Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi 105KM 77kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Paweł
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi 105KM 77kW
Zasłużone 5* w niecały rok przelatane 65 tys km. Miasto po Wrocławskich dziurach, trasy krótkie dalekie. Odpalam i jadę. Zero nie programowych wymian olej filtry co 10-13 tyś. Wymienione końcówki drążków, poza tym NIC kompletnie się nie dzieje z tym autem. Spalanie... jest to moje 13 auto 4 z dieslem, spalanie na poziomie 4,7 trasa do 7 w upały w mieście na klimie, rewelka i jeszcze brak seryjnie DPF. Z czystym sumieniem polecam!! Póki co NIE ZAMIENIĘ na nic innego :) chyba że na IV generacje :)
3,9
~Stalker
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi 105KM 77kW
Auto jak na swój przedział cenowy - bardzo dobre. Posiadam 1.5 DCI 105KM bez FAP'a i mimo iż czasem może braknąć mocy, to auto jest dość dynamiczne (diesel!) na 5 i 6 biegu śmiało można wyprzedzać, auto o dziwo na tych biegach zbiera się bardzo ładnie. Silnik jest bardzo ekonomiczny, byle go nie żyłować, przy normalnej jeździe bak starcza na bardzo długo :) Wykonanie samego auta tj. rozwiązania mechaniczne, zabezpieczenia podwozia i pod maską - byłem pod wrażeniem, niczym z wyższej klasy. Auto to godnie reprezentuje swoją klase, nieco ją podciągając pod wyższą półkę. Co mnie w nim denerwuje to dość słabe wyciszenie + głośny silnik, wiem że to diesel, ale to już 2009 rok, a słychać dokładnie jak stare merole czy passaty :) No i co najważniejsze (to już subiektywna opinia) ale ładne i zadbane, w ładnym kolorze - to auto jest naprawdę ładne! W środku, z bogatszym wyposażeniem też jest bardzo miło, a pilot/konsola do sterowania Navi i radiem na środku to świetne rozwiązanie! Drugim minusem jest jeszcze widoczność, szczególnie przez tylnią szybę... No ale jest to kosztem wyglądu, polecam po mieście parktronic bo inaczej idzie sobie głowę ukręcić. Tak czy owak, pozytywnie mnie zaskoczyło, polecam gorąco, to już mój drugi francus i drugi bez awaryjny. Myślę że każda marka teraz, kazde auto o którę się zadba to będzie jeździć i jeździć - i to jest prawdziwa opinia, a to czy VW czy Toyota, jak się kupi taki gdzie ktoś palił gumę na co drugim skrzyżowaniu, albo hamował na dołkach... to zawsze będzie sie sypało.
4,9
~Marek
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi 105KM 77kW
Renault zrobiło kawał œwietnej roboty. W zasadzie nie ma tu zbyt wielu rzeczy do, których można by się przyczepić. Auto zostało gruntownie zmienione wzgledem poprzedniej generacji, nie ograniczono się w tym przypadku do delikatnych zmian. Poprzedniej wersji nie przypomina ani z zewnątrz, ani wewnštrz i muszę przyznać, że różnica jest kolosalna. Moim zdaniem nazwa Megane, nie jest już adekwatna do tego modelu. Komfort podróży i wielkoœć bagażnika (a także agresywna sylwetka) wręcz zachęcajš do dłuższych podróży. Solidna konstrukcja powinna dobrze sprawdzić się jako auto rodzinne, pomimo tego, że należy w zasadzie do segmentu aut… klasy sredniej. JeŸdzi mi się tym samochodem naprawdę dobrze. Długo zastanawiałem się co kupić. Kandydatów było wielu: Ford Focus II, Opel Astra,Skoda, Nie wiem, czy wybierając którekolwiek z nich miałbym taką samą pewnoœć, że dobrze zrobiłem, bo o tym się już nie dowiem, ale jedno wiem na pewno: z Renault Megane III jestem więcej niż zadowolony! Auto w wersji podstawowej ma wszystko czego potrzebowałem, jest wygodne, ładne i mam nadzieję, że nowa niezawodnoœć będzie mi towarzyszyła jeszcze baaardzo długo. Wartym pochwały jest też zestaw audio. Gra nadspodziewanie przyzwoicie. Zarówno wysokie jak i niskie tony są czyste. Bas, dla zwykłego człowieka, także będzie wystarczający. Bardzo podoba mi się dyskretne umiejscowienie wejœcia USB i AUX, które dodatkowo zakrywane jest przez klapkę. Dzięki temu nic nie wystaje i nie ma możliwoœci zahaczenia . Obsługa zestawu jest niemal intuicyjna. Plastiki we wnętrzu są bardzo dobrze spasowane i wyglądają bardzo estetycznie mimo 106 tys km nic nie skrzypi , co wżniejsze nic nie nawalilo ( czy to francuz ? ) Auto wersi Grandtur idealnie nadaje się dla rodziny 2 + 2 a nawet 2 + 3. Polecam nowe Renault Megane III ale nie namawiam każdy ma swoj rozum i niech sam decyduje ja nie wieże w stereotypy o wspaniałych niemcach , bajki zostawiam dzieciom ( i frajerom )

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour