Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Thalia

Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Generacje Renault Thalia

  • Wybierz generację: Renault Thalia II (2008 - 2012)
    Renault Thalia II
    Renault Thalia II - widok z tyłu Renault Thalia II - widok z przodu Renault Thalia II - widok z tyłu

    Renault Thalia II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie Thalia II zdecydowanie odróżnia się od swojej poprzedniczki, nie jest już jedynie zmodyfikowaną wersją Renault Clio, choć wciąż dzieli z nim (Clio...

    więcej o Renault Thalia II

  • Wybierz generację: Renault Thalia I (2001 - 2008)
    Renault Thalia I

    Renault Thalia I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to następca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliła wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I była blisko spokrewniona z modelem Clio. Od początku miała stanowić alternatywę Renault...

    więcej o Renault Thalia I

Clio, Megane, Fluence, Scenic... oferta Renault obfituje w samochody, które przyciągają wzrok swoją oryginalną i udaną zarazem stylizacją. Zupełnie inaczej jest niestety z Thalią, której największym problemem w dziedzinie designu okazuje się... talia. Sylwetka nadwozia z mocno przeszkloną kabiną pasażerską i "doczepionym" tyłem wygląda nieforemnie, żeby nie rzecz pokracznie. Atrakcyjność wizualną poprawił nieco lifting przeprowadzony w 2008 roku, ale nie zmienił faktu, że do Thalii bardziej pasuje znaczek Dacii niż Renault...

W ramach wspomnianego liftingu projektanci zafundowali kurację odświeżającą nie tylko nadwoziu, ale i wnętrzu. Niestety, poza ładniejszym wyglądem deski nie przyniosła ona nic dobrego - podobnie jak przed modernizacją plastiki są kiepskiej jakości, obsługę kokpitu utrudniają za małe przyciski umieszczone na konsoli środkowej i zbyt nisko umiejscowiony panel klimatyzacji, a zajęcie należytej pozycji za "kółkiem" utrudnia kierowcy niewystarczająca regulacja kierownicy i fotela.

Skoro już o fotelu kierowcy mowa, warto napisać o nim kilka słów więcej. Otóż, podobnie jak fotel pasażera, jest on przyjemnie miękki, ale ma małe oparcie i fatalnie umieszczony zagłówek. Podczas, gdy z przodu miejsca jest sporo, z tyłu wyraźnie brakuje go zarówno nad głowami, jak i na wysokości kolan. Rodzinnym podróżom sprzyja z kolei kufer, który bez problemu "połknie" wakacyjny ekwipunek.

Zawieszenie okazuje się mocną stroną Thalii, bowiem udanie łączy właściwości jezdne z komfortem. Dzięki temu auto pozwala bezpiecznie pokonywać nawet ostrzejsze łuki, a przy tym wystarczająco skutecznie kompensuje nierówności dróg. Szkoda tylko, że podczas pracy zawieszenie wydaje donośne dźwięki. Za przyzwoity trzeba uznać układ kierowniczy.

W ramach liftingu 4-drzwiowego "brata" Clio, marketingowcy Renault zdecydowali się na wyraźne zmiany w jego ofercie rynkowej. Niestety, zmiany na gorsze - za sprawą nowych cen z taniego auta, Thalia stała się jedną z najdroższych propozycji w swojej klasie. Na szczęście, później Francuzi poszli po rozum do głowy, dzięki czemu opisywany model znów króluje wśród tanich sedanów. Biorąc pod uwagę ceny, poziom wyposażenia jest akceptowalny.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Silniki Renault Thalia

Renault Thalia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. Kiedyś taka moc w małych autach była w sam raz, a teraz – jest dość mała. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzą się motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. Spalają trochę więcej paliwa, ale trzeba pamiętać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi się tylko po mieście. Dlatego tym bardziej złym wyborem będzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza całe wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagającym i oszczędnym – bo mało pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napędza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak są od niej mocniejsze.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Thalia

Czy warto kupić: używane Renault Thalia (od 2008 do 2012)

Funkcjonalny, tani w utrzymaniu i względnie świeży sedan za rozsądne pieniądze. Specyficzna stylizacja oraz przeciętne właściwości jezdne sprawiają, że nie jest propozycją dla wszystkich. Czy warto kupić używane Renault Thalia II?

Sedan dla oszczędnych - Renault Thalia (1999-2008)

Uchodzi za jeden z najbrzydszych samochodów w historii. Fakt ten rekompensuje funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Thalia nie jest również droga w zakupie. Na co zwrócić uwagę, poszukując używanego egzemplarza?

Renault Thalia 1,5 dCi

Na ulotce dostarczonej przez producenta do nowej Thalii można przeczytać, że będziemy jeździć wersją „All Inclusive”. Oznacza to skok ceny z 36 250,- do 52 250,- Pln.

Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Thalia

Społeczność kierowców Renault ThaliaautoWcentrum - społeczność Renault Thalia

najwyższe oktanyAuta - Renault Thalia

Renault Thalia Renault Thalia 33,98

Renault Thalia srebro 54,41

Renault Thalia 31,60

Renault Thalia NaThalia ; ) 62,68

Renault Thalia 44,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Thalia

Renthalik 30,66

seba1910 30,11

Marcin1985 88,27

ziga1960 30,07

pietrodj 35,44

mizmars 44,44

asgarius 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Thalia

PIERWSZE WRAŻENIA Z JAZDY ZASTĘPCZAKIEM
PIERWSZE WRAŻENIA Z JAZDY ZASTĘPCZAKIEM Jaka Thalia jest każdy widzi. Wiadomo, że po aucie zastępczym nie ma się co za d...
Kilometry lecą...
Kilometry lecą... Witam Dawno nie było wpisu w dzienniku pokładowym Thalci, niestety cierpię na ch...
Wymiana żarówki podświetlania tablicy rejestracyjnej
Wymiana żarówki podświetlania tablicy rejestracyjnej W piątek wieczorem zauważyłem brak podświetlania tablicy rejestracyjnej. Postano...
Pożyczanie Prądu
Pożyczanie Prądu Dzisiaj będąc w pracy jeden z kierowców Tirów jeżdżących w mojej firmie miał pro...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Thalia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Thalia
 

Najpopularniejsza wersja Renault Thalia

Renault Thalia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Thalia
 

Renault Thalia najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 69 990 zł
Zyskujesz: 16 939 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Thalia

Renault Thalia
1.2 benzyna 75 KM
40 608 km, 2010
24 900 PLN
Renault Thalia
1.5 diesel 68 KM
157 000 km, 2008
10 500 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna
95 000 km, 2002
7 200 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna 75 KM
135 000 km, 2003
8 600 PLN

Ocena auta Renault Thalia

Wybrane opinie

Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Przeciętne auto dla kogoś kto wczesniej nie miał prawdziwego samochodu. Porównując z fiatem punto II to tahalia/clio jest autem o klasę niżej, zdecydowanie mnie przemyslanym i mniej przyjaznym w uzytkowaniu. Gdyby nie przykra przygoda punciaka to nigdy bym nie kupił thalii. Dlaczego kupiłem? Bagażnik, cena - 35tys. z klima, elektryka i metalikem. Za Punto 16v z klimą musiałbym dać 41000PLN. Dochodze do wniosku, że chyba warto byłoby się szarpnąć na te kilka tysięcy więcej, a zamiast bagażnika założyć box na dach dwa razy w roku. Porównując walory uzytkowe i przyjemność jazdy (z wyłaczeniem bagażnika)z innymi autami w segmencie wypada lepiej lub porównywalnie od fiata albea, aveo, skody i polo 16v (szok!!!) i suzuki 16v (szok!!!), troche słabiej od 206, corsy, yaris (jaris ciasny ale nowoczesniejszy o niebo) i dużo gorzej od Fiata Punto 16v i hondy Jazz 1,4. C3 nie jeździlem więc nie wiem. Cenowo patrząc na podstawowe wyposażenie (jaśki, elektryka, klima) jest bezkonkurencyjny. dokładając...

dodał: afterfiat
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Jeszcze miesiąc temu uważałem to auto za chłam. Z każdym dniem przekonuję się do niego coraz bardziej i jestem z niego bardzo zadowolony. Po pierwsze cena - 40100 za auto wyposazone w 2 poduszki powietrzne, ABS, klimatyzacje, elektryczne szyby z przodu, centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, wspomaganie kierownicy, halogeny, w tym jeszcze lakier metalik. Za te pieniądze nie kupi się nic innego nowego. Atutem jest olbrzymi bagażnik (choć ma za mały otwór załadunku) i bezpieczeństwo bierne - BARDZO DOBRE WYNIKI CRASHTESTU!!!( Co z tego, ze plastiki sa twarde i brakuje kilku pomyslowych schowków? Co z tego, że tył jest troche niezgrabny? Nie stać Cię na nic droższego, kup Thalie - jeśli nawet będzie miała drobne niedociągnięcia, zrekompensujesz je sobie podczas cichej i spokojnej jazdy lub podczas ostrego sprintu spod swiatel. Zapomnisz o jej drobnych wadach, gdy w lecie wlaczysz sobie klime. Zobacz, ile Thalii juz jezdzi!!! Siena/Albea, Lanos...

dodał: Maciek drzevo@o2.pl
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Autko tak jak dla mnie rodziny 2+1 jest prawie ze idealne.Wyjezdzajac na wczasy nie musialem sie martiwc, ze cos sie nie zmiesci w bagazniku (jest ogromny). Zaluje ze w cenie do 40ytys z, nie mozna kupic nowego samochodu kombi a taki mnie interesowal. Firmy motoryzacyjne udaja lub uwazaja ze Polacy przepadaja za sedanami wiec nic nie robia a wprowadzic do oferty kombi w/w cenie.konkurencja za 35tys zl nie jest w stanie zaoferowac nic lepszego( samochod ma 2 PP, wspomaganie kierownicy. el sterowane i podgrzewane lusterka, przod el szyby, centralny zamek w kluczyku, swiatla przeciwmglowe, aluminiowe nakladki z logo na progi + blokada skrzyni(od dilera), lusteka i zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy regulowany na wysokosc, regulowana kierownica. szkoda ze nie ma alumow w tej cenie ;) Ogolnie jestem b.zadowolony i mam nadzieje ze tak bedziej jak najdluzej. aha plus dla Renault za mozliowosc wykupienia dodatkowej gwarancji w sumie do 4lat lub 100tys km

dodał: aa
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Thalia to NASZCZESCIE moja auto sluzbowe. Samochod bez prestizu o okropnym wygladzie. Gdyby nie reklamy firmy wstydzilbym sie tym wyjechac na drogi. Jako uzytkownik inny niz wiekszosc(czyli pucowanie w garazu) z cala odpowiedzialnoscia stweirdzam, iz jest to badziew jakich malo ido tego okropnie brzydki. Po 2 godzinach bola mnie plecy, nie moge znalezc miejsca za kierwnica, brzydka faktura siedzen,skrzypiace plastiki, zla jakosc wykonczenia-szparymiedzy panelami laczen plastikow. Samochod trzeszczy na dziurach. Toporna skrzynia biegow, w srodku jest bardzo glosno. KOniec roku, bedzie sluzbowe i na pewno nie thalia bo ten samochod sie nie oplaca, im wiecej jezdzi tymzaskakujaco szybko sie psuje. Zal mi tychludzi co wylozyli(lub wzieli w kredyt) ciezko zarobione pieniadze na takie GOWNO! Moj punkt odniesienia to BMW 320d z roku 2000. Jakby ktos chcial mnie ukarac to wystarczy posadzic mnie do thalii! :)

dodał: monterey@tlen.pl
Renault Thalia Sedan 1.5 dCi (65 KM)

Autko za tą cenę - faktycznie tańszy od konkurencja ale.. teraz po dłuższym okresie nie wiem czy dobrze zrobiłem. Szukałem autka dla 1 osoby z dużym bagażem, w dieslu bo sporo jeżdżę. Jazde próbną odbyłem na odcinku jezdni (kilkanaście km) ale bez kolein. Teraz wiem czemu byłem podświadomie kierowany na tą trasę. Autko straaasznie nadsterowne, które dosłownie prowadzi na koleinach, co jest b. niebezpieczne. Silnik generalnie brak zastrzeżeń - co do mocy wiedziałem co kupowałem. Jedyny problem to żeby któraś z stacji nie poczęstowała mnie olejem opałowym bo te silniki podobno są b. wrażliwe na jakość paliwa. Tandetny plasik, skrzypienie, wygląd który mu raczej nie daje wielkiej popularności, brak ABS w takiej wersji jak i kosmiczny koszt klimy. Do zalet: ekonomika, brak dużych awarii (narazie), stosunkowo małe koszty AC (promocja alianz), "kreatywny serwis".

dodał: Przemo

Opinie o instalacji LPG

Renault Thalia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Renault Thalia

564 komentarze

326 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~jimi~jimi

gdy pójdzie rozrząd to rozwala się cały silnik?

~michal~michal

Te liście spod maski trzeba czasami wybierać, wtedy nic nie cieknie. U mnie 58 tys km, na razie bezusterkowo. pzdr !

~sawek~sawek

Mam problem z dolna listwa ozdobna przedniej szyby mojej thali. (2005r)Nie przylega do szyby przez co w czasie deszczu woda leje sie do srodka ..prosze pomózcie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 229
Przejechany dystans
28 988 624 km
Zatankowanego paliwa
1 501 208 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 345
Wydanych pieniędzy
2 432 485 zł
Średnie wydatki na auto
1 320 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 134
Wydanych pieniędzy
2 629 462 zł
Średnie wydatki na auto
1 427 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 843)

Zużycie paliwa Renault Thalia

Na podstawie 583 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mhoma1@op.pl, dodano: 28.02.2011 19:02

zuzycie paliwa mogłoby być mniejsze,szczególnie w ruchu miejskim,ceny przeglądów i napraw u dealerów Renault są drastycznie wysokie,muszę się przyznać,że korzystam z usług innych mechaników i mam możliwość kontrolowania jakości dokonywanej przez nich pracy.

pełny raport Renault Sedan 1.4

autor: spikermkay@gmai, dodano: 27.05.2010 15:53

Zużycie paliwa zadowala. W porównaniu z podobnymi modelami innych producentów, wyposażonych w silnik benzynowy o podobnej mocy jest naprawdę nieźle. Cena przeglądu również pozytywnie zaskakuje - za I przegląd gwarancyjny zapłaciłem ok. 580 PLN brutto, choć wcześniej straszono mnie ceną na poziomie 900- 1000 PLN brutto.

pełny raport Renault Sedan 1.2 16v

autor: Cleas, dodano: 27.02.2013 11:42

Samochód dobrze się prowadzi. Posiadam instalację gazową sekwencyjną za cenę 3420 zł i jest ok. Od 5 lat żadnych problemów. Samochód spala bardzo mało, przy spokojnej jeździe spokojnie spali poniżej 7 litrów LPG. Jak zaszaleję (na miarę 75KM) to nie spali nawet powyżej 10litrów. Z samochodu, który posiada LGP jestem bardzo zadowolony. Można powiedzieć że tankujemy i jeździmy prawie za darmo.

pełny raport Renault Sedan 1.4

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Thalia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Zobacz dane techniczne Renault Thalia

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Thalia, oglądali także