Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Scenic III

Produkowany w latach od 2009 do 2013.

Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - emblemat
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - hamulec ręczny
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - manetka do ste
Renault Scenic III Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna - deska rozdziel

Generacje Renault Scenic

  • Scenic III   2009 - 2013
    Renault Scenic III

Wersje nadwozia Renault Scenic III

Silniki Renault Scenic III

Lista silników:
1.4 TCe 16v (130KM), 1.6 16v (110KM), 2.0 16v (140KM), 1.5 dCi FAP (110KM), 1.5 dCi (105KM), 1.5 dCi (95KM), 1.5 dCi (105KM), 1.6 dCi FAP (160KM), 1.6 dCi S&S eco2 (130KM), 1.9 dCi FAP (130KM), 2.0 dCi (160KM), 2.0 dCi (160KM), 2.0 dCi (150KM), 2.0 dCi FAP (160KM), 2.0 dCi (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Scenic

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Scenic II - sukcesor króla?

Życie jest paradoksalne. Jeszcze 30-40 lat temu liczebność przeciętnego gospodarstwa domowego stanowiła przynajmniej dwukrotność obecnej średniej. Przyrost naturalny bynajmniej nie balansował w okolicach zera, a statystyki nie straszyły wizjami umierającego społeczeństwa. Jeszcze nie tak dawno na jednego...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic Kameleon 1.6 74,18

Renault Scenic Granduś 62,27

Renault Scenic Family Car 79,93

Renault Scenic 63,04

Renault Scenic 72,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

szymanek999 31,99

pabllitos 34,03

jarni 89,91

Lilaa 81,01

tomibaranek 44,01

robert72 77,12

dardo65 43,52

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

karta padła
karta padła Dziś miałem przygodę z kartą ,od kilku dni nie otwierała drzwi i odpalała tylko ...
Uszczelnienie kolektora wydechowego
Uszczelnienie kolektora wydechowego Witam. Dzisiaj naprawiłem w warsztacie rozszczelnienie na łączniku kolektora ...
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!!
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!! Witam. Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wiadomościami na temat finału...
Nowe kapcie
Nowe kapcie Postanowiłem na ten sezon zafundować Reni nowe nóżki, a że trafiła się okazja wy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

od 69 990 zł do 104 150

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 130 KM): 1.6 16V, Energy TCe

 

Diesel (110 - 130 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic 1.6 16V 110KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Navigation - 2 500

Cena katalogowa

69 990

Zobacz ofertę Renault Scenic 1.6 16V 110KM - 5 drzwiowy minivan
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Ford C-MAX
1.6 EcoBoost (150 KM)
Fiat 500L
1.4 T-Jet 16v (120 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI ECOTEC (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 450 km. Silnik: 1.6 150KM, benzynowy.
Cena: 100 350 zł 81 450 zł
Zyskujesz: 18 900 zł Zobacz szczegóły »
Ford Fiesta Silver X Ford Fiesta Silver X
Rocznik: 2014. Silnik: 1.3 60KM, benzynowy.
Cena: 49 300 zł 41 300 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic III

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 4,43
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic XMOD Renault Scenic II Renault Scenic III Facelifting Renault Grand Scenic Renault Scenic III Grand Facelifting 2013 Renault Scenic III Grand Facelifting Renault Scenic 2006 Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic RX4 Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i (90KM) 1998r.
    dodał: Stan, 31.01.2010

    Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Tankuję wyłącnzie na markowych stacjach i nie mam żadnych problemów z gazem. Po założeniu w pewnym zakładzie i dobrym zestrojeniu spalanie prawie nie wzrosło: na trasie od 6,4 do max.8 l/100km (zależnie od stylu jazdy), w mieście 8-9 l/100km. Jak czytam o spalaniu rzędu 10-12 litrów to wierzyć mi się nie chce...

  • 6.
  • 3,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2001r.
    dodał: DiabloSlk, 18.04.2011

    Chcesz mieć wydatki to załóż tam instalacje. Jakość założenia dramat!!!Instalacja ma niecały miesiąc. Koszty po założeniu instalacji żeby jakoś jeździć to ok 500 zł ale najprawdopodobniej swoim nieudacznictwem panowie zajechali mi zawory (opiłki w silniku) i trzeba targać głowicę!!! Więc jeśli chcesz zabić swój pojazd to wal tam jak w dym.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

460 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

~Wladek~Wladek

Do ~vic: tak w Anglii wymieniają liczniki na nowe za stala oplata 150 funtow ( faktycznie za darmo tylko jedna/dwie dniówki pracy na wyspach )

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 229
Przejechany dystans
28 988 624 km
Zatankowanego paliwa
1 501 208 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 345
Wydanych pieniędzy
2 432 485 zł
Średnie wydatki na auto
1 320 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 134
Wydanych pieniędzy
2 629 462 zł
Średnie wydatki na auto
1 427 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 843)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic III

Na podstawie 114 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: afroman, dodano: 23.10.2011 11:41

Nie wiem skąd ludziom wychodzi spalanie na poziomie 5-6 litrów w trasie. Chyba z górki mierzą sobie przejechane 10km a pod górkę już nie :) Jeżdżę bardzo spokojnie, nie piłuję silnika ponad 3tys. obrotów, średnio pomiędzy 2 a 3 tys. Jakbym tylko zaczął ostrzej jeździć to spalanie pewnie podskoczyło by jeszcze o 1-2 litry. Przebieg 230tys.km, sprowadzone z Holandii. Gaz Vialle LPi (najlepsza instalka - wtrysk w fazie ciekłej) i średnio 20% więcej gazu od benzyny wg wskazań komputera. Przy średnim spalaniu z butli 40 litrów przejadę 400-420km (40-110km/h), jazda po mieście to ok. 290-320km na butli. Miasto - Kraków (nie mini-miasteczko gdzie są 3 światła na krzyż). Wyniki dla 1-2 osób na pokładzie, bez większych bagaży. Zweryfikujcie sobie to spalanie ze średniej raportów bo wiele ich nie jest wiarygodnych i branych na krótkiej trasie a nie np. przejechaniu całego baku w jednych warunkach. Opierałem się na tych raportach i rozczarowałem się mocno. Poza tym auto sprawuje się nieźle, fakt, przesiadka ze starej pełnoletniej hondy civic jest zauważalna (więcej plastiku, więcej wszystko "lata", różnica bardzo zauważalna w jakości wykończenia). Silnik nie reaguje natychmiast na wciśnięcie gazu tylko z delikatnym opóźnieniem (honda i toyota nawet nie mają ułamka sekundy zwłoki), zawieszenie cholernie miękkie, ten sam zakręt którym civic wchodziłem na lajcie 90km/h tutaj maks.70km/h i z pełnią obaw o wylotkę. Silnik się o wiele wolniej się rozgrzewa w zimie niż w hondzie czy toyocie. Klima - co chwila coś reguluje tymi silniczkami co jest denerwujące bo to wyraźnie słychać. Nadwozie poza tym zaprojektowane jest bardzo fajnie, schowek na schowku, suwane, składane i wymontowywane w pełni tylne 3 niezależne fotele - ekstra sprawa jak np. nie mieści się wózek na wzdłuż to przesuwasz o kilka cm fotel tylni do przodu i już wchodzi :) szkoda tylko, że nie da się wymontować tak przedniego fotela pasażera. Przewiozłem w nim po wyjęciu jednego tylnego fotela łóżko z ikei 90x200 z zamkniętą klapą, kolega szafę z ikei ale wykręcał fotel z przodu. Miałem kupić mazdę premacy ale ten sam rocznik to 35-40% więcej...ale teraz myślę, że by było warto. Kilka głupich usterek, których w civicu nie miałem i nigdy nie wystąpiły a przebieg ma większy: maglownica, cewki, poduszki silnika, tulejka półośki - myślę sobie łodafak? czy tutaj trzeba wymieniać wszystko? nawet w civicu nie miałem pojęcia że to może się zepsuć. Kupiłem tego scenica w podobno bardzo dobrym stanie jak na te co są na rynku wtórnym i te które oglądałem. Wydasz mniej, ale potem tą różnicę dołożysz w naprawach, które nie do końca będą pewne na długotrwałe. Nast. razem powrót do japońskiej motoryzacji i to na milion procent bo niby wydajesz więcej przy zakupie, ale potem zapominasz o aucie że masz coś naprawić, i nie masz zbędnych nerwów że coś ci znowu nawala.... przykre ale prawdziwe.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

autor: Piotr, dodano: 02.02.2013 10:06

Jak to Renault - chyba ciężko o tańsze w utrzymaniu auto (tak, również w ASO). Spalanie na benzynie (jeżdże 80% trasa, 20% miasto) - 6,76/100, na gazie (sekwencja AG) max 8,8. Jeżdżę dość dynamicznie, stąd jestem pewien, że te wyniki można by jeszcze obniżyć. Ceny przeglądów - wioząc do ASO swój olej (Elf STI 10/40) schodzimy do kwoty śmiesznej - 350-400 zł za przegląd. Dodatkowo ASO częściej ma promocje dla aut starszych - np. kompletny przegląd za 1 zł. Przykładowe ceny napraw: wymiana płynu chłodniczego i test szczelności układu: 176 brutto (ASO), wymiana łożyska oporowego sprzęgła wraz z częścią: 450 brutto, wymiana akumulatora + przegląd zimowy ASO: 370 brutto. Nie miałem dotąd auta tańszego w eksploatacji.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

autor: Mateusz P, dodano: 21.09.2011 14:52

Spalanie w ciepłych tempetarurach (wrzesień) i bez klimatyzacji. W Mieście: W zależności od natężenia ruchu (np. o 5-6 rano) pali nawet 7.Natomiast w korkach spokojnie spali 10l (z klimą pewnie i 11) Przy czym staram się nie szaleć - jadę spokojnie. Zmiana biegów przy 2000-2500rpm, prędkość 50-60km/h. Trasa: na trasie Wrocław -T oruń W późnych godzinach, kiedy ruch nie był tak intensywny przy 90 km/h palił 6.2l. Trasa Poznań- Toruń przy intensywniejszym ruchu palił jakieś 6.7l. Samochód duży wygodny i pakowny, bardzo cichy silnik, niestety kiepskie plastiki wewnątrz lubią się odzywać. Motor w sam raz do tego samochodu, pozwala na dynamiczną jazdę i wyprzedzanie bez stresowania się:) A do tego jak na minivana w tej klasie jest oszczędny. Części do tanich nie należą, ale tragedii nie ma. Miałem wcześniej hondę civic i ceny części podobne. Np. za wymianę rozrządu zapłaciłem 600zł, cewki (które od ręki radze wymienić na beru/denso) ok. 100zł (lub używane- komplet za 150zł).

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Scenic III

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także