Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane II Cabrio

Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Generacje Renault Megane

  • Megane II   2002 - teraz
    Renault Megane II
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane II

Silniki Renault Megane II Cabrio

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 1.6 68,90

Renault Megane 75,64

Renault Megane LADY MAGGIE 70,51

Renault Megane 87,28

Renault Megane lalunia 70,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

Labusch_ 49,90

loozack 59,34

black_flower 89,99

Artur 126097 84,38

bolus_7 49,62

Euzebiusz 94,59

ronnie1404 50,31

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

kara to
kara to kara to ze znowu megane ale już nie długo jak powiedziałem dzieciom ze sprzedaje...
Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
Wymiana oleju i filtra olejowego
Wymiana oleju i filtra olejowego Jak co 10 tyś. pora na obsługę samochodu, wymiana oleju, żarówek itp. Na koniec ...
Pogłoski o śmierci Meganki były mocno przesadzone
Pogłoski o śmierci Meganki były mocno przesadzone Przyczyną znikającego płynu chłodniczego (o czym pisałem w poprzednim dzienniku)...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
Kia Rio
1.4 DOHC CVVT (109 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 51 900 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane II Cabrio

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,96
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Cabrio 1.6 i 16V (110 KM)

Drobne niedoróbki przy masowej produkcji. Generalnie przestronne, wygodne i ergonomiczne auto rodzinne. Zarówno na długie wypady jak i jazdę po mieście. Możliwy do kupienia za stosunkowo niewielkie pieniądze przy tzw. gubionym roczniku. Uśredniony komfort, kompromis pomiędzy dynamiką a oszczędnością. I do tego moim zdaniem nietuzinkowy wygląd. Takie ładne żelazko.

dodał: klm
Renault Megane Cabrio 1.9 dCi (130 KM)

To jest auto typu FUN CAR. Nie dość, że ma ładną sylwetkę jako coupe, to jeszcze od kwietnia można już jeździć bez dachu - super frajda. No i nie ma - powtarzam - nie ma osoby, która by się za tym autkiem nie obejrzała. Jest ładne, niespotykane, zawsze świeże.

dodał: Artur
Renault Megane Cabrio 1.6 i 16V (110 KM)

Poprzednio miałem hondę civic, rocznik 2000, ale po trzech latach skasowałem:) kupiłem megana, ale z hondy byłem bardziej zadowolony - lepiej trzymała się drogi, nic sie nie psuło, ale miała gorsze przyspieszenie

dodał: jacol.jot@gazeta.pl
Renault Megane Cabrio 1.9 dCi (130 KM)

świetne auto i super silniczek, 300 NM momentu obrotowego robi swoje, kto nie jeździł ten nie wie....

dodał: Brzezik
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III kombi GT 220 Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013 Energy TCe 130KM - galeria redakcyjna Renault Megane III Grandtour Facelifting (2014) Renault Megane Sedan Renault Megane Grandtour Renault Megane Coupe GT Renault Megane III Facelifting (2014) Renault Megane Grandtour Renault Megane I Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 890
Przejechany dystans
32 203 077 km
Zatankowanego paliwa
1 702 981 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 952
Wydanych pieniędzy
2 682 331 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 211
Wydanych pieniędzy
3 008 636 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 018)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane II Cabrio

Na podstawie 21 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: biuro@smyczek-s, dodano: 10.11.2007 21:41

teraz pali 7 litrów srednio,ale latem 6,5 cykl mieszany (cięzka noga) jakbym jechal 100-ką na autostradzie to pewnie do 5,5 by zeszło ale nie mam takiej cierpliwości i daje buta do końca i pali mi 6-7. serwis uważam za drogi (czujnik od gasniecia silnika jakieś gówienko 450zł) ostatnio byłem na serwisie w Bydgoszczy na pieknej i powiem wam ze przeżylem szok a zarazem koszmar.zapaliła mi sie kontrolka serwis podłączyli do kompa i wykazało ze swieca do wymiany to powiedział ze kpl.okaząło się ze mają tylko 2 szt no to kazałem wymienić tylko jedną tą przepaloną podszedłem do auta i patrze a gościu siedzi w aucie odłancza komputer fajka w ryju w brudnych spodniach na siedzeniu bez folii i czorne łapy oparte na kierownicy,myślałem ze zawału dostane.Kazałem temu brudasowi wymienić żarówke postojową to klenczał pół godziny,aż nie wytrzymałem i mu powiedziałem ze zaraz nagram to na komórkę i wysle do renaulta siedziby bo jak oni to gówno zrobili jak w serwisie mechanik lezy na posadce i meczy sie z wymiana postojówki-to ja na trasie jakbym miał to zmienić.Doszło do zaplaty facet podliczył i powiedziąłem mu ze ma odliczyc za pranie samochodu bo to jest niedopuszczalne co zobaczyłem. Miałem w życiu i fiaty i fordy,citroeny i to była w mojej ocenie najgorsza wizyta w serwisie. No i oczywiście zapłaciłem mniej bo musze oddac auto do prania bo mam wstręt ale naszczęscie moja żona jeździ nim na codzień. Więc autko będe sprzedawał i kupuje inne napewno nie renaulta i nie ze względu na jakość tego autka tylko nie chce jechać już do serwisu renaulta bo to nic przyjemnego. mam nowego forda i przy najbliższej wizycie w serwisie to chyba ten serwis wycałuju,a uraz jaki mi zostal po widoku tego mechanika w moim aucie obecnie przy wizycie nawet w fordzie nikt mnie nie zatrzyma jak niespodziewanie będe chciał iść zobaczyc co sie dzieje w aucie.i myślę ze każdy z nas powinien to robić bo widzicie co robią mechanicy bez naszej kontroli.

pełny raport Renault Coupe 1.9 dCi

autor: VoorT, dodano: 24.07.2009 15:33

Jesli chodzi o zuzycie paliwa to jest naprawde super. Srednie zuzycie na 20.000 km (75% miasto w godzinach szczytu, klima zawsze wlaczona) wyszlo na poziomie 6,46 l/100 km. I byloby "5" gdyby nie... serwis! Moze tylko ja mam takie (nie?)szczescie, ale jeszcze zaden ASO Renault nie pokazalo sie jako profesjonalisci. Przyklady: 1. przez 3 miesiace i 4 wizyty nie potrafili wyjasnic pojedynczego skrzypniecia przy ruszaniu - dopiero przy udziale sprzedawcow udalo sie ustalic, ze tak dziala uklad testujacy ESP 2. nie zauwazyli podczas przegladu, ze geometria sie sypnela, za to nad wyraz chetnie chcieli wywazyc kola za blisko 100zl dodatkowej oplaty Mozna tak ciagnac dalej, ale miejsca szkoda. Dodatkowo oczywiscie ceny wszelkich uslug sa w ASO 4 razu wyzsze niz w "normalnych" warsztatach. Coz, ASO bedzie robic tylko to co objete gwarancja...

pełny raport Renault Kombi 1.5 dCi

autor: Reins, dodano: 19.09.2014 10:12

Średnie spalanie na ogół oscyluje w granicach 5-6 litrów (Przeważnie 5,5). Jeżdżę w większości po niedużym mieście + 1 lub 2 dłuższe trasy w tygodniu. Na 500 km trasie z Leszna do Jastrzębiej Góry, w większości na drogach szybkiego ruchu (prędkości 120, 140, czasem 160) średnie spalanie wyszło równe 5/100. Zimą jeżdżąc tylko w mieście maksymalnie wychodzi 6,6/100. Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3,8/100, ale nie przekroczyłem 90 km/h i cały czas klima wyłączona. Styl mojej jazdy to: dynamiczne przyspieszanie, gdzie mogę to hamuję silnikiem, staram się maksymalnie długo utrzymywać stałą prędkość. Na ogół jazda z godnie z przepisami i ewentualnie 10,20 km/h więcej niż dozwolone. Generalnie Meganka to bardzo oszczędne i bezawaryjne auto. 105 KM może szału nie robi, ale da się dynamicznie jechać. Wyprzedzanie z 6 biegu nie stanowi problemu. Dotychczas z autem nie było żadnego problemu.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane II Cabrio

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane II Cabrio

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane II Cabrio
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także