Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Renault Megane GT Line - widok z tyłu
Renault Megane GT Line - lewy bok
Renault Megane GT Line - prawy bok
Renault Megane GT Line - przód - reflektory włączone

Generacje Renault Megane

  • Megane III   2008 - teraz
    Renault Megane III
    • Wybierz generację

    • Megane III (2008 - teraz)
    • Megane II (2002 - teraz)
    • Megane I (1995 - 2002)

AC-sfakcja

 
65%

Pierwszy rzut oka

Grzecznie, jak najmniej ostrych linii i udziwnień. Ta poprawność polityczna odbiła się na sylwetce Megane. Bryła jest zwarta, ale mało oryginalna. Pas przedni nieco przekombinowany, dynamicznie auto prezentuje się tylko z tyłu.

 
85%

Co jest w środku

Renault pragnie, by Megane był traktowany jak najważniejszy rywal VW Golfa. Więc wnętrze auta ma dorównać liderowi rynku. Materiały wysokiej jakości, kilka ciekawych rozwiązań (wyświetlacz radia przy podszybiu; prędkościomierz elektroniczny, ale bardzo czytelny).

 
77%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Duży komfort jazdy, biorąc pod uwagę pracę zawieszenia czy układu kierowniczego. Z przodu wygodnie jak na twoim ulubionym fotelu w salonie. Ale z tyłu najlepiej wozić tylko dzieci albo kobiety drobnej postury, bo innym będzie zdecydowanie za ciasno.

 
73%

Co słychać pod maską?

Przeciętny kierowca, który mówiąc: „samochód”, myśli: „transport” w zupełności zadowoli się benzynowymi jednostkami 1.4l 130KM lub 1.6l 110KM. Ta pierwsza pewnie okaże się nawet bardziej niż wystarczająca. Diesle 1.5dCi oraz 1.9dCi mają takie same moce i choć kosztują straszne pieniądze, to przynajmniej są oszczędne. Dla prawdziwych szaleńców jest coś jeszcze – benzynowy silnik 2.0 250KM…

 
85%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik nie tylko foremny, głęboki, ale i jeden z największych w klasie (405 litrów!). Kierowców z zamiłowaniem do porządku ucieszy też „francuska myśl praktyczna”: wiele przemyślanych schowków na wiele niezbędnych podczas jazdy przedmiotów.

 
61%

Fajnometr ;)

To może być najbezpieczniejszy kompakt na rynku. Ale na pewno nie najbardziej atrakcyjny. Musiałbyś mieć naprawdę słabe serce, żeby skradło ci je Megane.

 
79%

W trosce o Twój portfel

Z awaryjnością tego auta jest co prawda bardzo różnie, ale niecałe 60 tys. zł za podstawową wersję z całkiem niezłym wyposażeniem to niedużo. Do tego to Renault, a Renault lubi dawać na swoje auta spore upusty.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo to dojrzały, funkcjonalny samochód, który chce aspirować do pozycji lidera swojego segmentu. Skorzystasz na tym, że Renault ma wiele do udowodnienia.

Dlaczego nie kupić?

Bo to auto pozbawione polotu, skrojone pod gusta konserwatystów, którzy myśląc: kompakt, mówią: Golf.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Wersje nadwozia Renault Megane III

Silniki Renault Megane III Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Publikacje o Renault Megane

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Renault Megane Coupe GT 220 - z wyczuciem
 
Nasz test Renault Megane Coupe GT 2.0 T 220 KM

Myśląc o sportowym coupe od Renault, od razu do głowy przychodzi nam model Megane R.S. Nie zapominajmy jednak, że obok niej w ofercie dostępna jest też nieco mniej radykalna wersja, choć również stworzona przez dział Renault Sport. Megane Coupe GT.

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
 
Nasz test Renault Megane 1.2 TCe 130 KM

Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa...

Czy warto kupić: używane Renault Megane III (od 2008)

Francuski kompakt stanowi propozycję dla zainteresowanych zakupem świeżego i dobrze wyposażonego auta za rozsądne pieniądze. Relatywnie szybka utrata wartości nie wynika z mizernej trwałości modelu, tylko uprzedzeń rynku. Czy warto kupić używane Renault Megane III?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Renault Megane

Renault Megane na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault MeganeautoWcentrum - społeczność Renault Megane

najwyższe oktanyAuta - Renault Megane

Renault Megane 159KM/376NM 76,26

Renault Megane Megi 74,91

Renault Megane 88,03

Renault Megane II 3D Mała Czarna 79,31

Renault Megane  90,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Megane

Andsin 62,01

nawrockim 70,88

Volfodzio 88,73

Sroqraf 95,22

miniek202 57,66

Euzebiusz 94,84

Salwek 70,67

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Megane

kara to
kara to kara to ze znowu megane ale już nie długo jak powiedziałem dzieciom ze sprzedaje...
Przegląd okresowy
Przegląd okresowy Kolejne kilometry przejechane, kolejne miejsca odwiedzone.Samochód musi przejść ...
Renault Megane III - kasowanie inspekcji serwisowej "Zaplanuj przegląd"
Renault Megane III - kasowanie inspekcji serwisowej Udało mi się to dziś skasować inspekcję "Zaplanuj przegląd" wg poniższej procedu...
Rozrusznik...
Rozrusznik... A nie mówiłem, że Renault to francuski szajs! Dziś Franca została unieruchomi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Megane

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Megane
 

Najpopularniejsza wersja Renault Megane

Renault Megane

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Megane
 

Renault Megane najczęściej porównywane z:

Kia Rio
1.4 DOHC CVVT (109 KM)
Seat Leon
1.2 TSI (110 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Megane III 1.6 16V Generation Renault Megane III 1.6 16V Generation
Rocznik: 2011. Przebieg: 102 676 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 28 900 zł
Renault Megane III Authentique Renault Megane III Authentique
Rocznik: 2011. Przebieg: 95 056 km. Silnik: 1.5 66KM .
Cena: 27 900 zł

Używane Renault Megane

Renault Megane
1.4 benzyna 95 KM
146 000 km, 2000
5 999 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 85 KM
160 000 km, 2003
10 800 PLN
Renault Megane
2.0 benzyna 150 KM
212 033 km, 1997
6 450 PLN
Renault Megane
1.5 diesel 105 KM
37 000 km, 2010
31 500 PLN

Ocena auta Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

  • Średnia ocena
    na podstawie 15 opinii
  • 4,41
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Megane

Renault Megane III Hatchback Facelifting Renault Megane Coupe GT Line Renault Megane III Coupe GT Facelifting 2.0 T 220KM - galeria redakcyjna Renault Megane III RS Facelifting (2014) Renault Megane III RS 275 Trophy-R (2014) Renault Megane CC Monaco GP Renault Megane III Cabrio Facelifting (2014) Renault Megane III Grandtour - galeria społeczności Renault Megane Coupe Renault Megane GT Line
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Megane

  • 1.
  • 4,50 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 26.04.2010

    Auto kupiłem już z instalacją , warsztat który montował instalacje jest jedyny jaki znam i mam problem z serwisowaniem. Jak pierwszy raz pojechałem to wymienili mi części za ponad 500 zł i za kilka dni musiałem wracać na ponowną regulacje, a z Katowic do miejscowości Skrzyszów trochę się jedzie.W sumie to dopiero przy trzeciej wizycie się poprawiło i auto zaczęło jako tako jeździć. Właściwie nie powinienem narzekać, coś od czasu do czasu strzeli i huknie pod autem ale ogólnie na gazie jeździłem, do czasy aż kolektor się rozszczelnił i .. kłopotów sporo z naprawą. Miałem jechać po mechaniku do Skrzyszowa ale pani która mnie umawiała była tak nieprzyjemna, i jak pomyślałem znowu o tych jazdach tam i z powrotem to zrezygnowałem. Zmienię instalację na sekwencje gdzieś w zakładzie niedaleko Katowic.

  • 2.
  • 5,00 Renault Megane II 1.6 i 16V (115KM) 2006r.
    dodał: Waldemar, 17.12.2013

    Auto użytkuje intensywnie ok.40tys.km rocznie więc opinie wystawiam po nabytych doświadczeniach. Wystawiam maksymalną notę gdyż nie miałem żadnych problemów z jazdą na "gazie". Przeglądy co roku i nic więcej. Instalacje montowałem w firmie Stargaz w Starym Sączu z polecenia znajomego. Polecam ze względu na szybkie terminy montażu i przeglądów i za sam fakt świetnie zamontowanej instalacji. Cena również była bardzo przystępna.

  • 3.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 4.
  • 5,00 Renault Megane I 1.4 i 16V (95KM) 2001r.
    dodał: MM, 19.06.2011

    To już druga instalacja w tym samochodzie. Poprzednia była dużo starszej generacji. Firma zrobiła mi test na hamowni. Na benzynie moc silnika jest o KM większa. Różnica w jeździe odczuwalna tylko podczas "ścigania" i nie jest to wielka różnica. To już mój drugi samochód z gazem i trzecia instalacja. Ta ostatnia działa rewelacyjnie, bezstresowo, bezawaryjnie. Wystarczy, że jadę na jeden przegląd co roku i wszystko jest ok.

  • 5.
  • 5,00 Renault Megane I 2.0 i 16V (150KM) 1998r.
    dodał: Julek, 17.02.2011

    To już drugi rok od kiedy gaz zawitał do mojej Meganki:) instalacja marki BRC montowana byla w Energy Gas Polska i jak narazie nadal sprawuje się znakomicie. Auto na gazie nie szarpie, prowadzi się płynnie i równie żwawo przyspiesza. Koszty zwiazane z poruszaniem sie spadły praktycznie do minimum odkad mam zamontownay gaz a koszta samej instalacji juz dawno sie zwrocily:) pozdrawiam wszystkich zwolennikow gazu.

  • 6.
  • 5,00 Renault Megane II 2.0 i 16V (135KM) 2004r.
    dodał: Explorer, 30.01.2015

    Jest to już mój kolejny samochód na gaz , kupiłem go od znajomego który okazyjnie kupił sobie inny samochód a mi odsprzedał ten samochód z przebiegiem 100 tyś km w czym 15 tyś było zrobione na gazie z założoną instalacją firmy lovato , ja przejechałem 50 tyś i nie mam z nią żadnych problemów , Serwisuje samochód w autoryzowanym serwisie . Wszystko jest wymieniane na czas . Spalanie w granicach 10-12 litrów lpg.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Megane

Renault Megane

808 komentarzy

580 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~nico~nico

Do ~audi a6: tzn.że mało wiesz na temat tych aut...a opinii jest tyle ilu użytkowników i dodam że każdy chwali swoje......

~air~air

Do ~audi a6: widać że o renówkach wiesz tyle ile google ci powiedziało

~szofer~szofer

Witam. Mam Renówkę Megankę Classic od roku. Miałem już 42 inne i różna auta. Ale ta Renówka jest w gazie,robię za 800 zł. 342 km. Jestem zadowolony. Zero rdzy,żadnych luzów,nic nie stuka i nie puka.Piękny czerwień burgundzka lakier. Autko szybkie i zwrotne.
Super autko. Mogę sprzedać za 5,500 zł.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 318
Przejechany dystans
34 254 541 km
Zatankowanego paliwa
1 822 687 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 382
Wydanych pieniędzy
2 840 491 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 928
Wydanych pieniędzy
3 218 718 zł
Średnie wydatki na auto
1 506 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 137)

Testy zderzeniowe Renault Megane

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Megane przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014

Renault Megane
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´

Renault Megane
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Na podstawie 24 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: majorxy@o2.pl, dodano: 18.07.2009 06:52

Powiem szczerze, bylem przeciwny kupowaniu auta francuskiego, ale po zakupie odpukac jestem bardzo zadowolony. Auto spala bardzo mało, na pelnym baku przy oszczednej jezdzie do 120kmh zrobił 750 mil( mam auto angielskie) oprucz tego jest ciche i dosc wygodne a i na przyspieszenie jak na tak maly silnik nie mozna narzekać. A dodatkowo wyposazenie w klime to juz rewelacja. Polecam te auto dla kobiet lubiacych robic zakupy w miescie, malych rodzin oraz wszystkich ktorzy cenia w sobie ekonomie z wygoda. Co do zawodnosci to jak narazie nic sie nie dzieje, ale przy kupnie warto zwrocic uwage na przeglad oraz na to czy auto przechodzilo regularnie servis. Z tego co wyczytalem auto wrazliwe na zlej jakosci paliwo, oraz przy duzym przebiegu czesto siada turbina co jak wszyscy wiemy nie jest tanie.Ogolnie polecam

pełny raport Renault Hatchback 1.5 dCi

autor: krozy, dodano: 30.03.2013 15:00

Po ponad trzech latach użytkowania (przebieg 70tys.) auto sprawuje się bez zarzutu (żadnych nawet najmniejszych awarii i nie wierzcie serwisom ASO bo to złodzieje jak się dacie, naciągną was na wiele "usług"... np "czyszczenie" hamulców, ginące korki np od spryskiwaczy, spalone żarówki po wyjeździe z serwisu itp). Śmiem twierdzić, że prawdopodobnie dlatego renault ma nie najlepszą opinię... dodatkowo wiele mitów jest nieprawdziwych. Renault szybko się uczy przykładem jest bezawaryjna elektryka, dotyczy to też sławnych z megan II palących się i trudnych do wymiany żarówek. W "trójce" po pierwsze się nie palą a jeśli nawet "spali" się jakaś w serwisie (oczywiście przypadkiem...) to wymiana jest bajecznie prosta. Auto jest ekonomiczne (serwis co 2 lata lub co 30 tys.), ciche i dynamiczne (ponad 1KM na kg auta, to dużo). Propo spalania potwierdzam wszystko co kiedyś napisałem z małymi różnicami. Oczywiście wszystko zależy od użytkownika i jak się sportowo jeździ to auto "żłopnie"..., ale normalnie, cywilnie jeżdżąc nie zawiedziecie się! Pozdrawiam!

pełny raport Renault Hatchback 1.4 16v TCe

autor: Dominik, dodano: 13.12.2012 20:10

Witam. Jeżeli ktoś pisze, że to auto średnio w cyklu mieszanym spala 4,5l/100km to pisze jakieś brednie!!! 4,5l jest do uzyskania ale tylko na równej drodze ze stałą prędkością 70 do 80km/godz ale to i tak ciężko. Moja ocena jest jak najbardziej wiarygodna i uczciwa, ale muszę dopisać, że zimą z boksem na dachu spala mi średnio ( w mieście i po za nim ) 7l/100km. Latem na autostradzie z pedałem gazu w podłodze ( 160 -180km/godz ) spala ok 9l/100km. Przy normalnej jeździe, trochę w mieście i trochę na trasie, z prędkościami do 110km/godz trzeba liczyć średnio 5,5 do 5,8l/100km. Nie ma się co oszukiwać, że zawsze będzie to poniżej 5 litrów. Wynik spalania tego auta jest i tak dobry. Jeżdżę tym autem od dwóch lat, zrobiłem 38tys km. Pozdrawiam, Dominik

pełny raport Renault Kombi 1.9 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także