Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 151 Nm przy 4250 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Michał
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
Bardzo ładny i wygodny samochód. I chyba tyle. Silnik 1.6 pb ma za mało mocy i słabo ciągnie. Trzeba go mocno przeciągać by wyprzedzić inny pojazd lub sprawnie ruszyć spod świateł. Nie przypadł mi do gustu. Spalanie to 8.5 litra benzyny przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym (80% miasto, 20% droga szybkiego ruchu i za miastem). Skrzynia biegów niezbyt precyzyjna ale jeszcze bez tragedii. Trzeba się upewnić że bieg wszedł. Jeździłem starymi francuzami z lat 80 i 90-tych i tam były podobne skrzynie. Widać niewiele się zmieniło. Układ jezdny jest ok ale uważam, że nie jest tak precyzyjny jak twierdzi producent. Typowa elektronika renault po 2000 roku. Karta elektroniczna zamiast kluczyka. Fajna sprawa, póki się nie zepsuje. Koszt naprawy tudzież wymiany spory. Opisywanego przez mnie auta to na szczęście nie dotyczyło. Kolega za to ma Lagunę II i chciał drugą kartę dorobić. Oryginał z kodowaniem 800 zł. Znalazł jakiegoś gościa pod Warszawą, który zrobił mu za 400 zł. Za kluczyk! Mnie się to nie podoba. Raz coś stało się z przepustnicą i silnik szalał na obrotach, a raz po myciu i czyszczeniu auto totalnie zwariowało (co ciekawe dopiero następnego dnia podczas jazdy). Zgasł, nie reagował w ogóle. Był 2 razy na lawecie. Mechanicy rozkładali ręce, bo nagle samo się naprawiło. Ogólnie fajne, ładne oraz dość pakowne auto (płaska podłoga w bagażniku na plus). Niestety z problemami jakim jest głównie za słaby silnik 1.6 PB oraz mnóstwo dość awaryjnej elektroniki. Mam mieszane uczucia.
3,9
~Dammit
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
Trzeba uważać w serwisie. Panowie potrafią zapomnieć o oddaniu wymienionych części pomimo wyraźnej informacji że klient je sobie życzył. Te które są już mocno sfatygowane oddzadzą, ale te których nie trzeba było wymieniać a mimo to klient prosił o wymianę (np klocki hamulcowe zużyte w 55%) już do ciebie nie wrócą.. Równiez trzeba dobrze sprawdzać zawartość baku paliwa po wyjeździe z serwisu. A co ważniejsze pow ymianie klocków często zdarza się że panowie serwisanci zapominają o oczyszczeniu prowadnic - efekt klocki potrafia się zawieszać i piszczeć ... Pomimo tych drobiazgów naprawdę serwis nie jest zły i prace wykonują raczej rzetelnie.
4,8
~MoRo_
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
Jazda to przyjemność, póki co jestem bardzo zadowolony. Szukałem samochodu rodzinnego i to auto świetnie spełnia tę rolę. Wygodne, sporo miejsca w środku, bagażnik bardzo pojemny. Przyznaję, że nie jest bardzo dynamiczny, ale nie tego oczekiwałem od samochodu, którego głównym zastosowaniem mają być podróże rodzinne.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
7,6
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
średnio z trasy i miasta auto pali 7,5. Przejechałem sam 115 tys od nowości. Bez żadnej awarii. W ogóle. Tylko spalona żarówka. Moja żona tym samym autem zużywa o litr mniej. Drugie auto w rodzinie to megane II grandtour ten sam motor tylko 5 biegowy (od nowości u nas - jeździ małżonka - 150tys na liczniku. Średnie zużycie 6,4 l/100. Awarie: wymiana sprężarki klimy - renault poniosło koszty bo ten model miał problemy z oprogramowanie climy automatic. Oba auta nigdy nie zawiodły właściciela. Mogę je oba polecić jako solidne i bardzo wygodne.
8,5
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
Jeśli kupujesz silnik 110 km z max momentem przy 4500 obr/min no to nie spodziewaj się cudów. W pierwszych miesiącach użytkowania spalanie w mieście nawet przekraczało 11 l/100km, ale potem po jakiś 10.000 km spadło i to znacznie do poziomu 8,5. Uwaga. Warto w mieście jeździć spokojnie utzrymując stałą prędkość np 55-65 km i wtedy zdecydowanie spada spalanie. W trasie spalanie utzrymuje się na poziomie 7,5 - czasami 7,2 (trasa warszawa Grudziądz - lub warszawa gdańsk - stara 7-ka). NA autostradzie przy prędkości stałej 130-140 ustawionej na tempomacie spalanie ma wartość 8,3-8,5 l/100km. Żadnych napraw i przeglądów jak do tej pory (pierwszy dopiero po 30.000 jest co uważam za naprawde dobre...)
7,1
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
Jazda dynamiczna cykl mieszany (80 % miasto, 20 % drogi szybkiego ruchu i poza miastem) 8,5 l Pb. Jeśli chodzi o części to się nie wypowiadam, bo jeździłem (kilkuletnim ale prawie nowym) autem służbowym. Co najwyżej żarówki i ich wymianę. Jak to w nowym samochodzie. Trzeba rozbroić pół pasa przedniego, by dostać się do żarówek. Samochód był parę razy na lawecie z niewiadomych przyczyn. Szalała elektronika.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour