Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Ireneusz
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW
Zanim kupiłem Meganke III spędziłem 6-mie na wyjazdach na tz okazje itp. Szukałem głównie forda lub renault. Wyjazdy nauczyły mnie wiele a głównie tego, że strasznie ciężko jest kupić dobry używany samochód. Mój egzemplarz pochodzi z Francji ( brew opiniom lepsze auta porównując z autami z niemiec, niemieckie auto ma na 80% cofnięty licznik). Dobrze go zlustrowałem zanim się zdecydowałem. Sprawdziłem książkę serwisową w ASO, badanie lakieru(meganka byla malowany pogodzilem się z tym bo 3-lat bym szukal ałta 95% aut bylo malowanych ogladałem 15 szt te nie malowane przebieg 150- 250 tys km) Auto wygląda na zewnątrz i w środku rewelacyjnie i przez 2 lata jak go mam zrobiłem 40 tyś i sie rewelacyjnie sprawuje (opinie o awaryjności francuzów to brednie). W sumie mam już 102 tyś. W zawieszeniu nie było robione nic i dalej jest rewelacja bo sprawdziłem latem na ścieżce. Silnik rewelacja! niby 86KW ale daje rade tym co mają po 100KW i przy tym pali średnio 4,5-5,2 (miasto)paliwa na 100 km w zależności od pory roku. Na klimie jeżdżę praktycznie cały czas. Nic mi się z autem nie dzieje. Wymieniam tylko rzeczy eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, żarówki. Trzeba pilnować wymian oleju. Do baku leję tylko Verwę. Trochę drożej na stacji ale paliwo pewne i rekompensuję większą mocą i mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem silnika. Mam zamiar jeszcze ze 3 lata pojeździć i zmienić na nowy model.
4,5
~E.E
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW
Calkiem dynamiczny nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy gdyż fotele i miejsce we wnatrz są rozwiazane dobrze. Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność, dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych. O jednym trzeba pamiętać - tankować tylko pewny olej napędowy . Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Każdy dywanik, tapicerka na drzwiach, klapach szybko sie brudzi, skóra pęka, marszczy się gdy się jej nie konserwuje. Warto kupić wersję z tempomatem, ja niestety tych opcji nie mam. Dodtkowym atutem auta jest jego stosunkowo niska cena porównując chociażby do opla w którym królują tandetne źle spasowane plastiki.Zastanawiałem się nad 1.6 benzyna jednak znajomy z serwisu odradził , dlatego mam 1.5 dci 85 KW nie 105 czy 110 te są bardziej kłopotliwe.
4,5
~Adamus
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 85KM 63kW
Przez prawie 97 tys. km zero usterek (nie licząc 4 spalonych żarówek). Silnik bardzo cicho pracuje, dobrze przyspiesza i bardzo mało pali, co przy tych cenach paliwa jest dla mnie bardzo ważne. Pewnie, że mógłby mieć na fotelach welur, lepsze materiały na desce (choć tu jest i tak całkiem dobrze), ale za te pieniądze moim zdaniem jest super. Zastanawiałem się czy zawieszenie nie jest zbyt twarde ( megane 3 to nie megane 2), ale jak się przejechałem focusem i vectrą to stwierdzam z całą stanowczością, że nie jest. Przed zakupem myślałem o hondzie civic, ale jak się nią przejechałem, to po wyjściu bolała mnie głowa. Tak twardym autem jeszcze nie jeździłem. Civic odpadł w przedbiegach. Jak ktoś uważa, że francuskie auta są do niczego to go nie namawiam, ale to już mój 8 samochód, a 3 francuz i uważam, że wcale nie odbiega od innych. Oczywiście na każdej wsi i pod każdą stodołą musi stać golfik lub audi, a francuz to kicha. :) Prawda jest taka, że teraz auta nie są już tak bezawaryjne jak kiedyś. Jeśli nawet meganka ma jakieś minusy, to i tak jeden wielki plus je niweluje. Ten wielki plus to SPALANIE.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback