Szukaj

Informacje o Renault Megane II Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2002, druga generacja modelu (tak jak Megane I, najpierw jako hatchback). Sukces Renault Megane I popchnął szefów francuskiego koncernu, by wykorzystać tę nazwę przy wyprodukowaniu nowego kompaktowego modelu. Mimo że nowa, awangardowa stylistka Megane II generacji, która wzorowana była na modelu Avantime, wzbudziła spore kontrowersje, to auto otrzymało nagrodę „Samochodu Roku” (w roku 2003) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze bardziej popularne niż jego poprzednik. Model poddano lekkiemu faceliftingowi w roku 2006. Na tej samej płycie podłogowej co Renault Megane II powstaje także nowy Nissan Sentra.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~dave91
Renault Megane II
Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Moja opinia na temat tego modelu jest bardzo pozytywna podkreślam, że oceniam samochód jako niemal 20 letni i porównuję do innych modeli w tej samej klasie i przedziale cenowym. Megana ma na prawdę sporo plusów, całokształt psują nieco drobne usterki, których natłok czasem irytuje, jednak nie są to usterki które wykluczają pojazd z użytkowania, warto dobrze obejrzeć autko pod tym kątem przed ewentualnym zakupem. Dobrze też jest sprawdzić stan koła zmiennych faz rozrządu na którego wymianę będzie trzeba przeznaczyć kilka stówek. Cała reszta to pierdoły, które zrobimy tanim kosztem. Biorąc pod uwagę ceny niemieckich i japońskich konkurentów jesteśmy w stanie kupić często auto tańsze o przynajmniej kilkaset złotych a czasem nawet kilka tysięcy, nie sprowadzane, z udokumentowaną historią, pewnym przebiegiem i atrakcyjnym wyposażeniem. Nie patrząc na stereotypy powtarzane przez "znawców" motoryzacji jedynie na podstawie tego co usłyszeli od innego "znawcy"- sąsiada, autko na prawdę warte zainteresowania, trzeba jedynie dobrze obejrzeć je przed zakupem.
4,3
~ks
Renault Megane II
Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Samochód bardzo dobry, nigdy mnie nie zawiódł (nie było żadnej usterki) - krajówka z oryginalnym przebiegiem. Dynamika na dobrym poziomie, a silnik posiadający zmienne fazy rozrządu jest bardzo elastyczny. Spalanie gazu w przedziale 8-11 litrów, czyli na dobrym poziomie (Megi wręcz jest przystosowana do gazu - wlew znajduje się pod klapką bez przejściówki), Do tego dochodzi bogate wyposażenie, wygodne wnętrze i piękna sylwetka (jeden z ładniejszych sedanów). Jedynym powodem sprzedaży yło odmłodzenie samochodu
4,9
~arcadiooo ;)
Renault Megane II
Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
SUPER :) Jedyne czego nie mam to skory i tempomatu. Wszystko inne mi wsystarcza fajnym bajerrem jest karta robi wrazenie na wszystkich bo nawet znacznie nowsze i bardziej prestizowe auta posiadaja dalej stacyjke i kluczyk :) podoba mi sie tez opuszczanie szyb ze mozna wciskajac raz opuscic/podnisc szybe maksymalnie i nie trzeba trzymac :) Jadac w nocy podoba mi sie podswietlenie zegarow i tych innych pierdol biale podswietlenie ma naprawde fajny effekt :) Tarcze zegarow i wskazowki sa tez fajnie stylistycznie zrobione ;)
Średnie spalanie dla Renault Megane II Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW 2002-2008
7,5
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Renault Megane II
Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Dałem ten komentarz bo najdłuższe się liczą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie naj nowsze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewnie zawyżę trochę średnią dla samochodu. Silnik 1,6 idealnie przystosowany do jazdy z prędkością do 110km/h. Powyżej zaczyna się hałas i duże spalanie. Minimum jakie uzyskałem na trasie jadąc na benzynie to 6,8 l/100km (dla porównania przy takiej samej jeździe MEGANE I z 97r. z silnikiem 1,6 75KM wyszło 6,5 l/100, ale przy wyprzedzaniu już nie ma tej dynamiki). Polskie drogi, małe miejscowości, więc i szaleństwa nie było. Na gazie wynik ten dochodzi do 8,5-9l. Przy dynamicznej jeździe po polskich (nie lubię się wlec) drogach (miejscowości przepisowo, poza nadrabianie i wyprzedzanie, często ostre rozpędzanie) dochodzi do 9,5-10,5 l/100 (gaz). Na niemieckiej autostradzie przy prędkości 140-150km/h spalanie gazu 11,3 l/100 (mierzone na podstawie tankowania, a nie komputera)(po jakimś czasie można się nawet przyzwyczaić do dźwięku silnika przy 4500rpm, które musi kręcić przy tej prędkości). Miasto ok. 11-11,5 l/100km gazu. Samochód i prowadzi się bardzo dobrze i jest w miarę wygodny, aczkolwiek ciasny (zwłaszcza, jak wożąc w bagażniku zapasówkę chce się upchnąć wózek dla dziecka). Ceny części... jak w przypadku np. audi A4 B5 czy nissana primery. Poza wymianą klocków hamulcowych oraz sworzni wahaczy nie robiłem nic (pasek rozrządu + koło zmiennych faz rozrządu zaraz po zakupie, koszt części z wymianą ok. 1200zł, przy czym koło zmiennych faz kupiłem na Allegro, wiedząc, że jest oryginalne, bo nikt nie produkuje zamiennika, a nawet w sklepie (po znajomości) zostało mi podpowiedziane Allegro. Zaoszczędziłem w ten sposób ok 250zł). Uważam model za ładny, udany, bezawaryjny. Przydałby się 6 bieg, który zmniejszyłby spalanie i podniósł komfort podróży przy większej prędkości (aczkolwiek na 5 biegu można jechać już od 50km/h, a przy 110km/h nie trzeba redukować, żeby szybko kogoś wyprzedzić). Samochód mam od niecałych 2. lat, a za rok planuję przesiąść się do laguny II po lifcie, lub najchętniej laguny III (jeśli finanse pozwolą). Również będę ją zagazowywał, najlepiej jeśli się trafi 2,0T ewentualnie może tym razem jakiś dynamiczny diesel (np. 2,0 150KM, 1,9 130KM). raport spalania Renault Megane Hatchback, 1.6 16V WT 112 KM manualna, 2003 r.
8,6
Renault Megane II
Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Witam, spalanie Renault Megane II przy silniku 1.6 16V jest na przyzwoitym poziomie. Mieszkam w Łodzi, przy spokojnej jezdzie w miescie auto pali +/- 9litrow/100km. Zima zwiekszylo sie do 10litrow/100km. Ale jest to maks co ten silnik wezmie nawet przy ostrzejszej jezdzie. Jesli chodzi o trase, to predkosc 120km/h daje nam srednia 6,7litrow/100km. Jesli zwiekszymy ja do 150-160km/h zwieksza sie rowniez spalanie do 9litrow/100km. Jednym slowem nie ma co gonic przy silniku 1.6l... Przejechalem autem ponad 10tys km. Drozszy rozrzad niz u pozostalych marek, poniewaz bedzie kosztowal okolo 1000zl (rozrzad, pasek, kolo zmiennych faz rozrzadu). Natomiast pozostale czesci w niezlych cenach. Silnik benzynowy ma wieksze szanse na trafienie normalnego mechanika, jest prosty w obsludze. Poprzednio mialem diesla i nikt nie wiedzial co sie z nim dzialo, a troche sie najedzilem po roznych najomych i siedzialem przy wielu forach internetowych. W tym przypadku silnik praktyznie bez obslugowy, wymiana rozrzadu, plynow i jezdzic. Oswietlenie drogi swietne, zawieszenie fajnie sie zachowuje, silnik ciagnie do czerwonych obrotow, mozna poczuc frajde z jazdy. Jesli chodzi o sam mode Megane II to dobrze zrobiony, duzo schowkow, duzy bagaznik, duzo miejsca na tylnych siedzeniach (fotele nie przyciskaja kolan). Mysle ze trafny wybor przy budzecie okolo 15/20tys zlotych. Polecam
6,8
Renault Megane II
Sedan 1.6 i 16V 115KM 85kW
Jestem zaskoczony. Myślałem, że około 10 litrów spalę. Jeźdzę do pracy i w pracy. Dystans około 100km dziennie. 70km trasa / 30km misto. Spalanie w lato to = 6,2 - 6,8L/100km, obecnie średnie spalanie to 6,5 - 7,4L/100km. Jak na 115koni to zadowalający wynik. Na autobanie przy ok 140 - 160km/h daje radę ok 6,5L/100km. Jeźdzę spokojnie ale nie dziadkuję, teść boi się ze mną jeździć :D więc jeszcze nie zdziadziałem. Ale hamuję silnikiem do świateł. Najgorsze to małe pierdoły które się psują, ale całokształt jest naprawdę zadowalający. Nie wiem czemu "Francuzów" tak nie lubią. Man jeszcze 2gie auto Kia Rio z 2003r. W porównaniu stwierdzam, że auto ma nieporównywalnie lepszy komfort jazdy. Wygodne fotele. Ale mniejszy bagażnik. Największa wadą mojego egzemplarza jest kolor granatowy i zaje..ście się brudzi.

Usterki Renault Megane II

Liczba wpisów: 79
Sprawdz wtryski
  • Renault Megane II Sedan 1.5 dCi 85KM 63kW 2003-2008
  • układ wtryskowy
  • 160 tys. km
Witam. Podczas jazdy zapala minsir kontrolka awarii silnika (pomaranczowy kluczyk) i wyskakuje komunikat "sprawdz wtryski". Auto traci calkowicie moc (ktorej i tak nie mialo wczesniej). Kontrolka zapala mi sie najczesciej podczas podjazdow pod gorke lub przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Po wylaczeniu silnika kontrolka znika, ale pojawia sie na nowo po spelnieniu warunkow z poprzedniego zdania. Probowalem wymiany swiec i wydaje mi sie,ze zawor egr tez byl "regenerowany". Podobno cos moze byc nie tak z jakims modulem, ale nie wiem czy to jest to. Ktos mial taki problem i spobie z nim poradzil?
Oczekuje na rozwiązanie
komunikat : sprawdź wtrysk - ma jakiś związek z klimą ?
  • Renault Megane II Hatchback 1.9 dCi 130KM 96kW 2005-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam , pojechałem dziś do mechanika by nabił klime do meganki . po całej robocie , na włączonej klimie dojechałem do domu , po około 3 godzinach odpaliłem auto włączyłem klimę i po około 10 min kiedy chodził na postoju załączył się wentylator , silnik był strasznie rozgrzany , dodatkowo pojawił się komunikat sprawdź wtrysk ... zgasiłem auto , i po 10 min znów odpaliłem już bez włączonej klimy i komunikat zgasł , czy wie ktoś o co może chodzić ? czy klima ma jakiś związek z komunikatem jak w temacie ? prosze o odpowiedź
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Megane II 1.6 16V problemy z odpaleniem na zimnym silniku - rozrusznik kręci
  • Renault Megane II Kombi 1.6 16V 110KM 81kW 2009-2009
  • silnik
Witam! Mam poważny problem od jakiegoś czasu moja Renia benzyna+gaz, rok prod. 12/2005, przebieg ok. 150000, zaczęła odmawiac posłuszeństwa, auto po nocy zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych miało problem z odpaleniem. Rozrusznik normalnie kręci, na desce nie wyświetla żadnych niepokojących komunikatów, kontroli świecą jak trzeba, ale auto nie zapala. Kiedy kilkakrotnie naciskałem pedał gazu przeważnie przy 2, bądź 3 próbie zapalało, a spod maski dochodził dziwny trykot takie trrrrrr, jakby jakieś łożysko tam się rozpadało albo coś, po czym auto normalnie pracowało. Na ciepłym silniku nie miałem żadnych problemów, zjawisko występowało głównie po dłuższym postoju w niskich temp.. Niestety wczoraj rano Renia nie odpaliła i nic nie pomogło wciskanie pedału gazu, po kilkunastu dłuższych próbach, padł akumulator. Wieczorem podpiąłem na kablach, auto kręciło ale nie może zaskoczyć tak jakby benzyny nie było czy coś (jest pełny bak). Nie wiem co mogło się stać na forach znalazłem coś odnośnie fabrycznej wady KZFR, ale nie jestem pewien czy to faktycznie to. Pasuje do tego owe trykotanie przy uruchomieniu silnika... Czy ktoś wie co może być przyczyna usterki, KZFR czy może jakieś czujniki? Kolega mówił mi o jakiejś rozłączającej się wtyczce z tyłu silnika, ktoś inny o jakimś trójniku paliwa. Dzwoniłem do serwisu Renault ale mówią, że nie musi być to wina KZFR... Proszę o pomoc i poradę, obawiam się sporych kosztów za autoryzowany serwis, oczywiście bez auta, jak bez nogi... Pozdrawiam KZFR??
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Megane II Sedan