Szukaj

Informacje o Renault Scenic III

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: VANy
Produkowana w latach 2009-2016 trzecia generacja Renault Scenica pod względem stylistycznym upodobniła się nie tylko do porównywalnego modelu Megane, lecz także do Laguny ( w obydwu przypadkach do trzeciej generacji). Scenic III powstał na platformie podłogowej Renault/Nissan C Platform, zastosowanej już wcześniej w modelu poprzedniej generacji. Wariant 7-osobowy auta – Grand Scenic, względem wersji podstawowej miał lekko odmienioną stylistykę. Oba auta w roku 2013 poddano faceliftingowi. Także od tego roku w ofercie marki znalazł się Renault Scenic w odmianie uterenowionej, którą nazwano Scenic XMOD.
czytaj więcej

Renault Scenic III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~tfidecki
Renault Scenic III
Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW
Zawsze byłem sceptyczny w odniesieniu do Francuskich aut. Poprzednio jeździłem japończykami, niemcami, szwedami, to właściwie mój pierwszy francuz. Dostałem go w spadku jako 8 letnie auto z przebiegiem 69 tys km, poprzednik jeździł bardzo mało, garażował, więc auto było niemal jak nowe. Po dwóch latach udanej, bezawaryjnen eksploatacji zamieniam go na... nowego Grand Scenica. Jedyne co mi w tym aucie nieco przeszkadza to niezbyt wielki bagażnik kosztem wielkiej przestrzeni dla pasażerów. No ale właśnie dlatego powstała wersja Grand.
4,6
~Tomasz
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Autko pojemne i przyjemne. Silnik - jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to potrzebuje stosunkowo niewiele paliwa. Inaczej w przypadku "dynamicznej" jazdy - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet powyżej 10 litrów na setkę. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia, chociaż gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Choć 110 koników, to może niewiele, ale 240 nm robi swoje i autko żwawo się zbiera. Moim zdaniem jedynym poważnym mankamentem tego silnika są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach diesla). Ogólnie auto warte polecenia.
4,3
~Darek
Renault Scenic III
Van 1.9 dCi FAP 130KM 96kW
Ogólnie MPV przy dzieciach bardzo mi pasuje. Tryb jazdy sprawdza się przy dieslu nawet z DPFem. Ogólnie auto I do szybszej jazdy (ok 150 km/h) jak I jazdy miejskiej wożąc dzieci. Wyjazd wakacyjny to ulubiony rewir. Miałem wczesniej Passata kombi oraz BMW 5erTouring I uwierzcie mi, ich bagażniki nie mogą się równać, szczególnie, gdy jade 2+2 I wyjmę 1 fotel, jest gigantyczna przestrzeń jak na rozstaw osi, za to uwielbiam auta tego typu, a Scenic moim zdaniem jest w tym segmencie oraz cenie KRÓLEM. Jest 1 auto, które uważam za jeszcze lepsze: Ford S-Max, ale jest znacznie droższy, większy, więc coś za coś. 2+2 czuje się w Sceniku odpowienio. Zakupiłem od pierwszego właściciela, z którym pojechałem do salonu, który go sprzedał I serwisował. Przy 120 tys przebiegu, była do wymiany prawa końcówka drążka I sworzeń wachacza (tylko sworzeń1). Wszystko było jeszcze oryginalnie zanitowane. Przy okazji pozdrawiam ASO Płock.
Średnie spalanie dla Renault Scenic III
6,0 – 9,2
l/100 km
5,2 – 7,9
l/100 km
8,7 – 10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Renault Scenic III
Minivan Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie ten 1.2 TCE sporo pali. Sprawa wygląda tak: przy jeździe autostradowej przy 110-120 km/h średnio mi spala 8L/100km. Drogi lokalne 90 km/h - 7L/100km. Natomiast zmniejszając prędkość i starając się nie przekraczać 85km - 6,5L/100km. Można zjechać do 6L/100km, ale wtedy praktycznie max prędkość to 80-82km/h. Dzisiejszy mój rekord to 5,8L/100km przy trasie 115km. Natomiast w mieście 10L/100km bez problemu spali. 6 biegowa skrzynia nic nie daje, 6 bieg domaga się przy 65km/h !!! Aby to miało sens "6" powinna być wymagana przy ok.100km/h. Po prostu producenci wprowadzili 6 biegów w zakresie starych "5" i przez to trzeba częściej machać dźwignią. Biegi są krótkie i oczywiście wtedy jest zrywniejszy, ale nie jest oszczędny.
5,7
Renault Scenic III
Van 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to silnik pali znacznie mniej, niż przy "dynamicznej" jeździe - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet 10 litrów na setkę, a jazda na maksa może wskazać nawet 12-15 litrów. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia. Jedynym mankamentem są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach). Poza tym, gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Ogólnie auto warte polecenia.
6,2
Renault Scenic III
XMOD Energy dCi 130KM 96kW
Witam mam drugie auto Forda Focusa MK3 1,6 115 km i pali średnio 5,2/100 km patrząc na wagę dużej różnicy nie ma ale w fokusie czuje się moc od 1500 obr. a w scenic od 2000-3000 A moc większą o 15 km .
Renault Scenic III