Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Thalia

Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Generacje Renault Thalia

  • Wybierz generację: Renault Thalia II (2008 - 2012)
    Renault Thalia II
    Renault Thalia II - widok z tyłu Renault Thalia II - widok z przodu Renault Thalia II - widok z tyłu

    Renault Thalia II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie Thalia II zdecydowanie odróżnia się od swojej poprzedniczki, nie jest już jedynie zmodyfikowaną wersją Renault Clio, choć wciąż dzieli z nim (Clio...

    więcej o Renault Thalia II

  • Wybierz generację: Renault Thalia I (2001 - 2008)
    Renault Thalia I

    Renault Thalia I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to następca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliła wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I była blisko spokrewniona z modelem Clio. Od początku miała stanowić alternatywę Renault...

    więcej o Renault Thalia I

Wiemy, że wygląd to sprawa gustu, a gustach się nie dyskutuje. Nie należy jednak zapominać, iż są rzeczy, których nie sposób nie skrytykować za prezencję. Jedną z nich jest Thalia, której największym mankamentem okazuje się - nomen omen - talia. Sylwetka francuskiego sedana, z pokaźnym przedziałem pasażerskim, gigantycznymi słupkami C oraz doczepionym jakby na siłę kufrem, prezentuje się bardzo nieforemnie, żeby nie rzec pokracznie. Znając designerskie umiejętności speców z Renault, aż trudno uwierzyć, że to oni odpowiadają za projekt nadwozia.

Znacznie atrakcyjniej Renault Thalia I prezentuje się od środka, ale czar pryska, kiedy przyjrzymy się jakości wykończenia wnętrza. Nie dość, że plastiki wyciągnięto z najniższej półki, to jeszcze nie postarano się o porządny ich montaż. Efektem są zużyte tworzywa oraz częste skrzypienia dochodzące z różnych elementów kokpitu. Osoba zajmująca miejsce kierowcy nie powinna mieć problemów z odczytem wskazań zegarów i obsługą przełączników, kłopotów przysporzy jej za to manewrowanie, bowiem pokaźne słupki i ukształtowanie tyłu utrudniają cofanie.

Choć oparto ją na miejskim Clio, Thalia została zaprojektowana tak, aby sprostać potrzebom rodziny. I rzeczywiście w tej dyscyplinie 4-drzwiowe Renault spełnia swoje zadanie, bo oferuje dużo miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń, z tyłu zmieści dwójkę dzieci, a jego przepotężny bagażnik bez problemu “połknie” cały wakacyjny ekwipunek. Pakowanie walizek utrudniają niestety zawiasy wnikające do środka kufra, natomiast wielogodzinne podróżowanie - zbyt miękkie fotele.

Za przesadnie miękkie wielu uzna też zawieszenie francuskiego samochodu. Nastawy podwozia wręcz odstraszają od energicznego traktowania zakrętów, a swoje trzy grosze w tej dyscyplinie dokłada też przeciętny układ kierowniczy. Ale jest i druga strona medalu, którą polscy kierowcy - przyzwyczajeni do częstego widywania znaku “nierówna droga” - powinni docenić w szczególności. Mowa o komforcie jazdy, stojącym na naprawdę wysokim poziomie.

Bardzo niskie koszty eksploatacji - oto największy as w rękawie, jakim kusi potencjalnych nabywców Renault Thalia I. Rynkowe ceny modelu są wręcz szokująco atrakcyjne, części zamienne kupimy wszędzie, płacąc za tę przyjemność grosze, a wielu napraw możemy dokonać sami. Przyjemność z użytkowania psują jednak usterki - szybko zużywają się elementy przedniego zawieszenia, urządzenia elektryczne lubią strajkować, a tu i ówdzie widać, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Na szczęście poważne awarie dotyczą głównie egzemplarzy z dieslem pod maską.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Silniki Renault Thalia

Renault Thalia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. Kiedyś taka moc w małych autach była w sam raz, a teraz – jest dość mała. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzą się motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. Spalają trochę więcej paliwa, ale trzeba pamiętać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi się tylko po mieście. Dlatego tym bardziej złym wyborem będzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza całe wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagającym i oszczędnym – bo mało pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napędza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak są od niej mocniejsze.

Publikacje o Renault Thalia

Czy warto kupić: używane Renault Thalia (od 2008 do 2012)

Funkcjonalny, tani w utrzymaniu i względnie świeży sedan za rozsądne pieniądze. Specyficzna stylizacja oraz przeciętne właściwości jezdne sprawiają, że nie jest propozycją dla wszystkich. Czy warto kupić używane Renault Thalia II?

Sedan dla oszczędnych - Renault Thalia (1999-2008)

Uchodzi za jeden z najbrzydszych samochodów w historii. Fakt ten rekompensuje funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Thalia nie jest również droga w zakupie. Na co zwrócić uwagę, poszukując używanego egzemplarza?

Renault Thalia 1,5 dCi

Na ulotce dostarczonej przez producenta do nowej Thalii można przeczytać, że będziemy jeździć wersją „All Inclusive”. Oznacza to skok ceny z 36 250,- do 52 250,- Pln.

Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Thalia

Społeczność kierowców Renault ThaliaautoWcentrum - społeczność Renault Thalia

najwyższe oktanyAuta - Renault Thalia

Renault Thalia 1.4 37,66

Renault Thalia 44,80

Renault Thalia SAMOCHÓD ZASTĘPCZY 34,11

Renault Thalia Czarna Renatka 70,67

Renault Thalia 1,4 RT 98 KM 64,98

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Thalia

amoralny 30,07

daniel66 30,11

szrajhalc 30,16

zabiello 64,00

pietrodj 30,01

Renthalik 30,10

Kamilo93 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Thalia

1sza wiosenna wyprawa na Mazury :)
1sza wiosenna wyprawa na Mazury :) Zmiana kapciuszków na nowiutką Dębice Passio 2 185/60/14, montaż sportowego tłum...
wymiana tarcz i klocków hamulcowych
wymiana tarcz i klocków hamulcowych Przegląd rejestracyjny zbliża się wielkimi krokami więc i trzeba było wymienić h...
wycieraczki
wycieraczki Wymieniłem niedawno wycieraczki. Do tej pory kupowałem Valeo ale teraz skusiłem ...
Thalia i moja krótka ocena
Thalia i moja krótka ocena Witam Auto niedawno kupione po dłuższym poszukiwaniu taniego prostaczka dla dz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Thalia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Thalia
 

Najpopularniejsza wersja Renault Thalia

Renault Thalia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Thalia
 

Renault Thalia najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus III Ecoboost Ford Focus III Ecoboost
Rocznik: 2013. Przebieg: 76 000 km. Silnik: 1.0 74KM .
Cena: 39 500 zł
Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2012. Przebieg: 140 000 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 33 900 zł

Używane Renault Thalia

Renault Thalia
1.2 benzyna 75 KM
40 608 km, 2010
24 900 PLN
Renault Thalia
1.5 diesel 68 KM
157 000 km, 2008
10 500 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna
95 000 km, 2002
7 200 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna 75 KM
135 000 km, 2003
8 600 PLN

Ocena auta Renault Thalia

Wybrane opinie

Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Przeciętne auto dla kogoś kto wczesniej nie miał prawdziwego samochodu. Porównując z fiatem punto II to tahalia/clio jest autem o klasę niżej, zdecydowanie mnie przemyslanym i mniej przyjaznym w uzytkowaniu. Gdyby nie przykra przygoda punciaka to nigdy bym nie kupił thalii. Dlaczego kupiłem? Bagażnik, cena - 35tys. z klima, elektryka i metalikem. Za Punto 16v z klimą musiałbym dać 41000PLN. Dochodze do wniosku, że chyba warto byłoby się szarpnąć na te kilka tysięcy więcej, a zamiast bagażnika założyć box na dach dwa razy w roku. Porównując walory uzytkowe i przyjemność jazdy (z wyłaczeniem bagażnika)z innymi autami w segmencie wypada lepiej lub porównywalnie od fiata albea, aveo, skody i polo 16v (szok!!!) i suzuki 16v (szok!!!), troche słabiej od 206, corsy, yaris (jaris ciasny ale nowoczesniejszy o niebo) i dużo gorzej od Fiata Punto 16v i hondy Jazz 1,4. C3 nie jeździlem więc nie wiem. Cenowo patrząc na podstawowe wyposażenie (jaśki, elektryka, klima) jest bezkonkurencyjny. dokładając...

dodał: afterfiat
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Jeszcze miesiąc temu uważałem to auto za chłam. Z każdym dniem przekonuję się do niego coraz bardziej i jestem z niego bardzo zadowolony. Po pierwsze cena - 40100 za auto wyposazone w 2 poduszki powietrzne, ABS, klimatyzacje, elektryczne szyby z przodu, centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, wspomaganie kierownicy, halogeny, w tym jeszcze lakier metalik. Za te pieniądze nie kupi się nic innego nowego. Atutem jest olbrzymi bagażnik (choć ma za mały otwór załadunku) i bezpieczeństwo bierne - BARDZO DOBRE WYNIKI CRASHTESTU!!!( Co z tego, ze plastiki sa twarde i brakuje kilku pomyslowych schowków? Co z tego, że tył jest troche niezgrabny? Nie stać Cię na nic droższego, kup Thalie - jeśli nawet będzie miała drobne niedociągnięcia, zrekompensujesz je sobie podczas cichej i spokojnej jazdy lub podczas ostrego sprintu spod swiatel. Zapomnisz o jej drobnych wadach, gdy w lecie wlaczysz sobie klime. Zobacz, ile Thalii juz jezdzi!!! Siena/Albea, Lanos...

dodał: Maciek drzevo@o2.pl
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Autko tak jak dla mnie rodziny 2+1 jest prawie ze idealne.Wyjezdzajac na wczasy nie musialem sie martiwc, ze cos sie nie zmiesci w bagazniku (jest ogromny). Zaluje ze w cenie do 40ytys z, nie mozna kupic nowego samochodu kombi a taki mnie interesowal. Firmy motoryzacyjne udaja lub uwazaja ze Polacy przepadaja za sedanami wiec nic nie robia a wprowadzic do oferty kombi w/w cenie.konkurencja za 35tys zl nie jest w stanie zaoferowac nic lepszego( samochod ma 2 PP, wspomaganie kierownicy. el sterowane i podgrzewane lusterka, przod el szyby, centralny zamek w kluczyku, swiatla przeciwmglowe, aluminiowe nakladki z logo na progi + blokada skrzyni(od dilera), lusteka i zderzaki w kolorze nadwozia, fotel kierowcy regulowany na wysokosc, regulowana kierownica. szkoda ze nie ma alumow w tej cenie ;) Ogolnie jestem b.zadowolony i mam nadzieje ze tak bedziej jak najdluzej. aha plus dla Renault za mozliowosc wykupienia dodatkowej gwarancji w sumie do 4lat lub 100tys km

dodał: aa
Renault Thalia Sedan 1.4 (75 KM)

Thalia to NASZCZESCIE moja auto sluzbowe. Samochod bez prestizu o okropnym wygladzie. Gdyby nie reklamy firmy wstydzilbym sie tym wyjechac na drogi. Jako uzytkownik inny niz wiekszosc(czyli pucowanie w garazu) z cala odpowiedzialnoscia stweirdzam, iz jest to badziew jakich malo ido tego okropnie brzydki. Po 2 godzinach bola mnie plecy, nie moge znalezc miejsca za kierwnica, brzydka faktura siedzen,skrzypiace plastiki, zla jakosc wykonczenia-szparymiedzy panelami laczen plastikow. Samochod trzeszczy na dziurach. Toporna skrzynia biegow, w srodku jest bardzo glosno. KOniec roku, bedzie sluzbowe i na pewno nie thalia bo ten samochod sie nie oplaca, im wiecej jezdzi tymzaskakujaco szybko sie psuje. Zal mi tychludzi co wylozyli(lub wzieli w kredyt) ciezko zarobione pieniadze na takie GOWNO! Moj punkt odniesienia to BMW 320d z roku 2000. Jakby ktos chcial mnie ukarac to wystarczy posadzic mnie do thalii! :)

dodał: monterey@tlen.pl
Renault Thalia Sedan 1.5 dCi (65 KM)

Autko za tą cenę - faktycznie tańszy od konkurencja ale.. teraz po dłuższym okresie nie wiem czy dobrze zrobiłem. Szukałem autka dla 1 osoby z dużym bagażem, w dieslu bo sporo jeżdżę. Jazde próbną odbyłem na odcinku jezdni (kilkanaście km) ale bez kolein. Teraz wiem czemu byłem podświadomie kierowany na tą trasę. Autko straaasznie nadsterowne, które dosłownie prowadzi na koleinach, co jest b. niebezpieczne. Silnik generalnie brak zastrzeżeń - co do mocy wiedziałem co kupowałem. Jedyny problem to żeby któraś z stacji nie poczęstowała mnie olejem opałowym bo te silniki podobno są b. wrażliwe na jakość paliwa. Tandetny plasik, skrzypienie, wygląd który mu raczej nie daje wielkiej popularności, brak ABS w takiej wersji jak i kosmiczny koszt klimy. Do zalet: ekonomika, brak dużych awarii (narazie), stosunkowo małe koszty AC (promocja alianz), "kreatywny serwis".

dodał: Przemo

Opinie o instalacji LPG

Renault Thalia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Renault Thalia

566 komentarzy

327 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~jimi~jimi

gdy pójdzie rozrząd to rozwala się cały silnik?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 596
Przejechany dystans
35 439 032 km
Zatankowanego paliwa
1 927 307 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 828
Wydanych pieniędzy
3 017 100 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 547
Wydanych pieniędzy
3 373 529 zł
Średnie wydatki na auto
1 505 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 242)

Zużycie paliwa Renault Thalia

Na podstawie 596 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jacek, dodano: 11.01.2011 08:00

głównie, ze względu na spalanie kupiłem thalię. dużo słyszałem pozytywnych opinii na temat silnika dci. wcześniej miałem clio I na benzynie i silnik tam jest nie do zdarcia a i samo auto się nie psuło (200tys.km od nowości). teraz zależało mi na dieslu i jak na razie nie żałuję. silnik w zimie ładnie odpala, choć jak zimny to trochę głośny ale po kilku minutach jest OK.

pełny raport Renault Sedan 1.5 dCi

autor: Kirasjer, dodano: 08.01.2007 15:09

Jak na tak duzy samochod to zuzycie paliwa nie jest duze, czesci dostepne, ze wzgledu na duza ilosc zamiennikow, jelsi chodzi o ceny napraw to wiadomo w ASO bedzie koszmarnie drogo, lecz jelsi ktos ma mechanika samochodowego obok bloku to ceny spadaja o jakies 70% :)

pełny raport Renault Sedan 1.4

autor: alt, dodano: 07.03.2011 21:25

W tym zakresie jest źle. Silniki o podobnym momencie obrotowym i pojemności zużywają u konkurencji o wiele mniej paliwa. Na trasie przy spokojnej jeździe 6 litrów to przeciętny wynik. Żeby zejść poniżej szóstki trzeba się już wlec i naprawdę mocno starać. Czyli mamy tu sprzeczność - bo z jednej strony ten silnik to minimum mocy dla tego samochodu a z drugiej strony pali zdecydowanie za dużo. Jeśli chodzi o części to są w miarę tanie i łatwo dostępne bo auto jest już dość stare technologicznie (produkowane od 10 lat ?). Nie byłem na żadnym z przeglądów (nawet gwarancyjnych) - po to kupiłem w miarę proste w obsłudze auto aby nie oddawać go w serwisach pod opiekę ludzi o wątpliwych kompetencjach. W serwisie Renault Zdunek byłem tylko raz (teraz tego żałuję) ale o tym poniżej...

pełny raport Renault Sedan 1.4

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Thalia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Zobacz dane techniczne Renault Thalia

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Thalia, oglądali także