Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Scenic III

Produkowany w latach od 2009 do 2013.

Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - emblemat
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - hamulec ręczny
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - manetka do ste
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - deska rozdziel

Generacje Renault Scenic

  • Scenic III   2009 - 2013
    Renault Scenic III

Wersje nadwozia Renault Scenic III

Silniki Renault Scenic III

Lista silników:
1.4 TCe 16v (130KM), 1.6 16v (110KM), 2.0 16v (140KM), 1.5 dCi FAP (110KM), 1.5 dCi (95KM), 1.5 dCi (105KM), 1.6 dCi S&S eco2 (130KM), 1.6 dCi FAP (160KM), 1.9 dCi FAP (130KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi (160KM), 2.0 dCi FAP (160KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Renault Scenic

Renault Grand Scenic - ginący gatunek?
 
Nasz test Renault Grand Scenic Bose 1.6 dCi

Segment kompaktowych vanów zaczął krystalizować się w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Aktualnie rodzinne samochody coraz częściej przegrywają rywalizację o klientów z crossoverami i SUV-ami. Czy słusznie?

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic Kameleon 1.6 74,34

Renault Scenic 76,35

Renault Scenic 90,91

Renault Scenic 57,43

Renault Scenic szczeniak 63,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

Salwek 72,42

KUMSON 80,48

piter0909 66,76

szurtam 43,72

Dani_1 71,89

ziemowit44 47,21

Hajer_mihau 45,62

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

5 lat z Renault Scenic!
5 lat z Renault Scenic! W czerwcu 2009 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Renault Scenic. Samochó...
"Modernizacja" + nowości
Pojawiło mi się trochę wolnej gotówki i wykorzystałem to na drobną "modernizację...
Nowa nawigacja i rejestrator jazdy
Nowa nawigacja i rejestrator jazdy Od jesieni używam w aucie nowej nawigacji - aplikacja Sygic na tableta 7" (navi ...
Zmiana drążków
Zmiana drążków No niestety Scenio wymagał wymiany drążków kierowniczych,przy porownaniu cen u d...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

od 71 000 zł do 118 150

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 130 KM): 1.6 16V, Energy TCe

 

Diesel (110 - 160 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Komfort 1 - 1 600
Pakiet Komfort 2 - 1 800
Pakiet Family - 800
Pakiet City 1 - 1 500
Pakiet Navigation - 2 500

Cena katalogowa

75 000

Zobacz ofertę Renault Scenic Energy TCe 115KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Kia Soul
1.6 VGT CRDi (128 KM)
Kia Soul
1.6 VGT CRDi (128 KM)
Kia Soul
1.6 GDI (132 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Scenic 1.9 DCi 130KM Expression Renault Scenic 1.9 DCi 130KM Expression
Rocznik: 2011. Przebieg: 106 947 km. Silnik: 1.9 96KM .
Cena: 39 900 zł
Renault Scenic 1.5 DCi 110KM Business Renault Scenic 1.5 DCi 110KM Business
Rocznik: 2013. Przebieg: 124 342 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 42 900 zł

Ocena auta Renault Scenic III

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 4,43
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna Renault Scenic RX4 Renault Grand Scenic 2009 Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic II Renault Scenic II Grand - galeria społeczności Renault Grand Scenic Renault Scenic II Van - galeria społeczności Renault Scenic 2006 Renault Scenic III Grand Facelifting
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: gregor, 03.07.2014

    Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej pory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D

  • 6.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: Włodek, 30.12.2014

    Długo się zbierałem żeby założyć instalacje ,jednak znajomy założył u siebie i przekonał mnie do gazu, słuszna decyzja jazda o połowę tańsza , samochód nie szarpie nie muli się , nie mam z nim najmniejszych problemów , wszystko bardzo pięknie zgrane. Wykonuje regularnie serwis w autoryzowanym serwisie Landi Renzo . Spalanie w granicach 10 litrów gazu .

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

461 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Paweł~Paweł

Mam 1,6dci od miesiąca rok 2012 przebieg 40tys.
Spalanie miasto może dojść nawet do 10l mieszane około 7 trasa 90km/h to dojdzie do 5l. .deklarowane spalania przez producenta to fikcja .
Jeździ się ok prowadzi dobrze wyciszenie ok dynamika jak na 1,6 jest na dobrym poziomie - nie porównuje tego do Japończyków czy wyścigówek tylko do tej samej lub podobnej klasy.Trochę denerwuje mnie turbo dziura bo zaczyna ciągnąć nie od dołu tylko 1800obr. Wykończenie dobre mam pół skóry i nawet fajnie skomponowane . Trzeci rzad siedzeń dla dzieci nie liczcie na jakikolwiek luksus czy nadmiar miejsca .Schowków dużo.Denerwuje mnie start-stop - bo nie da rady go wyłączyć tylko po uruchomieniu za każdym razem - złe rozwiązanie. Generalnie za te pieniądze fajny samochód tym bardziej że raczej nie używa się takich modeli jako auta flotowe idzie znaleźć fajny egzemplarz używany - polecam dla osób które cenią wygodę i spokojną jazdę z rodzinami - ps. fani bmw i innych komentujcie swoje auta ja starałem się opisać rzeczywisty model z danym silnikiem

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 617
Przejechany dystans
35 448 390 km
Zatankowanego paliwa
1 928 011 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 829
Wydanych pieniędzy
3 017 220 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 556
Wydanych pieniędzy
3 374 375 zł
Średnie wydatki na auto
1 505 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 242)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic III

Na podstawie 128 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wczymzecz@poczt, dodano: 31.01.2009 16:27

Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za drogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą \"troszkę\" droższe niż dla wersji asfaltowej.

pełny raport Renault RX4 1.9 dCi

autor: Norbert, dodano: 01.06.2012 11:33

Tutaj tylko "przeciętnie". Z zapewnień katalogu nie wychodzi zupełnie nic. W mieście auto potrafi wciągnąć i 10l/100km (jazda na krótkich odcinkach - niedogrzanie silnika do 90 stopni). Poza miastem spalanie spada do 8-9l. W czystej trasie mam 7-7,5l. To turbo benzyna więc się z tym pogodziłem. Musi swoje wciągnąć, aby sprawnie jechać i nie być zawalidrogą. Odnośnie napraw się nie wypowiadam, bo jeszcze ich nie było (przebieg 5000 tyś km). Z ostatniej chwili dodam, że podczas jazdy na autostradzie A4 (130-140km/h na tempomacie) spalanie wyniosło mi 9,5-10l/100km. Jazda była spokojna bez zrywów i maksymalnych przyspieszeń. Aktualizacja: 23.07.2013: Na odcinku ok 1500km (większość to autostrada i prędkość rzędu 130-140km) auto spaliło 8,6l/100km. Moim zdaniem spalanie jest ok.

pełny raport Renault Grand Scenic 1.4 TCe 16v

autor: Mateusz, dodano: 14.03.2015 21:15

Jestem posiadaczem tego auta od ponad dwóch lat. Rekordowe spalanie na trasie jakie uzyskałem to 5,9 litra, ale naprawdę się namęczyłem. Normalnie w trasie pali 6,8 litra. W mieście - zależy od ruchu i miasta:) W Toruniu w palił mi min. 7,5l, max 15l zimą w krótkie odcinki korki itp. Przy dynamicznym poruszaniu się w mieście pali ok 10-11 litrów. Części są łatwo dostępne, ceny nie zabijają. Niestety to francuz i co chwile mu coś nie pasuje. Ciągle jakieś kontrolki się palą. Mam wymienioną skrzynię , chłodnicę klimatyzacji, piasty, tarcze, klocki, przeguby, sworznie itp. Ostatecznie mam pęknięty silnik i woda leje się do cewki także zmieniłem auto bo sie już wk... Auto Nie jest z zewnatrz jakieś super duże, ale jest bardzo pakowne! Fajnie, że można wynieść siedzenia. Woziłem nim tapczan, płyty OSB i nawet 3 metrowe deski z niedomkniętą klapą. W środku wszystko tanie i tandetne, wytłumienie od zewnatrz jest OK. Rdza mi też go zjada, ale ogólnie auto zrobiło swoje. Nie dbałem o nie za bardzo bo spisałem je na straty. Jeździłem " do końca". Myślę, że dla rodziny auto jest OK.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Scenic III

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także