Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Scenic

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1996 roku. Model uzupełnił ofertę Renault w klasie vanów, zajmując miejsce obok większego Espace. Początkowo Scenic był jedynie wersją nadwoziową modelu Megane. Nie przeszkodziło mu to w zdobyciu tytułu Samochodu Roku 1997 w Europie. W 1999 roku model przeszedł facelifting, a rok później wzbogacił się o uterenowioną wersję RX4. Razem z debiutem Scenica II, na rynku pojawił się też dłuższy model Grand Scenic. W 2009 roku Renault zaprezentował jego trzecią generację.

Generacje Renault Scenic

Scenic III/IV

Nie ukrywa swojego rodzinnego wizerunku, nie jest też najświeższą propozycją w segmencie, lecz mimo to Renault Scenic zdecydowanie może się podobać. Jego nadwozie to projekt na tyle udany, że praktyczność typową dla samochodu tego pokroju łączy z atrakcyjnymi elementami stylistycznymi oraz odpornością na mijające lata. Wygładzenie zmarszczek zapewniły autu liftingi, które przeprowadzono w latach 2012 oraz 2013.

Podobać może się również widok, jaki wita nas po otwarciu drzwi. Przed nami rozpościera się elegancka deska rozdzielcza, która została wykonana z ładnych materiałów i wyposażona w awangardowe, na szczęście całkiem czytelne wskaźniki. Co do obsługi kokpitu, podstawowymi funkcjami sterujemy bez problemu, ale już wykonanie bardziej zawiłych operacji wymaga wprawy. Na plus zaliczymy pozycję za kierownicą oraz widoczność na zewnątrz.

Wnętrze spełnia nadzieje, jakie pokładają w nim rodziny. Pierwszy rząd oferuje multum wolnego miejsca i wygodne fotele, drugi proponuje pokaźną przestrzeń i trzy indywidualne siedzenia, a dostępny w wersji Grand trzeci rząd sprosta potrzebom dzieci. Kabina pasażerska pełna jest różnego rodzaju skrytek, które pozwalają zachować porządek. Miejsca nie brakuje też na bagaże, a kufer okazuje się ustawny. Minus należy się natomiast za niewygodny system składania siedzeń.

Familijnemu wykorzystaniu Scenica sprzyja zresztą nie tylko projekt wnętrza, ale również wyciszenie kabiny oraz zestrojenie podwozia. Miękkie nastawy zawieszenia sprawiają, że auto skutecznie pochłania dziury w jezdni, zaś “leniwe” przełożenie układu kierowniczego zachęca do spokojnego podróżowania w trasie. Taka charakterystyka podwozia negatywnie wpływa oczywiście na własności trakcyjne, jednak o bezpieczną jazdę nie musimy się martwić.

Renault Scenic III nie jest najtańszą propozycją w klasie, jednakże jego podstawowe odmiany oferują za rozsądne pieniądze wysokie standardy wyposażenia. Także zamówienie bogatszych wersji czy tych z mocniejszymi silnikami nie wiąże się z podniesieniem kwoty zakupu do niebotycznej wartości. Kto chciałby francuskiego minivana dostać jak najtaniej, ten powinien rozglądać się za promocjami.

Scenic II

Nadwozie - oto najmocniejszy punkt drugiej generacji Scenika. Nie dość, że ma atrakcyjną, nowoczesną linię, nie koroduje i skutecznie chroni pasażerów w razie wypadku, to jeszcze kryje kapitalnie zagospodarowane wnętrze. Choć już w standardowej wersji dostajemy mnóstwo miejsca dla pasażerów i na walizki, dla najbardziej wymagających czeka odmiana Grand mieszcząca nawet 7 osób. Praktyczność wnętrza podnosi multum różnego rodzaju schowków oraz łatwo dostępny i bardzo foremny bagażnik. Plus za jakość materiałów i poziom wyposażenia, minus za utrudnioną obsługę kokpitu i taki sobie montaż.

Jeśli samochód rodzinny, to z dieslem pod maską? Tak, ale niestety nie Scenic, bo choć w jego ofercie nie zabrakło oszczędnych "ropniaków", tylko motor 2.0 dCi nie jest przesadnie awaryjny. Mimo to, jego obsługa może okazać się kosztowna, dlatego polecamy sięgnąć po któregoś z "benzyniaków" - najlepiej ten 2-litrowy wykazujący się niezłymi osiągami, wysoką trwałością oraz niezłą współpracą z LPG. Francuskie pochodzenie i rodzinny charakter zobowiązuje - układ jezdny okazuje się nadzwyczaj komfortowy.

Choć zazwyczaj Renault Scenic II. generacji irytuje swoich użytkowników szalejącą elektroniką pokładową, potrafi zaskoczyć znacznie poważniejszymi usterkami. W najmniejszych silnikach benzynowych psują się cewki zapłonowe, w dieslach "padają" wtryskiwacze i turbosprężarki, a zawieszenie nie wytrzymuje kontaktu z polskim pseudoasfaltem. Większość napraw usuniemy tanim kosztem, ale już zaawansowana elektronika wymaga fachowej, a co za tym idzie drogiej obsługi. Same auta mają natomiast umiarkowane ceny.

Publikacje o Renault Scenic

Renault Grand Scenic - ginący gatunek?
 
Nasz test Renault Grand Scenic Bose 1.6 dCi

Segment kompaktowych vanów zaczął krystalizować się w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Aktualnie rodzinne samochody coraz częściej przegrywają rywalizację o klientów z crossoverami i SUV-ami. Czy słusznie?

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic 64,89

Renault Scenic Family Car 80,34

Renault Scenic Czarna Pantera 61,15

Renault Scenic 76,35

Renault Scenic II Luxe Dynamique 63,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

tomibaranek 32,93

Radzio007136 49,14

pyza7474 31,36

sindbad77 94,08

Antek51 60,21

g_taradys 91,84

szurtam 44,47

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

Nowa nawigacja i rejestrator jazdy
Nowa nawigacja i rejestrator jazdy Od jesieni używam w aucie nowej nawigacji - aplikacja Sygic na tableta 7" (navi ...
Uszkodzony sprzedam
Uszkodzony sprzedam Uszkodzona skrzynia biegów. Sprzedam w całości w dobrej cenie. Sprawna klimatyza...
Ciśnienie w oponach
Ciśnienie w oponach Ostatnio widząc zmieniającą się pogodę i wtedy jeszcze temperatury w nocy oscylu...
"Modernizacja" + nowości
Pojawiło mi się trochę wolnej gotówki i wykorzystałem to na drobną "modernizację...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

od 71 000 zł do 118 150

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 130 KM): 1.6 16V, Energy TCe

 

Diesel (110 - 160 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Komfort 1 - 1 600
Pakiet Komfort 2 - 1 800
Pakiet Family - 800
Pakiet City 1 - 1 500
Pakiet Navigation - 2 500

Cena katalogowa

75 000

Zobacz ofertę Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa B
180 BlueEFFICIENCY (122 KM)
Dacia Lodgy
1.6 (84 KM)
Mercedes Klasa B
180 CDI (109 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Scenic EXPRESSION Renault Scenic EXPRESSION
Rocznik: 2012. Przebieg: 131 915 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 40 900 zł
Renault Scenic 1.9 DCi 130KM Expression Renault Scenic 1.9 DCi 130KM Expression
Rocznik: 2011. Przebieg: 106 947 km. Silnik: 1.9 96KM .
Cena: 39 900 zł

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic

  • Średnia ocena
    na podstawie 1245 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

Samochód ma imponujące własności-wiele schowków (pod fotelami-4, w podłodze-4, na okulary-1, na dokumenty-1, klimatyzowane-2, przed pasażerem-1). Mocny silnik pali mało. System bezkluczykowy jest bardzo bezpieczny i praktyczny, dodatkowo jako zabezpieczenie antykradzieżowe obniża cenę ubezpieczenia. Model bardzo dobrze wyposażony, szkoda, że fabryczne radio nie ma zmieniarki.Bardzo praktycznym dodatkiem są zasłonki okien z tyłu. Komfort jazdy pasażerów podwyższają trzy odrębne fotele zamiast kanapy. To rozwiązanie pozwala także na łatwiejszą aranżacje wnętrza. Z początku nie miałem zaufania dla samochodów tej marki, ale teraz widzę, że samochód francuski oznacza bardzo dopracowany- we wnętrzu nie ma się do czego przyczepić- nawet rączka jest odpowiednio wytłumiona, tak że nie uderza w podsufitkę, a łagodnie się zamyka. O niezawodności świadczy także pierwsze miejsce w raporcie niemieckiego instytutu ADAC, według którego Renault Scenic jest mniej awaryjny niż VW Touran, Seat Altea, Opel...

dodał: Jak
Renault Scenic Minivan 2.0 i (115 KM)

tutaj można by długo pisać...przed kupnem tego auta przeczytałem setki takich opini ....i z reguły to co czytałem to: francuskie gówno, delikatne zawieszenie drogi części....a wiec przybliże troche....otóz troche w tym prawdy jest w tym zawieszeniu....naprawde jest delikatne i jezeli należysz do grona osób których denerwuje non stop czegoś stuknie pukanie itp to odradzam.....to autko ciagle jest słychać jak pokonuje dziurypo kupnie auta wymieniłem dużo w zawieszeniu...a i tak jak wyjechałem to słyszałem jakieś dziwne trzaski których nawet nie mogłem zlokalizować aby je usunąć, jezeli chodzi o cześci to nie osukujmy sie sa one porównywalne do innych marek aut tej samej klasy, oczywiście jeżeli kupujesz częsci w serwisach to może cie zaboleć ale w tych czasach trzeba kombinować ...tu alegro, tu giełda, tu sklepik z częściami u wuja Zbycha i wcale nie wydają sie te częsci takie drogie, np: lapa silnika-75zł, koncówki drążka-60zł, filtr kabinowy 55zł, gumy stabilizatora 35zł, amorki ok 150zł...

dodał: maumig@wp.pl
Renault Scenic Minivan 1.5 dCi (80 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Jak przybierałem się do wymiany samochodu to chciałem jakiegoś minivana, diesla o małej pojemności, stosunkowo dużej mocy, żeby był ekonomiczny, miał klimę automatyczną i był tani w eksploatacji. Nie byłem zwolennikiem Renault´a ale cóż "cena czyni cuda" i to właśnie mi się bardzo spodobało ponieważ konkurencja proponowała to samo za przynajmniej 10 tys. PLN więcej. Tylko jedna żecz mi się w nim tak do końca nie podoba. Bardzo futurystyczna i odważna sylwetka. Co do serwisu Reno to nie mam żadnych zastrzeżeń. Zrobiłem go wczoraj po przejechaniu 30 tys km. Wszystkie usterki objęte gwarancją usuneli bez słowa, aż miło ( łożysko na macpersonie i wyłącznik kierunkowskazów). Na dodatek dostałem gratis mycie i czyszczenie a za wszystko zapłaciłem brutto 667 PLN po przejechaniu 30 tys. km.

dodał: Neandertalczyk1
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (105 KM)

Doskonale! Nie spodziewałem się po tym aucie cudów, zawsze jeździłem japończykami (Honda,Toyota), ale jestem bardzo zadowolony z tego auta. Polecam osobom, które cenią sobie wygodę i komfort jazdy, dużą powierzchnię załadunku i dobrą widoczność, małe spalanie i przede wszystkim nie mają kasy na super wypasiony nowy rodzinny samochód za 100tys.pln na przykład Toyotę Verso. To jest auto którym fajnie sie pokonuje długie trasy utrzymując rozsądną szybkość, bo do rajdów się nie nadaje, ale ma też kopa, jak się przyciśnie to w 40sek jest 150km/h, a kolesie w BMW zostają w tyle. Co ciekawe design Scenica I po face liftingu (choć ma kilka lat) nadal jest bardzo atrakcyjny, trzyma klasę i nadal się podoba. Auto pakowne, ustawne, ergonomiczne, jednym słowem: udane.

dodał: uzytkownik scenika
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

W ciągu roku zostało wymienione; siedem mechanizmów klamek lusterko wsteczne, zawiasy przednich drzwi,poduszka pawitrzna,trzykrotnie skręcana płyta podłogowa,naprawa klimatyzacji, łożyska MAGPERSONA wymiana. Wystąpiły trzeszczenia na uszczelkach drzwi(5x),na słupkach trzeszczenie plastików co spowodowoło zdarcie lakieru, wewnątrz samochodu wszystkie elementy plastikowe polużnione odpadają, z przodu zderzak obniżony,z tyłu wystają zderzaki (poza obrys) ok.2cm. tylna klapa żle dopasowana wynikiem tego zdarty lakier na wykroju klapy. RENAULT POLSKA nie reaguje na w/w wady wręcz czekają na koniec gwarancji i nakazują tymczasowe rozwiązania - naprawy skutków a nie przyczyn.DRODZY PAŃSTWO UWAGA NA ZAKUP SAMOCHODÓW W FIRMIE R E N A U L T !!!!

dodał: kala89@tlen.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic III Grand Facelifting Renault Grand Scenic Renault Scenic III Facelifting Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Grand Scenic 2009 Renault Scenic IV Grand Scenic 1.6 Energy dCi 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic II Grand - galeria społeczności Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna Renault Scenic 2006 Renault Scenic XMOD
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: gregor, 03.07.2014

    Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej pory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D

  • 6.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: Włodek, 30.12.2014

    Długo się zbierałem żeby założyć instalacje ,jednak znajomy założył u siebie i przekonał mnie do gazu, słuszna decyzja jazda o połowę tańsza , samochód nie szarpie nie muli się , nie mam z nim najmniejszych problemów , wszystko bardzo pięknie zgrane. Wykonuje regularnie serwis w autoryzowanym serwisie Landi Renzo . Spalanie w granicach 10 litrów gazu .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

461 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Paweł~Paweł

Mam 1,6dci od miesiąca rok 2012 przebieg 40tys.
Spalanie miasto może dojść nawet do 10l mieszane około 7 trasa 90km/h to dojdzie do 5l. .deklarowane spalania przez producenta to fikcja .
Jeździ się ok prowadzi dobrze wyciszenie ok dynamika jak na 1,6 jest na dobrym poziomie - nie porównuje tego do Japończyków czy wyścigówek tylko do tej samej lub podobnej klasy.Trochę denerwuje mnie turbo dziura bo zaczyna ciągnąć nie od dołu tylko 1800obr. Wykończenie dobre mam pół skóry i nawet fajnie skomponowane . Trzeci rzad siedzeń dla dzieci nie liczcie na jakikolwiek luksus czy nadmiar miejsca .Schowków dużo.Denerwuje mnie start-stop - bo nie da rady go wyłączyć tylko po uruchomieniu za każdym razem - złe rozwiązanie. Generalnie za te pieniądze fajny samochód tym bardziej że raczej nie używa się takich modeli jako auta flotowe idzie znaleźć fajny egzemplarz używany - polecam dla osób które cenią wygodę i spokojną jazdę z rodzinami - ps. fani bmw i innych komentujcie swoje auta ja starałem się opisać rzeczywisty model z danym silnikiem

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 526
Przejechany dystans
35 442 729 km
Zatankowanego paliwa
1 926 042 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 814
Wydanych pieniędzy
3 010 364 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 522
Wydanych pieniędzy
3 371 566 zł
Średnie wydatki na auto
1 507 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 238)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic

Na podstawie 1387 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: afroman, dodano: 23.10.2011 11:41

Nie wiem skąd ludziom wychodzi spalanie na poziomie 5-6 litrów w trasie. Chyba z górki mierzą sobie przejechane 10km a pod górkę już nie :) Jeżdżę bardzo spokojnie, nie piłuję silnika ponad 3tys. obrotów, średnio pomiędzy 2 a 3 tys. Jakbym tylko zaczął ostrzej jeździć to spalanie pewnie podskoczyło by jeszcze o 1-2 litry. Przebieg 230tys.km, sprowadzone z Holandii. Gaz Vialle LPi (najlepsza instalka - wtrysk w fazie ciekłej) i średnio 20% więcej gazu od benzyny wg wskazań komputera. Przy średnim spalaniu z butli 40 litrów przejadę 400-420km (40-110km/h), jazda po mieście to ok. 290-320km na butli. Miasto - Kraków (nie mini-miasteczko gdzie są 3 światła na krzyż). Wyniki dla 1-2 osób na pokładzie, bez większych bagaży. Zweryfikujcie sobie to spalanie ze średniej raportów bo wiele ich nie jest wiarygodnych i branych na krótkiej trasie a nie np. przejechaniu całego baku w jednych warunkach. Opierałem się na tych raportach i rozczarowałem się mocno. Poza tym auto sprawuje się nieźle, fakt, przesiadka ze starej pełnoletniej hondy civic jest zauważalna (więcej plastiku, więcej wszystko "lata", różnica bardzo zauważalna w jakości wykończenia). Silnik nie reaguje natychmiast na wciśnięcie gazu tylko z delikatnym opóźnieniem (honda i toyota nawet nie mają ułamka sekundy zwłoki), zawieszenie cholernie miękkie, ten sam zakręt którym civic wchodziłem na lajcie 90km/h tutaj maks.70km/h i z pełnią obaw o wylotkę. Silnik się o wiele wolniej się rozgrzewa w zimie niż w hondzie czy toyocie. Klima - co chwila coś reguluje tymi silniczkami co jest denerwujące bo to wyraźnie słychać. Nadwozie poza tym zaprojektowane jest bardzo fajnie, schowek na schowku, suwane, składane i wymontowywane w pełni tylne 3 niezależne fotele - ekstra sprawa jak np. nie mieści się wózek na wzdłuż to przesuwasz o kilka cm fotel tylni do przodu i już wchodzi :) szkoda tylko, że nie da się wymontować tak przedniego fotela pasażera. Przewiozłem w nim po wyjęciu jednego tylnego fotela łóżko z ikei 90x200 z zamkniętą klapą, kolega szafę z ikei ale wykręcał fotel z przodu. Miałem kupić mazdę premacy ale ten sam rocznik to 35-40% więcej...ale teraz myślę, że by było warto. Kilka głupich usterek, których w civicu nie miałem i nigdy nie wystąpiły a przebieg ma większy: maglownica, cewki, poduszki silnika, tulejka półośki - myślę sobie łodafak? czy tutaj trzeba wymieniać wszystko? nawet w civicu nie miałem pojęcia że to może się zepsuć. Kupiłem tego scenica w podobno bardzo dobrym stanie jak na te co są na rynku wtórnym i te które oglądałem. Wydasz mniej, ale potem tą różnicę dołożysz w naprawach, które nie do końca będą pewne na długotrwałe. Nast. razem powrót do japońskiej motoryzacji i to na milion procent bo niby wydajesz więcej przy zakupie, ale potem zapominasz o aucie że masz coś naprawić, i nie masz zbędnych nerwów że coś ci znowu nawala.... przykre ale prawdziwe.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

autor: Norbert, dodano: 01.06.2012 11:33

Tutaj tylko "przeciętnie". Z zapewnień katalogu nie wychodzi zupełnie nic. W mieście auto potrafi wciągnąć i 10l/100km (jazda na krótkich odcinkach - niedogrzanie silnika do 90 stopni). Poza miastem spalanie spada do 8-9l. W czystej trasie mam 7-7,5l. To turbo benzyna więc się z tym pogodziłem. Musi swoje wciągnąć, aby sprawnie jechać i nie być zawalidrogą. Odnośnie napraw się nie wypowiadam, bo jeszcze ich nie było (przebieg 5000 tyś km). Z ostatniej chwili dodam, że podczas jazdy na autostradzie A4 (130-140km/h na tempomacie) spalanie wyniosło mi 9,5-10l/100km. Jazda była spokojna bez zrywów i maksymalnych przyspieszeń. Aktualizacja: 23.07.2013: Na odcinku ok 1500km (większość to autostrada i prędkość rzędu 130-140km) auto spaliło 8,6l/100km. Moim zdaniem spalanie jest ok.

pełny raport Renault Grand Scenic 1.4 TCe 16v

autor: Bb, dodano: 15.05.2013 13:14

Jak na tą moc i masę auta jest bardzo dobrze. Co ważne klima nie powoduje drastycznego wzrostu spalania. Trzeba pamiętać, że to duże auto i spali więcej niż zwykły kompakt (kwestia masy i większych oporów powietrza - jednobryłowiec). Szósty bieg przydaje się nawet w mieście. Auto nie lubi kręcenia do wysokich obrotów (nawet nie ma takiej potrzeby), ale zbyt mało dynamiczna jazda również podnosi spalanie. Trzeba nauczyć się umiejętnie korzystać z turbo - rozpędzać się szybko i wrzucić wysoki bieg. Ceny w ASO astronomicznie wysokie (żarówki, baterie do karty - po 80 zł, lusterko 1000 zł). Na szczęście auto można serwisować poza ASO (baterie do karty można dostać w każdym markecie).

pełny raport Renault Minivan 1.9 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Scenic I

Model Scenic powstał na płycie podłogowej popularnej Meganki. Początkowa nazwa to Renalut Megane Scenic, jednak koncern w późniejszym czasie zdecydował się wyodrębnić nowy model i z Megane Scenic pozostało tylko Scenic jako odrębna nazwa.

Zobacz dane techniczne Renault Scenic
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także