Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Generacje Renault Megane

  • Megane II   2002 - teraz
    Renault Megane II
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane II

Silniki Renault Megane II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 73,30

Renault Megane KARMAN  107KM 80,83

Renault Megane  90,91

Renault Megane Kanarkowa Renia 72,85

Renault Megane 1.6 68,75

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

giluspiotr 72,66

mannz 75,32

Salwek 63,70

grogol 72,65

Megi75 62,65

agusiaEL 82,07

Artur 126097 84,93

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

kara to
kara to kara to ze znowu megane ale już nie długo jak powiedziałem dzieciom ze sprzedaje...
Pogłoski o śmierci Meganki były mocno przesadzone
Pogłoski o śmierci Meganki były mocno przesadzone Przyczyną znikającego płynu chłodniczego (o czym pisałem w poprzednim dzienniku)...
Rozrusznik...
Rozrusznik... A nie mówiłem, że Renault to francuski szajs! Dziś Franca została unieruchomi...
montaż
montaż montowanie oświetlenia Led bezpiecznik 15 aku i wtyk ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.6 CRDi (HIGH) (128 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost (100 KM)
Kia cee´d
1.6 GDI (135 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane Business Renault Megane Business
Rocznik: 2011. Przebieg: 129 200 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 31 900 zł 31 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Megane Business Renault Megane Business
Rocznik: 2011. Przebieg: 119 000 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 31 900 zł 31 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 110 opinii
  • 3,81
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

komfort auta jest doskonaly nie wiele mniejszy niz w Lagunie. Mało miejsca z tyłu dla dorosłych. Bagaznik ok ale mógłby być wiekszy. ładnie sie prezentuje na ulicy. Mało pali gwarancja do 4 lat. CD z pilkotem w standardzie w innych autach zadko spotykany. dałem 55,750 po upuście od dealera za wersję 1,4 16V confort expresion z aut.klimą, alarmem, lakierem metalik i oryginalnymi roletami na tylną szybę i boczne tylne, wieszakim chromowanym i dodatkowym lusterkiem do wnętrza. Za to samo u VW czy Opla chcieli ok 90 tys. U TOYOTY ok 75tys. NIc dodac nic ujac.

dodał: miś
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Niska jakość pasowania blach - niechlujstwo montażu nadwozia przypomina czasy Polonezów i Maluchów. Brudy utopione w lakierze( w innych autach,łącznie z Lagunami i Velsatisem też. Głośne i luźne plastiki. Pod tym względnem Daewoo prezentuje lepszy poziom. Instrukcja obsugi - dla idiotów: jak coś nie gra skontaktuj się z autoryzowanym serwisem, nawet nie ma schematu instalacji elektr - Wrażenie: producent mnie nie szanuje, Następnym autem będzie Opel lub VW- drożej ale solidniej.

dodał: KD
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

za ta kase jak teraz opadly to do spokojnej jazdy ale moca wyprzedzania super. mam go 1.5 roku a czesto zmienialem samochody ale tym bede jezdzil bo na co zamienie- na mercedesa z przebiegiem 500 000 albo wiecej i przwiniete na 40 000??opjezdze jeszcze pare lat a potem pojde i kupie nowe z salonu albo moze jak sie uda takie znalezc jak to ale narazie nawet przez mysl mi nie przechodzi zeby sie go pozbywac- za dobre jest to auto !!!!!!

dodał: kopiboy@wp.pl
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Jak Mi znajomy wczesniej powiedzial ze amortyzatory padaja po 4 tys. km nie uwierzylem. Moje padly po 8 tys. Klocki do wymiany po 18 tys. Do tego drobiazgi: zamek schowka, zamek bagaznika, czujnik alarmu pod maska i wiele wiele innych. Ogolna ocene samochodu ratuje dobre wyposazenie(klimatyzacja i sporo elektroniki), i w miare niezle osiagi. Choc spalanie w miescie ok.9,5 i na trasie 8-8,5 nie cieszy.

dodał: Hugo
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Gdyby nie awarie na gwarancji, koszty dojazdów do serwisu i zmarnowany czas nie byłoby najgorzej. Mam nadzieję, że już nie będzie się psuł. Ogólnie jeżdzi sie elegancko silnik OK skrzynia też OK zawieszenie mogłoby być trwalsze. W srodku OK. Nic mi więcej nie potrzeba. Stabilnie się zachowuje przy prędkości 150-160, a znając nasze drogi.... Mało pali i w ogóle fajna z niego żaba.

dodał: carboniks
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna Renault Megane GT 2010 Renault Megane Sedan Renault Megane III Facelifting (2014) Renault Megane Grandtour Renault Megane III Coupe GT Facelifting (2014) Renault Megane III Cabrio Facelifting GT (2014) Renault Megane 2008 Renault Megane III Grandtour GT Facelifting (2014) Renault Megane III Coupe GT Facelifting 2.0 T 220KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 260
Przejechany dystans
32 334 108 km
Zatankowanego paliwa
1 716 887 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 008
Wydanych pieniędzy
2 702 302 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 266
Wydanych pieniędzy
3 015 485 zł
Średnie wydatki na auto
1 483 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 034)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 67 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: lukasz.karlinsk, dodano: 05.05.2013 16:36

Ogólnie polecam. Miałem duży problem jakie wybrać "pierwsze auto" ale decyzją zaliczam do udanych:) spalanie takie jak widać a przyznam że nie do końca mam lekką nogę i raczej preferuję dynamiczną jazdę:) ważne żeby nie zamulać:) biegi przełączam przy niecałych 3000 obrotów tak żeby na kolejnym śmigać już na 2000 co wg mnie jest opcjonalne. Ludzie którzy piszą że Renault to słaba marka i w ogóle są totalnie w błędzie... ale niech sobie kupują te Golfy i inne autka:) jeśli ktoś sobie ceni komfort, ekonomikę i żeby auto się prezentowało to za ta kasę nic lepszego nie znajdzie:) ja zakupiłem w zeszłym roku za niecałe 13000zł, niesprowadzane, polskie, full wypas a w środku wygląda jak nowe. Przebieg ma 175000 udokumentowany papierami z serwisu:) i sprawuje się idealnie. Jeden minus to wg mnie dosyć często się żarówki przepalają, ale cóż.... mi to nie przeszkadza:) Znajomy ma też to Megane tylko hatchback z silnikiem 1.5 i tez jest zadowolony. Naprawdę gorąco polecam.

pełny raport Renault Sedan 1.9 dCi

autor: Tomek, dodano: 20.01.2013 22:47

no i teraz najgorsze, zaraz spadną na mnie gromy "jak Ty jeździłeś", "mi pali 5 litrów", "nie dbasz o auto bo Ci rodzice kupili w masz w d..ie" itp. ale tak nie jest. Każdy miesiąc kosztował mnie 600 zł. W mieście auto spala ok 11 litrów przy iście sportowym podejściu a więc każdorazowym sprincie do 100. W trasie Łódź-chorwacja-Łódź: 8,2 litra (klima, prędkości różne od 120 do 200, 4 osoby i caly bagażnik załadowany)... Ale... wyprzedzanie z 6stki nie stanowiło problemu, kierowcy z różnych dobry aut mieli takie fajne miny jak brała ich renówka, dynamika tego auta była powalająca 200 Nm i ponad 130 to nie jest jakoś bardzo dużo ale auto dynamiczne i zrywne.

pełny raport Renault Hatchback 1.4 16v TCe

autor: MaJoReK, dodano: 22.08.2012 22:07

Na trasie mozliwe napewno zejscie do poziomu 4,5 litra ale nie sadze ze przy normalniej jezdzie mozna zejsc ponizej 4 jak niektorzy pisza... ale ich teoria.70km/h i 6 bieg to zabojstwo dla turbiny i 2 masy samochod nie radzi sie przy takiej predkosci lecz muli. optymalna predkosc dla 6 to min okolo 100km/h w miescie szczegolnie na krotkich dystansach pali sporo. i zalezy jakie miasto jezeli male i przejedziemy 1500m to spalanie wyjdzie 10l jesli wieksze i zrobimy z 10km to ponizej 7litrow. ogolnie samochod malo pali. da rade schodzic ponizej 5 na trasie i ponizej 6 w miescie, lecz czesto rowna sie to jezdzie emeryta ktorej nie stosuje. do wszystkich eko driverow, samochod potrzebuje chociaz nieraz obrotow. napraw jeszcze nie bylo po za uszczelnieniem klimy i nabiciem.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V 98KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także