Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z przodu
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z przodu
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - przód - reflektory wyłączone
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - lewy bok
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z góry
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z góry
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - pełny panel przedni

Generacje Renault Megane

  • Megane III   2008 - teraz
    Renault Megane III
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

AC-sfakcja

 
65%

Pierwszy rzut oka

Grzecznie, jak najmniej ostrych linii i udziwnień. Ta poprawność polityczna odbiła się na sylwetce Megane. Bryła jest zwarta, ale mało oryginalna. Pas przedni nieco przekombinowany, dynamicznie auto prezentuje się tylko z tyłu.

 
85%

Co jest w środku

Renault pragnie, by Megane był traktowany jak najważniejszy rywal VW Golfa. Więc wnętrze auta ma dorównać liderowi rynku. Materiały wysokiej jakości, kilka ciekawych rozwiązań (wyświetlacz radia przy podszybiu; prędkościomierz elektroniczny, ale bardzo czytelny).

 
77%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Duży komfort jazdy, biorąc pod uwagę pracę zawieszenia czy układu kierowniczego. Z przodu wygodnie jak na twoim ulubionym fotelu w salonie. Ale z tyłu najlepiej wozić tylko dzieci albo kobiety drobnej postury, bo innym będzie zdecydowanie za ciasno.

 
73%

Co słychać pod maską?

Przeciętny kierowca, który mówiąc: „samochód”, myśli: „transport” w zupełności zadowoli się benzynowymi jednostkami 1.4l 130KM lub 1.6l 110KM. Ta pierwsza pewnie okaże się nawet bardziej niż wystarczająca. Diesle 1.5dCi oraz 1.9dCi mają takie same moce i choć kosztują straszne pieniądze, to przynajmniej są oszczędne. Dla prawdziwych szaleńców jest coś jeszcze – benzynowy silnik 2.0 250KM…

 
85%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik nie tylko foremny, głęboki, ale i jeden z największych w klasie (405 litrów!). Kierowców z zamiłowaniem do porządku ucieszy też „francuska myśl praktyczna”: wiele przemyślanych schowków na wiele niezbędnych podczas jazdy przedmiotów.

 
61%

Fajnometr ;)

To może być najbezpieczniejszy kompakt na rynku. Ale na pewno nie najbardziej atrakcyjny. Musiałbyś mieć naprawdę słabe serce, żeby skradło ci je Megane.

 
79%

W trosce o Twój portfel

Z awaryjnością tego auta jest co prawda bardzo różnie, ale niecałe 60 tys. zł za podstawową wersję z całkiem niezłym wyposażeniem to niedużo. Do tego to Renault, a Renault lubi dawać na swoje auta spore upusty.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to dojrzały, funkcjonalny samochód, który chce aspirować do pozycji lidera swojego segmentu. Skorzystasz na tym, że Renault ma wiele do udowodnienia.

Dlaczego nie kupić?

Bo to auto pozbawione polotu, skrojone pod gusta konserwatystów, którzy myśląc: kompakt, mówią: Golf.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane III

Silniki Renault Megane III Coupe Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane KARMAN  107KM 80,90

Renault Megane Ren@tk@ 81,93

Renault Megane 66,91

Renault Megane 67,42

Renault Megane Beauty 74,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

Danis1987 75,45

Volfodzio 88,95

lukasn 45,90

Laasi 87,38

bolus_7 46,43

Michal29Kotera 87,72

kseal12 42,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Pytanie: jak umyć samochód, żeby był czysty?
Pytanie: jak umyć samochód, żeby był czysty? Doświadczenia z myjnią samoobsługową mam niewielkie i jak dotychczas niezbyt poz...
Pierwszy zakup: opony zimowe
Pierwszy zakup: opony zimowe Trzy dni po odbiorze Megane z komisu odebrałem opony zimowe, zamówione wraz z mo...
Skontroluj podzuszkę powietrzną
Skontroluj podzuszkę powietrzną Mega jeździła bez problemów 2 lata , a tu nagle wywala błąd AIRBAG. Po chwili z...
Megi lubi, gdy bierze się ją ostro
Megi lubi, gdy bierze się ją ostro Sam się dziwię, że trwało to tak długo, ale potrzebowałem miesiąca, żeby odkryć,...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Kia cee´d
1.6 CRDi (128 KM)
Audi A3
1.4 TFSI (125 KM)
Kia Rio
1.2 DOHC CVVT (84 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane III 1,5 DCI 90 KM Kombi Authentique Renault Megane III 1,5 DCI 90 KM Kombi Authentique
Rocznik: 2011. Przebieg: 107 836 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 27 900 zł
Renault Megane III Generation Renault Megane III Generation
Rocznik: 2012. Przebieg: 88 568 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 34 900 zł

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Galerie Renault Megane

Renault Megane Grandtour Renault Megane 2008 Renault Megane Sedan Renault Megane I Renault Megane Grandtour 2.0 16V - galeria redakcyjna Renault Megane III Grandtour Facelifting Renault Megane GT Renault Megane Grandtour Renault Megane I Hatchback - galeria społeczności Renault Megane III Cabrio Facelifting GT (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane II 2.0 i 16V (135KM) 2004r.
    dodał: Explorer, 30.01.2015

    Jest to już mój kolejny samochód na gaz , kupiłem go od znajomego który okazyjnie kupił sobie inny samochód a mi odsprzedał ten samochód z przebiegiem 100 tyś km w czym 15 tyś było zrobione na gazie z założoną instalacją firmy lovato , ja przejechałem 50 tyś i nie mam z nią żadnych problemów , Serwisuje samochód w autoryzowanym serwisie . Wszystko jest wymieniane na czas . Spalanie w granicach 10-12 litrów lpg.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 641
Przejechany dystans
34 977 571 km
Zatankowanego paliwa
1 903 712 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 706
Wydanych pieniędzy
2 966 377 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 392
Wydanych pieniędzy
3 366 945 zł
Średnie wydatki na auto
1 528 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 204)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bolus_7, dodano: 14.01.2012 18:09

Witam, To mój drugi wpis odnośnie spalania MEGAN 1.6 16V 115 KM. Dla zainteresowanych, weekendowy wypad OLSZYNA - KATOWICE przejechanych 430 kilometrów, prędkość przez całą drogę autostradą 150/160 km/h, za Opolem sprawdzony Vmax 210 km/h (więcej nie pojedzie) spalanie według komputera pokładowego 8.5 l/100. Po zatankowaniu po korek i obliczeniu starą metodą spalanie 8.2 l/100. Droga powrotna KATOWICE-OLSZYNA 330 km, prędkość w okolicy 130/140 km/h (większy ruch, spokojna jednostajna jazda) spalanie według komputera pokładowego 7.5 l/100, po zatankowaniu pod korek oczywiście spalanie mniejsze 7.2 l/100. Przy dynamicznej jeździe i dużych prędkościach zauważyłem, że komputer pokładowy okłamuje ze spalaniem o 0.3 litra. Auto ciche i ekonomiczne do prędkości 120 km/h, później robi się wraz ze wzrostem prędkości coraz głośniej. Porównując do nowoczesnego diesla Peugot 308, 1.6 HDI 90km, spalanie według komputera 5.6 l/100 ta sama trasa co wyżej, starszy niezniszczalny diesel Octawia 2 1.9 TDI 105 KM spalanie identyczne jak w 308 oczywiście sprawdzane na tej samej trasie. Pozdrawiam zainteresowanych :)

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

autor: bolus, dodano: 04.11.2011 11:17

Spalanie wyliczone starym sposobem ołówek i kalkulator, komputer pokładowy dojść dokładny wylicza spalanie na podstawie otwarcia wtrysków (okłamuje 0.1 l/100km - porównując moje obliczenia z komputerem pokładowym). Spalanie w mieście 10 a nawet 11 l/100 km - dojazd do pracy, odcinek 3 km, auto nie zdąży nawet się zagrzać. Trasa: jazda na emeryta (kierowca zmęczony ledwo co patrzy na oczy :)) prędkość oscyluje w przedziale 60/70 km/h spalanie 5.3 l/100km, jazda przepisowa 90 km/h spalanie 5,8 l/100km, jazda 110 km/h spalanie 6.1 l/100km. Jazda dynamiczna na ile warunki pozwalają (droga krajowa) bez eco-ściemy 100/130 km/h plus krótkie odcinki z prędkością rzędu 140/170km/h 6,6l/100km. Jazda na wariata (gaz w podłogę, zakręt hamulec, prosta gaz w podłogę) prędkość od 0 do 170km/h spalanie wynosi 9,6 l/100km (Gubin - Zielona Góra). Po przejechaniu autem 35 tyś km według prowadzonych statystyk w exelu auto pali mi średnio 6,7 l/100km, w zależności od stylu jazdy kierowcy. Średnio trzeba przyjąć 6,5 l/100km przy normalnym użytkowaniu auta (na baku 800 km), przy oszczędnej jeździe 6 l/100km. Przy prędkości 200 km/h, max dla tego auta wskazówka obrotomierza na odcięnciu komputer chwilowe spalanie pokazuje na poziomie 18,6 l/100km. Auto jak auto, ma jeździć i jeździ.

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

autor: Tommi, dodano: 15.09.2014 10:14

Najniższe to 5,3 w trasie jakieś 700km spokojnie częściowo ekspresówka do 130km/h w 5 osób zapakowany po dach, zaś w mieście (trójmiasto) wyszło prawie 7l (ale to już nie oszczędnie i kilku kierowców, redie na codzień, małe miasto Rzeszów troche dojazdy po 25km w jedną strone na baku ok 1000 km, zdarzy się jakas autostrada do krakowa i predkość ponad 130 140 spalanie wzrasta o jakies pół litra. Ogólnie nie udało mi się zejsc poniżej 5 litrów, może gdybym robił taką trasę Rzeszów Gdynia sam bez załadunku wyszłoby z 4.5 ale to już bardziej męczarnia z operowaniem pedału gazu niż jazda. Da się jechać energicznie i mało spalać ale trzeba wyczuć auto bo lepiej przyspeszać szybko i osiągnąć te 100km/h zmieniając biegi przy 2300obr/m niż męczyć od 1400 na wysokich biegach- sprawdzane i wtedy auto pali duuuuzo więcej, zreszta to auto ponizej 2 tys obr nie przyspiesza praktycznie wcle i małą elastyczność na wyzszych biegach (krótkie biegi trzeba czesto redukować)

pełny raport Renault Coupe 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także