Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi FAP 90KM 66kW 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1491 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 201 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Układ jezdny
Średnie spalanie dla Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi FAP 90KM 66kW 2011
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Cześć. Kupiłem poflotowe, przebieg 148 tyś. 1.5 dci 90km z FAP(DPF Renault, ale bezproblemowy, ma dodatkjowy wtryskiwaczj[np. jak Toyota d4d]). silnik do spokojnej, ekonomicznej jazdy. osiągi gdy się rozgrzeje pozwalające na bezpieczną jazdę gdy zimny i nie pałowany na zimnym - słabiutko. ogolnie auto i silnik nie do szybkiej/sportowej jazdy. je jeżdzę nim dynamicznie ale ekonomicznie, z głową. spalanie: autostrada do 6,5 litra lecąc 140km/h (skrzynia 5 biegowa niestety) jazda 50% droga wojewódzka 50% miasto (Toruń) w godzinach dużego ruchu (dojazd do i z pracy) łacznie 13 km w jedną stronę = 5-5,3 litra czyli jak na zimny silnik całkiem spoko trasa wojewódzka lecąc 90-100km/g = spalanie nawet poniżej 4 litrów. Od tankowania do zaświecenia się rezerwy - przy powyższek, normalnej jeździe = 1100-1200 kilometrów. Wynik super. Bak 60litrów. Polecam lać dobre paliwo: ORLEN EKO DIESEL lub VERVĘ / dla bezpieczeństwa wtrysków. ogolnie auto bezproblemowe, turbo wytrzymałe, dpf/fap również bez problemu, wtryskiwacze w tym aucie są juz siemens wiec są trwalsze niz poprzednie delphi (czy jakos tak)/mozna poznać po budowie pompy - siemens płaska, delphi okrągła i wychodzą przewody jak nogi z pająka, taka gwiazda) elektronika/elektryka = wszystko mi w aucie działa, łacznie z tempomatem, czujnikiem deszczu i światła, sterowaniem z kierownicy.100% ok. siedzenia bardzo wygodne, bardzo dobre trzymanie na boki. jedyny minis - czesc aut (w tym moje) ma nadwrażliwe wspomaganie, które próbuje wyrównywać jazdę w przypadku pochylonej drogi czy coś takiego. w efekcie - np. na dziurach - auto potrafi czasem ściągać (zawias,zbieżnośc OK), kwestia oprogramowania wspomagania (elektryczne100%) / jestem umowiony do serwisu z tym tematem zeby sprawdzili temat. deska rozdzielcza/plastiki - NIC A NIC nie skrzypi, nawet na mega dziurach. gorzej ze sztywnością nadwozia - słychać uszczelki na dziurach, na jakiś wjazdach w bramy/prograch. nawet przy mocnym ruszaniu czy hamowaniu. to słabe. ogólnie - uwielbiam Toyoty (i zawsze będę). Kupiłem Renault, ponieważ w tej samej kasie mam megane w fajnej opcji wyposażenia z 2011 roku z przebiegiem 148tys a Toyotkę Corollę za ta kasę miałbym w gorszej opcji z rocznika 2007 (pierwszy rok produkcji e15) z przebiegiem 200-220tyś. Ogólnie - stosunek ceny do jakości - bardzo na plus, polecam auto dla normalnych ludzi, ja jestem zbyt zboczony na punkcie aut (i motocykli:P) i zakochany w toyocie. Moja Żona bardzo lubi jeździć Meganką chociaż sama ma Toyotę. Czy kupiłbym ponownie? Nie, odłożyłbym kasy i kupił Toyotę. Czy kupiłbym ponownie/będąc normalnym, rozsądnym człowiekiem? z pewnością TAK.
6,7
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
mały przebieg - 550km, średnia 6,9 w tym 200 km autostrady z prędkością max 130, reszta miasto, bez klimy
4,5
Renault Megane III
Grandtour 1.5 dCi FAP 90KM 66kW

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour