Szukaj

Informacje o Renault Megane III Coupe 2.0 16v 250KM 184kW 2010-2011

Lata produkcji: 2010 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 339 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Renault Megane III Coupe 2.0 16v 250KM 184kW 2010-2011
11,6
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v 250KM 184kW
Auto jest bardzo elastyczne jeśli chodzi o spalanie. Benzyna tylko 98, na 95 zdarzało się, że w trybie sport się dławił, może to przypadłość mojego egzemplarza. W drodze do pracy, około 24km. Trasa mieszana, 30% lokalne drogi, las, 30% obwodnica(4pasy), 40% miasto. Jadąc jak każdy nie wyprzedzając "zbytnio" potrafi palić 8l/100km genialnie. Dodając gazu, wyprzedzając każde wolne auto 10-11l a raz z kolegą doszliśmy do 15l. Auto bardzo dużo pali podczas gwałtownego przyśpieszenia. Przy pełnym wciśnięciu w trybie RS 0-180km ok. 0,6l. a dzieje się to dość szybko. Przy spokojnym, nie agresywnym wyprzedzaniu, normalna osobówka. Trasa 150km zszedłem 7,7l, stała prędkość granice 90km/h, 6bieg. Zawieszenie, nie przesadnie twarde, ale na dużych dziurach ma się wrażenie, że auto podskakuje. Drogie są hamulce, w szczególnie tył, ale to nacinane brembo. Moim zdaniem najlepsze do miasta, wyprzedza się znacznie mocniejsze auta, które potrzebują więcej miejsca do manewrowania, do tego genialny dźwięk silnika, wydechu (parska, pryka). Na większe prędkości, preferowałbym coś masywniejszego. Auto zaskakuje wszystkich, nawet kierowców posiadających więcej koni. Szpera, trzymanie na drodze, daje duże poczucie bezpieczeństwa w zakrętach. Polecam autko, ciężko znaleźć alternatywę która da tyle frajdy, ubezpieczenie pełen pakiet OC/AC NA 2018r. 1980zl. Trzeba zwracać uwagę przy zakupie na zwieszenie, stukanie powinno wyeliminować model, naprawy zawieszenia są bardzo kosztowne, cała reszta to koszta nie dużo wyższe niż w serii. Przerysowania chyba są standardem w takich autach już w modelach salonowych. Kocham BMW, ale w BMW nigdy nie odważyłbym się na to, na co pozwala to auto :D
12,7
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v 250KM 184kW
Koszty utrzymania wzgledem normalnej Megane 3 generacji sa wysokie, jednak wzgledem innych konkurentow z klasy Hot Hatch jest bardzo przyzwoicie. RS wykorzystuje nieco inne swiece, wtryski, turbosprezarke itd. Wymaga takze lepszego oleju (klasy RN710) oraz regularnych serwisow. Samochod wymaga takze dosc drogich opon, w moim przypadku 235/35 R19, chociaz mozna takze wybrac wersje z kolami 18". Opony na przedniej osi, ze wzgledu na specyfike pojazdu, niestety nie wytrzymuja zbyt dlugo - okolo 12000-15000 km (o ile dobrej marki), z tylu spokojnie 2 razy tyle. Dosc kosztowne sa rowniez klocki i tarcze hamulcowe ukladu firmowanego przez Brembo. Wymienione wyzej "wady" dotycza wszystkich pojazdow o specyfikacji sportowej, wiec traktuje to jako norme.
13,0
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v 250KM 184kW
Nie ma co się oszukiwać że auto o takiej mocy i dużym turbo spali 7 litrów. No chyba że jedziemy 80km/h ale szkoda auta żeby się tak mulilo. Ja jeżdżę głównie autostrada do pracy ok 140 km/h na tempomacie i spalanie wychodzi ok 11.5-12 litrów. W miescie poniżej 15 to można zapomnieć w tym aucie. Większa moc, wieksze spalanie

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Coupe