Szukaj

Informacje o Renault Scenic II 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Całokształt - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Miro_III
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Samochód zakupiony w 2011 roku od firmy ubezpieczeniowej z Francji, z przebiegiem 90 tyś. Obecnie po przeszło 8 latach użytkowania przebieg 190 tyś. Jestem zadowolony z zakupu. Serwisowany przez jednego, zaufanego mechanika. Silnik bez zarzutu, zero wycieków, nie bierze oleju. Wymiana oleju co 10 tyś. Rozrząd wymieniony po zakupie i w tym roku po raz drugi. Dwukrotnie wymienione świece żarowe. Drobne usterki jak w opisie. I najważnaiejsze, zero rdzy na karoserii i oby jak najdłużej. Podwozie w doskonałym stanie. Najlepszy zakup do tej pory. Mam jeszcze scenica III ale to już zdecydowanie inny samochód. Również oceniam go pozytywnie.
4,1
~janski
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
bardzo funkcjonalne i ergonomiczne auto. idealne na długie wyprawy, po długiej jeździe nie czuć zmęczenia i nic nie boli. auto łatwo jest zaparkować ale nie podjedzie pod każdy krawężnik. dałbym 5 gwiazdek ale z uwagi na awarie elektryki obniżam ocene.
3,0
~Irek (irch@kki.net.pl)
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
renówka powinna zostać na etapie KANGOO i nie wymyslać tego typu aut jak SCENIC II . No ale wiadomo, wszystko zaczyna sie psuć najczęściej PO GWARANCJI a części maja chyba najdroższe z mozliwych . Nawet ich wydumane wycieraczki wytrzymują -bez niszczenia gumy - nie dłużej niz zwykłe , no ale te ICH wycieraczki to jest ból jak sie wyrzuca ponad 200zł w serwisie
Średnie spalanie dla Renault Scenic II 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2003-2009
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Mam co prawda ten samochód od niedawna, ale trzaskałem nim różne rodzaje tras, i jeszcze nie udało mi się przekroczyć nim 7,1L/100 wg wskazań komputera. Jeżdżę dużo po małym mieście, a i tak komputer pokazuje mi 6,8L/100. Na autostradzie go nie oszczędzałem, ale myślę że można zejść ze spalaniem na nieco ponad 6 litrów. Jak na takie gabaryty i masę myślę, że wynik jest całkiem niezły. Znam przypadki mniejszych pojazdów, które mają mniejsze litrarze, moc i masę, a spalanie większe, co przekładając na stosunek masa-spalanie, Grand Scenic II wypada lepiej niż mniejszy pojazd. Jeśli chodzi o awaryjność, to nie mam z nim większych problemów. Tylko hamulec elektryczny do wyregulowania. Poza tym na razie nic się nie dzieje
6,1
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Autem jeżdżę od sierpnia i zbytnio na niego nie narzekam (po wymianie silnika - odwróciła się panewka). Samochodem w mieście nie przekraczam 60km, w trasie 110km, na autostradzie nim jeszcze nie byłem, więc nie wiem ile spali ;) Samochód typowo rodzinny przestronny i wygodny. Wysoko się siedzi ;) Minusem jest tandetny przedni panel (nie wiem jak dokładnie to nazwać - o tam gdzie jest klima i radio) wylała mi się dosłownie odrobina zapachu samochodowego na ten panel i odeszły z niego ´naklejki´. Jeszcze czasem nie chce odpalić (samochód wyposażony w kartę nie kluczyk), pojawia się informacja, że układ kierowniczy jest zablokowany - wystarczy poruszać troszkę kierownicą i się ´odblokuje´ Kolejny minus w moim egzemplarzu przyciski na drzwiach do zamykania nie działają, a raczej działają kiedy im się podoba. Trzeba zamykać samochód z karty. Więcej grzechów tego samochodu nie pamiętam.
7,1
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Autko ok. ale spalanie w porównaniu do np.Laguny dużo wyższe. Częściowo chyba z powodu krótkich przełożeń- silnik wkręca się na wysokie obroty. Najgorzej przy rozpędzaniu-(chwilowe 26 litrów to na trójce norma)- patrząc wtedy na chwilowe spalanie nie wiadomo czy to benzyniak czy diesel- obroty jak w benzynie, przyspieszenie też, spalanie niestety też. Na dłuższe trasy śmiało polecam to auto!super elastyczność, komfort, cisza, spalanie - nie czuć w ogóle zmęczenia!jak na razie nie miałem kłopotu z DPF- zobaczymy co będzie dalej.

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 53
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Scenic II