Szukaj

Informacje o Renault Megane III Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Widoczność
Średnie spalanie dla Renault Megane III Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW 2008-2011
9,6
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Moje średnie spalanie z 90tys km to 9,5l/100km (LPG) + 0,5l benzyny na rozruchy. Jeździłem głównie w trasie. W mieście pali dużo 12-15L LPG. Na autostradzie przy 140km/h około 11-12, przy 120km/h ok 10, przy 100km/h ok 8l/100km. Rekordowe spalanie uzyskałem jadąc drogami krajowymi i wojewódzkimi ultra oszczędnie, płynnie i przewidując ruch osiągłem spalanie 6,7l/100km (LPG!) ale auto zachęca do przyspieszania, wyprzedzania i normalnie takie wyniki są nieosiągalne. Samochód po chiptuningu ma 210KM i 333Nm https://www.spritmonitor.de/en/detail/930863.html
14,7
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Witam. Auto dość przyjemne, jednak spalanie na autostradzie przy 180km/h nie spada poniżej 15 litrw na 100km. Co gorsza przy 225+ spalanie wzrasta według komputera do 29,8 litra na 100km. Co potwierdziło tankowanie:( Srednio na trasie przy 120km/h spalanie wychodzi 10 Litrów. Osiągi nie powalają na kolana, zastnawiam się jak w papierach zrobiono 7,8s do setki?? Na 2 biegu elektroniczny prędkościomierz pokazuje 97km/h przy 6400 obrotów na minutę. Czy dla Renault 97=100?? Czy wliczyli w to jeszcze zmianę na 3 bieg?? :) No cóż niektóre pytania pozostaną bez odpowiedzi. Mimo skromnej listy wyposażenia dodatkowego dostępnego w Renault POLSKA, jestem bardzo zadowolony z tego zakupu:) Pozdrawiam wszystkich użytkowników nowego Megane :) Szerokiej drogi.
11,3
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Autem zrobiłem na lpg juz 30 k km w tym trase do CRO. Spalanie przy normalnej jezdzie (bez zamulania i bez gonienia) glownie po autostradzie do 140 i miescie srednio 11.5l/100km. Zamontowałem dobra instalacje (hana s2000 na stagu) i dobrze wyregulowalem. Posty trasie do chorwacji najniżej 10l/100km po autostradach (140) i klimie. Jak sie przyciśnie to 14 nie jest dziwne

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Coupe