Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Megane III Grandtour

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Dane techniczne Renault Megane III Grandtour

Podstawowe parametry Renault Megane III Grandtour

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Średnica zawracania
11 m
Pojemność baku
60 l

Wymiary zewnętrzne Renault Megane III Grandtour

Długość
4559 mm
Szerokość
1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi
2037 mm
Wysokość
1507 mm
Wysokość z relingami dachowymi
1534 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika
2019 mm
Rozstaw osi
2703 mm
Rozstaw kół - przód
1546 mm
Rozstaw kół - tył
1547 mm
Zwis przedni
862 mm
Zwis tylny
994 mm
Prześwit
120 mm

Wymiary wewnętrzne Renault Megane III Grandtour

Odległość od siedziska przedniego do dachu
890 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu
884 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu
1475 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu
1436 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu
1418 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu
1379 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny
1762 mm

Wymiary bagażnika Renault Megane III Grandtour

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
524 l
Szerokość pomiędzy nadkolami
1100 mm
Wysokość bagażnika
505 mm
Szerokość bagażnika
1043 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
994 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1670 mm
Wysokość progu załadowczego
561 mm

Opony Renault Megane III Grandtour

Szerokość
od 195 do 205 mm
Profil
od 50 do 65 %
Średnica
od 15" do 17"

Szkic techniczny Renault Megane III Grandtour

Szkic techniczny Renault Megane III Grandtour
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Megane III Grandtour

Średnia ocena modelu

na podstawie 79 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

Wady

- Silnik

- Skrzynia biegów

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Renault Megane III Grandtour

Renault zrobiło kawał œwietnej roboty. W zasadzie nie ma tu zbyt wielu rzeczy do, których można by się przyczepić. Auto ... więcejzostało gruntownie zmienione wzgledem poprzedniej generacji, nie ograniczono się w tym przypadku do delikatnych zmian. Poprzedniej wersji nie przypomina ani z zewnątrz, ani wewnštrz i muszę przyznać, że różnica jest kolosalna. Moim zdaniem nazwa Megane, nie jest już adekwatna do tego modelu. Komfort podróży i wielkoœć bagażnika (a także agresywna sylwetka) wręcz zachęcajš do dłuższych podróży. Solidna konstrukcja powinna dobrze sprawdzić się jako auto rodzinne, pomimo tego, że należy w zasadzie do segmentu aut… klasy sredniej. JeŸdzi mi się tym samochodem naprawdę dobrze. Długo zastanawiałem się co kupić. Kandydatów było wielu: Ford Focus II, Opel Astra,Skoda, Nie wiem, czy wybierając którekolwiek z nich miałbym taką samą pewnoœć, że dobrze zrobiłem, bo o tym się już nie dowiem, ale jedno wiem na pewno: z Renault Megane III jestem więcej niż zadowolony! Auto w wersji podstawowej ma wszystko czego potrzebowałem, jest wygodne, ładne i mam nadzieję, że nowa niezawodnoœć będzie mi towarzyszyła jeszcze baaardzo długo. Wartym pochwały jest też zestaw audio. Gra nadspodziewanie przyzwoicie. Zarówno wysokie jak i niskie tony są czyste. Bas, dla zwykłego człowieka, także będzie wystarczający. Bardzo podoba mi się dyskretne umiejscowienie wejœcia USB i AUX, które dodatkowo zakrywane jest przez klapkę. Dzięki temu nic nie wystaje i nie ma możliwoœci zahaczenia . Obsługa zestawu jest niemal intuicyjna. Plastiki we wnętrzu są bardzo dobrze spasowane i wyglądają bardzo estetycznie mimo 106 tys km nic nie skrzypi , co wżniejsze nic nie nawalilo ( czy to francuz ? ) Auto wersi Grandtur idealnie nadaje się dla rodziny 2 + 2 a nawet 2 + 3. Polecam nowe Renault Megane III ale nie namawiam każdy ma swoj rozum i niech sam decyduje ja nie wieże w stereotypy o wspaniałych niemcach , bajki zostawiam dzieciom ( i frajerom ) ukryj
dodano 12.09.2012 przez
Dotychczas jeździłem różnymi samochodami - Fordami (Escort potem Focus, Mondeo), Peugeotem 307 , Toyotą, mam zatem pewien punkt odniesienia. Warto ... więcejw tym miejscu zaznaczyć, iż porównywanie 307 czy Eskorta a nawet Focusa II do Megane III to nieporozumienie - mogą to robić tylko Ci, którzy nigdy nie wsiedli do Meganki i nie przejechali się nią w dal. Moim skromnym zdaniem, samochody te dzieli bardzo wiele - przy całym szacunku do solidnego Focusa. Renault megane III zarówno na zewnątrz jak i w środku to wyższa półka, materiały wykończeniowe świetne, wszystko miłe w dotyku, tapicerka - bardzo miła dla oka, fotele przednie super wygodne . Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie ,komfort jazdy naprawdę świetny ( renenault odeszło od mieciutkiego galeratowatego zawieszenia i postawilo na kompromis dość szczywne ale i konfortowe)samochód wręcz przyklejony do drogi. Auto kupiliśmy dla mojej żony, ale muszę przyznać że przesiadając się czasem do niego z mojego Avensisa czynię to z dużą przyjemnością - Meganka III to samochód świetnie wykonany ( jak na tą klase auta to nie volvo )i frajdą nie lada jest go prowadzić. To z pewnością samochód dla ludzi, którzy oczekują czegoś więcej niż tylko posiadania pięciu drzwi i czterech kół czy przesadzam nie za taką kwote pieniędzy naprawde trudno coś fajnie wyglądającego a zarazem nie awaryjnego kupić ( megank zrobiła ogromny skok jakościowy i to jaki skok ) POLECAM z czystym sumieniem, a pomyśleć że skodę miałem kupić. ukryj
dodano 06.09.2012 przez
Uważam, że jest to dobry wybór dla młodej rodziny. Ostatnie promocje powodują, że wygrywa z konkurencją niemiecką i czeską stosunkiem ... więcejjakość cena. ukryj
dodano 09.04.2011 przez
Całą ocenę zamieszczę tutaj Silnik jest bardzo cichy to jego podstawowa zaleta.Ciężko odróżnić od silnika benzynowego .Najlepiej sprawdza się na długiej ... więcejtrasie,dobrze przyspiesza ( mimo 86 KW )Ma dosyć wąski zakres obrotów kiedy dostępny jest max moment obrotowy więc trzeba szybko zmieniać biegi szczególnie przy ruszaniu.Idąc dalej skrzynia biegów jest niezła ale np w poprzednim aucie biegi wchodziły troszkę lepiej i miały krótsze skoki-może to kwestia że auto jest nowe i musi się trochę poukładać ale ogólnie jest w porzadku.Układ jezdny to powód dla którego wybrałem to auto.Na naszych dziurawych drogach sprawdza się znakomicie,dziur praktycznie nie czuć jedynie te większe nieco słychać.Komfort nieporównywalny do innych aut tej.Ostatnio przetestowałem na niemieckich autobahnach i przy 170km/h prowadzi się pewnie mimo że było ciepło a opony zimowe mam .Kolejnym powodem mojego wyboru był piękny wygląd zewnętrzny .W aucie jest dużo miejsca,ma duży bagażnik z płaską podłogą.Wyciszenie jak pisałem jest najlepsze w tej klasie aut.Pali wg mnie nie dużo ropy bo 4,6 - 5,5 L w mieśćie .Jeśli chodzi o niezawodność 95 tyś km i NIC ! .Cena i jakość bardzo rosodnie ida w parze. Polecam wersię 86KW niema FABA tak jak 105 , 110 KW, pali mało a śilnik jest naprawdę elastyczny i daje rade ( nie jest to rakieta ) ukryj
dodano 04.08.2012 przez
Zobacz oceny Renault Megane III Grandtour Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Megane III Grandtour

Pb
6,20 - 10,07
Na podstawie 33 raportów spalania
ON
4,20 - 7,50
Na podstawie 62 raportów spalania
LPG
7,17 - 10,23
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Megane III Grandtour

Spalanie na poziomie 4,6l/100km uzyskałem jadąc z prędkosciami w zakresie 60 - 110 km/h, z czego srednia prędkość wyniosła ... więcej76,4 km/h. W warunkach jazdy praktycznie ze stałą prędkością 120km/h (wg GPS, bo na tempomacie mam wtedy ustawione 124km/h) odcinka 2000km srednie spalanie wynosi między 5,1 a 5,2 l/100km . I to jest wartość, którą uzyskuję zawsze na tej trasie, a pokonałem ją tym samochodem już 25 razy. Przy jeździe ze stałą prędkośią 130km/h (na liczniku jest wtedy 134)spalanie na tej trasie wyniosło 5,5 l/100km.podane przeze mnie wartości w jeździe mieszanej nie są może zbyt dokładne gdyż samochód wykorzystuję przede wszystkim do jazd w trasie,a nie wypadów do miasta. Poza tym jazda miejska w każdym mieście i o różnych godzinach wyglada inaczej - raz jest to jazda a innym razem stanie w korkach. Wiele też zależy od stylu jazdy. Wyniki na trasie są bardziej miarodajne. ukryj
dodano 17.03.2013 przez
Uwaga, uwaga. Ten raport będzie MEGA wiarygodny. Pojemność baku ok.59l, ilośc km jakie przejeżdzam to ok.900. I zostaje zawsze kilka ... więcejlitrów. Jeżdzę około 500km odwodnica wrocławia, reszta po mieście i naprawdę spokojnie można uzyskać 6litrów. Komputer wskaże 6.3 ale przy dystrybutorze będzie pozytywne zaskoczenei:) Mój styl jazdy to 110-120 km/h na autostradzie (w tym aucie, niestety ale optymalnie, czyt mniejsze spalanie będzie przy 105 na 6 biegu. W mieście używam hamulca tylko w ostateczności, zawsze hamowanie biegami i dynamiczne rozpędzanie się do prędkości 60-70. Meganka to serio świetne auto, niska masa, choć duże wymiary, duży bagażnik, ładna bryła i i 158koni ,362Nm po chipie wciska w fotel! ukryj
dodano 12.12.2014 przez
Jeśli kupujesz silnik 110 km z max momentem przy 4500 obr/min no to nie spodziewaj się cudów. W pierwszych miesiącach ... więcejużytkowania spalanie w mieście nawet przekraczało 11 l/100km, ale potem po jakiś 10.000 km spadło i to znacznie do poziomu 8,5. Uwaga. Warto w mieście jeździć spokojnie utzrymując stałą prędkość np 55-65 km i wtedy zdecydowanie spada spalanie. W trasie spalanie utzrymuje się na poziomie 7,5 - czasami 7,2 (trasa warszawa Grudziądz - lub warszawa gdańsk - stara 7-ka). NA autostradzie przy prędkości stałej 130-140 ustawionej na tempomacie spalanie ma wartość 8,3-8,5 l/100km. Żadnych napraw i przeglądów jak do tej pory (pierwszy dopiero po 30.000 jest co uważam za naprawde dobre...) ukryj
dodano 02.05.2011 przez
średnio z trasy i miasta auto pali 7,5. Przejechałem sam 115 tys od nowości. Bez żadnej awarii. W ogóle. Tylko ... więcejspalona żarówka. Moja żona tym samym autem zużywa o litr mniej. Drugie auto w rodzinie to megane II grandtour ten sam motor tylko 5 biegowy (od nowości u nas - jeździ małżonka - 150tys na liczniku. Średnie zużycie 6,4 l/100. Awarie: wymiana sprężarki klimy - renault poniosło koszty bo ten model miał problemy z oprogramowanie climy automatic. Oba auta nigdy nie zawiodły właściciela. Mogę je oba polecić jako solidne i bardzo wygodne. ukryj
dodano 29.07.2013 przez
Jak na dwulitrową 140KM jednostkę z automatyczną skrzynią biegów to spalanie jest naprawdę niewielkie, generalnie wszystko zależy od kierowcy, ale ... więcejmyślę że niskie spalanie tego auta, zresztą całkiem sporych gabarytów, jest wynikiem zastosowania bezstopniowej skrzyni biegów CVT, która utrzymuje obroty na niskim poziome w optymalnym przedziale. Polecam wszystkim, jak ktoś nie robi więcej niż 15 tys. km rocznie to nawet nie warto zakładać instalacji gazowej. ukryj
dodano 17.04.2015 przez
Zobacz raporty spalania Renault Megane III Grandtour Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Renault Megane

Newsy o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Megane

Testy zderzeniowe Renault Megane Euro NCAP

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014
Zobacz szczegóły
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Lista silników Renault Megane III Grandtour

Jaki slinik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Nowe Renault Megane

nowe Renault Megane
Renault Megane
ceny od 62 250 zł do 106 550

Renault Megane III R.S. Facelifting 2013 2.0 T Renault Sport 265KM od 2013

w pakiecie R.S.

w cenie katalogowej brutto

106 550 zł

Wyposażenie standardowe
Zawieszenie Renault Sport (zawieszenie podstawowe)
Zagłówki na przednich i tylnych miejscach
System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) o 3 trybach pracy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Pakiet Connect & Go 1 (3 900 zł)
Pakiet Sport (5 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Pakiet Connect & Go 1 (3 900 zł)
Pakiet Sport (5 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 46 oferty Renault Megane

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Megane

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 000

Przejechany dystans

1 692 602 zł

Zatankowanego paliwa

403 572 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 121

Wydanych pieniędzy

692 303 zł

Średnie wydatki na auto

1 190 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 037

Wydanych pieniędzy

725 432 zł

Średnie wydatki na auto

1 246 zł

ZOBACZ 582 dzienniki kosztów Renault Megane Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Megane

Liczba wpisów: 49
komentarzy(11)
komentarzy(26)
komentarzy(16)
komentarzy(15)
komentarzy(21)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Megane dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Megane

Liczba wpisów: 112
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Megane Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Megane III Grandtour

Liczba wpisów: 1
Instalacja wraz z podzespołami z segmentu premium dobrana do turbobenzyny. Samochód na gazie sprawuje się przyzwoicie. Spalanie w granicach 9-10 ... więcejlitrów gazu. Odczuwalny delikatny spadek dynamiki pomimo prawidłowej regulacji. Nie jest on jednak szczególnie dokuczliwy. Silnik pracuje cicho, równo. Instalacja bez zastosowania lubryfikacji - wątpliwe czy kropla środka podawana co jakiś czas wpływa pozytywnie na gniazda zaworowe - tym bardziej na który zawór ona przypadnie - tego nikt nie wie. ukryj
dodano 22.06.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane III Grandtour

Skarbnica wiedzy o Renault Megane

Ciekawostki
dodano 31.12.2011 przez
Prawie połowa użytkowników Megane przynajmniej raz w roku odwiedza serwis z powodu problemów z elektroniką. Niestety tego typu problemy od zawsze były piętą achillesową Renault.…
dodano 16.12.2011 przez
Renault Megane Scenic zebrało aż 405 punktów przyznanych przez dziennikarzy, którzy są jurorami w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Sędziowie docenili ilość miejsca wewnątrz pojazdu, biorąc…
dodano 16.12.2011 przez
Mégane II został wybrany Samochodem roku 2003 przez jury składające się z 58 dziennikarzy samochodowych, reprezentujących 22 kraje europejskie. W głosowaniu Megane II zdobył 322…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.04.2013 przez
Zapraszam do przejrzenia manuala
dodano 10.03.2012 przez
Nie wiem czy się ktoś z tym spotkał ale w Renault Megane (takim modelu jak moja Franca rok prod. 2011) jest kłopot z podniesieniem wycieraczek…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą