była jesień hehe) kilka spokojnych wyprzedzeń, prędkość dozwolona do 90. Nie wim jak producent osiągnoł 5,5? Średnie producenta nie uwzględniają rozgrzewania silnika chyba!?. Auto ma 6 tyś przebiegu więc chyba dotarte, choć są opinie że dopiero po 10 tys. Mój komputer pokładowy zawyża spalanie o 0,2 l/100km. Należę do spokojnych kierowców choć żona czasem na mnie krzyczy wiadomo z dzieciakami! Stąd małe spalanie w mieście gdyż wyznaje zasadę że w mieście "szybciej jedziesz - dłużej stoisz na światłach! Pozdrawiam!

pełny raport Renault Hatchback 1.4 16v TCe

autor: pablo_fso, dodano: 31.03.2013 17:48

Na razie samochód na dotarciu ale póki co trzyma średnią fabryczną. Myślę, że w normalnej jeździe założenie 7-7,5 litra jest jak najbardziej realne. Aktualizacja po 12000km i 5 miesiącach - ocenę bym podniósł na 4,5. Samochód w trybie miejsko-podmiejskim pali 6,9-7,1/100. Po wyjechaniu na podmiejską szosę spalanie nabite w mieście szybko spada i średnio wg moich wyliczeń (spisuje każde tankowanie) trzyma fabryczną normę. W samej trasie fabryczne 5,5/100 jest do osiagnięcia tylko kiedy nie przekraczamy 90km/h i jedziemy bardzo oszczędnie na pustej drodze - dlatego oceny 5 nie dam. Normalnie w spokojnej trasie samochód pali ok 6,6/100, kiedy oszczędzamy to nawet 6/100 (mój rekord)a kiedy nam się spieszy autostradą i duzo wyprzedzamy 7,5 (ale to też mój wynik - spokojnie można spalić więcej).

pełny raport Renault Hatchback Facelifting 1.6 16v

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane II Cabrio

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane II Cabrio

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane II Cabrio
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także