Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Generacje Renault Megane

  • Megane II   2002 - teraz
    Renault Megane II
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane II

Silniki Renault Megane II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane  90,92

Renault Megane 66,94

Renault Megane szara strzała 87,95

Renault Megane 87,28

Renault Megane lalunia 70,46

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

pafka 81,68

grogol 71,21

bolus_7 49,53

agusiaEL 82,76

black_flower 89,96

gtpower 52,21

Sroqraf 94,78

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

To już jest koniec, nie ma już nic
To już jest koniec, nie ma już nic A dokładnie jest pod domem auto, którego na 99% będę chciał się pozbyć. Sytuacj...
Klocuszki, zaciski i haczysko, czyli mała robóta w wakacje :)
Klocuszki, zaciski i haczysko, czyli mała robóta w wakacje :) Rano zobaczyłem nadmiar rdzy na tarczy hamulcowej... Wraz z moim mentorem (tat...
kara to
kara to kara to ze znowu megane ale już nie długo jak powiedziałem dzieciom ze sprzedaje...
montaż
montaż montowanie oświetlenia Led bezpiecznik 15 aku i wtyk ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
2.0 TSI (220 KM)
Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (120 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 110 opinii
  • 3,81
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

komfort auta jest doskonaly nie wiele mniejszy niz w Lagunie. Mało miejsca z tyłu dla dorosłych. Bagaznik ok ale mógłby być wiekszy. ładnie sie prezentuje na ulicy. Mało pali gwarancja do 4 lat. CD z pilkotem w standardzie w innych autach zadko spotykany. dałem 55,750 po upuście od dealera za wersję 1,4 16V confort expresion z aut.klimą, alarmem, lakierem metalik i oryginalnymi roletami na tylną szybę i boczne tylne, wieszakim chromowanym i dodatkowym lusterkiem do wnętrza. Za to samo u VW czy Opla chcieli ok 90 tys. U TOYOTY ok 75tys. NIc dodac nic ujac.

dodał: miś
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Niska jakość pasowania blach - niechlujstwo montażu nadwozia przypomina czasy Polonezów i Maluchów. Brudy utopione w lakierze( w innych autach,łącznie z Lagunami i Velsatisem też. Głośne i luźne plastiki. Pod tym względnem Daewoo prezentuje lepszy poziom. Instrukcja obsugi - dla idiotów: jak coś nie gra skontaktuj się z autoryzowanym serwisem, nawet nie ma schematu instalacji elektr - Wrażenie: producent mnie nie szanuje, Następnym autem będzie Opel lub VW- drożej ale solidniej.

dodał: KD
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

za ta kase jak teraz opadly to do spokojnej jazdy ale moca wyprzedzania super. mam go 1.5 roku a czesto zmienialem samochody ale tym bede jezdzil bo na co zamienie- na mercedesa z przebiegiem 500 000 albo wiecej i przwiniete na 40 000??opjezdze jeszcze pare lat a potem pojde i kupie nowe z salonu albo moze jak sie uda takie znalezc jak to ale narazie nawet przez mysl mi nie przechodzi zeby sie go pozbywac- za dobre jest to auto !!!!!!

dodał: kopiboy@wp.pl
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Jak Mi znajomy wczesniej powiedzial ze amortyzatory padaja po 4 tys. km nie uwierzylem. Moje padly po 8 tys. Klocki do wymiany po 18 tys. Do tego drobiazgi: zamek schowka, zamek bagaznika, czujnik alarmu pod maska i wiele wiele innych. Ogolna ocene samochodu ratuje dobre wyposazenie(klimatyzacja i sporo elektroniki), i w miare niezle osiagi. Choc spalanie w miescie ok.9,5 i na trasie 8-8,5 nie cieszy.

dodał: Hugo
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Gdyby nie awarie na gwarancji, koszty dojazdów do serwisu i zmarnowany czas nie byłoby najgorzej. Mam nadzieję, że już nie będzie się psuł. Ogólnie jeżdzi sie elegancko silnik OK skrzynia też OK zawieszenie mogłoby być trwalsze. W srodku OK. Nic mi więcej nie potrzeba. Stabilnie się zachowuje przy prędkości 150-160, a znając nasze drogi.... Mało pali i w ogóle fajna z niego żaba.

dodał: carboniks
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane GT Renault Megane III Grandtour Facelifting (2014) Renault Megane III Coupe Facelifting Renault Megane Coupe GT Line Renault Megane GT 2010 Renault Megane III Grandtour - galeria społeczności Renault Megane III Facelifting Renault Megane 2003 Renault Megane Coupe Renault Megane GT Line
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 752
Przejechany dystans
32 176 965 km
Zatankowanego paliwa
1 699 467 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 948
Wydanych pieniędzy
2 677 811 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 166
Wydanych pieniędzy
2 989 801 zł
Średnie wydatki na auto
1 492 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 004)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 67 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zvogel, dodano: 17.03.2013 09:34

Spalanie na poziomie 4,6l/100km uzyskałem jadąc z prędkosciami w zakresie 60 - 110 km/h, z czego srednia prędkość wyniosła 76,4 km/h. W warunkach jazdy praktycznie ze stałą prędkością 120km/h (wg GPS, bo na tempomacie mam wtedy ustawione 124km/h) odcinka 2000km srednie spalanie wynosi między 5,1 a 5,2 l/100km . I to jest wartość, którą uzyskuję zawsze na tej trasie, a pokonałem ją tym samochodem już 25 razy. Przy jeździe ze stałą prędkośią 130km/h (na liczniku jest wtedy 134)spalanie na tej trasie wyniosło 5,5 l/100km.podane przeze mnie wartości w jeździe mieszanej nie są może zbyt dokładne gdyż samochód wykorzystuję przede wszystkim do jazd w trasie,a nie wypadów do miasta. Poza tym jazda miejska w każdym mieście i o różnych godzinach wyglada inaczej - raz jest to jazda a innym razem stanie w korkach. Wiele też zależy od stylu jazdy. Wyniki na trasie są bardziej miarodajne.

pełny raport Renault Grandtour 1.5 dCi FAP

autor: Dominik, dodano: 13.12.2012 20:10

Witam. Jeżeli ktoś pisze, że to auto średnio w cyklu mieszanym spala 4,5l/100km to pisze jakieś brednie!!! 4,5l jest do uzyskania ale tylko na równej drodze ze stałą prędkością 70 do 80km/godz ale to i tak ciężko. Moja ocena jest jak najbardziej wiarygodna i uczciwa, ale muszę dopisać, że zimą z boksem na dachu spala mi średnio ( w mieście i po za nim ) 7l/100km. Latem na autostradzie z pedałem gazu w podłodze ( 160 -180km/godz ) spala ok 9l/100km. Przy normalnej jeździe, trochę w mieście i trochę na trasie, z prędkościami do 110km/godz trzeba liczyć średnio 5,5 do 5,8l/100km. Nie ma się co oszukiwać, że zawsze będzie to poniżej 5 litrów. Wynik spalania tego auta jest i tak dobry. Jeżdżę tym autem od dwóch lat, zrobiłem 38tys km. Pozdrawiam, Dominik

pełny raport Renault Kombi 1.9 dCi

autor: MaJoReK, dodano: 22.08.2012 22:07

Na trasie mozliwe napewno zejscie do poziomu 4,5 litra ale nie sadze ze przy normalniej jezdzie mozna zejsc ponizej 4 jak niektorzy pisza... ale ich teoria.70km/h i 6 bieg to zabojstwo dla turbiny i 2 masy samochod nie radzi sie przy takiej predkosci lecz muli. optymalna predkosc dla 6 to min okolo 100km/h w miescie szczegolnie na krotkich dystansach pali sporo. i zalezy jakie miasto jezeli male i przejedziemy 1500m to spalanie wyjdzie 10l jesli wieksze i zrobimy z 10km to ponizej 7litrow. ogolnie samochod malo pali. da rade schodzic ponizej 5 na trasie i ponizej 6 w miescie, lecz czesto rowna sie to jezdzie emeryta ktorej nie stosuje. do wszystkich eko driverow, samochod potrzebuje chociaz nieraz obrotow. napraw jeszcze nie bylo po za uszczelnieniem klimy i nabiciem.

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V 98KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także