Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Generacje Renault Megane

  • Megane II   2002 - teraz
    Renault Megane II
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane II

Silniki Renault Megane II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane Ren@tk@ 81,93

Renault Megane 74,31

Renault Megane II 3D Mała Czarna 79,21

Renault Megane 69,33

Renault Megane Beauty 74,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

lukas87osw 80,67

andyg 65,95

KrzysztofFly 90,46

Danis1987 57,46

Scigal 63,82

przemek961 81,43

giluspiotr 79,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Napełnienie klimy, i przygotowanie do kolejnych wydatków
Napełnienie klimy, i przygotowanie do kolejnych wydatków Kupując Megankę zaakceptowałem, że kilka rzeczy jest w niej niesprawnych: niedzi...
Szukanie auta ciąg dalszy
Szukanie auta ciąg dalszy Jak wiadomo to nie łatwa sztuka , moje pierwsze auto choć prezentowało się ładni...
Klocuszki, zaciski i haczysko, czyli mała robóta w wakacje :)
Klocuszki, zaciski i haczysko, czyli mała robóta w wakacje :) Rano zobaczyłem nadmiar rdzy na tarczy hamulcowej... Wraz z moim mentorem (tat...
Franca is back...
Franca is back... Witajcie Ci co zajrzeliście, bo chcieliście, Ci co zajrzeliście, a nie chcieliśc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Citroen C4
1.6 16v VTi (120 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
Opel Astra
1.7 CDTI ECOTEC (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 110 opinii
  • 3,81
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

komfort auta jest doskonaly nie wiele mniejszy niz w Lagunie. Mało miejsca z tyłu dla dorosłych. Bagaznik ok ale mógłby być wiekszy. ładnie sie prezentuje na ulicy. Mało pali gwarancja do 4 lat. CD z pilkotem w standardzie w innych autach zadko spotykany. dałem 55,750 po upuście od dealera za wersję 1,4 16V confort expresion z aut.klimą, alarmem, lakierem metalik i oryginalnymi roletami na tylną szybę i boczne tylne, wieszakim chromowanym i dodatkowym lusterkiem do wnętrza. Za to samo u VW czy Opla chcieli ok 90 tys. U TOYOTY ok 75tys. NIc dodac nic ujac.

dodał: miś
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Niska jakość pasowania blach - niechlujstwo montażu nadwozia przypomina czasy Polonezów i Maluchów. Brudy utopione w lakierze( w innych autach,łącznie z Lagunami i Velsatisem też. Głośne i luźne plastiki. Pod tym względnem Daewoo prezentuje lepszy poziom. Instrukcja obsugi - dla idiotów: jak coś nie gra skontaktuj się z autoryzowanym serwisem, nawet nie ma schematu instalacji elektr - Wrażenie: producent mnie nie szanuje, Następnym autem będzie Opel lub VW- drożej ale solidniej.

dodał: KD
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

za ta kase jak teraz opadly to do spokojnej jazdy ale moca wyprzedzania super. mam go 1.5 roku a czesto zmienialem samochody ale tym bede jezdzil bo na co zamienie- na mercedesa z przebiegiem 500 000 albo wiecej i przwiniete na 40 000??opjezdze jeszcze pare lat a potem pojde i kupie nowe z salonu albo moze jak sie uda takie znalezc jak to ale narazie nawet przez mysl mi nie przechodzi zeby sie go pozbywac- za dobre jest to auto !!!!!!

dodał: kopiboy@wp.pl
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Jak Mi znajomy wczesniej powiedzial ze amortyzatory padaja po 4 tys. km nie uwierzylem. Moje padly po 8 tys. Klocki do wymiany po 18 tys. Do tego drobiazgi: zamek schowka, zamek bagaznika, czujnik alarmu pod maska i wiele wiele innych. Ogolna ocene samochodu ratuje dobre wyposazenie(klimatyzacja i sporo elektroniki), i w miare niezle osiagi. Choc spalanie w miescie ok.9,5 i na trasie 8-8,5 nie cieszy.

dodał: Hugo
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Gdyby nie awarie na gwarancji, koszty dojazdów do serwisu i zmarnowany czas nie byłoby najgorzej. Mam nadzieję, że już nie będzie się psuł. Ogólnie jeżdzi sie elegancko silnik OK skrzynia też OK zawieszenie mogłoby być trwalsze. W srodku OK. Nic mi więcej nie potrzeba. Stabilnie się zachowuje przy prędkości 150-160, a znając nasze drogi.... Mało pali i w ogóle fajna z niego żaba.

dodał: carboniks
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III kombi GT 220 Renault Megane GT Renault Megane III Hatchback Facelifting Renault Megane I Kombi - galeria społeczności Renault Megane III Coupe GT Facelifting (2014) Renault Megane III Facelifting Renault Megane III Grandtour GT Facelifting (2014) Renault Megane III Facelifting (2014) Renault Megane Coupe GT Line Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
48 950
Przejechany dystans
30 511 338 km
Zatankowanego paliwa
1 600 108 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 693
Wydanych pieniędzy
2 560 207 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 521
Wydanych pieniędzy
2 815 889 zł
Średnie wydatki na auto
1 459 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 930)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 66 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: VoorT, dodano: 24.07.2009 15:33

Jesli chodzi o zuzycie paliwa to jest naprawde super. Srednie zuzycie na 20.000 km (75% miasto w godzinach szczytu, klima zawsze wlaczona) wyszlo na poziomie 6,46 l/100 km. I byloby "5" gdyby nie... serwis! Moze tylko ja mam takie (nie?)szczescie, ale jeszcze zaden ASO Renault nie pokazalo sie jako profesjonalisci. Przyklady: 1. przez 3 miesiace i 4 wizyty nie potrafili wyjasnic pojedynczego skrzypniecia przy ruszaniu - dopiero przy udziale sprzedawcow udalo sie ustalic, ze tak dziala uklad testujacy ESP 2. nie zauwazyli podczas przegladu, ze geometria sie sypnela, za to nad wyraz chetnie chcieli wywazyc kola za blisko 100zl dodatkowej oplaty Mozna tak ciagnac dalej, ale miejsca szkoda. Dodatkowo oczywiscie ceny wszelkich uslug sa w ASO 4 razu wyzsze niz w "normalnych" warsztatach. Coz, ASO bedzie robic tylko to co objete gwarancja...

pełny raport Renault Kombi 1.5 dCi

autor: andrzej, dodano: 11.03.2008 09:55

musze zaczac od tego ,ze auto po 6 latach eksploatacji,a kopilem dwu latka tylko raz mnie zawiodlo .Byl to czujnik polozenia martwego pola, czyli nic powaznego. od dwoch lat jezdze na LPG spalanie przy normalnej jezdzie ok. 8,5L /100 ,robie na ok. 35L ok 400 km.Od razu mowie ze nie jezdze przesadnie oszczednie .Na autostradzie z pelnym zaladowaniem przy tempie 140-160 km/h 8,5 -9 L/100 do 180 km/h pali ok 10 L/100.Nie sa to wartosci ,ktore pokazuje komp. pokladowy tylko realne po dotankwaniu. Na benzynie auto palilo bardzo malo autostrada oszczednie ok.5,5l ,tryb mieszany do 7 L. W sumie zmienil bym auto na jakies nowsze ,ze wzgledu na bezawaryjnosc i zuzycie chyba dlugo jeszcze tego nie zrobie.Mialem juz wiecej aut ,z tego jestem naprawde zadowolony.

pełny raport Renault Kombi 1.4 i 16V

autor: Pilanin, dodano: 11.12.2012 23:00

Mobilki jeśli chodzi o spalanie tego modelu i silnika.To niestety stara konstrukcja fakt malo awaryjna i niektóre problemy to błachostki w porównaniu z nowoczesnymi silnikami.Ale jednak spalanie dość odczuwalne w mieście, 80% tras robię po mieście i to mnie troszkę boli po kieszeni.Wiele cześci juz wymieniłem wpływających na spalanie.Ale niestety Książkowo ten silnik tyle niestety musi spalić wiec jeśli komuś pali 9,5L. po mieście to niech sobie chwali.Teraz Zima i podchodzi mi spalanie nawet pod 12L. a jeżdze bardzo delikatnie.Pozdrawiam serdecznie. i Życzę Wszystkim Szerokośći i Przyczepności bo ślisko i sypie:)))

pełny raport Renault Sedan 1.6 e

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V 98KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także