Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Scenic

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1996 roku. Model uzupełnił ofertę Renault w klasie vanów, zajmując miejsce obok większego Espace. Początkowo Scenic był jedynie wersją nadwoziową modelu Megane. Nie przeszkodziło mu to w zdobyciu tytułu Samochodu Roku 1997 w Europie. W 1999 roku model przeszedł facelifting, a rok później wzbogacił się o uterenowioną wersję RX4. Razem z debiutem Scenica II, na rynku pojawił się też dłuższy model Grand Scenic. W 2009 roku Renault zaprezentował jego trzecią generację.

Generacje Renault Scenic

Scenic III/IV

Nie ukrywa swojego rodzinnego wizerunku, nie jest też najświeższą propozycją w segmencie, lecz mimo to Renault Scenic zdecydowanie może się podobać. Jego nadwozie to projekt na tyle udany, że praktyczność typową dla samochodu tego pokroju łączy z atrakcyjnymi elementami stylistycznymi oraz odpornością na mijające lata. Wygładzenie zmarszczek zapewniły autu liftingi, które przeprowadzono w latach 2012 oraz 2013.

Podobać może się również widok, jaki wita nas po otwarciu drzwi. Przed nami rozpościera się elegancka deska rozdzielcza, która została wykonana z ładnych materiałów i wyposażona w awangardowe, na szczęście całkiem czytelne wskaźniki. Co do obsługi kokpitu, podstawowymi funkcjami sterujemy bez problemu, ale już wykonanie bardziej zawiłych operacji wymaga wprawy. Na plus zaliczymy pozycję za kierownicą oraz widoczność na zewnątrz.

Wnętrze spełnia nadzieje, jakie pokładają w nim rodziny. Pierwszy rząd oferuje multum wolnego miejsca i wygodne fotele, drugi proponuje pokaźną przestrzeń i trzy indywidualne siedzenia, a dostępny w wersji Grand trzeci rząd sprosta potrzebom dzieci. Kabina pasażerska pełna jest różnego rodzaju skrytek, które pozwalają zachować porządek. Miejsca nie brakuje też na bagaże, a kufer okazuje się ustawny. Minus należy się natomiast za niewygodny system składania siedzeń.

Familijnemu wykorzystaniu Scenica sprzyja zresztą nie tylko projekt wnętrza, ale również wyciszenie kabiny oraz zestrojenie podwozia. Miękkie nastawy zawieszenia sprawiają, że auto skutecznie pochłania dziury w jezdni, zaś “leniwe” przełożenie układu kierowniczego zachęca do spokojnego podróżowania w trasie. Taka charakterystyka podwozia negatywnie wpływa oczywiście na własności trakcyjne, jednak o bezpieczną jazdę nie musimy się martwić.

Renault Scenic III nie jest najtańszą propozycją w klasie, jednakże jego podstawowe odmiany oferują za rozsądne pieniądze wysokie standardy wyposażenia. Także zamówienie bogatszych wersji czy tych z mocniejszymi silnikami nie wiąże się z podniesieniem kwoty zakupu do niebotycznej wartości. Kto chciałby francuskiego minivana dostać jak najtaniej, ten powinien rozglądać się za promocjami.

Scenic II

Nadwozie - oto najmocniejszy punkt drugiej generacji Scenika. Nie dość, że ma atrakcyjną, nowoczesną linię, nie koroduje i skutecznie chroni pasażerów w razie wypadku, to jeszcze kryje kapitalnie zagospodarowane wnętrze. Choć już w standardowej wersji dostajemy mnóstwo miejsca dla pasażerów i na walizki, dla najbardziej wymagających czeka odmiana Grand mieszcząca nawet 7 osób. Praktyczność wnętrza podnosi multum różnego rodzaju schowków oraz łatwo dostępny i bardzo foremny bagażnik. Plus za jakość materiałów i poziom wyposażenia, minus za utrudnioną obsługę kokpitu i taki sobie montaż.

Jeśli samochód rodzinny, to z dieslem pod maską? Tak, ale niestety nie Scenic, bo choć w jego ofercie nie zabrakło oszczędnych "ropniaków", tylko motor 2.0 dCi nie jest przesadnie awaryjny. Mimo to, jego obsługa może okazać się kosztowna, dlatego polecamy sięgnąć po któregoś z "benzyniaków" - najlepiej ten 2-litrowy wykazujący się niezłymi osiągami, wysoką trwałością oraz niezłą współpracą z LPG. Francuskie pochodzenie i rodzinny charakter zobowiązuje - układ jezdny okazuje się nadzwyczaj komfortowy.

Choć zazwyczaj Renault Scenic II. generacji irytuje swoich użytkowników szalejącą elektroniką pokładową, potrafi zaskoczyć znacznie poważniejszymi usterkami. W najmniejszych silnikach benzynowych psują się cewki zapłonowe, w dieslach "padają" wtryskiwacze i turbosprężarki, a zawieszenie nie wytrzymuje kontaktu z polskim pseudoasfaltem. Większość napraw usuniemy tanim kosztem, ale już zaawansowana elektronika wymaga fachowej, a co za tym idzie drogiej obsługi. Same auta mają natomiast umiarkowane ceny.

Publikacje o Renault Scenic

Renault Grand Scenic - ginący gatunek?
 
Nasz test Renault Grand Scenic Bose 1.6 dCi

Segment kompaktowych vanów zaczął krystalizować się w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Aktualnie rodzinne samochody coraz częściej przegrywają rywalizację o klientów z crossoverami i SUV-ami. Czy słusznie?

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic Dynamigue 1.6/16V 72,90

Renault Scenic 57,43

Renault Scenic Granduś 62,27

Renault Scenic Czarna Pantera 61,15

Renault Scenic Sceniczek 67,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

Radzio007136 52,60

kickboxer3 66,85

Jacek1l 51,20

falkoln 63,92

Dani_1 69,92

bachus1 60,68

RAFU1G 84,38

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

sprężyny i teleskopy
sprężyny i teleskopy od jakiegoś czasu coś skrzypiało w przedniej kolumnie MC person. Okazało się, ż...
Nowe kapcie
Nowe kapcie Postanowiłem na ten sezon zafundować Reni nowe nóżki, a że trafiła się okazja wy...
Minęło nam razem 5 lat, trochę rzeczy dołożone
Minęło nam razem 5 lat, trochę rzeczy dołożone 2009-11 wymiana oświetlenia wewnętrznego na LED białe 2010-08 montaż świateł do...
Uszczelnienie kolektora wydechowego
Uszczelnienie kolektora wydechowego Witam. Dzisiaj naprawiłem w warsztacie rozszczelnienie na łączniku kolektora ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

od 71 000 zł do 118 150

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 130 KM): 1.6 16V, Energy TCe

 

Diesel (110 - 160 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Komfort 1 - 1 600
Pakiet Komfort 2 - 1 800
Pakiet Family - 800
Pakiet City 1 - 1 500
Pakiet Navigation - 2 500

Cena katalogowa

75 000

Zobacz ofertę Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Kia Soul
1.6 VGT CRDi (128 KM)
Fiat 500L
1.4 16V (95 KM)
Dacia Lodgy
TCe (115 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Scenic EXPRESSION Renault Scenic EXPRESSION
Rocznik: 2012. Przebieg: 131 915 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 41 400 zł
Renault Scenic Busines Renault Scenic Busines
Rocznik: 2012. Przebieg: 119 228 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 39 900 zł

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic

  • Średnia ocena
    na podstawie 1245 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

Samochód ma imponujące własności-wiele schowków (pod fotelami-4, w podłodze-4, na okulary-1, na dokumenty-1, klimatyzowane-2, przed pasażerem-1). Mocny silnik pali mało. System bezkluczykowy jest bardzo bezpieczny i praktyczny, dodatkowo jako zabezpieczenie antykradzieżowe obniża cenę ubezpieczenia. Model bardzo dobrze wyposażony, szkoda, że fabryczne radio nie ma zmieniarki.Bardzo praktycznym dodatkiem są zasłonki okien z tyłu. Komfort jazdy pasażerów podwyższają trzy odrębne fotele zamiast kanapy. To rozwiązanie pozwala także na łatwiejszą aranżacje wnętrza. Z początku nie miałem zaufania dla samochodów tej marki, ale teraz widzę, że samochód francuski oznacza bardzo dopracowany- we wnętrzu nie ma się do czego przyczepić- nawet rączka jest odpowiednio wytłumiona, tak że nie uderza w podsufitkę, a łagodnie się zamyka. O niezawodności świadczy także pierwsze miejsce w raporcie niemieckiego instytutu ADAC, według którego Renault Scenic jest mniej awaryjny niż VW Touran, Seat Altea, Opel...

dodał: Jak
Renault Scenic Minivan 2.0 i (115 KM)

tutaj można by długo pisać...przed kupnem tego auta przeczytałem setki takich opini ....i z reguły to co czytałem to: francuskie gówno, delikatne zawieszenie drogi części....a wiec przybliże troche....otóz troche w tym prawdy jest w tym zawieszeniu....naprawde jest delikatne i jezeli należysz do grona osób których denerwuje non stop czegoś stuknie pukanie itp to odradzam.....to autko ciagle jest słychać jak pokonuje dziurypo kupnie auta wymieniłem dużo w zawieszeniu...a i tak jak wyjechałem to słyszałem jakieś dziwne trzaski których nawet nie mogłem zlokalizować aby je usunąć, jezeli chodzi o cześci to nie osukujmy sie sa one porównywalne do innych marek aut tej samej klasy, oczywiście jeżeli kupujesz częsci w serwisach to może cie zaboleć ale w tych czasach trzeba kombinować ...tu alegro, tu giełda, tu sklepik z częściami u wuja Zbycha i wcale nie wydają sie te częsci takie drogie, np: lapa silnika-75zł, koncówki drążka-60zł, filtr kabinowy 55zł, gumy stabilizatora 35zł, amorki ok 150zł...

dodał: maumig@wp.pl
Renault Scenic Minivan 1.5 dCi (80 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Jak przybierałem się do wymiany samochodu to chciałem jakiegoś minivana, diesla o małej pojemności, stosunkowo dużej mocy, żeby był ekonomiczny, miał klimę automatyczną i był tani w eksploatacji. Nie byłem zwolennikiem Renault´a ale cóż "cena czyni cuda" i to właśnie mi się bardzo spodobało ponieważ konkurencja proponowała to samo za przynajmniej 10 tys. PLN więcej. Tylko jedna żecz mi się w nim tak do końca nie podoba. Bardzo futurystyczna i odważna sylwetka. Co do serwisu Reno to nie mam żadnych zastrzeżeń. Zrobiłem go wczoraj po przejechaniu 30 tys km. Wszystkie usterki objęte gwarancją usuneli bez słowa, aż miło ( łożysko na macpersonie i wyłącznik kierunkowskazów). Na dodatek dostałem gratis mycie i czyszczenie a za wszystko zapłaciłem brutto 667 PLN po przejechaniu 30 tys. km.

dodał: Neandertalczyk1
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (105 KM)

Doskonale! Nie spodziewałem się po tym aucie cudów, zawsze jeździłem japończykami (Honda,Toyota), ale jestem bardzo zadowolony z tego auta. Polecam osobom, które cenią sobie wygodę i komfort jazdy, dużą powierzchnię załadunku i dobrą widoczność, małe spalanie i przede wszystkim nie mają kasy na super wypasiony nowy rodzinny samochód za 100tys.pln na przykład Toyotę Verso. To jest auto którym fajnie sie pokonuje długie trasy utrzymując rozsądną szybkość, bo do rajdów się nie nadaje, ale ma też kopa, jak się przyciśnie to w 40sek jest 150km/h, a kolesie w BMW zostają w tyle. Co ciekawe design Scenica I po face liftingu (choć ma kilka lat) nadal jest bardzo atrakcyjny, trzyma klasę i nadal się podoba. Auto pakowne, ustawne, ergonomiczne, jednym słowem: udane.

dodał: uzytkownik scenika
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

W ciągu roku zostało wymienione; siedem mechanizmów klamek lusterko wsteczne, zawiasy przednich drzwi,poduszka pawitrzna,trzykrotnie skręcana płyta podłogowa,naprawa klimatyzacji, łożyska MAGPERSONA wymiana. Wystąpiły trzeszczenia na uszczelkach drzwi(5x),na słupkach trzeszczenie plastików co spowodowoło zdarcie lakieru, wewnątrz samochodu wszystkie elementy plastikowe polużnione odpadają, z przodu zderzak obniżony,z tyłu wystają zderzaki (poza obrys) ok.2cm. tylna klapa żle dopasowana wynikiem tego zdarty lakier na wykroju klapy. RENAULT POLSKA nie reaguje na w/w wady wręcz czekają na koniec gwarancji i nakazują tymczasowe rozwiązania - naprawy skutków a nie przyczyn.DRODZY PAŃSTWO UWAGA NA ZAKUP SAMOCHODÓW W FIRMIE R E N A U L T !!!!

dodał: kala89@tlen.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic III Grand Facelifting Renault Grand Scenic 2009 Renault Scenic II Grand - galeria społeczności Renault Scenic XMOD Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic II Renault Scenic IV Grand Scenic 1.6 Energy dCi 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic I Van - galeria społeczności Renault Scenic II Van - galeria społeczności Renault Scenic 2006
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: gregor, 03.07.2014

    Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej pory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D

  • 6.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: Włodek, 30.12.2014

    Długo się zbierałem żeby założyć instalacje ,jednak znajomy założył u siebie i przekonał mnie do gazu, słuszna decyzja jazda o połowę tańsza , samochód nie szarpie nie muli się , nie mam z nim najmniejszych problemów , wszystko bardzo pięknie zgrane. Wykonuje regularnie serwis w autoryzowanym serwisie Landi Renzo . Spalanie w granicach 10 litrów gazu .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

461 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Paweł~Paweł

Mam 1,6dci od miesiąca rok 2012 przebieg 40tys.
Spalanie miasto może dojść nawet do 10l mieszane około 7 trasa 90km/h to dojdzie do 5l. .deklarowane spalania przez producenta to fikcja .
Jeździ się ok prowadzi dobrze wyciszenie ok dynamika jak na 1,6 jest na dobrym poziomie - nie porównuje tego do Japończyków czy wyścigówek tylko do tej samej lub podobnej klasy.Trochę denerwuje mnie turbo dziura bo zaczyna ciągnąć nie od dołu tylko 1800obr. Wykończenie dobre mam pół skóry i nawet fajnie skomponowane . Trzeci rzad siedzeń dla dzieci nie liczcie na jakikolwiek luksus czy nadmiar miejsca .Schowków dużo.Denerwuje mnie start-stop - bo nie da rady go wyłączyć tylko po uruchomieniu za każdym razem - złe rozwiązanie. Generalnie za te pieniądze fajny samochód tym bardziej że raczej nie używa się takich modeli jako auta flotowe idzie znaleźć fajny egzemplarz używany - polecam dla osób które cenią wygodę i spokojną jazdę z rodzinami - ps. fani bmw i innych komentujcie swoje auta ja starałem się opisać rzeczywisty model z danym silnikiem

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 717
Przejechany dystans
35 010 083 km
Zatankowanego paliwa
1 904 958 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 722
Wydanych pieniędzy
2 978 147 zł
Średnie wydatki na auto
1 348 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 408
Wydanych pieniędzy
3 371 860 zł
Średnie wydatki na auto
1 526 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 210)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic

Na podstawie 1381 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pintonek, dodano: 19.02.2013 01:02

Autko bardzo zaskoczylo mnie tak sympatycznym zużyciem paliwa. Jestem kierowcą raczej starającym się jeździć oszczędnie ale jako gość przed trzydziestką mam również idący z wiekiem temperament niegrzecznego kierowcy :) Z tym silnikiem nie da sie poszaleć, jest wręcz mułowaty ale bez przesady... jak masz pusty samochód dasz radę wyprzedzać pod górkę :) Myślę ze w długiej trasie, na ekspresówce czy autostradzie przy prędkości do 100km/h i braku dodatkowego obiązenia da się jeszcze zejść ze spalaniem ale to już takie własne eksperymentowanie. Aby przyjemnie podróżować i nie być zawalidrogą można spokojnie zmieścic sie do ośmiu litrów gazu.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i

autor: tankian, dodano: 05.03.2013 00:19

W mieście można zejść poniżej 5l/100 , przez niemcy przy prędkości 150-160 7,5 l ! z powrotem do 140 6,2 ,z całą rodziną na wakacje i bagażnikiem na dachu. mam go od 2007 roku ,zrobiłem 100 000 teraz ma 240,co roku naprawiam klime ,(ucieka czynnik,wymiana skraplacza,czujnik ciśnienia czynnika) po tylu kilometrach i 5 latach raz naprawiane zawieszenie (wachacz) oczywiście deska gaśnie już po raz drugi naprawa ok200 , złego słowa nie pozwole powiedzieć na scenica 1.5 ,trzeba wymieniać olej co 10tyś a nie jak karze komp co 20 lub w 1.9 co 30 , to proszenie się o awarie silnika , pozycje "Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie" musiałem troche zaniżyć bo nie chce przejść , jednak w trasie z bagażnikiem i skrzynią 5 biegów przy prędkości ok 130 km/h pali więcej niż w mieście przy spokojnej jeździe

pełny raport Renault Minivan 1.5 dCi

autor: Piotr, dodano: 10.11.2014 00:10

Przyznam, że mam mieszane uczucia co do spalania mojego autka. Jeśli chodzi o wynik na trasie pozamiejskiej 90-100 km/h to średnie spalanie wychodzi ok 6,5 l, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Niestety 5-cio biegowa skrzynia nie jest stworzona do rajdów po autostradach z dwóch powodów. Powyżej 120 km/h zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno, a powyżej 140 jest wycie silnika jest bardzo uciążliwe, spalanie oczywiście też szybko rośnie do ok 9-10 l. Jeśli chodzi o jazdę miejską to bardzo ciężko mi zejść poniżej 10 l (Szczecin), żona ma przeważnie 12 ;) Ostatnio na trasie Szczecin - Balaton - Szczecin 2700 km wyszło średnia 7 l/100, natomiast średnia z 10 tyś (60% trasa, 40% miasto) wyszła 8,5 litra. Jeśli chodzi o wygodę jazdy to bajka (oczywiście do 120 km/h) tempomat, podłokietnik i można jechać i jechać.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Scenic I

Model Scenic powstał na płycie podłogowej popularnej Meganki. Początkowa nazwa to Renalut Megane Scenic, jednak koncern w późniejszym czasie zdecydował się wyodrębnić nowy model i z Megane Scenic pozostało tylko Scenic jako odrębna nazwa.

Zobacz dane techniczne Renault Scenic
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także