Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Renault Megane GT Line - widok z tyłu
Renault Megane GT Line - lewy bok
Renault Megane GT Line - prawy bok
Renault Megane GT Line - przód - reflektory włączone

Generacje Renault Megane

  • Megane III   2008 - teraz
    Renault Megane III
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

AC-sfakcja

 
65%

Pierwszy rzut oka

Grzecznie, jak najmniej ostrych linii i udziwnień. Ta poprawność polityczna odbiła się na sylwetce Megane. Bryła jest zwarta, ale mało oryginalna. Pas przedni nieco przekombinowany, dynamicznie auto prezentuje się tylko z tyłu.

 
85%

Co jest w środku

Renault pragnie, by Megane był traktowany jak najważniejszy rywal VW Golfa. Więc wnętrze auta ma dorównać liderowi rynku. Materiały wysokiej jakości, kilka ciekawych rozwiązań (wyświetlacz radia przy podszybiu; prędkościomierz elektroniczny, ale bardzo czytelny).

 
77%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Duży komfort jazdy, biorąc pod uwagę pracę zawieszenia czy układu kierowniczego. Z przodu wygodnie jak na twoim ulubionym fotelu w salonie. Ale z tyłu najlepiej wozić tylko dzieci albo kobiety drobnej postury, bo innym będzie zdecydowanie za ciasno.

 
73%

Co słychać pod maską?

Przeciętny kierowca, który mówiąc: „samochód”, myśli: „transport” w zupełności zadowoli się benzynowymi jednostkami 1.4l 130KM lub 1.6l 110KM. Ta pierwsza pewnie okaże się nawet bardziej niż wystarczająca. Diesle 1.5dCi oraz 1.9dCi mają takie same moce i choć kosztują straszne pieniądze, to przynajmniej są oszczędne. Dla prawdziwych szaleńców jest coś jeszcze – benzynowy silnik 2.0 250KM…

 
85%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik nie tylko foremny, głęboki, ale i jeden z największych w klasie (405 litrów!). Kierowców z zamiłowaniem do porządku ucieszy też „francuska myśl praktyczna”: wiele przemyślanych schowków na wiele niezbędnych podczas jazdy przedmiotów.

 
61%

Fajnometr ;)

To może być najbezpieczniejszy kompakt na rynku. Ale na pewno nie najbardziej atrakcyjny. Musiałbyś mieć naprawdę słabe serce, żeby skradło ci je Megane.

 
79%

W trosce o Twój portfel

Z awaryjnością tego auta jest co prawda bardzo różnie, ale niecałe 60 tys. zł za podstawową wersję z całkiem niezłym wyposażeniem to niedużo. Do tego to Renault, a Renault lubi dawać na swoje auta spore upusty.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to dojrzały, funkcjonalny samochód, który chce aspirować do pozycji lidera swojego segmentu. Skorzystasz na tym, że Renault ma wiele do udowodnienia.

Dlaczego nie kupić?

Bo to auto pozbawione polotu, skrojone pod gusta konserwatystów, którzy myśląc: kompakt, mówią: Golf.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane III

Silniki Renault Megane III Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Czy warto kupić: używane Renault Megane II (od 2002 do 2009)

Kompaktowe auto z Francji nie cieszy się najlepszą opinią. Wiele osób powątpiewa w jego trwałość, co ogranicza ruch na rynku wtórnym i przyczynia się do szybkiego spadku wartości. Kto świadomie podejmie decyzję o zakupie, zwykle nie żałuje. Czy warto kupić używane Renault Megane II?

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre
 
Nasz test Renault Mégane Bose Edition2 Energy TCe 115

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem dynamiczne silniki. Większość z pożądanych cech posiada Renault Mégane z nowym silnikiem 1.2 TCe.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 69,33

Renault Megane Kanarkowa Renia 72,85

Renault Megane KARMAN  107KM 80,83

Renault Megane Beauty 74,86

Renault Megane szara strzała 87,96

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

MeganeIIMariusz 78,87

versuskolobrzeg 60,08

Michal29Kotera 85,66

loozack 60,19

andyg 65,07

pobidowski 53,51

Camilek89 54,53

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

60tyś/km i wymiana klocków. Dużo, mało a może w normie.....
60tyś/km i wymiana klocków. Dużo, mało a może w normie..... Przebieg 60tyś i klocki z pierwszego montażu poszły na wymianę. Tyle mniej więce...
Wrzucam jedynkę, auto jedzie do tyłu - co jest grane?
Wrzucam jedynkę, auto jedzie do tyłu - co jest grane? Zacznijmy od plusów. Klima napełniana 3 tygodnie temu pięknie działa, nawet w...
Napełnienie klimy, i przygotowanie do kolejnych wydatków
Napełnienie klimy, i przygotowanie do kolejnych wydatków Kupując Megankę zaakceptowałem, że kilka rzeczy jest w niej niesprawnych: niedzi...
Szukanie auta ciąg dalszy
Szukanie auta ciąg dalszy Jak wiadomo to nie łatwa sztuka , moje pierwsze auto choć prezentowało się ładni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.6 Duratorq TDCi DPF (115 KM)
Volkswagen Golf
1.6 TDI-CR DPF (105 KM)
Opel Astra
2.0 BiTurbo CDTI (195 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane Grandtour Renault Megane III Grandtour - galeria społeczności Renault Megane III Coupe Facelifting (2014) Renault Megane Sedan Renault Megane Coupe Renault Megane III Coupe GT Facelifting (2014) Renault Megane GT 2010 Renault Megane I Hatchback - galeria społeczności Renault Megane Grandtour Renault Megane III Cabrio Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane I 1.6 i 16V (107KM) 2002r.
    dodał: michal_EZG, 22.07.2013

    Instalacja bardzo dobra, jak na razie 0 problemów, praktycznie nie odczuwam różnicy z jazdy na LPG a na PB. Auto wyciaga 210km/h tak samo jak na PB, a dzisiaj ze swiatel na odcinku ok 300m nie zdolala mnie wyprzedzic Accord 2.4 Vtek ;) (7gen, nie zdołała na tyle żeby wjechac na mój pas). Spalanie w zależności gdzie tankuje, ale przeważnie na Orlenie okolo 8.5-9 l/100 (miasto/trasa 50/50%). POLECAM KME Nevo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 101
Przejechany dystans
31 642 835 km
Zatankowanego paliwa
1 673 727 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 863
Wydanych pieniędzy
2 623 234 zł
Średnie wydatki na auto
1 324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 043
Wydanych pieniędzy
2 922 119 zł
Średnie wydatki na auto
1 474 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 982)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maciek s, dodano: 10.04.2014 23:31

Nie jest najgorzej, aczkolwiek nowoczesne silniki o podobnych pojemnościach palą znacznie mniej. Jeżdżąc po Warszawie "normalnie" bak zamykam średnim spalaniem na poziomie ok 8,5L/100km. Przy delikatnej jeździe po mieście można zejść do 7,5 pod warunkiem, tego że unika się korków i bardzo krótkich dystansów. Dynamiczna jazda miejska zamyka się w 10 litrach. Na trasie w zależności od stylu jazdy. Przy dynamicznej jeździe ok 7,5-8,5 (autostrada) ale potrafi spalić pomiędzy 5-6L jeśli nie przekraczam 100km/h i unikam częstych redukcji przy wyprzedzaniu. To drugie auto w rodzinie, pokonuje ok 20 000 rocznie i moim zdaniem spalanie jest ok. Nie ma sensu gazować.

pełny raport Renault Coupe Facelifting 1.6 16v

autor: ROBERT86, dodano: 11.09.2013 20:34

Spalanie srednio ok 7L w trasie przy normalnej dynamicznej jezdzie ok 6-7 l ale co z tego jak zaoszczedzone pieniadze wydasz na diagnostyke zwariowanej elektroniki i nie udanego silnika ceny kosmos do bmw kupisz czesto taniej ciekawostka przy wymianie tarcz hamulcowych tylnych musi kupic tarcze z lorzyskiem bo jest zitegowane same tarcze i lurzysko 1000 zl z czego okolo 600 ow lorzysko i tak jest ze wszystkim podnosniki szyb morzna kupowac hurtowo zarkowki h7 tez srednio co 3 miesiace do wymiany a dostem wybitnie utrudniony a jeszcze przycisk otwierania klapy bagarznika zalewa go woda bo nie jest przed tym zabespieczony wiec co chwile zwarcie i nie dziala i jeszcze wiele wiecej naprawde wiele malych denerwujocych rzeczy z ktorymi po prostu po czasie zaczynasz zyc bo szkoda ci kasy

pełny raport Renault Hatchback 1.9 dCi

autor: Francik (frank8, dodano: 30.12.2008 21:46

W tej kategorii ocena powinna być najwyższa, ale nie można dać więcej, niż "5". Najwyższe spalanie, jakie mi się zdarzało, miało miejsce w zimie i tylko przy krótkich, miejskich jazdach (6,7 l/100km). W każdych innych warunkach, w cyklach mieszanych nie mogłem przekroczyć 5,5 l/100km, choć czasem się starałem. Zasięg 1000 km po mieście i nawet 1300 km poza miastem, nie było trudne do osiągnięcia. Absolutne minimum, jakie udało mi się osiągnąć, to 4,0 l/100km (komputer pokładowy pokazywał wtedy 3,8l/100km, ale to urządzenie zawsze kłamało). Co do kosztów serwisowych, to po zakończeniu gwarancji opuściłem sieć serwisową Renault i koszty przeglądów znacznie spadły, przy wysokiej jakości usług (mam taki warsztat). Jedyne, co kosztowało to paliwo na markowych stacjach i wymiany oleju wraz z filtrami co 15 TKM, zamiast 30 TKM (w ogólnym rozrachunku ten wydatek się opłacił)

pełny raport Renault Kombi 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także