Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Scenic

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1996 roku. Model uzupełnił ofertę Renault w klasie vanów, zajmując miejsce obok większego Espace. Początkowo Scenic był jedynie wersją nadwoziową modelu Megane. Nie przeszkodziło mu to w zdobyciu tytułu Samochodu Roku 1997 w Europie. W 1999 roku model przeszedł facelifting, a rok później wzbogacił się o uterenowioną wersję RX4. Razem z debiutem Scenica II, na rynku pojawił się też dłuższy model Grand Scenic. W 2009 roku Renault zaprezentował jego trzecią generację.

Generacje Renault Scenic

Scenic III/IV

Renault znane jest z produkcji samochodów o wyszukanym designie, nie powinien więc dziwić fakt, że pod względem stylizacji Scenic wyróżnia się na tle konkurencji. Nie robi tego za sprawą ogólnego kształtu nadwozia, bowiem jednobryłowa sylwetka jest cechą wspólną niemal wszystkich minivanów, a za sprawą detali w postaci reflektorów, przednich wlotów powietrza czy lamp tylnych. Opisując wygląd zewnętrzny warto wspomnieć, że różni się on w zależności od wersji nadwozia –wersję Grand odróżnia od „zwykłego” Scenica nie tylko linia boczna, ale i inaczej wystylizowany pas przedni i tył.

Skoro wspomnieliśmy już o obecności dwóch wariantów w gamie karoserii rodzinnego Renault, warto rozwinąć nieco ten temat. Grand jest od standardowego Scenica nieco większy, dzięki czemu może przewieźć 7 podróżnych lub więcej bagażu. Nie oznacza to jednak, że „zwykła” wersja ma ciasny kufer – wręcz przeciwnie, jest pojemny, a dodatkowo foremnie ukształtowany. W dwóch pierwszych rzędach siedzi się w kabinie bardzo wygodnie w czym zasługa komfortowych foteli oraz pokaźnej ilości miejsca. Istotną zaletą wnętrza jest jego funkcjonalność – schowków znajdziemy w nim całe mnóstwo, a do tego dochodzą jeszcze półki umieszczone na oparciach przednich siedzeń oraz przesuwana i pochylana tylna kanapa, której poszczególne miejsca można całkowicie wyjąć.

Miejsce pracy kierowcy Scenica ma dużo wspólnego z dwoma określeniami – luksus i nowoczesność. Luksus przejawia się w stylowym, eleganckim wyglądzie kokpitu oraz znakomitych materiałach użytych do jego wykończenia. Nowoczesnością emanuje z kolei elektroniczny zestaw wskaźników umieszczony na środku deski, który zastąpił tradycyjne zegary umiejscowione na linii wzroku kierowcy. Pozycji za „kółkiem” nie można wiele zarzucić, za to ergonomii obsługi już tak. Co prawda przyrządy pokładowe zostały wzorowo rozplanowane, ale zbytnio oszczędzano na wielkości klawiszy zdobiących konsolę środkową.

Mocną stroną rodzinnego Renault jest jego zawieszenie. Zostało ono dopracowane zarówno pod względem komfortu resorowania, jak i właściwości jezdnych, dzięki czemu podwozie nie tylko skutecznie radzi sobie z wyrwami w jezdni, ale także nadzwyczaj dobrze sprawdza się podczas pokonywania zakrętów. Konstruktorom auta nie udał się z kolei układ kierowniczy – w jego działaniu zdecydowanie brakuje precyzji.

Scenic pozycjonowany jest w gamie Renault pomiędzy modelami Megane (na którego podzespołach został zbudowany) a Laguna. Oba auta wyprzedza pod względem funkcjonalności, nie ustępując przy tym wyposażeniem – w serii otrzymuje się kurtyny powietrzne, klimatyzację automatyczną, jak i radio z odtwarzaczem CD/MP3. Ceny francuskiego minivana kształtują się na podobnym poziomie, co u konkurencji.

Scenic II

Nadwozie - oto najmocniejszy punkt drugiej generacji Scenika. Nie dość, że ma atrakcyjną, nowoczesną linię, nie koroduje i skutecznie chroni pasażerów w razie wypadku, to jeszcze kryje kapitalnie zagospodarowane wnętrze. Choć już w standardowej wersji dostajemy mnóstwo miejsca dla pasażerów i na walizki, dla najbardziej wymagających czeka odmiana Grand mieszcząca nawet 7 osób. Praktyczność wnętrza podnosi multum różnego rodzaju schowków oraz łatwo dostępny i bardzo foremny bagażnik. Plus za jakość materiałów i poziom wyposażenia, minus za utrudnioną obsługę kokpitu i taki sobie montaż.

Jeśli samochód rodzinny, to z dieslem pod maską? Tak, ale niestety nie Scenic, bo choć w jego ofercie nie zabrakło oszczędnych "ropniaków", tylko motor 2.0 dCi nie jest przesadnie awaryjny. Mimo to, jego obsługa może okazać się kosztowna, dlatego polecamy sięgnąć po któregoś z "benzyniaków" - najlepiej ten 2-litrowy wykazujący się niezłymi osiągami, wysoką trwałością oraz niezłą współpracą z LPG. Francuskie pochodzenie i rodzinny charakter zobowiązuje - układ jezdny okazuje się nadzwyczaj komfortowy.

Choć zazwyczaj Renault Scenic II. generacji irytuje swoich użytkowników szalejącą elektroniką pokładową, potrafi zaskoczyć znacznie poważniejszymi usterkami. W najmniejszych silnikach benzynowych psują się cewki zapłonowe, w dieslach "padają" wtryskiwacze i turbosprężarki, a zawieszenie nie wytrzymuje kontaktu z polskim pseudoasfaltem. Większość napraw usuniemy tanim kosztem, ale już zaawansowana elektronika wymaga fachowej, a co za tym idzie drogiej obsługi. Same auta mają natomiast umiarkowane ceny.

Publikacje o Renault Scenic

Renault Grand Scenic - ginący gatunek?
 
Nasz test Renault Grand Scenic Bose 1.6 dCi

Segment kompaktowych vanów zaczął krystalizować się w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Aktualnie rodzinne samochody coraz częściej przegrywają rywalizację o klientów z crossoverami i SUV-ami. Czy słusznie?

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic 64,89

Renault Scenic Czarna Pantera 61,15

Renault Scenic 62,94

Renault Scenic Grand 82,55

Renault Scenic 58,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

bachus1 71,65

jarni 91,09

pyza7474 35,22

KUMSON 79,43

misioq 85,57

damian1982 49,27

Jacek1l 46,48

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

Mała kosmetyka
Mała kosmetyka Z okazji ładnej pogody postanowiłem dzisiaj wcześniej wstać i delikatnie upiększ...
Jedziesz człowieku, czy nie jedziesz?
Jedziesz człowieku, czy nie jedziesz? Agresywny kierowca - tym razem nie BMW, a HONDY. Co byście zrobili w sytuacji ki...
Uszczelnienie kolektora wydechowego
Uszczelnienie kolektora wydechowego Witam. Dzisiaj naprawiłem w warsztacie rozszczelnienie na łączniku kolektora ...
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!!
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!! Witam. Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wiadomościami na temat finału...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

od 63 000 zł do 109 150

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 130 KM): 1.6 16V, Energy TCe

 

Diesel (110 - 160 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Komfort 1 - 1 600
Pakiet Komfort 2 - 1 800
Pakiet Family - 800
Pakiet City 1 - 1 500
Pakiet Navigation - 2 500
Pakiet Look 16'' - 1 600

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Fiat 500L
0.9 TwinAir 8V (105 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI ECOTEC (165 KM)
Dacia Lodgy
1.6 (84 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Scenic Business Renault Scenic Business
Rocznik: 2010. Przebieg: 131 400 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Scenic Expression Navi Renault Scenic Expression Navi
Rocznik: 2011. Przebieg: 111 517 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 32 900 zł 32 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic

  • Średnia ocena
    na podstawie 1245 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

Samochód ma imponujące własności-wiele schowków (pod fotelami-4, w podłodze-4, na okulary-1, na dokumenty-1, klimatyzowane-2, przed pasażerem-1). Mocny silnik pali mało. System bezkluczykowy jest bardzo bezpieczny i praktyczny, dodatkowo jako zabezpieczenie antykradzieżowe obniża cenę ubezpieczenia. Model bardzo dobrze wyposażony, szkoda, że fabryczne radio nie ma zmieniarki.Bardzo praktycznym dodatkiem są zasłonki okien z tyłu. Komfort jazdy pasażerów podwyższają trzy odrębne fotele zamiast kanapy. To rozwiązanie pozwala także na łatwiejszą aranżacje wnętrza. Z początku nie miałem zaufania dla samochodów tej marki, ale teraz widzę, że samochód francuski oznacza bardzo dopracowany- we wnętrzu nie ma się do czego przyczepić- nawet rączka jest odpowiednio wytłumiona, tak że nie uderza w podsufitkę, a łagodnie się zamyka. O niezawodności świadczy także pierwsze miejsce w raporcie niemieckiego instytutu ADAC, według którego Renault Scenic jest mniej awaryjny niż VW Touran, Seat Altea, Opel...

dodał: Jak
Renault Scenic Minivan 2.0 i (115 KM)

tutaj można by długo pisać...przed kupnem tego auta przeczytałem setki takich opini ....i z reguły to co czytałem to: francuskie gówno, delikatne zawieszenie drogi części....a wiec przybliże troche....otóz troche w tym prawdy jest w tym zawieszeniu....naprawde jest delikatne i jezeli należysz do grona osób których denerwuje non stop czegoś stuknie pukanie itp to odradzam.....to autko ciagle jest słychać jak pokonuje dziurypo kupnie auta wymieniłem dużo w zawieszeniu...a i tak jak wyjechałem to słyszałem jakieś dziwne trzaski których nawet nie mogłem zlokalizować aby je usunąć, jezeli chodzi o cześci to nie osukujmy sie sa one porównywalne do innych marek aut tej samej klasy, oczywiście jeżeli kupujesz częsci w serwisach to może cie zaboleć ale w tych czasach trzeba kombinować ...tu alegro, tu giełda, tu sklepik z częściami u wuja Zbycha i wcale nie wydają sie te częsci takie drogie, np: lapa silnika-75zł, koncówki drążka-60zł, filtr kabinowy 55zł, gumy stabilizatora 35zł, amorki ok 150zł...

dodał: maumig@wp.pl
Renault Scenic Minivan 1.5 dCi (80 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Jak przybierałem się do wymiany samochodu to chciałem jakiegoś minivana, diesla o małej pojemności, stosunkowo dużej mocy, żeby był ekonomiczny, miał klimę automatyczną i był tani w eksploatacji. Nie byłem zwolennikiem Renault´a ale cóż "cena czyni cuda" i to właśnie mi się bardzo spodobało ponieważ konkurencja proponowała to samo za przynajmniej 10 tys. PLN więcej. Tylko jedna żecz mi się w nim tak do końca nie podoba. Bardzo futurystyczna i odważna sylwetka. Co do serwisu Reno to nie mam żadnych zastrzeżeń. Zrobiłem go wczoraj po przejechaniu 30 tys km. Wszystkie usterki objęte gwarancją usuneli bez słowa, aż miło ( łożysko na macpersonie i wyłącznik kierunkowskazów). Na dodatek dostałem gratis mycie i czyszczenie a za wszystko zapłaciłem brutto 667 PLN po przejechaniu 30 tys. km.

dodał: Neandertalczyk1
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (105 KM)

Doskonale! Nie spodziewałem się po tym aucie cudów, zawsze jeździłem japończykami (Honda,Toyota), ale jestem bardzo zadowolony z tego auta. Polecam osobom, które cenią sobie wygodę i komfort jazdy, dużą powierzchnię załadunku i dobrą widoczność, małe spalanie i przede wszystkim nie mają kasy na super wypasiony nowy rodzinny samochód za 100tys.pln na przykład Toyotę Verso. To jest auto którym fajnie sie pokonuje długie trasy utrzymując rozsądną szybkość, bo do rajdów się nie nadaje, ale ma też kopa, jak się przyciśnie to w 40sek jest 150km/h, a kolesie w BMW zostają w tyle. Co ciekawe design Scenica I po face liftingu (choć ma kilka lat) nadal jest bardzo atrakcyjny, trzyma klasę i nadal się podoba. Auto pakowne, ustawne, ergonomiczne, jednym słowem: udane.

dodał: uzytkownik scenika
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

W ciągu roku zostało wymienione; siedem mechanizmów klamek lusterko wsteczne, zawiasy przednich drzwi,poduszka pawitrzna,trzykrotnie skręcana płyta podłogowa,naprawa klimatyzacji, łożyska MAGPERSONA wymiana. Wystąpiły trzeszczenia na uszczelkach drzwi(5x),na słupkach trzeszczenie plastików co spowodowoło zdarcie lakieru, wewnątrz samochodu wszystkie elementy plastikowe polużnione odpadają, z przodu zderzak obniżony,z tyłu wystają zderzaki (poza obrys) ok.2cm. tylna klapa żle dopasowana wynikiem tego zdarty lakier na wykroju klapy. RENAULT POLSKA nie reaguje na w/w wady wręcz czekają na koniec gwarancji i nakazują tymczasowe rozwiązania - naprawy skutków a nie przyczyn.DRODZY PAŃSTWO UWAGA NA ZAKUP SAMOCHODÓW W FIRMIE R E N A U L T !!!!

dodał: kala89@tlen.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic III Facelifting 2013 Renault Scenic III Facelifting Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna Renault Scenic RX4 Renault Scenic II Van - galeria społeczności Renault Scenic 2006 Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic II Grand - galeria społeczności Renault Grand Scenic 2009 Renault Grand Scenic
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: gregor, 03.07.2014

    Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej pory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D

  • 6.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i (90KM) 1998r.
    dodał: Stan, 31.01.2010

    Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Tankuję wyłącnzie na markowych stacjach i nie mam żadnych problemów z gazem. Po założeniu w pewnym zakładzie i dobrym zestrojeniu spalanie prawie nie wzrosło: na trasie od 6,4 do max.8 l/100km (zależnie od stylu jazdy), w mieście 8-9 l/100km. Jak czytam o spalaniu rzędu 10-12 litrów to wierzyć mi się nie chce...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

461 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Paweł~Paweł

Mam 1,6dci od miesiąca rok 2012 przebieg 40tys.
Spalanie miasto może dojść nawet do 10l mieszane około 7 trasa 90km/h to dojdzie do 5l. .deklarowane spalania przez producenta to fikcja .
Jeździ się ok prowadzi dobrze wyciszenie ok dynamika jak na 1,6 jest na dobrym poziomie - nie porównuje tego do Japończyków czy wyścigówek tylko do tej samej lub podobnej klasy.Trochę denerwuje mnie turbo dziura bo zaczyna ciągnąć nie od dołu tylko 1800obr. Wykończenie dobre mam pół skóry i nawet fajnie skomponowane . Trzeci rzad siedzeń dla dzieci nie liczcie na jakikolwiek luksus czy nadmiar miejsca .Schowków dużo.Denerwuje mnie start-stop - bo nie da rady go wyłączyć tylko po uruchomieniu za każdym razem - złe rozwiązanie. Generalnie za te pieniądze fajny samochód tym bardziej że raczej nie używa się takich modeli jako auta flotowe idzie znaleźć fajny egzemplarz używany - polecam dla osób które cenią wygodę i spokojną jazdę z rodzinami - ps. fani bmw i innych komentujcie swoje auta ja starałem się opisać rzeczywisty model z danym silnikiem

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 813
Przejechany dystans
32 878 955 km
Zatankowanego paliwa
1 743 048 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 059
Wydanych pieniędzy
2 728 724 zł
Średnie wydatki na auto
1 323 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 437
Wydanych pieniędzy
3 075 275 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 062)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic

Na podstawie 1351 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotr, dodano: 10.11.2014 00:10

Przyznam, że mam mieszane uczucia co do spalania mojego autka. Jeśli chodzi o wynik na trasie pozamiejskiej 90-100 km/h to średnie spalanie wychodzi ok 6,5 l, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Niestety 5-cio biegowa skrzynia nie jest stworzona do rajdów po autostradach z dwóch powodów. Powyżej 120 km/h zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno, a powyżej 140 jest wycie silnika jest bardzo uciążliwe, spalanie oczywiście też szybko rośnie do ok 9-10 l. Jeśli chodzi o jazdę miejską to bardzo ciężko mi zejść poniżej 10 l (Szczecin), żona ma przeważnie 12 ;) Ostatnio na trasie Szczecin - Balaton - Szczecin 2700 km wyszło średnia 7 l/100, natomiast średnia z 10 tyś (60% trasa, 40% miasto) wyszła 8,5 litra. Jeśli chodzi o wygodę jazdy to bajka (oczywiście do 120 km/h) tempomat, podłokietnik i można jechać i jechać.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

autor: Yogi-Kołobrzeg, dodano: 23.02.2013 11:34

Instalacja nowa sekwencja Stag 4,(zrobione na niej 24 tyś. i zero problemu). Dla mnie rewelacja, jak na te gabaryty, spalanie zadowalające, trasa 7.1 przy prędkości 90-110, później wiadomo, jak wszędzie rośnie. Nie udało mi się zejść poniżej 7L. na trasie, pomimo delikatnego obchodzenia się pedałem gazu(zbiornik 36L zrobione 500-530km). Części i ogólnie dostęp i wymiana na 5. Trochę dokucza korozja tylnych nadkoli i progów, poza tym zawieszenie wytrzymałe jak na nasze drogi, bez większych niespodzianek. Co do całego autka, można powiedzieć jak dbasz tak masz, u mnie po nabyciu musiałem trochę zainwestować, bo poprzedniczka lała chyba tylko paliwo i kręciła kluczykiem, aby tylko odpalić i się toczyć.(w ogłoszeniu"jeździła nim kobieta" nie jest dodatkowym atrybutem, a minusem i to nie tylko w moim przypadku)Teraz autko jeździ aż miło .

pełny raport Renault Minivan 1.6 i

autor: pitek, dodano: 23.02.2009 00:30

Autko nie pali duzo, zawsze cos okolo 8l/100km, podrozuje sie bardzo komfortowo, balem sie kupowac francuza ale jestem bardzo zadowolony! Dynamika - auto daje niezle sobie rade, w sumie jestem troche zdziwiony, oczywiscie pozytywnie. Czesci - nie sa drogie, serwisowanie - 550zl wymiana rozrzadu ;) a jezeli nie ma sie dwoch lewych rak reszta tez nie jest droga (wymiana plynow w wale latwizna i duza roznica w jezdzie), dostepnosc czesci internet bez problemu, wiele od espaceIII. W moim przypadku na poczatku dziwnie sie siedzialo, tak wysoko, ale teraz juz wszystko gra. Na pewno posmigam tym audtkiem z 2-3 lata!

pełny raport Renault RX4 1.9 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Scenic I

Model Scenic powstał na płycie podłogowej popularnej Meganki. Początkowa nazwa to Renalut Megane Scenic, jednak koncern w późniejszym czasie zdecydował się wyodrębnić nowy model i z Megane Scenic pozostało tylko Scenic jako odrębna nazwa.

Zobacz dane techniczne Renault Scenic
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także