Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 73,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,1
~pk
Renault Megane III
Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Dobrze się prowadzi, miłe wrażenia przy przyśpieszaniu, pod warunkiem wyłączenia widoku "aktualnego spalania". Poza tym prawdopodobnie zapomniano całkowicie pojęcia "ergonomia" przy projektowaniu auta, tzn: przy wzroście ~180 cm deska rozdzielcza wciska się w kolano kierowcy niemiłosiernie. Przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej zagłówek pasażera zasłani połowę tylnej bocznej szyby. Wygięta deska rozdzielcza daje popalić również na fotelu obok kierowcy gdzie dopiero wygodnie robi się po całkowitym odsunięciu fotela. Głęboko schowane gniazda pasów bezpieczeństwa z tylu czynią prawie niemożliwe wpięcie pasów w opcji fotelika bez isofix. Pokrętła wentylacji na tyle wysokie że kierowca nie widzi oznaczeń po prawej stronie. Z tyłu połowę mniej miejsca niż w astrze g. Nie polecam jako auto rodzinne nawet w opcji 2+1.
4,5
~WEGOTA
Renault Megane III
Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Ogólnie Megi jest OK, poza drobnymi niedoróbkami - porównuję do poprzedniczki jaką miałem przyjemność użytkować w wersji comfort: boki drzwi za dużo plastiku w poprzedniej były wyłożone w całości materiałem, na słupkach bocznych przy szybie przedniej plastik!zamiast materiału, regulacja foteli przednich ohydny drut! w poprzedniej ładnie wkomponowane rączki, pasy bezpieczeństwa na wierzchu! w poprzedniczce dyskretnie schowane, schowki w podłodze mniejsze niż były wcześniej, korytko między fotelami węższe co powoduje że mniej praktyczne - mieści się popielniczka i z boku .... już nic. Ogólnie mam wrażenie, że koncern dotknął kryzys i naszym kosztem to sobie odbijają. Szkoda. Ogólnie pomijając te drobne uwagi reszta OK.
4,5
~Grubinho
Renault Megane III
Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW
A Megane co generacja to lepsze :) Używałem i pierwszej jak i drugiej generacji Megane, trzecia też nie zawodzi. To mój faworyt bo silnik jest naprawdę bardzo elastyczny, zarówno do dziadkowej jazdy ekonomicznej jak i dynamicznej, choć nieco paliwożernej. Wnętrze bardzo przestronne, ergonomiczne, ładnie wykończone, przyzwoitej jakości materiały, a do tego niebanalna stylistyka nadwozia. Nie daję 5 gwiazdek bo jaką ocenę wystawić Bugatti? :D
Średnie spalanie dla Renault Megane III Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
7,9
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Renault Megane III
Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Spalanie w trasie cieżko zejść poniżej 7 litrów no chyba, że ktoś jezdzi trasami ekspresowymi z prędkoscią 80-90 km/h na 6 biegu. przy predkosciach 100-120 km/h około 8 litrów. W mieście szczególnie zimą przy dynamicznej jeżdzie cieżko zejść poniżej 10-11 litrów . przy spokojnej około 9l/100km an trasie podobnie. Po 2000km od zakupu 7 letniego używanego auta zdecydowałem sie na montaż instalacji gazowej. Pb głownie eksploatowałem w zimie gdzie średnie spalanie z 2000km było 8,1 minimalne (delikatna jazda )-8,5(zwykła jazda ale zero dynamiki) głównie miasto plus ekspresówki , teraz srednie z 6000 oscyluje około 8,6litra/100km 2 osoby plus klimatyzacja non stop.
6,5
Renault Megane III
Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW
To już mój 3 wpis, po 2 miesiącach, 2,5 roku i już 5 rok jazdy... (kiedy to zleciało...?) i prawie 90 tyś km. Spalanie nadal małe jak na taką moc i dynamikę silnika. Po ok 4 latach zaczął trochę więcej palić a przyczyną tego były słabo odbijające tylne klocki hamulcowe więc warto co jakiś czas sprawdzić oczyścić i napastować. W tym czasie żadnych awarii! Podczas odpalania po tygodniowym postoju na dużym mrozie (poniżej -25) spalił się bezpiecznik rozrusznika. Poza tym znany trzaskający (nie zawsze...) ogranicznik drzwi tylko kierowcy...!?! Przestało mi to przeszkadzać zwłaszcza że wszystko działa dobrze. Pozdrawiam!
6,8
Renault Megane III
Hatchback 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Po ponad trzech latach użytkowania (przebieg 70tys.) auto sprawuje się bez zarzutu (żadnych nawet najmniejszych awarii i nie wierzcie serwisom ASO bo to złodzieje jak się dacie, naciągną was na wiele "usług"... np "czyszczenie" hamulców, ginące korki np od spryskiwaczy, spalone żarówki po wyjeździe z serwisu itp). Śmiem twierdzić, że prawdopodobnie dlatego renault ma nie najlepszą opinię... dodatkowo wiele mitów jest nieprawdziwych. Renault szybko się uczy przykładem jest bezawaryjna elektryka, dotyczy to też sławnych z megan II palących się i trudnych do wymiany żarówek. W "trójce" po pierwsze się nie palą a jeśli nawet "spali" się jakaś w serwisie (oczywiście przypadkiem...) to wymiana jest bajecznie prosta. Auto jest ekonomiczne (serwis co 2 lata lub co 30 tys.), ciche i dynamiczne (ponad 1KM na kg auta, to dużo). Propo spalania potwierdzam wszystko co kiedyś napisałem z małymi różnicami. Oczywiście wszystko zależy od użytkownika i jak się sportowo jeździ to auto "żłopnie"..., ale normalnie, cywilnie jeżdżąc nie zawiedziecie się! Pozdrawiam!

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback