Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z przodu
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z przodu
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - przód - reflektory wyłączone
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - lewy bok
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z góry
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - widok z góry
Renault Megane III RS Red Bull Racing RB8 - pełny panel przedni

Generacje Renault Megane

  • Megane III   2008 - teraz
    Renault Megane III
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

AC-sfakcja

 
65%

Pierwszy rzut oka

Grzecznie, jak najmniej ostrych linii i udziwnień. Ta poprawność polityczna odbiła się na sylwetce Megane. Bryła jest zwarta, ale mało oryginalna. Pas przedni nieco przekombinowany, dynamicznie auto prezentuje się tylko z tyłu.

 
85%

Co jest w środku

Renault pragnie, by Megane był traktowany jak najważniejszy rywal VW Golfa. Więc wnętrze auta ma dorównać liderowi rynku. Materiały wysokiej jakości, kilka ciekawych rozwiązań (wyświetlacz radia przy podszybiu; prędkościomierz elektroniczny, ale bardzo czytelny).

 
77%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Duży komfort jazdy, biorąc pod uwagę pracę zawieszenia czy układu kierowniczego. Z przodu wygodnie jak na twoim ulubionym fotelu w salonie. Ale z tyłu najlepiej wozić tylko dzieci albo kobiety drobnej postury, bo innym będzie zdecydowanie za ciasno.

 
73%

Co słychać pod maską?

Przeciętny kierowca, który mówiąc: „samochód”, myśli: „transport” w zupełności zadowoli się benzynowymi jednostkami 1.4l 130KM lub 1.6l 110KM. Ta pierwsza pewnie okaże się nawet bardziej niż wystarczająca. Diesle 1.5dCi oraz 1.9dCi mają takie same moce i choć kosztują straszne pieniądze, to przynajmniej są oszczędne. Dla prawdziwych szaleńców jest coś jeszcze – benzynowy silnik 2.0 250KM…

 
85%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik nie tylko foremny, głęboki, ale i jeden z największych w klasie (405 litrów!). Kierowców z zamiłowaniem do porządku ucieszy też „francuska myśl praktyczna”: wiele przemyślanych schowków na wiele niezbędnych podczas jazdy przedmiotów.

 
61%

Fajnometr ;)

To może być najbezpieczniejszy kompakt na rynku. Ale na pewno nie najbardziej atrakcyjny. Musiałbyś mieć naprawdę słabe serce, żeby skradło ci je Megane.

 
79%

W trosce o Twój portfel

Z awaryjnością tego auta jest co prawda bardzo różnie, ale niecałe 60 tys. zł za podstawową wersję z całkiem niezłym wyposażeniem to niedużo. Do tego to Renault, a Renault lubi dawać na swoje auta spore upusty.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to dojrzały, funkcjonalny samochód, który chce aspirować do pozycji lidera swojego segmentu. Skorzystasz na tym, że Renault ma wiele do udowodnienia.

Dlaczego nie kupić?

Bo to auto pozbawione polotu, skrojone pod gusta konserwatystów, którzy myśląc: kompakt, mówią: Golf.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane III

Silniki Renault Megane III Coupe Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 69,33

Renault Megane szara strzała 88,02

Renault Megane Beauty 74,86

Renault Megane FRANCA 86,95

Renault Megane 1.6 69,62

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

mannz 76,78

Szkrobi 65,09

mirko78 82,63

black_flower 93,52

przemek961 80,14

Laasi 90,87

17damian17 60,72

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

Spalanie
Spalanie Cóż. Czegóż się spodziwać mogłem po 275 KM. Jednocyfrowe spalanie odeszło i ra...
Franca zimą 2014. Trasa Warszawa <-> Piaseczno.
Franca zimą 2014. Trasa Warszawa <-> Piaseczno. Po takich oto drogach jak poniżej widzicie na fotkach przychodzi mi jeździć Fran...
Franca is back...
Franca is back... Witajcie Ci co zajrzeliście, bo chcieliście, Ci co zajrzeliście, a nie chcieliśc...
To już jest koniec, nie ma już nic
To już jest koniec, nie ma już nic A dokładnie jest pod domem auto, którego na 99% będę chciał się pozbyć. Sytuacj...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.4 CVVT (100 KM)
Fiat Linea
1.3 MultiJet II (95 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Galerie Renault Megane

Renault Megane 2008 Renault Megane III Grandtour Facelifting Renault Megane III Hatchback Facelifting (2014) Renault Megane Sport Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013 Energy TCe 130KM - galeria redakcyjna Renault Megane III Coupe Facelifting (2014) Renault Megane Grandtour Renault Megane Sedan Renault Megane III Hatchback Facelifting Renault Megane III Cabrio Facelifting GT (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 873
Przejechany dystans
31 139 639 km
Zatankowanego paliwa
1 630 790 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 755
Wydanych pieniędzy
2 582 867 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 641
Wydanych pieniędzy
2 838 340 zł
Średnie wydatki na auto
1 456 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 949)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: yoshki, dodano: 21.05.2009 13:44

No i tu juz gorzej...99% jazdy odbywam w miescie i szczegolnie gdy mi sie spieszy do pracy na dystansie 7km, gdzie po drodze jest ok 11 świateł, ciągłe zatrzymywanie się i przyspieszanie to spokojnie te 9,5L spali...chcąc czerpać przyjemność z jazdy, jeżdząc dynamicznie a nie wlokąc się też trudno spodziewać sięwyniku poniżej tych 9,5L/100 Jedynie na trasie wynik jaki osiagam to 6,8-7,5L/100km Moglo byc lepiej ale to wg mnie wina zle zestopniowanej skrzyni biegow przy ktorej chcac dynamicznie jezdzic trzeba silnik dosyc żylować niestety. Dlatego czasem żałuję, że to nie diesel lub, że nie skusiłem się na wersję z fabryczną instalacją gazową ;)

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

autor: BTT, dodano: 19.01.2010 13:32

Na początku powiem, że auto zrobione na 170KM. Silnik dCi pracuje cicho, a na wysokich obrotach przyjemnie warczy. Na trasie sprawdzałem się z Audi A6 3.0TDi i BMW 530d - nie mogą odejść. Mina kierowcy A6 bezcenna. Trochę gorzej ze startu od świateł. Z innym 530d nie tak bardzo ale jednak zostaję z tylu. W aktualnych warunkach zimowych świetnie sprawdza się kontrola trakcji. Nie zarzuci tyłu auta na zakręcie. Podczas ruszania dawkuje moc na koła i nawet na śniegu z gazem w podłodze nie buksują bez potrzeby. W niektórych miejscach (podjazdy), gdzie sporo aut gubi przyczepność, Meganką można spokojnie podjechać (i WYJECHAĆ). Jeśli już się tak rozpisałem to warto dodać, że w tym aucie należy dbać o turbinę. Nie przekraczam 2tys. obr. na zimnym silniku. Po rozgrzaniu można już cieszyć się mocą. Po jeździe zawsze odczekuję przed zgaszeniem aby turbina ostygła. Teraz coś o spalaniu. Mój styl jazdy ostry, dlatego max średnie spalanie 7,3 l/100km (cykl mieszany, dane z niecałych 1000km. Wydaje mi się, że w tych 1000KM jest raczej przewaga miasta. Zanim przyszła zima na komputerze było 7 l/100km). Jeśli nie szalejesz to można zejść poniżej 7 l/100km w cyklu mieszanym. W mieście największe spalanie jakie zaobserwowałem to ok. 8 l/100km (przy ciężkiej nodze, reset danych na stacji po pełnym tankowaniu, dane z kilku kilometrów) Na trasie jeśli włączysz 6-ty bieg i tempomat na 100km/h to spalanie w okolicach 5 l/100km. Przy mocnych nerwach można zejść poniżej 5l/100km jednak auto zachęca do szybszej jazdy. Auto samo w sobie niezłe. Jako rodzinne w wersji hatchback nie polecam bo jest mało miejsca na nogi z tyłu. Dla mnie to nie wada bo zabieram najwyżej 1 pasażera. Jest w tym aucie kilka fajnych rozwiązań, które są proste a cieszą. Np. wlew paliwa, nie ma korka tylko otwierasz klapkę, wkładasz pistolet, tankujesz, wyciągasz pistolet, zamykasz klapkę, płacisz, odjeżdżasz. Jeśli decydujesz się na Megane to polecam dorzucić felgi 17". Auto wtedy dobrze wygląda i nie jest ani za miękkie, ani za twarde. Takie w sam raz! Jeśli masz pytania co do tego auta, to pisz na maila: alibott@gmail.com Pozdrawiam

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: Wojtek, dodano: 05.11.2012 18:18

Auto potrafi spalić niewiele. Na trasie Poznań Warszawa, około 20 stopni na zewnątrz, jadąc w pojedynkę, nie załadowany a na tempomacie 120 km/h spalił mi 6,7 l/100km. Wpadłem do Warszawy i przed kilka dni po mieście jazda bardzo dynamiczna, wręcz agresywna - rownież jazda w pojedynkę - spalanie 11 l/100km. Jazda mieszana, z użyciem hamowania silnikiem praktycznie w każdej sytuacji, bez wyrzucania na "luz" - 8 litrów. Autko z silnikiem 1,6 zbiera się fajnie i "ciągnie" do czerwonego pola. jeśli chodzi o spalanie, uważam, ze jest na przyzwoitym poziomie. Silnik pracuje ciszej, niż dmuchawa nagrzewnicy:) 14 lat jeździłem dieslami - także tymi nowoczesnymi i powiem tak - napewno do diesla nie wrócę. po pierwsze - koszmarne ceny napraw a w przypadku dielsli nowej generacji mowa o żywotności i przebiegach tych silników to mit. Ewentualna awaria silnika benzynowego jest tańsza do usunięcia. kolejna sprawa - komfort - zimą po odpaleniu - chćby nowej toyoty - przez chwilę telepało nią (może nie koszmarnie, ale napewno duuuużo głośniej pracowała niż każdy benzyniak) i nie miała przyspieszenia - wiadomo, musiała sie nieco zagrzać. Zrozumiałe. Ekonomia - jadąc w trzy osoby do austrii nowym dieslem, dobrej klasy w kombi - okolo 160 km/h palił mi 9 litrów... bez rewelacji... Nie no... moi drodzy, co ja sie będę rozpisywał. brać tego benzyniaka i sie nie zastanawiać.

pełny raport Renault Hatchback 1.6 16V WT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Megane III Coupe Facelifting 1.4 TCe 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także