Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Generacje Renault Megane

  • Megane II   2002 - teraz
    Renault Megane II
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane II

Silniki Renault Megane II Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane Renatka 80,44

Renault Megane Ren@tk@ 81,93

Renault Megane  90,92

Renault Megane Coupe-Ślicznotka :) 74,67

Renault Megane 159KM/376NM 76,16

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

Euzebiusz 94,59

espacefan 65,84

Danis1987 71,02

Volfodzio 88,93

KrzysztofFly 89,76

Salwek 61,99

17damian17 49,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Mandat i obtarcie
Mandat i obtarcie Witajcie Jak w temacie czyli mandat i obtarcie: Ustrzelili mnie fotoradarem, ...
"Dole"
Nareszcie po wszystkich opłatach, daninach, dolach, działkach, procentach, harac...
To już jest koniec, nie ma już nic
To już jest koniec, nie ma już nic A dokładnie jest pod domem auto, którego na 99% będę chciał się pozbyć. Sytuacj...
Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Seat Leon
1.6 TDI CR (105 KM)
Renault Fluence
1.6 16V (110 KM)
Citroen C-Elysee
1.6 HDI (92 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 51 900 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 110 opinii
  • 3,81
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

komfort auta jest doskonaly nie wiele mniejszy niz w Lagunie. Mało miejsca z tyłu dla dorosłych. Bagaznik ok ale mógłby być wiekszy. ładnie sie prezentuje na ulicy. Mało pali gwarancja do 4 lat. CD z pilkotem w standardzie w innych autach zadko spotykany. dałem 55,750 po upuście od dealera za wersję 1,4 16V confort expresion z aut.klimą, alarmem, lakierem metalik i oryginalnymi roletami na tylną szybę i boczne tylne, wieszakim chromowanym i dodatkowym lusterkiem do wnętrza. Za to samo u VW czy Opla chcieli ok 90 tys. U TOYOTY ok 75tys. NIc dodac nic ujac.

dodał: miś
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Niska jakość pasowania blach - niechlujstwo montażu nadwozia przypomina czasy Polonezów i Maluchów. Brudy utopione w lakierze( w innych autach,łącznie z Lagunami i Velsatisem też. Głośne i luźne plastiki. Pod tym względnem Daewoo prezentuje lepszy poziom. Instrukcja obsugi - dla idiotów: jak coś nie gra skontaktuj się z autoryzowanym serwisem, nawet nie ma schematu instalacji elektr - Wrażenie: producent mnie nie szanuje, Następnym autem będzie Opel lub VW- drożej ale solidniej.

dodał: KD
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

za ta kase jak teraz opadly to do spokojnej jazdy ale moca wyprzedzania super. mam go 1.5 roku a czesto zmienialem samochody ale tym bede jezdzil bo na co zamienie- na mercedesa z przebiegiem 500 000 albo wiecej i przwiniete na 40 000??opjezdze jeszcze pare lat a potem pojde i kupie nowe z salonu albo moze jak sie uda takie znalezc jak to ale narazie nawet przez mysl mi nie przechodzi zeby sie go pozbywac- za dobre jest to auto !!!!!!

dodał: kopiboy@wp.pl
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Jak Mi znajomy wczesniej powiedzial ze amortyzatory padaja po 4 tys. km nie uwierzylem. Moje padly po 8 tys. Klocki do wymiany po 18 tys. Do tego drobiazgi: zamek schowka, zamek bagaznika, czujnik alarmu pod maska i wiele wiele innych. Ogolna ocene samochodu ratuje dobre wyposazenie(klimatyzacja i sporo elektroniki), i w miare niezle osiagi. Choc spalanie w miescie ok.9,5 i na trasie 8-8,5 nie cieszy.

dodał: Hugo
Renault Megane Hatchback 1.4 16V (98 KM)

Gdyby nie awarie na gwarancji, koszty dojazdów do serwisu i zmarnowany czas nie byłoby najgorzej. Mam nadzieję, że już nie będzie się psuł. Ogólnie jeżdzi sie elegancko silnik OK skrzynia też OK zawieszenie mogłoby być trwalsze. W srodku OK. Nic mi więcej nie potrzeba. Stabilnie się zachowuje przy prędkości 150-160, a znając nasze drogi.... Mało pali i w ogóle fajna z niego żaba.

dodał: carboniks
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane CC Renault Megane III Grandtour Facelifting Renault Megane GT Renault Megane Grandtour Renault Megane III Cabrio Facelifting GT (2014) Renault Megane I Kombi - galeria społeczności Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 Renault Megane III Coupe Facelifting Renault Megane Coupe GT Renault Megane III Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 873
Przejechany dystans
32 196 413 km
Zatankowanego paliwa
1 702 269 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 949
Wydanych pieniędzy
2 682 065 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 208
Wydanych pieniędzy
3 007 133 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 017)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Na podstawie 67 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jacek, dodano: 22.04.2013 11:06

Pewnie zawyżę trochę średnią dla samochodu. Silnik 1,6 idealnie przystosowany do jazdy z prędkością do 110km/h. Powyżej zaczyna się hałas i duże spalanie. Minimum jakie uzyskałem na trasie jadąc na benzynie to 6,8 l/100km (dla porównania przy takiej samej jeździe MEGANE I z 97r. z silnikiem 1,6 75KM wyszło 6,5 l/100, ale przy wyprzedzaniu już nie ma tej dynamiki). Polskie drogi, małe miejscowości, więc i szaleństwa nie było. Na gazie wynik ten dochodzi do 8,5-9l. Przy dynamicznej jeździe po polskich (nie lubię się wlec) drogach (miejscowości przepisowo, poza nadrabianie i wyprzedzanie, często ostre rozpędzanie) dochodzi do 9,5-10,5 l/100 (gaz). Na niemieckiej autostradzie przy prędkości 140-150km/h spalanie gazu 11,3 l/100 (mierzone na podstawie tankowania, a nie komputera)(po jakimś czasie można się nawet przyzwyczaić do dźwięku silnika przy 4500rpm, które musi kręcić przy tej prędkości). Miasto ok. 11-11,5 l/100km gazu. Samochód i prowadzi się bardzo dobrze i jest w miarę wygodny, aczkolwiek ciasny (zwłaszcza, jak wożąc w bagażniku zapasówkę chce się upchnąć wózek dla dziecka). Ceny części... jak w przypadku np. audi A4 B5 czy nissana primery. Poza wymianą klocków hamulcowych oraz sworzni wahaczy nie robiłem nic (pasek rozrządu + koło zmiennych faz rozrządu zaraz po zakupie, koszt części z wymianą ok. 1200zł, przy czym koło zmiennych faz kupiłem na Allegro, wiedząc, że jest oryginalne, bo nikt nie produkuje zamiennika, a nawet w sklepie (po znajomości) zostało mi podpowiedziane Allegro. Zaoszczędziłem w ten sposób ok 250zł). Uważam model za ładny, udany, bezawaryjny. Przydałby się 6 bieg, który zmniejszyłby spalanie i podniósł komfort podróży przy większej prędkości (aczkolwiek na 5 biegu można jechać już od 50km/h, a przy 110km/h nie trzeba redukować, żeby szybko kogoś wyprzedzić). Samochód mam od niecałych 2. lat, a za rok planuję przesiąść się do laguny II po lifcie, lub najchętniej laguny III (jeśli finanse pozwolą). Również będę ją zagazowywał, najlepiej jeśli się trafi 2,0T ewentualnie może tym razem jakiś dynamiczny diesel (np. 2,0 150KM, 1,9 130KM).

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

autor: vostel, dodano: 19.02.2013 10:18

Samochód jak na swoją dynamikę spala dość niskie ilości paliwa. Minimalne spalanie osiągnąłem na dystansie ok 200km jadąc z dwiema osobami na pokładzie i pustym bagażnikiem. Praktycznie zero wyprzedzania, średnia prędkość przejazdu ok 90 km/h, rzadko przekraczałem 100km/h i udało się uzyskać 5,2 l/100km. Spalanie w mieście na dystansie 300km zimą na raczej krótkich dystansach (2-3km) to 8,5 l/100km, ale zachowując zasady ecodrivingu. Jeżeli samochód odpalało się żeby się nagrzał, a później odśnieżało to średnie spalanie wzrastało do 9,5 l/100km. Generalnie żadnym wyczynem jest spalenie na trasie 6 l/100km przy włączonej klimatyzacji i prędkościach rzędu 110 km/h

pełny raport Renault Hatchback 1.6 i 16V

autor: biuro@smyczek-s, dodano: 10.11.2007 21:41

teraz pali 7 litrów srednio,ale latem 6,5 cykl mieszany (cięzka noga) jakbym jechal 100-ką na autostradzie to pewnie do 5,5 by zeszło ale nie mam takiej cierpliwości i daje buta do końca i pali mi 6-7. serwis uważam za drogi (czujnik od gasniecia silnika jakieś gówienko 450zł) ostatnio byłem na serwisie w Bydgoszczy na pieknej i powiem wam ze przeżylem szok a zarazem koszmar.zapaliła mi sie kontrolka serwis podłączyli do kompa i wykazało ze swieca do wymiany to powiedział ze kpl.okaząło się ze mają tylko 2 szt no to kazałem wymienić tylko jedną tą przepaloną podszedłem do auta i patrze a gościu siedzi w aucie odłancza komputer fajka w ryju w brudnych spodniach na siedzeniu bez folii i czorne łapy oparte na kierownicy,myślałem ze zawału dostane.Kazałem temu brudasowi wymienić żarówke postojową to klenczał pół godziny,aż nie wytrzymałem i mu powiedziałem ze zaraz nagram to na komórkę i wysle do renaulta siedziby bo jak oni to gówno zrobili jak w serwisie mechanik lezy na posadce i meczy sie z wymiana postojówki-to ja na trasie jakbym miał to zmienić.Doszło do zaplaty facet podliczył i powiedziąłem mu ze ma odliczyc za pranie samochodu bo to jest niedopuszczalne co zobaczyłem. Miałem w życiu i fiaty i fordy,citroeny i to była w mojej ocenie najgorsza wizyta w serwisie. No i oczywiście zapłaciłem mniej bo musze oddac auto do prania bo mam wstręt ale naszczęscie moja żona jeździ nim na codzień. Więc autko będe sprzedawał i kupuje inne napewno nie renaulta i nie ze względu na jakość tego autka tylko nie chce jechać już do serwisu renaulta bo to nic przyjemnego. mam nowego forda i przy najbliższej wizycie w serwisie to chyba ten serwis wycałuju,a uraz jaki mi zostal po widoku tego mechanika w moim aucie obecnie przy wizycie nawet w fordzie nikt mnie nie zatrzyma jak niespodziewanie będe chciał iść zobaczyc co sie dzieje w aucie.i myślę ze każdy z nas powinien to robić bo widzicie co robią mechanicy bez naszej kontroli.

pełny raport Renault Coupe 1.9 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Zobacz dane techniczne Renault Megane II Hatchback 1.4 16V 98KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także