Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Thalia

Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Generacje Renault Thalia

  • Wybierz generację: Renault Thalia II (2008 - 2012)
    Renault Thalia II
    Renault Thalia II - widok z tyłu Renault Thalia II - widok z przodu Renault Thalia II - widok z tyłu

    Renault Thalia II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie Thalia II zdecydowanie odróżnia się od swojej poprzedniczki, nie jest już jedynie zmodyfikowaną wersją Renault Clio, choć wciąż dzieli z nim (Clio...

    więcej o Renault Thalia II

  • Wybierz generację: Renault Thalia I (2001 - 2008)
    Renault Thalia I

    Renault Thalia I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to następca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliła wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I była blisko spokrewniona z modelem Clio. Od początku miała stanowić alternatywę Renault...

    więcej o Renault Thalia I

Wiemy, że wygląd to sprawa gustu, a gustach się nie dyskutuje. Nie należy jednak zapominać, iż są rzeczy, których nie sposób nie skrytykować za prezencję. Jedną z nich jest Thalia, której największym mankamentem okazuje się - nomen omen - talia. Sylwetka francuskiego sedana, z pokaźnym przedziałem pasażerskim, gigantycznymi słupkami C oraz doczepionym jakby na siłę kufrem, prezentuje się bardzo nieforemnie, żeby nie rzec pokracznie. Znając designerskie umiejętności speców z Renault, aż trudno uwierzyć, że to oni odpowiadają za projekt nadwozia.

Znacznie atrakcyjniej Renault Thalia I prezentuje się od środka, ale czar pryska, kiedy przyjrzymy się jakości wykończenia wnętrza. Nie dość, że plastiki wyciągnięto z najniższej półki, to jeszcze nie postarano się o porządny ich montaż. Efektem są zużyte tworzywa oraz częste skrzypienia dochodzące z różnych elementów kokpitu. Osoba zajmująca miejsce kierowcy nie powinna mieć problemów z odczytem wskazań zegarów i obsługą przełączników, kłopotów przysporzy jej za to manewrowanie, bowiem pokaźne słupki i ukształtowanie tyłu utrudniają cofanie.

Choć oparto ją na miejskim Clio, Thalia została zaprojektowana tak, aby sprostać potrzebom rodziny. I rzeczywiście w tej dyscyplinie 4-drzwiowe Renault spełnia swoje zadanie, bo oferuje dużo miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń, z tyłu zmieści dwójkę dzieci, a jego przepotężny bagażnik bez problemu “połknie” cały wakacyjny ekwipunek. Pakowanie walizek utrudniają niestety zawiasy wnikające do środka kufra, natomiast wielogodzinne podróżowanie - zbyt miękkie fotele.

Za przesadnie miękkie wielu uzna też zawieszenie francuskiego samochodu. Nastawy podwozia wręcz odstraszają od energicznego traktowania zakrętów, a swoje trzy grosze w tej dyscyplinie dokłada też przeciętny układ kierowniczy. Ale jest i druga strona medalu, którą polscy kierowcy - przyzwyczajeni do częstego widywania znaku “nierówna droga” - powinni docenić w szczególności. Mowa o komforcie jazdy, stojącym na naprawdę wysokim poziomie.

Bardzo niskie koszty eksploatacji - oto największy as w rękawie, jakim kusi potencjalnych nabywców Renault Thalia I. Rynkowe ceny modelu są wręcz szokująco atrakcyjne, części zamienne kupimy wszędzie, płacąc za tę przyjemność grosze, a wielu napraw możemy dokonać sami. Przyjemność z użytkowania psują jednak usterki - szybko zużywają się elementy przedniego zawieszenia, urządzenia elektryczne lubią strajkować, a tu i ówdzie widać, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Na szczęście poważne awarie dotyczą głównie egzemplarzy z dieslem pod maską.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Silniki Renault Thalia

Renault Thalia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. Kiedyś taka moc w małych autach była w sam raz, a teraz – jest dość mała. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzą się motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. Spalają trochę więcej paliwa, ale trzeba pamiętać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi się tylko po mieście. Dlatego tym bardziej złym wyborem będzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza całe wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagającym i oszczędnym – bo mało pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napędza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak są od niej mocniejsze.

Publikacje o Renault Thalia

Czy warto kupić: używane Renault Thalia (od 2008 do 2012)

Funkcjonalny, tani w utrzymaniu i względnie świeży sedan za rozsądne pieniądze. Specyficzna stylizacja oraz przeciętne właściwości jezdne sprawiają, że nie jest propozycją dla wszystkich. Czy warto kupić używane Renault Thalia II?

Sedan dla oszczędnych - Renault Thalia (1999-2008)

Uchodzi za jeden z najbrzydszych samochodów w historii. Fakt ten rekompensuje funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Thalia nie jest również droga w zakupie. Na co zwrócić uwagę, poszukując używanego egzemplarza?

Renault Thalia 1,5 dCi

Na ulotce dostarczonej przez producenta do nowej Thalii można przeczytać, że będziemy jeździć wersją „All Inclusive”. Oznacza to skok ceny z 36 250,- do 52 250,- Pln.

Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Thalia

Społeczność kierowców Renault ThaliaautoWcentrum - społeczność Renault Thalia

najwyższe oktanyAuta - Renault Thalia

Renault Thalia 30,77

Renault Thalia 32,91

Renault Thalia 44,80

Renault Thalia 42,95

Renault Thalia Natalii 35,10

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Thalia

michal2708 30,04

krolik75 30,14

jedrus_sc 36,27

anka19 30,02

Renthalik 30,10

amoralny 30,07

Arkadikos 30,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Thalia

1sza wiosenna wyprawa na Mazury :)
1sza wiosenna wyprawa na Mazury :) Zmiana kapciuszków na nowiutką Dębice Passio 2 185/60/14, montaż sportowego tłum...
wymiana tarcz i klocków hamulcowych
wymiana tarcz i klocków hamulcowych Przegląd rejestracyjny zbliża się wielkimi krokami więc i trzeba było wymienić h...
Trzy województwa
Trzy województwa Po raz kolejny mam przyjemność opisać podróż moją Thalcią. Zdjęć niestety nie bę...
Niewidzialna ręka na parkingu :(
Niewidzialna ręka na parkingu :( Moje auto miało spotkanie ze złym człowiekiem. Osoba ta, prawdopodobnie złośliwi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Thalia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Thalia
 

Najpopularniejsza wersja Renault Thalia

Renault Thalia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Thalia
 

Renault Thalia najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Thalia

Renault Thalia
1.2 benzyna 75 KM
40 608 km, 2010
24 900 PLN
Renault Thalia
1.5 diesel 68 KM
157 000 km, 2008
10 500 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna
95 000 km, 2002
7 200 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna 75 KM
135 000 km, 2003
8 600 PLN

Ocena auta Renault Thalia

Wybrane opinie

Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Przeciętne auto dla kogoś kto wczesniej nie miał prawdziwego samochodu. Porównując z fiatem punto II to tahalia/clio jest autem o klasę niżej, zdecydowanie mnie przemyslanym i mniej przyjaznym w uzytkowaniu. Gdyby nie przykra przygoda punciaka to nigdy bym nie kupił thalii. Dlaczego kupiłem? Bagażnik, cena - 35tys. z klima, elektryka i metalikem. Za Punto 16v z klimą musiałbym dać 41000PLN. Dochodze do wniosku, że chyba warto byłoby się szarpnąć na te kilka tysięcy więcej, a zamiast bagażnika założyć box na dach dwa razy w roku. Porównując walory uzytkowe i przyjemność jazdy (z wyłaczeniem bagażnika)z innymi autami w segmencie wypada lepiej lub porównywalnie od fiata albea, aveo, skody i polo 16v (szok!!!) i suzuki 16v (szok!!!), troche słabiej od 206, corsy, yaris (jaris ciasny ale nowoczesniejszy o niebo) i dużo gorzej od Fiata Punto 16v i hondy Jazz 1,4. C3 nie jeździlem więc nie wiem. Cenowo patrząc na podstawowe wyposażenie (jaśki, elektryka, klima) jest bezkonkurencyjny. dokładając...

dodał: afterfiat
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Jeszcze miesiąc temu uważałem to auto za chłam. Z każdym dniem przekonuję się do niego coraz bardziej i jestem z niego bardzo zadowolony. Po pierwsze cena - 40100 za auto wyposazone w 2 poduszki powietrzne, ABS, klimatyzacje, elektryczne szyby z przodu, centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, wspomaganie kierownicy, halogeny, w tym jeszcze lakier metalik. Za te pieniądze nie kupi się nic innego nowego. Atutem jest olbrzymi bagażnik (choć ma za mały otwór załadunku) i bezpieczeństwo bierne - BARDZO DOBRE WYNIKI CRASHTESTU!!!( Co z tego, ze plastiki sa twarde i brakuje kilku pomyslowych schowków? Co z tego, że tył jest troche niezgrabny? Nie stać Cię na nic droższego, kup Thalie - jeśli nawet będzie miała drobne niedociągnięcia, zrekompensujesz je sobie podczas cichej i spokojnej jazdy lub podczas ostrego sprintu spod swiatel. Zapomnisz o jej drobnych wadach, gdy w lecie wlaczysz sobie klime. Zobacz, ile Thalii juz jezdzi!!! Siena/Albea, Lanos...

dodał: Maciek drzevo@o2.pl
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Autko tak jak dla mnie rodziny 2+1 jest prawie ze idealne.Wyjezdzajac na wczasy nie musialem sie martiwc, ze cos sie nie zmiesci w bagazniku (jest ogromny). Zaluje ze w cenie do 40ytys z, nie mozna kupic nowego samochodu kombi a taki mnie interesowal. Firmy motoryzacyjne udaja lub uwazaja ze Polacy przepadaja za sedanami wiec nic nie robia a wprowadzic do oferty kombi w/w cenie.konkurencja za 35tys zl nie jest w stanie zaoferowac nic lepszego( samochod ma 2 PP, wspomaganie kierownicy. el sterowane i podgrzewane lusterka, przod el szyby, centralny zamek w kluczyku, swiatla przeciwmglowe, aluminiowe nakladki z logo na progi + blokada skrzyni(od dilera), lusteka i zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy regulowany na wysokosc, regulowana kierownica. szkoda ze nie ma alumow w tej cenie ;) Ogolnie jestem b.zadowolony i mam nadzieje ze tak bedziej jak najdluzej. aha plus dla Renault za mozliowosc wykupienia dodatkowej gwarancji w sumie do 4lat lub 100tys km

dodał: aa
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Thalia to NASZCZESCIE moja auto sluzbowe. Samochod bez prestizu o okropnym wygladzie. Gdyby nie reklamy firmy wstydzilbym sie tym wyjechac na drogi. Jako uzytkownik inny niz wiekszosc(czyli pucowanie w garazu) z cala odpowiedzialnoscia stweirdzam, iz jest to badziew jakich malo ido tego okropnie brzydki. Po 2 godzinach bola mnie plecy, nie moge znalezc miejsca za kierwnica, brzydka faktura siedzen,skrzypiace plastiki, zla jakosc wykonczenia-szparymiedzy panelami laczen plastikow. Samochod trzeszczy na dziurach. Toporna skrzynia biegow, w srodku jest bardzo glosno. KOniec roku, bedzie sluzbowe i na pewno nie thalia bo ten samochod sie nie oplaca, im wiecej jezdzi tymzaskakujaco szybko sie psuje. Zal mi tychludzi co wylozyli(lub wzieli w kredyt) ciezko zarobione pieniadze na takie GOWNO! Moj punkt odniesienia to BMW 320d z roku 2000. Jakby ktos chcial mnie ukarac to wystarczy posadzic mnie do thalii! :)

dodał: monterey@tlen.pl
Renault Thalia Sedan 1.5 dCi (65 KM)

Autko za tą cenę - faktycznie tańszy od konkurencja ale.. teraz po dłuższym okresie nie wiem czy dobrze zrobiłem. Szukałem autka dla 1 osoby z dużym bagażem, w dieslu bo sporo jeżdżę. Jazde próbną odbyłem na odcinku jezdni (kilkanaście km) ale bez kolein. Teraz wiem czemu byłem podświadomie kierowany na tą trasę. Autko straaasznie nadsterowne, które dosłownie prowadzi na koleinach, co jest b. niebezpieczne. Silnik generalnie brak zastrzeżeń - co do mocy wiedziałem co kupowałem. Jedyny problem to żeby któraś z stacji nie poczęstowała mnie olejem opałowym bo te silniki podobno są b. wrażliwe na jakość paliwa. Tandetny plasik, skrzypienie, wygląd który mu raczej nie daje wielkiej popularności, brak ABS w takiej wersji jak i kosmiczny koszt klimy. Do zalet: ekonomika, brak dużych awarii (narazie), stosunkowo małe koszty AC (promocja alianz), "kreatywny serwis".

dodał: Przemo

Opinie o instalacji LPG

Renault Thalia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Renault Thalia

566 komentarzy

327 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~jimi~jimi

gdy pójdzie rozrząd to rozwala się cały silnik?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 101
Przejechany dystans
31 642 835 km
Zatankowanego paliwa
1 673 727 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 863
Wydanych pieniędzy
2 623 234 zł
Średnie wydatki na auto
1 324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 043
Wydanych pieniędzy
2 922 119 zł
Średnie wydatki na auto
1 474 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 982)

Zużycie paliwa Renault Thalia

Na podstawie 587 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: poÂżeracz szos, dodano: 17.12.2009 11:46

Na trasie można zejść poniżej 6 l/100 km pod warunkiem delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu i nie przekraczania prędkości 100 km/h. Na autostradach przy dynamiczej jeździe spalanie ok. 6,3-6,4 l/100 km (dane z komputera pokł., dodatkowych, własnych pomiarów nie robiłem).

pełny raport Renault Sedan 1.2

autor: Driver3x, dodano: 15.09.2009 00:53

Tu duży plus dla autka. Warszawa, korki, klima - ok. 5,4 - 5,6. Trasa w połączeniu z miastem 4,8. Wyjazd do Bułgari (klima 28h) - 1100 km na baku i jeszcze można było jechać dalej:) - 4.3. Oczywiście informacje o spalaniu z katalogu można wsadzić między bajki. No chyba że ktoś będzie jeździł cały czas po słowacji 50-90 km/h to wtedy może mu sie uda:)I tak jeden z najbardziej oszczędnych silników z jakimi miałem do czynienia dodając że w bagażniku trochę rzeczy zawsze jest:)

pełny raport Renault Sedan 1.5 dCi

autor: gezaj, dodano: 06.03.2009 11:21

to najmocniejsza strona tego auta. Super oszczędny silnik. Oczywiście przy spokojnej jeżdzie. Filtr paliwa z czujnikiem wody to trochę przesadzili bo zabuliłem 180 zł (oczywiście nie w ASO bo tam ponad 300zł). Poza materiałami eksploatacyjnymi to chyba nic nie kupowałem więc nie wiem czy części są drogie.

pełny raport Renault Sedan 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Thalia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Zobacz dane techniczne Renault Thalia

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Thalia, oglądali także