Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Megane II Kombi

Lata produkcji: 2002 - 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu debiutowała w roku 2002 (jako hatchback, podobnie jak Megane I). Powodzenie Megane I zachęciło szefów Renault, by użyć tej nazwy przy stworzeniu nowego kompaktowego samochodu. Choć nowa, awangardowa linia Megane II wzorowana na modelu Avantime wzbudziła niemałe kontrowersje, w roku 2003 auto zdobyło tytuł „Samochodu Roku” i do dziś cieszy się jeszcze większą popularnością od swojego poprzednika. Od 2006 roku model dostępny jest na rynku po delikatnym liftingu. Na platformie podłogowej modelu budowany jest nowy Nissan Sentra.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Dane techniczne Renault Megane II Kombi

Podstawowe parametry Renault Megane II Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
60 l

Wymiary zewnętrzne Renault Megane II Kombi

Długość
4500 mm
Szerokość
1777 mm
Wysokość
1467 mm
Rozstaw osi
2686 mm

Wymiary bagażnika Renault Megane II Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
520 l

Opony Renault Megane II Kombi

Szerokość
od 195 do 205 mm
Profil
od 55 do 65 %
Średnica
od 15" do 16"

Szkic techniczny Renault Megane II Kombi

Szkic techniczny Renault Megane II Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Megane II Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 194 opinii

4.03

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (76%)
NIE (24%)

Wybrane oceny kierowców Renault Megane II Kombi

Moje Renault Megane II Kombi 1.5 dci (106 KM) z 2007 roku zostało kupione w polskim salonie, wersja bez DPF(filtra ... więcejcząsteczek stałych) ! Modele z tego roku zostały bardziej dopracowane i unowocześnione przez firmę Renault, co widać chociażby po kulturze pracy silnika. Aktualny przebieg od nowości to 276400 km - a silnik jak i turbina są suche ! Jedyne co w nim robiłem to Rozrząd z pompą wody wymieniany co 70 tys tys. km i pasek klinowy. Silnik chodzi równo, aktualnie wymieniam olej co 10 tys. km, od kiedy zakupiłem ją w salonie tankowałem ropę klasy premium - mało pali, wiec odwdzięczam się jej dobrym paliwem. Tankowanie tańszej ropy na badziewnych stacjach na dłuższą metę prowadzi do zabicia silnika. Jeśli chodzi o spalanie to mogę szczerze powiedzieć, że jest ona bardzo ekonomiczna, nie znam drugiego takiego auta w tej klasie ? Zużycie ropy: miasto w ciepłe dni: 5 - 5.5 l/100, w zimie: 5.5 - 6.5 max. Podczas wycieczek rodzinnych potrafił spalić przy prędkości 120-130 Km/godz 4.3 l/100 ! to jest niesamowite. Odkąd ją posiadam nigdy mnie nie zawiodła, nawet w tak dalekich trasach jak do Barcelony. Jedyne naprawy jakie dokonałem to: -wymieniona rura od intercoolera. -co jakiś czas zmieniałem tarcze i klocki hamulcowe -nowy przepływomierz z filtrem powietrza. -wymiana zawieszenia co jakiś czas, ale w brew pozorom wytrzymuje długo. -uszczelniony cały dolot ukryj
dodano 19.05.2014 przez
Bardzo ładny i wygodny samochód ,jak to Francuz :) Rocznikowo nie ustępuje wyglądem swoim o wiele młodszym kolegom ,prawie niestarzejący Belmondo ... więcej;) Kapitalny na wyjazdy rodzinne , chciałoby się napisać - auto marzeń .Niestety trwałość mojego modelu jest znacznie poniżej oczekiwań . Czy wystarczy cierpliwości i kasy na utrzymanie ,tego nie wiem . Zakochanie ma też swoje granice :)) Obawa przed awarią na trasie nie pozwala na pełen komfort podróżowania.Dlatego akurat tego mojego "PECHOWEGO" modelu bym nie kupił jeszcze raz . Co nie oznacza ,że inni nie mięli szczęścia trafić na mniej awaryjny model. Pozdrawiam właścicieli Megane :) ukryj
dodano 04.05.2011 przez
Z pewnością najlepsze auto jakie miałem. Pozytywnie zaskakuje przestrzeń jak na kompakt, dynamika powala jak na rodzinne wozidło. Koszty eksploatacji ... więceji awarie będę uzupełniał z czasem. Na podstawie wielu opinii i opisów zdecydowanie polecam ten model, ale warto poświęcić więcej czasu, aby znaleźć wersję z tym silnikiem. Duża szansa, że auto będzie miało bardzo bogate wyposażenie. Ja trafiłem wszystko włącznie ze skórą i nawigacją. ukryj
dodano 11.03.2012 przez
Jeżdżę różnymi samochodami. Od VW polo po Q7 i S 500. Megane w moim motoryzacyjnym życiu znalazło również miejsce i ... więcejto na kilka lat. Oceniając samochód zwracam uwagę na wytrzymałość samochodu,ekonomię oraz jego eksploatację. Patrząc obiektywnie to samochód oceniam dobrze. Jest komfortowy w szczególności zawieszenie, przestronny w środku oraz dobrze wyposażony jak na swój rocznik oraz klasę. Samochód sprawował się bardzo dobrze do czasu. Przez ostatni ponad rok wizyty napraw stały się częste. Kontrolka SERWIS oraz STOP pokazywały się stosunkowo często, ale to opiszę w dalszych działach (silnik, utrzymanie i usterki). Generalnie jeżeli ktoś szuka samochodu komfortowego oraz bardziej wyposażonego niż (golf, focus, astra) to będzie na pewno zadowolony, jednakże musi zwrócić uwagę na przebieg aby nie był powyżej 200 000 gdyż może go spotkać małe rozczarowanie. Według mnie samochody Renault są dobre do maksymalnie 150 000km. Później zaczyna się wyciąganie pieniędzy na naprawy, które nie należą do tanich. Liczyć się trzeba, że jeżeli już jedziemy na warsztat z rutynową naprawą czy wymianą (zawieszenie, hamulce oraz coś) musimy mieć ten 1000 zł w dłoni. Jeżeli ktoś poszukuje samochodu taniego w eksploatacji to odradzam zakup megane nie mówiąc już o samochodzie przelatanym, może być to zabójcze dla niektórych osób. ukryj
dodano 01.01.2014 przez
Zobacz oceny Renault Megane II Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Megane II Kombi

Pb
4,50 - 11,33
Na podstawie 59 raportów spalania
ON
3,83 - 8,33
Na podstawie 179 raportów spalania
LPG
7,27 - 10,50
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Megane II Kombi

Kupiłem to auto bo była naprawdę bardzo dobra okazja Klient potrzebował szybko gotówki a ja chciałem coś innego no i ... więcejnie powiem wizualnie jest nie zła. Oprócz renówki mam jeszcze Opla omegę 2,2 sedana a wcześniej był Opel Astra, Audi A6, WV Passat,Chrysler Voyager i kilka innych. Jeżeli chodzi o spalanie to muszę przyznać że jest rewelacyjne. Na trasie 5 tys km Barcelona-Warszawa-Kolonia-Barcelona w dwie osoby + ok 400 kg bagażu z wyliczenia wyszło mi nie całe 4,6 l/100 km przy prędkościach 110 do 180 km//100. 2/3 autostrady 1/3 drogi krajowe. Zanim dojechałem do polski komputer wskazywał 4,2 l no ale wiadomo jaka jazda jest w Polsce. W mieście bez problemów mieszczę się 5,5, 5,6L. Mówiąc miasto mam na myśli Barcelonę przy której Warszawa to bardzo drożne miasto. Bardzo dobre hamulce To tyle plusów tego wózka A teraz minusy. Przy 170km/godz wiatr zerwał mi tylny spojler a trzecim światłem stopu, powyżej 130 głośno w kabinie, powyżej 150 wręcz nie słychać własnych myśli hałas opływającego powietrza jest nie do zniesienia, radio bardzo kiepskiej jakości a odtwarzacz CD odmawia posłuszeństwa po dwóch trzech płytach, wykończenie wnętrza woła o pomstę do nieba, użyte materiały a szczególnie materiał na kierownicy to chyba były wyciągnięte ze śmietnika, twarde łatwo rysujące się plastiki o jakości godnej Bangladeszu, na zakrętach trzeba bardzo uważać tył samochodu ucieka w bok, jazda po nierównych lub dziurawych drogach przypomina jazdę wozem konnym, bardzo kiepskie wyciszenie podwozia, układ kierowniczy zbyt lekko chodzi ma się wrażenie że zaraz nas nie posłucha. To tylko niektóre z wad tego samochodu. Oprócz nich jest jeszcze elektronika która wysiada w najmniej odpowiednim miejscu W porównaniu a oplem to naprawdę kiepska klasa nie mówiąc o Audi czy Chryslerze. Reasumując Jest to mój pierwszy francuski samochód i ostatni. Dobry silnik dobre osiągi, dobra idea ale wykonanie a przede wszystkim użyte materiały to naprawdę trzeci świat. Jeśli chcecie dobrego samochodu to z europejskich tylko niemiecki lub szwedzkie a z pozostałej części świata japoniec lub amerykaniec np Chrysler lub Dodge. To gwarancja na długie lata. ukryj
dodano 12.08.2014 przez
Przez ostatnie 13 miesięcy przejechałem 15.366 km, notując każde tankowanie. Przeprowadzenie pomiaru w tak długim okresie wymaga pewnej systematyczności, jednakże ... więcejdzięki temu uzyskać można MIARODAJNY WYNIK SPALANIA, ponieważ uwzględnia się wszystkie istotne okoliczności, takie jak pory roku, jazdę w trasie oraz cyklu miejskim, zróżnicowane obciążenie pojazdu itp. Z dużym dystansem należy podchodzić do raportów w oparciu o jednorazową wycieczkę czy wskazania komputera pokładowego. Przechodząc do meritum - we wskazanym wyżej okresie samochód zużył 1102 l gazu oraz 189 l benzyny. Oznacza to, że średnie roczne spalanie wynosi 8,4 l/ 100 km na co składa się 7,17 l gazu oraz 1,23 l benzyny. Koszt przejechania 100 km, uwzględniający ceny w przekroju 13 miesięcy, wyniósł 23,89 zł. Oczywiście proporcje zużycia w relacji lpg - pb95 mogły być bardziej przechylone w stronę autogazu, ale preferuję jazdę, w której od czasu do czasu silnik może popracować na benzynie. Wskazania komputera pokładowego w tym okresie - średnie zużycie 6,7 l, a więc o 1,7 l mniejsze niż faktyczne. Co do stylu jazdy to stosuję raczej ecodriving, rzadko się gdzieś spieszę. Auto bezproblemowe, aktualny przebieg 72 tys km, instalacja firmy BiGas montowana w Niemczech. Bardzo porównywalne spalanie odnotowywałem w przypadku Fiata Stilo 1.6 16V LPG, którego miałem poprzednio. Pozdrawiam! ukryj
dodano 06.12.2011 przez
Silnik pomimo małej mocy całkiem nieźle radzi sobie z samochodem. Podczas oszczędnej jazdy po mieście, bez gwałtownego przyspieszania, korzystając z ... więcejzasad ecoDrivingu (hamowanie silnikiem, przyspieszanie w przedziale maksymalnego momentu obrotowego, nie przekraczanie 2500 obr/min) potrafię utrzymać średnie spalanie w granicy 4 - 4,5 L/100km. Kiedy jeżdżę dynamiczniej średnie spalanie w mieście rzadko przekracza 5,5 L. Niestety w trasie przy prędkościach rzędu 150km/h i więcej, auto pali już sporo, bo około 7 - 8,5 L/100km. Najbardziej ekonomiczna jazda w trasie to poruszanie się z prędkościami 110 - 120km/h. W każdym razie jest na prawdę dobrze i jestem bardzo zadowolony z samochodu. Czasem brakuje mocy - szczególnie kiedy jest komplet pasażerów, wtedy niestety trzeba mocniej "kręcić" auto, no ale cóż - coś za coś ;) To moje drugie Megane i nie mam zamiaru zmieniać marki. Wiele osób boi się zakupu francuskiego samochodu, ale warto. Ważne żeby kupić auto z pewną przeszłością, najlepiej regularnie serwisowane, wtedy nie powinno sprawiać przykrych niespodzianek. ukryj
dodano 29.11.2009 przez
Spalanie - znośne jak na 1.6 16V (112KM). Jeśli ktoś mówi, że jakieś auto dużo pali, czy mało pali, to ... więcejprzede wszystkim trzeba przemyśleć małą sprawę. Rozmiar opon! Mam dwa komplety kół - 15 (195/65 zimówki) i 16 cali (205/55 letnie). Dodatkowo, przeanalizować technikę jazdy, opory toczenia opon, obciążenie, jakość paliwa, górzystość terenu, czy jedziemy pod wiatr... To wszystko ma znaczenie. Ja wiem tyle - to maksymalne zużycie to było, gdy grzałem auto, bo żona z 3-letnim synem wewnątrz, a ja odkopywałem auto ze śniegu. W trasie na oponach 195 na 100% da się przy spokojnej jeździe zejść poniżej 6 l/100km. Jeszcze nie robiłem tras na letnich 205/55-16 (Bridgestone ER300) i będę mógł później ocenić. Jeżdżąc po Bydgoszczy to raczej da się zmieścić w 9,5 l/100km (przy krótkich trasach 3-5km), na dłuższych po mieście można zmieścić się w 8,5. Trasa Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz 6,2 l / 100 km (opony 195/65-15 zimówki Krisalp HP, jazda zróżnicowana, na pewno nie "kapelusz") ukryj
dodano 17.05.2010 przez
W tej kategorii ocena powinna być najwyższa, ale nie można dać więcej, niż "5". Najwyższe spalanie, jakie mi się zdarzało, ... więcejmiało miejsce w zimie i tylko przy krótkich, miejskich jazdach (6,7 l/100km). W każdych innych warunkach, w cyklach mieszanych nie mogłem przekroczyć 5,5 l/100km, choć czasem się starałem. Zasięg 1000 km po mieście i nawet 1300 km poza miastem, nie było trudne do osiągnięcia. Absolutne minimum, jakie udało mi się osiągnąć, to 4,0 l/100km (komputer pokładowy pokazywał wtedy 3,8l/100km, ale to urządzenie zawsze kłamało). Co do kosztów serwisowych, to po zakończeniu gwarancji opuściłem sieć serwisową Renault i koszty przeglądów znacznie spadły, przy wysokiej jakości usług (mam taki warsztat). Jedyne, co kosztowało to paliwo na markowych stacjach i wymiany oleju wraz z filtrami co 15 TKM, zamiast 30 TKM (w ogólnym rozrachunku ten wydatek się opłacił) ukryj
dodano 30.12.2008 przez
Zobacz raporty spalania Renault Megane II Kombi Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Renault Megane

Newsy o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Megane

Testy zderzeniowe Renault Megane Euro NCAP

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014
Zobacz szczegóły
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Nowe Renault Megane

nowe Renault Megane
Renault Megane
ceny od 62 250 zł do 106 550

Renault Megane III R.S. Facelifting 2013 2.0 T Renault Sport 265KM od 2013

w pakiecie R.S.

w cenie katalogowej brutto

106 550 zł

Wyposażenie standardowe
Karta Renault ze zdalnym sterowaniem centralnego zamka drzwi
Poszerzone błotniki przednie i tylne
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia (w kolorze czarnym, błyszczącym dla lakieru 727 i ENV)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfortowy 1 (1 600 zł)
Pakiet Navigation 1 (1 990 zł)
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfortowy 1 (1 600 zł)
Pakiet Navigation 1 (1 990 zł)
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 46 oferty Renault Megane

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Megane

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

12 995

Przejechany dystans

1 692 094 zł

Zatankowanego paliwa

403 424 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 121

Wydanych pieniędzy

692 303 zł

Średnie wydatki na auto

1 190 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 037

Wydanych pieniędzy

725 432 zł

Średnie wydatki na auto

1 246 zł

ZOBACZ 582 dzienniki kosztów Renault Megane Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Megane

Liczba wpisów: 49
komentarzy(11)
komentarzy(26)
komentarzy(16)
komentarzy(15)
komentarzy(21)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Megane dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Megane

Liczba wpisów: 112
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Megane Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Megane II Kombi

Liczba wpisów: 5
Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z ... więcejjazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna. ukryj
dodano 17.12.2013 przez
Instalacja zakładana w Grand Service Koziegłówki Śląsk. Nazwa instalacji: AEB King OBD, reduktor KME Silver, wtryski Barracuda. Silnik pracuje równo, ... więcejprzełączenie na gaz nie zauważalne. Trudno powiedzieć o utracie mocy - nie zauważalny. Spalanie - w trakcie ustalania. ukryj
dodano 23.03.2014 przez
Renia z instalacją BRC sprawuje się idealnie, żadnych problemów .
dodano 18.02.2010 przez
Bezproblemowa eksploatacja
dodano 24.06.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane II Kombi

Skarbnica wiedzy o Renault Megane

Ciekawostki
dodano 31.12.2011 przez
Prawie połowa użytkowników Megane przynajmniej raz w roku odwiedza serwis z powodu problemów z elektroniką. Niestety tego typu problemy od zawsze były piętą achillesową Renault.…
dodano 16.12.2011 przez
Renault Megane Scenic zebrało aż 405 punktów przyznanych przez dziennikarzy, którzy są jurorami w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Sędziowie docenili ilość miejsca wewnątrz pojazdu, biorąc…
dodano 16.12.2011 przez
Mégane II został wybrany Samochodem roku 2003 przez jury składające się z 58 dziennikarzy samochodowych, reprezentujących 22 kraje europejskie. W głosowaniu Megane II zdobył 322…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.04.2013 przez
Zapraszam do przejrzenia manuala
dodano 10.03.2012 przez
Nie wiem czy się ktoś z tym spotkał ale w Renault Megane (takim modelu jak moja Franca rok prod. 2011) jest kłopot z podniesieniem wycieraczek…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą