Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Thalia

Lata produkcji: 2001 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Wiemy, że wygląd to sprawa gustu, a gustach się nie dyskutuje. Nie należy jednak zapominać, iż są rzeczy, których nie sposób nie skrytykować za prezencję. Jedną z nich jest Thalia, której największym mankamentem okazuje się - nomen omen - talia. Sylwetka francuskiego sedana, z pokaźnym przedziałem pasażerskim, gigantycznymi słupkami C oraz doczepionym jakby na siłę kufrem, prezentuje się bardzo nieforemnie, żeby nie rzec pokracznie. Znając designerskie umiejętności speców z Renault, aż trudno uwierzyć, że to oni odpowiadają za projekt nadwozia.

Znacznie atrakcyjniej Renault Thalia I prezentuje się od środka, ale czar pryska, kiedy przyjrzymy się jakości wykończenia wnętrza. Nie dość, że plastiki wyciągnięto z najniższej półki, to jeszcze nie postarano się o porządny ich montaż. Efektem są zużyte tworzywa oraz częste skrzypienia dochodzące z różnych elementów kokpitu. Osoba zajmująca miejsce kierowcy nie powinna mieć problemów z odczytem wskazań zegarów i obsługą przełączników, kłopotów przysporzy jej za to manewrowanie, bowiem pokaźne słupki i ukształtowanie tyłu utrudniają cofanie.

Choć oparto ją na miejskim Clio, Thalia została zaprojektowana tak, aby sprostać potrzebom rodziny. I rzeczywiście w tej dyscyplinie 4-drzwiowe Renault spełnia swoje zadanie, bo oferuje dużo miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń, z tyłu zmieści dwójkę dzieci, a jego przepotężny bagażnik bez problemu “połknie” cały wakacyjny ekwipunek. Pakowanie walizek utrudniają niestety zawiasy wnikające do środka kufra, natomiast wielogodzinne podróżowanie - zbyt miękkie fotele.

Za przesadnie miękkie wielu uzna też zawieszenie francuskiego samochodu. Nastawy podwozia wręcz odstraszają od energicznego traktowania zakrętów, a swoje trzy grosze w tej dyscyplinie dokłada też przeciętny układ kierowniczy. Ale jest i druga strona medalu, którą polscy kierowcy - przyzwyczajeni do częstego widywania znaku “nierówna droga” - powinni docenić w szczególności. Mowa o komforcie jazdy, stojącym na naprawdę wysokim poziomie.

Bardzo niskie koszty eksploatacji - oto największy as w rękawie, jakim kusi potencjalnych nabywców Renault Thalia I. Rynkowe ceny modelu są wręcz szokująco atrakcyjne, części zamienne kupimy wszędzie, płacąc za tę przyjemność grosze, a wielu napraw możemy dokonać sami. Przyjemność z użytkowania psują jednak usterki - szybko zużywają się elementy przedniego zawieszenia, urządzenia elektryczne lubią strajkować, a tu i ówdzie widać, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Na szczęście poważne awarie dotyczą głównie egzemplarzy z dieslem pod maską.

Dane techniczne Renault Thalia

Silniki

Moc silników 65-110 KM

Poj. silników 1 149-1 598 cm3

Prędkość maks. 160-187 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,2-16,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Thalia

Średnia ocena modelu

na podstawie 837 opinii

3.98

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

+ Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność

- Wentylacja i ogrzewanie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (75%)
NIE (25%)

Wybrane oceny kierowców Renault Thalia

Z oczywistych względów co kilka lat kupuje nowe auto w cenie do 50 tysięcy. Miałem więc i skodę fabię, i ... więcejforda fiestę, i fiata grande punto, i seata ibizę, a teraz Thalię. Ze wszystkich tych samochodów absolutnie najfajniejszym samochodem jest właśnie Thalia. Na moją ocenę składają się zarówno wrażenia z jazdy, bezusterkowość jak i poziom wyposażenia oferowanego w cenie pojazdu. Tutaj jest wszystko, czego oczekiwałem po samochodzie. Fakt, że niektóre rozwiązania są nominalne tj. jest półka na napoje, z której trudno korzystać, kieszenie boczne, do których nie wejdzie pojemnik większy niż puszka pepsi itp, ale w punto nie wchodziły nawet takie rzeczy. Generalnie, jeżeli ktoś kieruje się tą opinią przy zakupie auta, to szczerze je polecam. ukryj
dodano 24.12.2010 przez
Cóż mogę rzec. Nie polecam. Beznadziejny lakier, beznadziejne wnętrze, słaby silnik, bardzo słaba widoczność do tyłu, totalnie nieodpowiedzialny serwis. Zanim zadacie sobie ... więcejpytanie: "Czy na pewno chcę kupić Renault Thalia?", to zadajcie sobie inne, ważniejsze "Czy na pewno chcę kupić Renault?". I to może wtedy Was olśni. To auto funkcjonuje na zasadzie papieru toaletowego - kupujecie czysty, gotowy do użycia - ale jak już go użyjecie to...można go tylko wyrzucić i dokładnie spłukać. Tak samo jest z tym modelem i z tą marką. Serwis jest w większości marek słaby, ale jeśli auto jest w miarę solidne, to można to przeżyć. Kupując to auto macie 100% pewności, że poznacie się, tak jak ja, z serwisantami po imieniu i zamiast chodzić na spacer z synem do parku, będziecie jeździć do ASO z pytanie "czy auto jest już od odbioru, bo miało być na zeszły tydzien?". Nie dziwię się, że jeździ ich tak mało po ulicach - każdy kto ma IQ większe od wieku będzie omijał ten produkt z daleka. Ja wtopiłem i kupiłem - nie wiecie nawet jak bardzo dziś żałuję. ukryj
dodano 08.09.2010 przez
Porównując moje prywatne auto do innych posiadanych wcześniej oraz tych, którymi jeżdżę służbowo naprawdę trudno jest mi znaleźć taki element, ... więcejktóry stawiałby Thalię w złym świetle. No może brak dostatecznej ilości miejsca dla pasażerów z tyłu. Prawdę mówiąc jest to rewelacyjne autko, które z czystym sumieniem polecam każdemu. Na forum przeważają równie pozytywne co moja opinie, więc myślę, że w swojej bardzo dobrej opinii nie jestem osamotniony. W tej cenie, za jaką kupi się nową Thalie trudno znaleźć interesującą alternatywę. Przez te lata ani razu się nie zepsuła, nie zawiodła na drodze i nie rozczarowała osiągami. ukryj
dodano 09.04.2012 przez
Zobacz oceny Renault Thalia Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Thalia

Pb
3,60 - 13,33
Na podstawie 446 raportów spalania
ON
3,93 - 9,80
Na podstawie 104 raportów spalania
LPG
5,50 - 10,93
Na podstawie 50 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Thalia

Co tu dużo ukrywać, był to wybór rodziców na który nie miałem zbyt dużego wpływu. Jednak muszę powiedzieć iż co ... więcejdo spalania to można być zadowolonym. Ocena tego autka jest podsumowaniem 2 lat użytkowania, tak więc nie będzie to wyssanie czegoś z palca. Samochodzik oszczędny na jedynce nawet zrywny jak na 1,4 z mono wtryskiem. Miasto ok 6 l/100km, po za miastem cykl mieszany trasa Zielona Góra - Gdańsk 450 km, 3 dorosłe osoby na pokładzie + bagaż prędkości mieszane od 50 km w miejscowościach, 110 po za miastem, czasem 130-140 czas jazdy 5,5 godziny spalanie 6,6 l/100km Jak dla mnie rewelacja. Oczywiście można się doczepić że i tak dużo. Jak jadę samemu na trasie ok 260 km to spalanie spada do ok 6,0 l/100km. Rożnica w spalaniu jest nie duża, jednak jest kolosalna różnica w podrywaniu autka. To jest tylko 75 KM jadąc samemu nie ma problemu aby zredukować do 3 wyprzedzić 3 tir-y zapalić papieroska i dojechać dopiero do aut jadących z naprzeciwka (joke), Jednak mając już 3 osoby na pokładzie jest problem redukcja do 3 i Thalia rozpędza się niczym majestatyczna myśl techniczna rodem z Polski czyli Polonez, brakuje po prostu mocy w tym wypadku dlatego trzeba mieć to na uwadze. Można w 3 osoby pojechać 140 km/h ale rozpędzenie go zajmuje troche. ukryj
dodano 07.04.2010 przez
Wmiescie ten samochod moze malo spalac,wystarczy nauczyc sie ekonomocznie jeżdzic co nie znaczy wolno-prosze poczytac co znaczy economic-m.in. pozbądz sie ... więcejtego co wozisz a jest ci nie potrzebne.Aco do spalania na trasie to jazda ekonomiczna co tez nie znaczy b. wolna tez daje rezultaty,sam sprawdzilem,u nas nie da sie jezdzić 200km/h ale jazda ok. 90-100 km/h daje efekty przede wszystkim zapoznajmy sie z tym co moze dac silnik i co pobierze jak bedziemy od niego za duzo wymagac jak od BMW,silnik jest dynamiczny i postarajmy sie ruszac na trasie i nie tylko na krotkich biegach tj. nie ciągnąc go za dlugo na jednym biegu tylko doprowadzac do przejścia na 5 jak najszybciej przestrzegając obrotow silnika-sprawdz a zobaczysz ze daje efekty.Jechalem 200 km przy takiej jezdzie 90-100km/h i spalil ok. 5.2-5.3,jednak wracając i jadąc powyzej 120 nie zwazając za bardzo na economie spalil ok. 5.9-6.0-pamietajmy ze do każdej ksiązki jest dodane przy jakich obrotach co osiągamy,przy tym silniku przy 80 km/h nie slyszymy go prawie a spalanie jest minimalne dla tego silnika,krotko poparzmy troche od strony mechaniki a nie jak kobiety -SIE LEJE I JEDZIE !!! ukryj
dodano 27.12.2009 przez
Nie sugeruję się chwilowym a tym bardziej średnim zużyciem paliwa pokazywanym przez komputer bo zauważyłem że ma tendencje do zawyżania ... więcejwyników (+0,2 l/100km). Z tego powodu nie mogę podać miarodajnych danych odnośnie minimalnego i maksymalnego spalania. Z grubsza wiem kiedy pali dużo a kiedy mało, a poza tym nie znam nikogo komu auto przepala albo bierze olej. I niech tak zostanie. Miło jest mieć świadomość że każdy kierowca ma najlepsze auto (w jego mniemaniu) i i przy okazji czuje się mistrzem kierownicy. Mogę za to podać średnie roczne spalanie ponieważ notuję wszystkie tankowania i przebiegi między tankowaniami. Jeśli chodzi o szczegóły to jeżdżę codziennie ok 35 km, 2 osoby (czasem 1), trasa/miasto pół na pół, paliwo 95. Wynik uzyskany w pierwszym i powtórzony w drugim roku eksploatacji. Na marginesie chciałem dodać że dużo jeżdżę służbowym samochodem po polsce tak że "nawyki kierowcy służbowego samochodu" posiadam (cokolwiek to znaczy). ukryj
dodano 11.02.2010 przez
Thalia jak na samochód z małym silnikiem pali stosunkowo dużo. Zimą przy mrozach potrafi spalić nawet 11 litrów/100 km (małe ... więcejdystanse, silnik niedogrzany, korki, bez klimatyzacji). Podczas typowej jazdy po mieście nie spali mniej niż 8,9 l/100 km (korki, małe dystanse, bez klimatyzacji). Jedynie zadowalające są wyniki z cyklu pozamiejskiego. 5,9 l/100km to wynik jak na benzyniaka dobry (mały ruch, 2 osoby, bez klimatyzacji, prędkość przez większość czasu 95 km/h - ogólnie jazda jak emeryt jadący do sanatorium). Może powiecie że marudzę mówiąc że spalanie na poziomie 5,9 nazywam zadowalającym, ale jestem przyzwyczajony do spalania w służbowej skodzie 1,9 TDI (rekord to 3,5 l/100km -jazda bez klimatyzacji, 90km/h poza miastem, 50 km/h w miejscowościach, delikatne przyspieszanie, nawet przez jakiś czas jechałem za tirem żeby zmniejszyć opory powietrza- mówiłem że rekord). ukryj
dodano 21.11.2012 przez
Witam. Dzień w dzień robię samochodem tą samą trasę ok 50km. Stosunek miasta do trasy wychodzi ok 60-40. Jeśli ktoś ... więcejchce dowiedzieć się jak na prawdę oscyluje spalanie samochodu w mieście to zaręczam, że jest to wiarygodny raport ponieważ mieszkam w Krakowie- korków tu nie brakuje. Zdarzyło mi się klilka razy zrobić kontrolną jazdę na trasie- oszczędnie. Spalanie nie powala na kolana zwłaszcza, że samochód nie jest ciężki bo jak na 940 kg nie powinien tyle zasysać. Oczywiście próbowałem kontrolować to w serwisie Renault ale panowie powiedzieli, że wszystko jest OK i samochód po prostu tyle pali. Nie kręcę wyżej niż 3000rpm, hamuję silnikiem, nie jeżdżę na luzie więc wychodzi to całkiem obiektywnie. Przy kupnie samochodu na pewno nie proponuję sugerować się spalaniem, które poda właściciel ;) bajki ludzie lubią pisać. ukryj
dodano 12.01.2011 przez
Zobacz raporty spalania Renault Thalia Dodaj raport spalania

Generacje Renault Thalia

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Thalia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 508

Przejechany dystans

296 035 zł

Zatankowanego paliwa

79 347 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

333

Wydanych pieniędzy

108 841 zł

Średnie wydatki na auto

1 555 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

494

Wydanych pieniędzy

129 924 zł

Średnie wydatki na auto

1 856 zł

ZOBACZ 70 dzienników kosztów Renault Thalia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Thalia

Liczba wpisów: 16
komentarzy(6)
komentarzy(8)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Thalia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Thalia

Liczba wpisów: 10
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Thalia Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Thalia

Liczba wpisów: 8
Jazda na gazie niczym nie odbiega od jazdy na benzynie z wyjatkiem kosztow, ktore sa o niebo nizsze.Wiekszosc klopotow z ... więcejLPG to wina niedouczonych serwisantow. ukryj
dodano 29.11.2010 przez
Instalacje polecam, gazownika nie. Musiałem po nim robić poprawki. W następnym aucie instalacje zakładam sam a homologację...
dodano 19.12.2011 przez
Instalacja dobrze zamontowana,nie mam z nią żadnych problemów.Na warsztat jeżdżę tylko na przeglądy gwarancyjne.
dodano 15.10.2011 przez
Jestem bardzo zadowolony z założonej instalacji w tym zakładzie. Polecam
dodano 19.12.2011 przez
dodano 15.02.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia

Sposoby wykonania czynności
dodano 01.07.2015 przez
Fajny tutorial http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1113937.html
Zobacz więcej Podziel się wiedzą