Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Scenic II

Produkowany w latach od 2003 do 2009.

Generacje Renault Scenic

  • Scenic II   2003 - 2009
    Renault Scenic II

Wersje nadwozia Renault Scenic II

Silniki Renault Scenic II

Lista silników:
1.4 i 16V (98KM), 1.6 i 16V (115KM), 2.0 i 16V (136KM), 2.0 i 16V T (163KM), 2.0 i 16V (165KM), 1.5 dCi (101KM), 1.5 dCi (105KM), 1.5 dCi (80KM), 1.9 dCi (130KM), 1.9 dCi (120KM), 1.9 dCi (100KM), 1.9 dCi FAP (110KM), 2.0 dCi (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Scenic

Renault Grand Scenic - ginący gatunek?
 
Nasz test Renault Grand Scenic Bose 1.6 dCi

Segment kompaktowych vanów zaczął krystalizować się w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Aktualnie rodzinne samochody coraz częściej przegrywają rywalizację o klientów z crossoverami i SUV-ami. Czy słusznie?

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic 64,89

Renault Scenic Czarna Pantera 61,15

Renault Scenic 62,94

Renault Scenic Grand 82,55

Renault Scenic 58,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

bachus1 71,65

jarni 91,09

pyza7474 35,22

KUMSON 79,43

misioq 85,57

damian1982 49,27

Jacek1l 46,48

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

Mała kosmetyka
Mała kosmetyka Z okazji ładnej pogody postanowiłem dzisiaj wcześniej wstać i delikatnie upiększ...
Jedziesz człowieku, czy nie jedziesz?
Jedziesz człowieku, czy nie jedziesz? Agresywny kierowca - tym razem nie BMW, a HONDY. Co byście zrobili w sytuacji ki...
Uszczelnienie kolektora wydechowego
Uszczelnienie kolektora wydechowego Witam. Dzisiaj naprawiłem w warsztacie rozszczelnienie na łączniku kolektora ...
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!!
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!! Witam. Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wiadomościami na temat finału...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

od 63 000 zł do 109 150

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 130 KM): 1.6 16V, Energy TCe

 

Diesel (110 - 160 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Komfort 1 - 1 600
Pakiet Komfort 2 - 1 800
Pakiet Family - 800
Pakiet City 1 - 1 500
Pakiet Navigation - 2 500
Pakiet Look 16'' - 1 600

Cena katalogowa

67 000

Zobacz ofertę Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Dacia Lodgy
1.5 dCi (110 KM)
Toyota Verso
1.6 D-4D (112 KM)
Opel Zafira
1.7 CDTI Ecotec (125 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Scenic Business Renault Scenic Business
Rocznik: 2010. Przebieg: 131 400 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Renault Scenic Expression Navi Renault Scenic Expression Navi
Rocznik: 2011. Przebieg: 111 517 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 32 900 zł 32 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic II

  • Średnia ocena
    na podstawie 406 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

Samochód ma imponujące własności-wiele schowków (pod fotelami-4, w podłodze-4, na okulary-1, na dokumenty-1, klimatyzowane-2, przed pasażerem-1). Mocny silnik pali mało. System bezkluczykowy jest bardzo bezpieczny i praktyczny, dodatkowo jako zabezpieczenie antykradzieżowe obniża cenę ubezpieczenia. Model bardzo dobrze wyposażony, szkoda, że fabryczne radio nie ma zmieniarki.Bardzo praktycznym dodatkiem są zasłonki okien z tyłu. Komfort jazdy pasażerów podwyższają trzy odrębne fotele zamiast kanapy. To rozwiązanie pozwala także na łatwiejszą aranżacje wnętrza. Z początku nie miałem zaufania dla samochodów tej marki, ale teraz widzę, że samochód francuski oznacza bardzo dopracowany- we wnętrzu nie ma się do czego przyczepić- nawet rączka jest odpowiednio wytłumiona, tak że nie uderza w podsufitkę, a łagodnie się zamyka. O niezawodności świadczy także pierwsze miejsce w raporcie niemieckiego instytutu ADAC, według którego Renault Scenic jest mniej awaryjny niż VW Touran, Seat Altea, Opel...

dodał: Jak
Renault Scenic Minivan 1.5 dCi (80 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Jak przybierałem się do wymiany samochodu to chciałem jakiegoś minivana, diesla o małej pojemności, stosunkowo dużej mocy, żeby był ekonomiczny, miał klimę automatyczną i był tani w eksploatacji. Nie byłem zwolennikiem Renault´a ale cóż "cena czyni cuda" i to właśnie mi się bardzo spodobało ponieważ konkurencja proponowała to samo za przynajmniej 10 tys. PLN więcej. Tylko jedna żecz mi się w nim tak do końca nie podoba. Bardzo futurystyczna i odważna sylwetka. Co do serwisu Reno to nie mam żadnych zastrzeżeń. Zrobiłem go wczoraj po przejechaniu 30 tys km. Wszystkie usterki objęte gwarancją usuneli bez słowa, aż miło ( łożysko na macpersonie i wyłącznik kierunkowskazów). Na dodatek dostałem gratis mycie i czyszczenie a za wszystko zapłaciłem brutto 667 PLN po przejechaniu 30 tys. km.

dodał: Neandertalczyk1
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

W ciągu roku zostało wymienione; siedem mechanizmów klamek lusterko wsteczne, zawiasy przednich drzwi,poduszka pawitrzna,trzykrotnie skręcana płyta podłogowa,naprawa klimatyzacji, łożyska MAGPERSONA wymiana. Wystąpiły trzeszczenia na uszczelkach drzwi(5x),na słupkach trzeszczenie plastików co spowodowoło zdarcie lakieru, wewnątrz samochodu wszystkie elementy plastikowe polużnione odpadają, z przodu zderzak obniżony,z tyłu wystają zderzaki (poza obrys) ok.2cm. tylna klapa żle dopasowana wynikiem tego zdarty lakier na wykroju klapy. RENAULT POLSKA nie reaguje na w/w wady wręcz czekają na koniec gwarancji i nakazują tymczasowe rozwiązania - naprawy skutków a nie przyczyn.DRODZY PAŃSTWO UWAGA NA ZAKUP SAMOCHODÓW W FIRMIE R E N A U L T !!!!

dodał: kala89@tlen.pl
Renault Scenic Minivan 1.9 dCi (120 KM)

brak konieczności stałych napraw (w przeciwieństwie do Laguny), auto wygodne - pomimo tego że bazuje na Megane - bardzo dużo miejsca (jeżdzę Grand Scenic), długie okresy międzyprzeglądowe (30 000), nie polecam kół 17 cali na polskie drogi choć auto b ładnie na nich wygląda, wygodny system bez kluczyka, dużo praktycznych dodatków w standardzie, dach szklany fajny ale na dziurach trochę hałasuje a przy dużych prędkościach jest elementem "dodającym" dodatkowe szumy, jak dotąd tylko lekkie luzy w przednim zawieszeniu nie kwalifikujące się do napraw

dodał: janmol
Renault Scenic Minivan 1.6 i 16V (115 KM)

To mój trzecin wóz i jak na razie najlepszy. Nie prawdą jest, że francuskie to gówna. Ten model rzeczywiście sie udał. Jest oryginalny, nieźle wykonany, cichy i wileki w srodku. Siedzi sie w nim jak w małym autobusiku. Rewelacją są regulowane oparcia tylnych siedzeń, które dodatkowo można zupełnie wymontowac. Mozna wymontować np. środkowy fotel a dwa pozostałe lekko posunąc ku srodkowi. Max miejsca!!! Zaskakuje ilosc schowków, dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci, stoliczki, chłodzony schowek itd

dodał: wargas@onet.eu
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic III Grand Facelifting 2013 Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna Renault Grand Scenic Renault Scenic XMOD Renault Scenic III Facelifting Renault Scenic II Van - galeria społeczności Renault Scenic III Facelifting 2013 Renault Scenic IV Grand Scenic 1.6 Energy dCi 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic RX4 Renault Scenic I
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: gregor, 03.07.2014

    Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej pory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D

  • 6.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i (90KM) 1998r.
    dodał: Stan, 31.01.2010

    Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Tankuję wyłącnzie na markowych stacjach i nie mam żadnych problemów z gazem. Po założeniu w pewnym zakładzie i dobrym zestrojeniu spalanie prawie nie wzrosło: na trasie od 6,4 do max.8 l/100km (zależnie od stylu jazdy), w mieście 8-9 l/100km. Jak czytam o spalaniu rzędu 10-12 litrów to wierzyć mi się nie chce...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

461 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Paweł~Paweł

Mam 1,6dci od miesiąca rok 2012 przebieg 40tys.
Spalanie miasto może dojść nawet do 10l mieszane około 7 trasa 90km/h to dojdzie do 5l. .deklarowane spalania przez producenta to fikcja .
Jeździ się ok prowadzi dobrze wyciszenie ok dynamika jak na 1,6 jest na dobrym poziomie - nie porównuje tego do Japończyków czy wyścigówek tylko do tej samej lub podobnej klasy.Trochę denerwuje mnie turbo dziura bo zaczyna ciągnąć nie od dołu tylko 1800obr. Wykończenie dobre mam pół skóry i nawet fajnie skomponowane . Trzeci rzad siedzeń dla dzieci nie liczcie na jakikolwiek luksus czy nadmiar miejsca .Schowków dużo.Denerwuje mnie start-stop - bo nie da rady go wyłączyć tylko po uruchomieniu za każdym razem - złe rozwiązanie. Generalnie za te pieniądze fajny samochód tym bardziej że raczej nie używa się takich modeli jako auta flotowe idzie znaleźć fajny egzemplarz używany - polecam dla osób które cenią wygodę i spokojną jazdę z rodzinami - ps. fani bmw i innych komentujcie swoje auta ja starałem się opisać rzeczywisty model z danym silnikiem

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 807
Przejechany dystans
32 875 832 km
Zatankowanego paliwa
1 742 871 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 059
Wydanych pieniędzy
2 728 724 zł
Średnie wydatki na auto
1 324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 436
Wydanych pieniędzy
3 075 250 zł
Średnie wydatki na auto
1 492 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 061)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic II

Na podstawie 483 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wczymzecz@poczt, dodano: 31.01.2009 16:27

Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za drogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą \"troszkę\" droższe niż dla wersji asfaltowej.

pełny raport Renault RX4 1.9 dCi

autor: Mmisiu, dodano: 13.05.2013 13:56

Mam to auto ponad rok przejechałem ponad 40000km. Spalanie bardzo zadowalajace, na autostradzie 120-140km/h 5,6l, przy normalnej jeździe (mieszkam w małej miejscowości) coś ponad 5l trudno mi powiedzieć konkretnie bo czesto małe trasy robię, do pracy dojeżdżam ok 40km w jedną strone i raczej nie wloke się za innymi pali mi ok 4,8l na 100km czasem mniej czasem więcej. Najlepiej pali przy 110km?h. Czego chciec wiecej od takiej wielkości auta? Jak dla mnie rewelacja. Usterki? Jak dotad: wymieniłem tarcze hamulcową bo klocek sie wyłamał i pani na teście nierówno wytarta tarcza sie nie podobała, zepsuły mi sie dwa sterowniki otwierania szyb (czytałem na necie tam sa takie jakieś elektroniczne dynksy do wymiany po 11 euro za szt) a co wiecej? Nie miałem zadnych problemów i powiem tak nie oszczedzam żadnego auta, naprawiam naprawdę dopiero jak muszę, jeżdziłem niemcami (głównie golfy) japończykami (nissan) była laguna zwykła Megana 1.5 dci a teraz scenic 1.5 dci i powiem tak: Niech sobie ludziska gadają jakie to francuzy są kiepskie, niech ta opinia idzie w świat i sie rozpowszechnia, a ja jestem zadowolony z Reni i będę przynajmniej taniej kupował kolejną Renate. Pozdrawiam wszystkich pzekonanych o wyższości innych marek aut.

pełny raport Renault Minivan 1.5 dCi

autor: chivers11, dodano: 08.06.2014 12:19

no,czesci podstawowe (klocki,tarcze,lozyska,galki,sworznie,filtry,opony,oleje,teleskopy) tanie, tutaj w irlandi, w porownaniu z takimi markami jak np. fiat czy ford ,czy jakies japonce,, to bardzo tanie.gorzej z elektronika...tu francuzi troche przesadzaja.a autko nafaszerowane jest elekronika i elekryka, nawalil mi hamulec reczny elekryczny(ale chyba go przerobie na wajche,ponoc lubi nawalac i nie chce go wymieniac znowu) jesli chodzi o paliwo to przy sredniej 5,5 na setke to mozna powiedziec ze koszta bardzo male (litr diesla to 1,50 euro ) robie ok 20 tys, na rok-czyli tanio jezdze, oprocz tego hamulca nie bylo nic powaznego, jak na razie duzy plus. duzy wplyw u nas na ekonomie ma podatek drogowy (silnik 1500cm- to maly podatek,400 euro na rok, dla porownania silnik 2000cm to 700 euro)

pełny raport Renault Grand Scenic 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Scenic II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także