Szukaj

Informacje o Renault Safrane II

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1992-2002 oraz ponownie od 2008 roku. Pierwotnie Safrane zastąpił w ofercie Renault model 25. Podobnie jak on, Safrane dostępny był tylko w wersji liftback, a mimo planów, do produkcji nie trafiła odmiana kombi. Poza Francją model nie zrobił większej kariery. W 1996 roku auto zostało poddane modernizacji, a w 2002 roku zastąpił je model Vel Satis. W 2008 roku zaprezentowano nowego Safrane bazującego na modelach Samsung SM5 i Nissan Teana. Auto oferowane jest jedynie w krajach Dalekiego Wschodu.
czytaj więcej

Renault Safrane II – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Jar
Renault Safrane II
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
Auto posiadam 3 lata. Auto jest bardzo wygodne, bije komfortem wiele aut podobnej klasy z tamtych lat. Fotele bardzo wygodne, dzięki zapamiętywaniu pozycji położenia fotela nie ma problemu jeśli auto użytkuje na zmiane kilka osób. Silnik 3.0 V6 jest wystarczający do tego auta. Auto oferuje dobre wyposażenie jak na tamte lata (m.in klimatronik, ksenony, nawigacja, elektryczne i podgrzewane fotele, zmieniarka CD). Materiały dobrej jakości, skóra bardzo fajna, mięciutka (dużo bardziej mi odpowiada, niż ta którą miałem w Mercu czy BMW). Kierownica dobrze leży w dłoni, wygodny podłokietnik. Zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze, bo rdzewieją doły drzwi tak jak w starych beemkach, a także klapa bagażnika.
4,7
~DOBOSZKOO@PLUSNET.PL
Renault Safrane II
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
MOJ SAFRANE TO MODEL Z X.1999R 3.0-24v SILNIK AUTOMAT W STANDARDZIE W KOMBINACJI Z TYM SILNIKIEM,JESTEM DRUGIM WLASCICIELEM OD NOWOSCI SAM SPROWADZILEM AUTO Z HOLANDI MA PRZEJECHANE 165TYS KM Z KSIAZKAMI SERWISOWYMI,WYPOSAZONE FULL CO TYLKO MOZNABYLO W TAMTYCH LATACH 4XAIRBAG,CALA ELEKTRYKA ,SKORA,GPS,XENONY,RADIO ZE ZMIENIRAKA Z FUNKCJA USTAWANIA ILOSCI PASAZEROW JADACYCH AUTEM,SZYBERDAC ELEKTRYCZNY,FOTELE Z PAMIECIA PODGRZEWANE.AUTO KUPILEM OD HOLENDRA Z DOMU PAN 1940R URODZENIA!!!!! WSZYTSKIE SZYBY I LAKIER ORYGINALNE AUTO IDELA,NIE MA TAKIEGO DRUGIEGO W POLSCE (PRZYNAJMNIEJ DLA MNIE) AUTO WRECZ DOSKONALE,JEZDZE RENAULT OD KILKUNASTU LAT WIELOMA MODELAMI,SAFRANE TO POD WZGLEDEM KOMFORTU KLASA SAMA DLA SIEBIE ,MOZE POZA MERCEDESM KLASY S Z HYDRPNEUMATYCZNYM ZAWIESZENIEM.CITROEN XM ZE SWOIM ZAWIESZNIEM JEST TAKI SAM POD WZGLEDEM KOMFORTU JAK SAFRANE,WYPOSAZENIE FULL SKORA,KLIMATRONIK,ELEKTRYKA,XENONY,NAVIGACJA,ZMIENIARKA,FOTELE I LUSTERKA Z PAMIECIA,SZYBERDACH ELEKTRYCZNIE ZA TAKA CENE TO WRECZ NIE OSOAGALNE DLA INNYCH.3.0L MOTOR DOBRZE SOBIE RADZI Z AUTEM WAZACYM PONAD 1600KG,AUTOMAT TO SKRZYNIA PROACTIV CZYLI DOSTOSOWUJACA SIE DO STYLU JAZDY I TAK W RZECZYWISTOSCI JEST CHOC NIEKIEDY ROBI NIESPODZIANKI KTORYCH NIE SPODZIEWALBY SIE KIEROWCA ZE WLASNIE ZMIENI BIEG A CZASEM NIE ZREDUKUJE KIEDY POTRZEBA,AUTO JEST SZYBKIE JAK NA TEN SILNIK I AUTOMAT CHOD ZDO 100KM/H MOGLOBY BYC TROCHE SZYBSZE ALE TO NEI AUTO DO SCIGANAI AL ZAPEWNIAM OK 9,5S DO 100KM/H I 240KM/H POJEDZIE WIEC U NAS WIECEJ NIE POTRZEBA,SPALANIE W NORMIE,SAMOCHOD WRECZ PLYNIE A NIE JEDZIE PO DRODZE I NAPRAWDE NIE JST TO PRZESADA.PAGAZNIK WYSTARCZAJACY CHODZ MOGLBY BYC WIEKSZY 500L POWINNO WYSTARCZYC W TEJ KALSIE ALE 455 TO TROCHE MALO NA TLE KONKURENCJI.AUTO PREZENTUJE SIE SIE NARAWDE DOBRZE MOZE TYLKO WIELKOSC KOL NIE NADARZA ZA AKTUALNYMI TRENDAMI BO 15CALI TO TROCHE MALO,ALE OD WIOSNY AUTO BEDZIE SIE PORUSZALO NA 18CALOWYCH KOLACH ORYGINALNYCH OD MODELU VEL SATIS CZYLI 245/45 R 18 WTEDY TO BEDZIE JAK TRZEBA.JELSI KTOS MA PYTANIA JAKIEKOWLIEK ODNOSNIE AUAT A CZEGO NIE NAPISALEM CHETNIE POMOGE,PODPOWIEM I DORADZE ZAPRASZAM
4,9
~Dynika
Renault Safrane II
Hatchback 2.5 20V 168KM 124kW
Safrane ma swój styl. Zwłaszcza we wnętrzu samochodu widać nawiązanie do modelu 25. Mimo delikatnie zbyt wysokie pozycji za kierownicą świetnie się nim jeździ. Nie jest to popularny samochód w Polsce i coraz częściej widuję ludzi oglądających się za nim na ulicy.
Średnie spalanie dla Renault Safrane II
9,8 – 13,6
l/100 km
8,2
l/100 km
10,8 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,3
Renault Safrane II
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
No i tutaj dochodzimy do najsłabszego punktu. O ile części pasujące do pozostałych wersji silnikowych lub najlepiej do innych modeli mają z reguły niskie ceny, to jak przyjdzie nam wymieniać części dedykowane do tego konkretnego silnika (np chłodnice) to może być problem, raz, że części te nie są tanie, a dwa jest czasami problem z dostępnością. Koszty eksploatacji porównywalne z BMW 7, przy czym do siódemki nigdy nie musiałem specjalnie szukać albo czekać na cześci. Spalanie 15-20 litrów (niezależnie czy to trasa czy miasto)
16,0
Renault Safrane II
Hatchback 3.0 24V 194KM 143kW
Powiem tak, jak czytam tutaj wyniki spalania niektórych ludzi to śmiać mi się chce. Moja Safranka jeździ na syntetycznym motulu, ma nowe wtryskiwacze gazu, parownik, nowe świece i cewki i w mieście jeszcze mniej jak 16 litrów nie wzięła, przy umiarkowanej jeździe w mieście spalanie wynosi ok. 18 litrów na 100 km, ale biorąc pod uwagę masę auta (1700 kg), pojemność silnika, automatyczną skrzynię, to wcale nie wydaje mi się to jakimś złym wynikiem, w trasie auto pali 11-12 litrów, a jeżdżę tak jakby mi się majtki paliły. Koszty napraw, tu nie jest źle, ale jest problem z dostępnością części, np. ostatnio uszkodzeniu uległo koło pasowe, dostępne tylko w aso, za oszałamiającą kwotę 810 PLN złotych !!!, podobny problem jest z przegubami, ale w końcu udało się dopasować jakiś
8,3
Renault Safrane II
Hatchback 2.0 16V 138KM 101kW
Wiem, że i tak pewnie większość z was mi nie uwierzy ale co mnie to... cóż mogę powiedzieć większość tych pomiarów było po raczej spokojnej jeździe nie przekraczającej 90km/h, ale jak widać mimo tego, że samochód ciężki w trasie naprawdę może zadowolić się małą ilością gazu. Na benzynie nie sprawdzałem bo nie mam komputera pokładowego, a te pomiary były robione ręcznie tankowanie do pełna gazu (ok. 39,5) i do wyjeżdżenia i dzielone przez kilometry przejechane, póki co rekordem przy jeździe na tempomacie i do 90km/h to 524km przejechane na samym gazie:)
Renault Safrane II