Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z przodu
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z przodu
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - przód - reflektory wyłączone
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - lewy bok
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z góry
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z góry
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - pełny panel przedni

Generacje Renault Megane

  • Megane III   2008 - teraz
    Renault Megane III
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

AC-sfakcja

 
65%

Pierwszy rzut oka

Grzecznie, jak najmniej ostrych linii i udziwnień. Ta poprawność polityczna odbiła się na sylwetce Megane. Bryła jest zwarta, ale mało oryginalna. Pas przedni nieco przekombinowany, dynamicznie auto prezentuje się tylko z tyłu.

 
85%

Co jest w środku

Renault pragnie, by Megane był traktowany jak najważniejszy rywal VW Golfa. Więc wnętrze auta ma dorównać liderowi rynku. Materiały wysokiej jakości, kilka ciekawych rozwiązań (wyświetlacz radia przy podszybiu; prędkościomierz elektroniczny, ale bardzo czytelny).

 
77%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Duży komfort jazdy, biorąc pod uwagę pracę zawieszenia czy układu kierowniczego. Z przodu wygodnie jak na twoim ulubionym fotelu w salonie. Ale z tyłu najlepiej wozić tylko dzieci albo kobiety drobnej postury, bo innym będzie zdecydowanie za ciasno.

 
73%

Co słychać pod maską?

Przeciętny kierowca, który mówiąc: „samochód”, myśli: „transport” w zupełności zadowoli się benzynowymi jednostkami 1.4l 130KM lub 1.6l 110KM. Ta pierwsza pewnie okaże się nawet bardziej niż wystarczająca. Diesle 1.5dCi oraz 1.9dCi mają takie same moce i choć kosztują straszne pieniądze, to przynajmniej są oszczędne. Dla prawdziwych szaleńców jest coś jeszcze – benzynowy silnik 2.0 250KM…

 
85%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik nie tylko foremny, głęboki, ale i jeden z największych w klasie (405 litrów!). Kierowców z zamiłowaniem do porządku ucieszy też „francuska myśl praktyczna”: wiele przemyślanych schowków na wiele niezbędnych podczas jazdy przedmiotów.

 
61%

Fajnometr ;)

To może być najbezpieczniejszy kompakt na rynku. Ale na pewno nie najbardziej atrakcyjny. Musiałbyś mieć naprawdę słabe serce, żeby skradło ci je Megane.

 
79%

W trosce o Twój portfel

Z awaryjnością tego auta jest co prawda bardzo różnie, ale niecałe 60 tys. zł za podstawową wersję z całkiem niezłym wyposażeniem to niedużo. Do tego to Renault, a Renault lubi dawać na swoje auta spore upusty.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to dojrzały, funkcjonalny samochód, który chce aspirować do pozycji lidera swojego segmentu. Skorzystasz na tym, że Renault ma wiele do udowodnienia.

Dlaczego nie kupić?

Bo to auto pozbawione polotu, skrojone pod gusta konserwatystów, którzy myśląc: kompakt, mówią: Golf.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane III

Silniki Renault Megane III Coupe Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane  90,91

Renault Megane 71,54

Renault Megane 73,30

Renault Megane 81,23

Renault Megane DYNAMIQUE 66,52

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

gtpower 50,31

Artur 126097 86,14

giluspiotr 69,41

lukasn 52,72

loozack 65,27

Euzebiusz 94,79

Andsin 62,68

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

"Dole"
Nareszcie po wszystkich opłatach, daninach, dolach, działkach, procentach, harac...
Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
To już jest koniec, nie ma już nic
To już jest koniec, nie ma już nic A dokładnie jest pod domem auto, którego na 99% będę chciał się pozbyć. Sytuacj...
Sprzedaż Meganki
Sprzedaż Meganki W niedzielny poranek pożegnałem się z Meganką. Dokładnie 8 dni po wystawieniu o...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Hyundai Elantra
1.6 D-CVVT MPI (132 KM)
Audi A3
1.4 TFSI CoD ultra (150 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Ambiente Ford Focus Ambiente
Rocznik: 2012. Przebieg: 13 000 km. Silnik: 1.0 74KM .
Cena: 44 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 103KM .
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Galerie Renault Megane

Renault Megane III kombi GT 220 Renault Megane III Facelifting (2014) Renault Megane III Coupe Facelifting (2014) Renault Megane I Renault Megane CC Monaco GP Renault Megane III Hatchback Facelifting (2014) Renault Megane 2005 Renault Megane III Hatchback Facelifting 1.2 TCe 115KM - galeria redakcyjna Renault Megane III Cabrio Facelifting (2014) Renault Megane III Grandtour Facelifting
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 100
Przejechany dystans
33 641 951 km
Zatankowanego paliwa
1 782 827 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 255
Wydanych pieniędzy
2 794 761 zł
Średnie wydatki na auto
1 331 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 670
Wydanych pieniędzy
3 125 736 zł
Średnie wydatki na auto
1 489 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 099)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Wojtek, dodano: 11.07.2013 23:44

Renault Megane II, silnik diesel, 82KM, wersja hatchback, auto z 2005 roku, użytkuje go jako drugi właściciel od 2012 roku, czyli ponad rok i muszę przyznać, że to dobre auto w klasie średnich, numerem jeden tego auta jest niskie spalanie, na trasie, jadąc non stop, np. autostradą, potrafi ono spalić 4,1 l na 100km, oczywiście bez klimatyzacji i bez otwartych okien na maksa. w mieście pali od 5,3l do 6l średnio, przy jeździe z większym bagażem, lub w korkach, z klimatyzacją dochodzi do 7l. więc jest okey. co do napraw, części w miarę tanie, ale ja przez ten rok użytkowania nie miałem poważnych napraw, jedyne drobne wymiany; drążek, czy jedna część przy chłodnicy bo olej kapał, poprzedni właściciel wymieniał już kilka rzeczy, jednak ogólnie auto sprawne i na plus. przy obecnym przebiegu faktycznym 148 000 km. idealne dla początkujących na pewno.

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: Rudolf, dodano: 17.05.2010 22:18

Spalanie - znośne jak na 1.6 16V (112KM). Jeśli ktoś mówi, że jakieś auto dużo pali, czy mało pali, to przede wszystkim trzeba przemyśleć małą sprawę. Rozmiar opon! Mam dwa komplety kół - 15 (195/65 zimówki) i 16 cali (205/55 letnie). Dodatkowo, przeanalizować technikę jazdy, opory toczenia opon, obciążenie, jakość paliwa, górzystość terenu, czy jedziemy pod wiatr... To wszystko ma znaczenie. Ja wiem tyle - to maksymalne zużycie to było, gdy grzałem auto, bo żona z 3-letnim synem wewnątrz, a ja odkopywałem auto ze śniegu. W trasie na oponach 195 na 100% da się przy spokojnej jeździe zejść poniżej 6 l/100km. Jeszcze nie robiłem tras na letnich 205/55-16 (Bridgestone ER300) i będę mógł później ocenić. Jeżdżąc po Bydgoszczy to raczej da się zmieścić w 9,5 l/100km (przy krótkich trasach 3-5km), na dłuższych po mieście można zmieścić się w 8,5. Trasa Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz 6,2 l / 100 km (opony 195/65-15 zimówki Krisalp HP, jazda zróżnicowana, na pewno nie "kapelusz")

pełny raport Renault Kombi 1.6 i 16V

autor: bolus_7, dodano: 14.01.2012 18:09

Witam, To mój drugi wpis odnośnie spalania MEGAN 1.6 16V 115 KM. Dla zainteresowanych, weekendowy wypad OLSZYNA - KATOWICE przejechanych 430 kilometrów, prędkość przez całą drogę autostradą 150/160 km/h, za Opolem sprawdzony Vmax 210 km/h (więcej nie pojedzie) spalanie według komputera pokładowego 8.5 l/100. Po zatankowaniu po korek i obliczeniu starą metodą spalanie 8.2 l/100. Droga powrotna KATOWICE-OLSZYNA 330 km, prędkość w okolicy 130/140 km/h (większy ruch, spokojna jednostajna jazda) spalanie według komputera pokładowego 7.5 l/100, po zatankowaniu pod korek oczywiście spalanie mniejsze 7.2 l/100. Przy dynamicznej jeździe i dużych prędkościach zauważyłem, że komputer pokładowy okłamuje ze spalaniem o 0.3 litra. Auto ciche i ekonomiczne do prędkości 120 km/h, później robi się wraz ze wzrostem prędkości coraz głośniej. Porównując do nowoczesnego diesla Peugot 308, 1.6 HDI 90km, spalanie według komputera 5.6 l/100 ta sama trasa co wyżej, starszy niezniszczalny diesel Octawia 2 1.9 TDI 105 KM spalanie identyczne jak w 308 oczywiście sprawdzane na tej samej trasie. Pozdrawiam zainteresowanych :)

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także