Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane III Coupe

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Renault Megane Coupe GT Line - widok z tyłu
Renault Megane Coupe GT Line - prawy bok
Renault Megane Coupe GT Line - lewy bok
Renault Megane Coupe GT Line - widok z przodu

Generacje Renault Megane

  • Megane III   2008 - teraz
    Renault Megane III
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

AC-sfakcja

 
65%

Pierwszy rzut oka

Grzecznie, jak najmniej ostrych linii i udziwnień. Ta poprawność polityczna odbiła się na sylwetce Megane. Bryła jest zwarta, ale mało oryginalna. Pas przedni nieco przekombinowany, dynamicznie auto prezentuje się tylko z tyłu.

 
85%

Co jest w środku

Renault pragnie, by Megane był traktowany jak najważniejszy rywal VW Golfa. Więc wnętrze auta ma dorównać liderowi rynku. Materiały wysokiej jakości, kilka ciekawych rozwiązań (wyświetlacz radia przy podszybiu; prędkościomierz elektroniczny, ale bardzo czytelny).

 
77%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Duży komfort jazdy, biorąc pod uwagę pracę zawieszenia czy układu kierowniczego. Z przodu wygodnie jak na twoim ulubionym fotelu w salonie. Ale z tyłu najlepiej wozić tylko dzieci albo kobiety drobnej postury, bo innym będzie zdecydowanie za ciasno.

 
73%

Co słychać pod maską?

Przeciętny kierowca, który mówiąc: „samochód”, myśli: „transport” w zupełności zadowoli się benzynowymi jednostkami 1.4l 130KM lub 1.6l 110KM. Ta pierwsza pewnie okaże się nawet bardziej niż wystarczająca. Diesle 1.5dCi oraz 1.9dCi mają takie same moce i choć kosztują straszne pieniądze, to przynajmniej są oszczędne. Dla prawdziwych szaleńców jest coś jeszcze – benzynowy silnik 2.0 250KM…

 
85%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik nie tylko foremny, głęboki, ale i jeden z największych w klasie (405 litrów!). Kierowców z zamiłowaniem do porządku ucieszy też „francuska myśl praktyczna”: wiele przemyślanych schowków na wiele niezbędnych podczas jazdy przedmiotów.

 
61%

Fajnometr ;)

To może być najbezpieczniejszy kompakt na rynku. Ale na pewno nie najbardziej atrakcyjny. Musiałbyś mieć naprawdę słabe serce, żeby skradło ci je Megane.

 
79%

W trosce o Twój portfel

Z awaryjnością tego auta jest co prawda bardzo różnie, ale niecałe 60 tys. zł za podstawową wersję z całkiem niezłym wyposażeniem to niedużo. Do tego to Renault, a Renault lubi dawać na swoje auta spore upusty.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to dojrzały, funkcjonalny samochód, który chce aspirować do pozycji lidera swojego segmentu. Skorzystasz na tym, że Renault ma wiele do udowodnienia.

Dlaczego nie kupić?

Bo to auto pozbawione polotu, skrojone pod gusta konserwatystów, którzy myśląc: kompakt, mówią: Golf.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane III

Silniki Renault Megane III Coupe

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 159KM/376NM 76,26

Renault Megane Megi 74,91

Renault Megane 88,03

Renault Megane II 3D Mała Czarna 79,31

Renault Megane  90,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

Andsin 62,01

nawrockim 70,88

Volfodzio 88,73

Sroqraf 95,22

miniek202 57,66

Euzebiusz 94,84

Salwek 70,67

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

kara to
kara to kara to ze znowu megane ale już nie długo jak powiedziałem dzieciom ze sprzedaje...
Przegląd okresowy
Przegląd okresowy Kolejne kilometry przejechane, kolejne miejsca odwiedzone.Samochód musi przejść ...
Renault Megane III - kasowanie inspekcji serwisowej "Zaplanuj przegląd"
Renault Megane III - kasowanie inspekcji serwisowej Udało mi się to dziś skasować inspekcję "Zaplanuj przegląd" wg poniższej procedu...
Rozrusznik...
Rozrusznik... A nie mówiłem, że Renault to francuski szajs! Dziś Franca została unieruchomi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Audi A3
2.0 TDI clean diesel (184 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane III 1.6 16V Generation Renault Megane III 1.6 16V Generation
Rocznik: 2011. Przebieg: 102 676 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 28 900 zł
Renault Megane III Authentique Renault Megane III Authentique
Rocznik: 2011. Przebieg: 95 056 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 27 900 zł

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane III Coupe

  • Średnia ocena
    na podstawie 22 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III Grandtour Facelifting (2014) Renault Megane I Hatchback - galeria społeczności Renault Megane CC Renault Megane III Facelifting Renault Megane III Coupe GT Facelifting 2.0 T 220KM - galeria redakcyjna Renault Megane Grandtour Renault Megane III Coupe Facelifting (2014) Renault Megane III Hatchback Facelifting Renault Megane GT Renault Megane III Coupe GT Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane II 2.0 i 16V (135KM) 2004r.
    dodał: Explorer, 30.01.2015

    Jest to już mój kolejny samochód na gaz , kupiłem go od znajomego który okazyjnie kupił sobie inny samochód a mi odsprzedał ten samochód z przebiegiem 100 tyś km w czym 15 tyś było zrobione na gazie z założoną instalacją firmy lovato , ja przejechałem 50 tyś i nie mam z nią żadnych problemów , Serwisuje samochód w autoryzowanym serwisie . Wszystko jest wymieniane na czas . Spalanie w granicach 10-12 litrów lpg.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 295
Przejechany dystans
34 248 766 km
Zatankowanego paliwa
1 822 130 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 379
Wydanych pieniędzy
2 836 771 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 920
Wydanych pieniędzy
3 217 594 zł
Średnie wydatki na auto
1 506 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 137)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane III Coupe

Na podstawie 44 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomasz, dodano: 14.11.2014 14:02

Witam wszystkich. Spalanie mojego Megane oscyluje w granicach 8,3 litra lpg w trasie i do 10 litrów lpg jeżdżąc tylko po mieście. Średni wynik z przejechania całego baku lpg (butla 48 a tankuje zawsze 40) to ok 9 litrów lpg. Auto jest od nowości w rodzinie i ma oryginalny przebieg 168700 tyś. km. Gaz zakładałem przy stanie licznika 141000 tyś. km. Zdecydowałem się na STAG 4 generacji. Z montażem kosztowało mnie instalacja 2300 zł. Jestem bardzo zadowolony z gazu. Auto na lpg realnie spala ok 1,2 litra więcej niż na Pb 98. Nie mam żadnych problemów z instalacją. Można powiedzieć że instalacja jest bezobsługowa. Raz w roku wymieniam filtry gazu. Ostatnio wydałem 700 zł u mechanika ponieważ falowały obroty. Wymieniony był silnik krokowy, uszczelki na przepustnicy oraz wykonano jej czyszczenie, uszczelki kolektora i czujnik położenia wału bo nie odpalał czasami. Teraz jest ok. Generalnie bardzo polecam założenie gazu wszystkim, którzy się wahają. Jeśli instalacja jest dobrej jakości i dobrze wyregulowana to wszystko musi być ok.

pełny raport Renault Sedan 1.6 i 16V

autor: Osa91, dodano: 01.01.2014 15:41

I tutaj zaczyna się trochę mniej pozytywna ocena. Koszty utrzymania są według mnie spore jak na tę klasę. Oczywiście możemy sugerować się tym, że jest to samochód bardziej komfortowy lecz jeżeli ktoś szuka samochodu tylko do przemieszczania, chce aby był on dość tani w utrzymaniu i ma po prostu jeździć to megane przegra pojedynek z Astrą, Focusem czy Golfem. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie wymiana tylnych hamulców. Okazało się, że tarcze wymienia się z łożyskami?! Dość ciekawe rozwiązanie i bardzo kosztowne (około 1200zł) Wymiana czujnika ciśnienia przy turbo (450zł + 200 robocizna), wysprzęglik (300-500 zł + robocizna zdjęcie skrzyni biegów 300-1000), klimatyzacja (800zł). Także jeżeli chodzi o utrzymanie to nie należy ono do najlepszych. To są oczywiście przykłady kilku napraw a było ich więcej.

pełny raport Renault Kombi 1.9 dCi

autor: Rudolf, dodano: 17.05.2010 22:18

Spalanie - znośne jak na 1.6 16V (112KM). Jeśli ktoś mówi, że jakieś auto dużo pali, czy mało pali, to przede wszystkim trzeba przemyśleć małą sprawę. Rozmiar opon! Mam dwa komplety kół - 15 (195/65 zimówki) i 16 cali (205/55 letnie). Dodatkowo, przeanalizować technikę jazdy, opory toczenia opon, obciążenie, jakość paliwa, górzystość terenu, czy jedziemy pod wiatr... To wszystko ma znaczenie. Ja wiem tyle - to maksymalne zużycie to było, gdy grzałem auto, bo żona z 3-letnim synem wewnątrz, a ja odkopywałem auto ze śniegu. W trasie na oponach 195 na 100% da się przy spokojnej jeździe zejść poniżej 6 l/100km. Jeszcze nie robiłem tras na letnich 205/55-16 (Bridgestone ER300) i będę mógł później ocenić. Jeżdżąc po Bydgoszczy to raczej da się zmieścić w 9,5 l/100km (przy krótkich trasach 3-5km), na dłuższych po mieście można zmieścić się w 8,5. Trasa Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz 6,2 l / 100 km (opony 195/65-15 zimówki Krisalp HP, jazda zróżnicowana, na pewno nie "kapelusz")

pełny raport Renault Kombi 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane III Coupe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane III Coupe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Megane III Coupe
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także