Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Scenic

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1996 roku. Model uzupełnił ofertę Renault w klasie vanów, zajmując miejsce obok większego Espace. Początkowo Scenic był jedynie wersją nadwoziową modelu Megane. Nie przeszkodziło mu to w zdobyciu tytułu Samochodu Roku 1997 w Europie. W 1999 roku model przeszedł facelifting, a rok później wzbogacił się o uterenowioną wersję RX4. Razem z debiutem Scenica II, na rynku pojawił się też dłuższy model Grand Scenic. W 2009 roku Renault zaprezentował jego trzecią generację.

Komentarze redakcji

Scenic III/IV

Nie ukrywa swojego rodzinnego wizerunku, nie jest też najświeższą propozycją w segmencie, lecz mimo to Renault Scenic zdecydowanie może się podobać. Jego nadwozie to projekt na tyle udany, że praktyczność typową dla samochodu tego pokroju łączy z atrakcyjnymi elementami stylistycznymi oraz odpornością na mijające lata. Wygładzenie zmarszczek zapewniły autu liftingi, które przeprowadzono w latach 2012 oraz 2013.

Podobać może się również widok, jaki wita nas po otwarciu drzwi. Przed nami rozpościera się elegancka deska rozdzielcza, która została wykonana z ładnych materiałów i wyposażona w awangardowe, na szczęście całkiem czytelne wskaźniki. Co do obsługi kokpitu, podstawowymi funkcjami sterujemy bez problemu, ale już wykonanie bardziej zawiłych operacji wymaga wprawy. Na plus zaliczymy pozycję za kierownicą oraz widoczność na zewnątrz.

Wnętrze spełnia nadzieje, jakie pokładają w nim rodziny. Pierwszy rząd oferuje multum wolnego miejsca i wygodne fotele, drugi proponuje pokaźną przestrzeń i trzy indywidualne siedzenia, a dostępny w wersji Grand trzeci rząd sprosta potrzebom dzieci. Kabina pasażerska pełna jest różnego rodzaju skrytek, które pozwalają zachować porządek. Miejsca nie brakuje też na bagaże, a kufer okazuje się ustawny. Minus należy się natomiast za niewygodny system składania siedzeń.

Familijnemu wykorzystaniu Scenica sprzyja zresztą nie tylko projekt wnętrza, ale również wyciszenie kabiny oraz zestrojenie podwozia. Miękkie nastawy zawieszenia sprawiają, że auto skutecznie pochłania dziury w jezdni, zaś “leniwe” przełożenie układu kierowniczego zachęca do spokojnego podróżowania w trasie. Taka charakterystyka podwozia negatywnie wpływa oczywiście na własności trakcyjne, jednak o bezpieczną jazdę nie musimy się martwić.

Renault Scenic III nie jest najtańszą propozycją w klasie, jednakże jego podstawowe odmiany oferują za rozsądne pieniądze wysokie standardy wyposażenia. Także zamówienie bogatszych wersji czy tych z mocniejszymi silnikami nie wiąże się z podniesieniem kwoty zakupu do niebotycznej wartości. Kto chciałby francuskiego minivana dostać jak najtaniej, ten powinien rozglądać się za promocjami.

Scenic II

Nadwozie - oto najmocniejszy punkt drugiej generacji Scenika. Nie dość, że ma atrakcyjną, nowoczesną linię, nie koroduje i skutecznie chroni pasażerów w razie wypadku, to jeszcze kryje kapitalnie zagospodarowane wnętrze. Choć już w standardowej wersji dostajemy mnóstwo miejsca dla pasażerów i na walizki, dla najbardziej wymagających czeka odmiana Grand mieszcząca nawet 7 osób. Praktyczność wnętrza podnosi multum różnego rodzaju schowków oraz łatwo dostępny i bardzo foremny bagażnik. Plus za jakość materiałów i poziom wyposażenia, minus za utrudnioną obsługę kokpitu i taki sobie montaż.

Jeśli samochód rodzinny, to z dieslem pod maską? Tak, ale niestety nie Scenic, bo choć w jego ofercie nie zabrakło oszczędnych "ropniaków", tylko motor 2.0 dCi nie jest przesadnie awaryjny. Mimo to, jego obsługa może okazać się kosztowna, dlatego polecamy sięgnąć po któregoś z "benzyniaków" - najlepiej ten 2-litrowy wykazujący się niezłymi osiągami, wysoką trwałością oraz niezłą współpracą z LPG. Francuskie pochodzenie i rodzinny charakter zobowiązuje - układ jezdny okazuje się nadzwyczaj komfortowy.

Choć zazwyczaj Renault Scenic II. generacji irytuje swoich użytkowników szalejącą elektroniką pokładową, potrafi zaskoczyć znacznie poważniejszymi usterkami. W najmniejszych silnikach benzynowych psują się cewki zapłonowe, w dieslach "padają" wtryskiwacze i turbosprężarki, a zawieszenie nie wytrzymuje kontaktu z polskim pseudoasfaltem. Większość napraw usuniemy tanim kosztem, ale już zaawansowana elektronika wymaga fachowej, a co za tym idzie drogiej obsługi. Same auta mają natomiast umiarkowane ceny.

Dane techniczne Renault Scenic

Silniki

Moc silników 64-165 KM

Poj. silników 1 197-1 998 cm3

Prędkość maks. 152-206 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-18,9 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Scenic

Średnia ocena modelu

na podstawie 1319 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Renault Scenic

Scenic to całkiem udane auto. Ma swoje wady i jest może ciut za delikatny na nasze polskie dziury, ale rekompensuje ... więcejto świetnym wyglądem, genialnym nadwoziem, bogatym wyposażeniem oraz bardzo wysokim poziomem komfortu i bezpieczeństwa. Plusem jest też dosyć trwałe,proste i tanie w naprawie zawieszenie. Silnik 2.0 16V o mocy 140KM jest idealny do tego modelu. Silnik jak na benzyniaka jest niesamowicie elastyczny (zmienne fazy rozrządu). Elastyczność porównywalna z 1.9DCi a przyspieszenia o niebo lepsze (10 sek. do setki). Jak na swoją moc silnik jest zadziwiająco ekonomiczny, a po założeniu instalacji gazowej (sekwencja)to niemal mistrzostwo świata-25zł kosztuje przejechanie 100km. Nawet diesel nie gwarantuje takiej ekonomiczności, nie mówiąc już o przyjemności z jazdy. Generalnie mimo psujących sie i czasami denerwujących pierdółek, auto jest tanie w utrzymaniu i godne polecenia.Wielka szkoda, że Scenic II już nie jest tak tani w eksploatacji, bo pewnie bym go kupił jako następcę szczeniaczka, a tak to chyba będę musiał skierować się w stronę topornej niemieckiej konkurencji. ukryj
dodano 08.06.2011 przez
Jest to autko które pewnie nikogo nie rzuci na kolana, ale na które warto zwrócić uwagę jeśli posiadamy dość specyficzne ... więcejpotrzeby. Choć z wyglądu pewnie kontrowersyjny (bo to wciąż Scenic, który podoba się chyba wyłącznie ich właścicielom), z pochodzenia mocno ryzykowny (tak, należę do zdecydowanych zwolenników japońskich pojazdów uśmiechających się z politowaniem na widok francuza na drodze) a z przeznaczenia dość nieokreślony (nie terenowy, nie tylko rodzinny, zdecydowanie nie sportowy, choć SUV znaczy pomoć Sport Utility Vehicle) moim zdaniem wart obejrzenia i rozważanie. Dlaczego kupiłem? Po pierwsze dlatego, iż szukałem autka, które często będzie tracić asfalt pod kołami i nie będzie w takich momentach sprawiało problemów. Nie chodzi tu jedynie o napęd 4x4 niezbędny w błocie i stromym podjeździe po kamieniach, ale również o spory prześwit, co wyeliminowało autka typu Octavia Classic 4x4 czy Passat Synchro. Po drugie chciałem auto w miarę małe, w którym kobieta za kierownicą nie będzie wyglądałą jak dziewczyna gangstera a sama ona nie będzie się bała pojechać do sklepu czy z dzieckiem do parku. Z żalem zrezygnowałem tutaj z Hondy CR-v, a żona odrzuciła Freelandera. Po trzecie potrzebuję czasami coś ze sobą zabrać, więc podziękowałem Suzuki Jimmi, starym Vitarom i Fiatom Panda. Po czwarte autko musiało mieć już kilka lat, aby dało się kupić sprawdzony egzemplarz w dobrym stanie za cenę dwudziestu kilku tysięcy złotych. Tu z przykrością zrezygnowałem z Fiata Sedici 4x4 czy Suzuki SX4. Odpadły też nowe pomysły Renault i Forda, które pojawią się na rynku wtórnym w normalnej cenie pewnie dopiero za 5-6 lat. No i po piąte, auto musiało mieć umiarkowany apetyt na paliwo i opłatę OC. Przy tym warunku z mojego castingu odpadło chyba 80% aut o terenowych aspiracjach szczcących się wspaniałymi jednostkami pod maską. Kiedyś wiele skorzystałem z podobnych opisów zostawianych na Autocentrum.pl, dzisiaj chciałem wrzucić swoją - może komuś do czegoś się przyda. Więcej w szczegółach. ukryj
dodano 31.01.2009 przez
Nie będę się rozpisywał, bo napisałem poniżej wiele co mogłoby pomóc innym w wyborze. Auto mi się bardzo podoba. Ekstra ... więcejsię nim jeździ i nie zamieniłbym go na podobne. Po co skoro się nie psuje :) Poczytajcie poniżej to zrozumiecie moją decyzję ;) ukryj
dodano 01.06.2012 przez
Tu uwaga do AUTOCENTRUM: to jest auto z 2012r, ponadto Scenic/Grand Scenic przeszedł w tym roku drobny lifting zewnątrz oraz ... więcejwewnątrz co wypadałoby uwzględnić na stronie serwisu. Auto oceniam jako najlepsze jakim jeździłem. Miałem w swoim zakresie: VW Polo, Fiat Panda, Suzuki Ignis, Toyota Corolla, CC 700, Audi 100, Mitsubishi Galant, Toyota Verso. Elementy rozmieszczone dobrze, pokrętła i przyciski, wyposażenie dodatkowe, regulacja kierownicy oraz foteli przednich i tylnych i inne. Mimo wersji Authentique (podstawowa) auta jest nieźle wyposażone, a już na pewno potrafi zadowolić, zwłaszcza kiedy jeździ się po polskich "wspaniałych" drogach. Zamawiając nowe auto u dielera proponuję jednak dołożyć do wyposażenia: podłokietnik z przodu, rolety w drzwiach bocznych tylnych, siedzenie kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz czujniki parkowania z tyłu, ewentualnie podgrzewane przednie fotele (te elementy mogą być pomocne). ukryj
dodano 25.07.2012 przez
Zobacz oceny Renault Scenic Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Scenic

Pb
5,30 - 11,63
Na podstawie 479 raportów spalania
ON
4,00 - 11,83
Na podstawie 754 raportów spalania
LPG
6,33 - 13,33
Na podstawie 173 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Scenic

Nie wiem skąd ludziom wychodzi spalanie na poziomie 5-6 litrów w trasie. Chyba z górki mierzą sobie przejechane 10km a ... więcejpod górkę już nie :) Jeżdżę bardzo spokojnie, nie piłuję silnika ponad 3tys. obrotów, średnio pomiędzy 2 a 3 tys. Jakbym tylko zaczął ostrzej jeździć to spalanie pewnie podskoczyło by jeszcze o 1-2 litry. Przebieg 230tys.km, sprowadzone z Holandii. Gaz Vialle LPi (najlepsza instalka - wtrysk w fazie ciekłej) i średnio 20% więcej gazu od benzyny wg wskazań komputera. Przy średnim spalaniu z butli 40 litrów przejadę 400-420km (40-110km/h), jazda po mieście to ok. 290-320km na butli. Miasto - Kraków (nie mini-miasteczko gdzie są 3 światła na krzyż). Wyniki dla 1-2 osób na pokładzie, bez większych bagaży. Zweryfikujcie sobie to spalanie ze średniej raportów bo wiele ich nie jest wiarygodnych i branych na krótkiej trasie a nie np. przejechaniu całego baku w jednych warunkach. Opierałem się na tych raportach i rozczarowałem się mocno. Poza tym auto sprawuje się nieźle, fakt, przesiadka ze starej pełnoletniej hondy civic jest zauważalna (więcej plastiku, więcej wszystko "lata", różnica bardzo zauważalna w jakości wykończenia). Silnik nie reaguje natychmiast na wciśnięcie gazu tylko z delikatnym opóźnieniem (honda i toyota nawet nie mają ułamka sekundy zwłoki), zawieszenie cholernie miękkie, ten sam zakręt którym civic wchodziłem na lajcie 90km/h tutaj maks.70km/h i z pełnią obaw o wylotkę. Silnik się o wiele wolniej się rozgrzewa w zimie niż w hondzie czy toyocie. Klima - co chwila coś reguluje tymi silniczkami co jest denerwujące bo to wyraźnie słychać. Nadwozie poza tym zaprojektowane jest bardzo fajnie, schowek na schowku, suwane, składane i wymontowywane w pełni tylne 3 niezależne fotele - ekstra sprawa jak np. nie mieści się wózek na wzdłuż to przesuwasz o kilka cm fotel tylni do przodu i już wchodzi :) szkoda tylko, że nie da się wymontować tak przedniego fotela pasażera. Przewiozłem w nim po wyjęciu jednego tylnego fotela łóżko z ikei 90x200 z zamkniętą klapą, kolega szafę z ikei ale wykręcał fotel z przodu. Miałem kupić mazdę premacy ale ten sam rocznik to 35-40% więcej...ale teraz myślę, że by było warto. Kilka głupich usterek, których w civicu nie miałem i nigdy nie wystąpiły a przebieg ma większy: maglownica, cewki, poduszki silnika, tulejka półośki - myślę sobie łodafak? czy tutaj trzeba wymieniać wszystko? nawet w civicu nie miałem pojęcia że to może się zepsuć. Kupiłem tego scenica w podobno bardzo dobrym stanie jak na te co są na rynku wtórnym i te które oglądałem. Wydasz mniej, ale potem tą różnicę dołożysz w naprawach, które nie do końca będą pewne na długotrwałe. Nast. razem powrót do japońskiej motoryzacji i to na milion procent bo niby wydajesz więcej przy zakupie, ale potem zapominasz o aucie że masz coś naprawić, i nie masz zbędnych nerwów że coś ci znowu nawala.... przykre ale prawdziwe. ukryj
dodano 23.10.2011 przez
Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za ... więcejdrogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą "troszkę" droższe niż dla wersji asfaltowej. ukryj
dodano 31.01.2009 przez
No więc tak: Silnik 163KM 2.0 Turbo - f4R. Instalacja: Stag Premium, listwa: Valtek czerwona, Reduktor: Zavoli S do 250KM Autko chodzi super ... więcejna gazie, żadnych problemów, Początkowo był problem z przepływnością gazu z butli do reduktora Przy mocnym przyspieszaniu auto dostawało czkawki, bo reduktor nie dostawał oczekiwanej ilości gazu), ale po usunięciu dławika w wielozaworze przy butli (oryginalnie w BRC jest taki czopek który sobie w wielozaworze pływa i przy zerwaniu przewodu na podwoziu zamyka wylot gazu z butli, taki pływaczek - przy dużym zapotrzebowaniu na gaz powoduje zamknięcie dopływu gazu - bo robi się podciśnienie i go zasysa) temat zniknął ;) Dlatego od razu proponuję albo usunąć sobie ten dławik albo dolot gazu z butli do reduktora puścić grubym przekrojem, by wam gazu w przewodzie nie zabrakło w czasie mocnego przyśpieszania i by wam dławik nie domknął wylotu ;) Po za opisaną - nazwijmy to "usterką". Autko spisuje się wyśmienicie z instalacją LPG. Ogólnie jest to dość ekonomiczny silnik jak na 2 litry pojemności z turbiną, więc na LPG także się ta ekonomika objawia. Mam przejechane na LPG niecałe 40000 km i nigdy nie miaem sytuacji bym w najwyższym spalaniu przeproczył 12l/100km. Średnio na podjazdach jest to 11,0 - 11,5 litra, a nieraz poniżej 11 litrów (mówimy cały czas o gazie). Na trasie autko spala średnio 9 litrów gazu przy spokojnej jeździe, w 10 litrach zmieści się przy jeździe rzędu 140-150 km/h. Więc nic tylko gazować i jeździć ;) Ps. Współczuję posiadaczom silników 1.4 z nowej serii - to przecież jest jakaś totalna pomyłka z ymi statystykami spalania :/ ukryj
dodano 02.07.2012 przez
Nie wiem, jak auto zachowa się zimą, zanim przyjdą mrozy sprawuje się następująco: Po pierwsze trzeba uwzględnić, że autem należy jeździć ... więcejmało dynamicznie, bo w przeciwnym razie spalenie należy powiększyć o dobre 2-4 lity (to nie żart, tak się sprawuje nawet 15l/100 potrafi spalić) MIASTO: - krótkie trasy wychodzi ok. 10.5l/100km. - trochę dynamiki , czy korków i wyjdzie 11,5. - jak silnik zagrzeje się, przy ciut dłuższej trasie to wyjdzie k. 9,5l., umiejętna jazda 9l/100km. Może i da się niżej zejść, ale na drodze byłbym utrapieniem….. Trasa - do 90km/h wyjdzie ok. 7.5l/100km (poniżej 7 raczej nie realne) - do max 110km/h wyjdzie 8-9/100km - więcej niż 120 nie ma sensu, do dobra 100, zresztą tym aktem to max jest 130….. Czytałem Wasze komentarze, inaczej się zapatrywałem. Musze dodać, że samochodem jeżdżę ja i żona, więc to też ma wpływ na spalenie. Samochód jest duży i mało aerodynamiczny, za to wygodny i przestronny. Podałem Wam szczere wyniki, nie zaniżone. Jak ktoś pisze, że wyszło mu 5 litrów z hakiem w trasie, to tylko pozazdrościć, bo tak to tylko w dieslu czy w o połowie mniejszym (wymiarowo i poj. silnika) Cinquecento. Takich danych spalania nawet w fabrycznie nowych samochodach nie podawali…. ale jeżeli nie mam racji, ktoś wie, co ma wpływ na spalenie (kierujący, czy jakas wada) proszę pisać, za co bardzo dziękuje.... ukryj
ha i tu dochodzimy do sedna, w mieście, tfuu... co ja piszę, w cholernych korkach wielkomiejskich, w zależności gdzie ... więcejzatankuje rope, miedzy 6,5 a 7,0 literka na 100. bez deptania, jednak w bryce towaru i ludzi zazwyczaj nie mniej niż 200 kilo. w trasie średnio przy nie mniejszym obciążeniu 4,5 literka. zatem jak dla mnie zadowalająco dobrze. póki co, puk- puk w niemalowane, większych napraw nie było. porównując ceny napraw czy też przeglądów do aut innych marek, nie jest jakoś diametralnie drożej czy też taniej. samochód jak sie ma, to i sie w niego od czasu do czasu wkłada, szczególnie jak jest starszy. mnie póki co wszystkie naprawy i przeglądy kosztowały około 1600 zł, w co wliczam pełną diagnostykę mechaniczną i elektroniczną auta w aso dokonaną przed zakupem, za którą musiałem zapłacić pare złotych więcej ok 250 zł. jednak sprawdzona została dodtakowo warstwa lakieru na całym aucie, oraz dostałem listę wszelkich napraw które trzeba w aucie dokonać w najbliższym czasie, co prawie w 100 % potwierdziło się po oddaniu auta do zaprzyjaźnionego warsztatu. jedyna rzecz która musiałem wymienić więcej niż zawierała lista z aso to para łożysk, koszt 80 zł. nie wiem jaki bedzie koszt naprawy klimy, choć po wstępnej ocenie speca nie więcej niż 150 zyla. ot i wszystko jak na niecały rok jeżdżenia używanym autem, chyba więc nie jest źle. ukryj
dodano 23.06.2009 przez
Zobacz raporty spalania Renault Scenic Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Scenic

Przeczytaj pozostałe 11 publikacje o Renault Scenic

Newsy o Renault Scenic

Przeczytaj pozostałe 5 newsów o Renault Scenic

Generacje Renault Scenic

Nowe Renault Scenic

nowe Renault Scenic
Renault Scenic
ceny od 71 000 zł do 118 150

Renault Scenic IV Minivan Energy TCe 115KM od 2013

w pakiecie LIFE

w cenie katalogowej brutto

75 000 zł

Wyposażenie standardowe
Możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
Klimatyzacja manualna
Fotel kierowcy z regulacją wysokości / i podparcia lędźwiowego
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfort 1 (1 600 zł)
Pakiet Look 16'' (1 600 zł)
Pakiet Family (800 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfort 1 (1 600 zł)
Pakiet Look 16'' (1 600 zł)
Pakiet Family (800 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Renault Scenic

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Scenic

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 348

Przejechany dystans

2 079 565 zł

Zatankowanego paliwa

452 807 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 308

Wydanych pieniędzy

801 580 zł

Średnie wydatki na auto

1 877 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 061

Wydanych pieniędzy

897 952 zł

Średnie wydatki na auto

2 103 zł

ZOBACZ 427 dzienników kosztów Renault Scenic Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Scenic

Liczba wpisów: 64
komentarzy(66)
komentarzy(27)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Scenic dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Scenic

Liczba wpisów: 124
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Scenic Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Scenic

Liczba wpisów: 44
D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano ... więcejbutlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!! ukryj
dodano 01.09.2011 przez
gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na ... więcejgazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę. ukryj
dodano 29.01.2014 przez
Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ... więcej("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony. ukryj
dodano 27.04.2012 przez
Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej ... więcejzbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli. ukryj
dodano 10.08.2011 przez
Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej ... więcejpory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D ukryj
dodano 03.07.2014 przez
Długo się zbierałem żeby założyć instalacje ,jednak znajomy założył u siebie i przekonał mnie do gazu, słuszna decyzja jazda o ... więcejpołowę tańsza , samochód nie szarpie nie muli się , nie mam z nim najmniejszych problemów , wszystko bardzo pięknie zgrane. Wykonuje regularnie serwis w autoryzowanym serwisie Landi Renzo . Spalanie w granicach 10 litrów gazu . ukryj
dodano 30.12.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic

Sposoby wykonania czynności
dodano 03.07.2012 przez
Hej'ka... Taka jak sądzę 'ciekawostka', a z drugiej strony może i pytanie... Dziwnym to się mi wydaje lecz osobiście 'przetestowałem'... Otóż, komputer pokładowy wyświetlił komunikat…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą

Modele z tego samego segmentu