Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 2008-2011

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała w 2008 roku. Podobnie, jak jego poprzednik Megane III wzbudził kontrowersje swoim wyglądem zaraz po pojawieniu się na rynku. Projektanci znów zdecydowali się na rewolucyjne zmiany w stylistyce popularnego kompaktu Renault. Auto, które w nowym wydaniu z przodu nieco upodobniło się do Laguny, częściowo bazuje na prototypie Megane Coupe Concept. Jest większe od modelu drugiej generacji, rozmiarami przewyższa też większość swoich konkurentów w segmencie C.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?
Luzacjusz: Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

Dane techniczne Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 2008-2011

Podstawowe parametry Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM

Produkowany
od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa
1397 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
130 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie
turbosprężarkowe
Liczba cylindrów
4
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
9,1 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
78 x 73,1 mm
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa
60 l

Przeniesienie napędu Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM

Manualna skrzynia biegów
6-biegowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 2008-2011

Pb
6,40 - 9,77
Na podstawie 24 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 2008-2011

Zanim opiszę swój raport mała dygresaj do raportu "Jasko": albo kolega jest przykładem jak nie należy jeździć, albo jest to ... więcejpróba zafałszowania średniej (mała liczba wpisów więc próba udana) świadczy o tym minimalne spalanie OSZCZĘDNE na długiej trasie 7,5 l/100km... (to raczej spalanie przy 150 na autostradzie lub dynamiczne, częste wyprzedzania połączone z częstym hamowaniem i przyspieszaniem). Moje spalanie średnie jest w warunkach zimowych 60% w trasie (śr. prędkość 50km/h)więc można je uznać za średnie maxymalne. Co do minimum (5,8) to "ekodriving" bez klimy (była jesień hehe) kilka spokojnych wyprzedzeń, prędkość dozwolona do 90. Nie wim jak producent osiągnoł 5,5? Średnie producenta nie uwzględniają rozgrzewania silnika chyba!?. Auto ma 6 tyś przebiegu więc chyba dotarte, choć są opinie że dopiero po 10 tys. Mój komputer pokładowy zawyża spalanie o 0,2 l/100km. Należę do spokojnych kierowców choć żona czasem na mnie krzyczy wiadomo z dzieciakami! Stąd małe spalanie w mieście gdyż wyznaje zasadę że w mieście "szybciej jedziesz - dłużej stoisz na światłach! Pozdrawiam! ukryj
dodano 17.01.2010 przez
Po ponad trzech latach użytkowania (przebieg 70tys.) auto sprawuje się bez zarzutu (żadnych nawet najmniejszych awarii i nie wierzcie serwisom ... więcejASO bo to złodzieje jak się dacie, naciągną was na wiele "usług"... np "czyszczenie" hamulców, ginące korki np od spryskiwaczy, spalone żarówki po wyjeździe z serwisu itp). Śmiem twierdzić, że prawdopodobnie dlatego renault ma nie najlepszą opinię... dodatkowo wiele mitów jest nieprawdziwych. Renault szybko się uczy przykładem jest bezawaryjna elektryka, dotyczy to też sławnych z megan II palących się i trudnych do wymiany żarówek. W "trójce" po pierwsze się nie palą a jeśli nawet "spali" się jakaś w serwisie (oczywiście przypadkiem...) to wymiana jest bajecznie prosta. Auto jest ekonomiczne (serwis co 2 lata lub co 30 tys.), ciche i dynamiczne (ponad 1KM na kg auta, to dużo). Propo spalania potwierdzam wszystko co kiedyś napisałem z małymi różnicami. Oczywiście wszystko zależy od użytkownika i jak się sportowo jeździ to auto "żłopnie"..., ale normalnie, cywilnie jeżdżąc nie zawiedziecie się! Pozdrawiam! ukryj
dodano 30.03.2013 przez
no i teraz najgorsze, zaraz spadną na mnie gromy "jak Ty jeździłeś", "mi pali 5 litrów", "nie dbasz o auto ... więcejbo Ci rodzice kupili w masz w d..ie" itp. ale tak nie jest. Każdy miesiąc kosztował mnie 600 zł. W mieście auto spala ok 11 litrów przy iście sportowym podejściu a więc każdorazowym sprincie do 100. W trasie Łódź-chorwacja-Łódź: 8,2 litra (klima, prędkości różne od 120 do 200, 4 osoby i caly bagażnik załadowany)... Ale... wyprzedzanie z 6stki nie stanowiło problemu, kierowcy z różnych dobry aut mieli takie fajne miny jak brała ich renówka, dynamika tego auta była powalająca 200 Nm i ponad 130 to nie jest jakoś bardzo dużo ale auto dynamiczne i zrywne. ukryj
dodano 20.01.2013 przez
To już mój 3 wpis, po 2 miesiącach, 2,5 roku i już 5 rok jazdy... (kiedy to zleciało...?) i prawie ... więcej90 tyś km. Spalanie nadal małe jak na taką moc i dynamikę silnika. Po ok 4 latach zaczął trochę więcej palić a przyczyną tego były słabo odbijające tylne klocki hamulcowe więc warto co jakiś czas sprawdzić oczyścić i napastować. W tym czasie żadnych awarii! Podczas odpalania po tygodniowym postoju na dużym mrozie (poniżej -25) spalił się bezpiecznik rozrusznika. Poza tym znany trzaskający (nie zawsze...) ogranicznik drzwi tylko kierowcy...!?! Przestało mi to przeszkadzać zwłaszcza że wszystko działa dobrze. Pozdrawiam! ukryj
dodano 21.01.2015 przez
TURBO PIJE TURBO ŻYJE. Samochów waży prawie 1300kg, 130KM nie bierze się z samego powietrza. Opowieści dziwnej tresci jakoby 140 ... więcejkonne disle paliły po 5 litrów, trzeba włożyć między bajki, chyba na trasie jadąc nie więcej niż 100 km/h, jeździłem trochę Mazdą 5 z dwulitrowym diselkiem. Samochód jest na dotarciu, trasa Warszawa - Kołobrzeg z załadowanym bagaznikiem w prawie trzy osoby (dwoje dorosłych i małe dziecko w foteliku) cały czs włączona klima, średnia na komputerze 7,2. ukryj
dodano 25.06.2010 przez
Zobacz raporty spalania Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 2008-2011 Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Renault Megane

Newsy o Renault Megane

Przeczytaj pozostałe 34 newsy o Renault Megane

Testy zderzeniowe Renault Megane Euro NCAP

Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
Renault Mégane Hatch 1.5dCi 'Life', LHD
2014
Zobacz szczegóły
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Renault Megane 1.5 DCI ´Expression´
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Lista silników Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 2008-2011

Jaki slinik wybrać?

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

Nowe Renault Megane

nowe Renault Megane
Renault Megane
ceny od 62 250 zł do 106 550

Renault Megane III R.S. Facelifting 2013 2.0 T Renault Sport 265KM od 2013

w pakiecie R.S.

w cenie katalogowej brutto

106 550 zł

Wyposażenie standardowe
Ręczny hamulec postojowy
Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
Klimatyzacja manualna
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfortowy 1 (1 600 zł)
Pakiet Connect & Go 2 (5 100 zł)
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfortowy 1 (1 600 zł)
Pakiet Connect & Go 2 (5 100 zł)
Pakiet Design R.S. Rouge (1 600 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 46 oferty Renault Megane

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Megane

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 030

Przejechany dystans

1 696 596 zł

Zatankowanego paliwa

404 606 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 123

Wydanych pieniędzy

692 633 zł

Średnie wydatki na auto

1 186 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 039

Wydanych pieniędzy

725 502 zł

Średnie wydatki na auto

1 242 zł

ZOBACZ 584 dzienniki kosztów Renault Megane Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Megane

Liczba wpisów: 49
komentarzy(11)
komentarzy(26)
komentarzy(16)
komentarzy(15)
komentarzy(21)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Megane dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Megane

Liczba wpisów: 112
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Megane Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Renault Megane

Ciekawostki
dodano 31.12.2011 przez
Prawie połowa użytkowników Megane przynajmniej raz w roku odwiedza serwis z powodu problemów z elektroniką. Niestety tego typu problemy od zawsze były piętą achillesową Renault.…
dodano 16.12.2011 przez
Renault Megane Scenic zebrało aż 405 punktów przyznanych przez dziennikarzy, którzy są jurorami w konkursie Europejskiego Samochodu Roku. Sędziowie docenili ilość miejsca wewnątrz pojazdu, biorąc…
dodano 16.12.2011 przez
Mégane II został wybrany Samochodem roku 2003 przez jury składające się z 58 dziennikarzy samochodowych, reprezentujących 22 kraje europejskie. W głosowaniu Megane II zdobył 322…
Sposoby wykonania czynności
dodano 28.04.2013 przez
Zapraszam do przejrzenia manuala
dodano 10.03.2012 przez
Nie wiem czy się ktoś z tym spotkał ale w Renault Megane (takim modelu jak moja Franca rok prod. 2011) jest kłopot z podniesieniem wycieraczek…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą