Szukaj

Informacje o Renault Thalia I 1.4 98KM 72kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to nastÄ™pca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliÅ‚a wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I byÅ‚a blisko spokrewniona z modelem Clio. Od poczÄ…tku miaÅ‚a stanowić alternatywÄ™ Renault dla mniej zamożnych klientów. W 2006 roku model zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. Choć krytykowano go za maÅ‚o atrakcyjny wyglÄ…d, samochód odniósÅ‚ duży sukces komercyjny – m. in. w Polsce byÅ‚ najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ autem Renault. Na innych rynkach oferowany jako Clio, Clio Symbol, Clio Sedan lub Nissan Platina (w Meksyku).
czytaj więcej
Powagosław
est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardzo brzydki, brzydki, przeciÄ™tny, niezÅ‚y… Wszystko wskazuje na to, że tak bÄ™dzie wyglÄ…dać ewolucja tego modelu. No ale zanim czÅ‚owiek wymyÅ›liÅ‚ koÅ‚o, tysiÄ…ce lat wisiaÅ‚ na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonaÅ‚oÅ›ci, tfu! przyzwoitoÅ›ci. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Maku
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
Auto przejechało 50tys na Pb i ponad 130tys na lpg. Thalia z tym silnikiem ma bardzo dobry stosunek mocy do masy 98KM na 980kg i dzięki temu jest dynamiczne, ale ze względu na miękie i komfortowe zawieszenie na zakrętach dynamicznie być nie może. Mogę powiedzieć że jest prawie bezawaryjne i bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Dopiero po 15-tu latach mam pierwsze ognisko korozji na masce. Części są tanie i trwałe więc nie warto kupować niesprawdzonych zamienników. Dobre wyposażenie jak na ten rocznik i klasę. Tylko linia karoserji z profilu może zniechęcić do zakupu.
2,8
~marcinos
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
Kupiłem ten samochód od pierwsze go właściciela z pewnym udokumentowanym w Reno przebiegiem 95 tysi. Pisze to dlatego ze jest to ważny punkt odniesienia co do jakości. Przy tym przebiegu odrazu po kupnie wymieniłem sobie rzeczy eksploatacyjne (olej, filtry, hamulce itd.). Trochę pojeździłem i nagle coś stuka, myśle ok pewnie jakiś łącznik czy coś. Okazało się do wymiany 4 (!), czyli wszystkie tulejki wachacza - nie zdarza się to często ale ok wkoncu jedna tulejka 14 zł, wymienione. Za pewnien czas dojechałem do sklepu, zostawiam samochód, wracam i nie mogę odpalić. No to laweta, dlaczego nie chciał odpalić - bo rozrusznik się zabrudził ! Trochę kpina ale dobra, dobrze ze tylko tyle. Za jakieś dwa miesiące kolejna usterka - auto nie pracuje na wszystkich cylindrach. Uszkodzeniu uległa wtyczka od jednego wtryskiwacza, problem w tym ze i tak trzeba kupic cały wtryskiwacz bo wtyczka jest zlana w całości - 200zł. Za jakiś czas nierowne obroty i cięzko odpala - silnik krokowy 100zł. Poduszki silnika i tłumika do wymiany. Potem głośnik od radia umarł... Jak na samochód z takim przebiegiem to chyba trochę za dużo się tam podziało. Jakoś tak strasznie nie dopracowany, dużo pieniędzy jak na ten segment na nim straciłem. A tak juz zupełnie ogólnie: - silnik - jak jest sprawny w wersji RT 98KM to jest nawet dynamiczny i fajnie się zbiera, ale lubi się przy tym trochu więcej napić - karoseria - rdzy brak, stylistyka poprawna, jak na tą klasę wiadomo szału nie ma - prowadzenie - trochę mało precyzyjne - zawieszenie - miekkie, wybiera ładnie - środek - jest ciasno nie ma co się oszukiwac, tanie plastiki, w zasadzie nic nie robi tam wrażenia - widoczność - bardzo słaba, okienka malutkie, słupki przeszkadzają, siedzi się nisko Podsumowując mam mieszane uczucia, chyba bardziej negatywne ze względu na usterkowość już przy tym przebiegu. Ogólnie auto jak to się mówi "ma tylko jeździć i być w miarę praktyczne" i chyba raczej spełnia to wymaganie. Mam jednak wrażenie ze powinien dac od siebie cos wiecej.
4,1
~ZyZo
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
Silnik nie awaryjny doskonaly do gazowania . 10 lat na gazie i brak problemow awari itp .Spalanie jest na bardzo dobrym poziomie przy delikatnej jezdzie 6 litrow gazu w trasie to nie problem. auto naprawde dobrze przyspiesza, problem stanowi jedynie wplyw obciazenia na przyspieszenie , bo przy jezdzie bez bagazu i pasazerow auto mknie jak samochody z duzo mocniejszymi silnikami . jednak przy dociazonym samochodzie czyli pelny bagaznik 4 pasazerow wyprzedzanie jest naprawde ciezkie. kolejnym minusem jest umiejscowienie rzeczy pod maska. np przy wymianie zarowki o ile nie mamy malej reki trzeba sciagac zderzak. zeby sprawdzic poziom oleju trzeba wjechac na kanal bo miarka jest od spodu. Mimo tych wad polecam ten samochod , bo ciezko znalezc samochod w tej cenie tak malo awaryjny i tak ekonomiczny.
Åšrednie spalanie dla Renault Thalia I 1.4 98KM 72kW 2001-2008
7,2
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
W tym zakresie jest źle. Silniki o podobnym momencie obrotowym i pojemności zużywają u konkurencji o wiele mniej paliwa. Na trasie przy spokojnej jeździe 6 litrów to przeciętny wynik. Żeby zejść poniżej szóstki trzeba się już wlec i naprawdę mocno starać. Czyli mamy tu sprzeczność - bo z jednej strony ten silnik to minimum mocy dla tego samochodu a z drugiej strony pali zdecydowanie za dużo. Jeśli chodzi o części to są w miarę tanie i łatwo dostępne bo auto jest już dość stare technologicznie (produkowane od 10 lat ?). Nie byłem na żadnym z przeglądów (nawet gwarancyjnych) - po to kupiłem w miarę proste w obsłudze auto aby nie oddawać go w serwisach pod opiekę ludzi o wątpliwych kompetencjach. W serwisie Renault Zdunek byłem tylko raz (teraz tego żałuję) ale o tym poniżej...
7,2
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
części w aso kosmiczne, latwo znalezc tasporo tansze. auto lekkie, silnik maly to i zuzycie paliwa calkiem znosne. przy spokojnej jezdzie bardzo przyzwoite wyniki. przy wykorzystaniu maksimum mozliwosci silnika lepiej nie patrzec na rachunki.
7,8
Renault Thalia I
Sedan 1.4 98KM 72kW
Nogę mam trochę ciężką, zwłaszcza że autko jak na swoją masę i prawie 100KM aż prosi się o dynamiczną jazdę, ale spalanie przy tym całkiem przyzwoite, zwykle po mieście ok 8,5 przy moim stylu jazdy, zimą 9-9,5 ale na krótkich odcinkach. Tak to naprawdę uważam że pali fajnie.

Usterki Renault Thalia I

Liczba wpisów: 31
Dziwne odgłosy podczas "bujania gazem".
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od pewnego czasu przy puszczaniu sprzęgła np na 2,3,4 biegu słyszalne jest krótkie piśnięcie, to samo dzieje się przy bujaniu gazem-puszczeniu gazu przy większych obrotach i nagłym dodaniu gazu przy jechaniu hamując silnikiem. Dodatkowo słyszalne są przy przyspieszaniu krótkie zgrzyty przy różnych obrotach silnika (jakby cos wchodziło w wibracje i obtarło o metal). Ostatnio przy ok 100km/h doszło huczenie jakby łożysko przedniego koła- ale to nie łożysko. Przepraszam za trochę dziwny opis ale inaczej trudno to opisać:). Czy ktoś zauważył w thalii podobne przypadłości? Obawiam się, że to coś w skrzyni biegów?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
obroty silnika niewspółmierne do prędkości
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • inne
przy rozpędzaniu samochodu (najczęściej na 4-ce, ale też i na innych biegach) wciskanie gazu (wcale nie gwałtowne) wyraźnie zwiększa obroty silnika, ale nie przekłada sie to na odpowiedni wzrost prędkości - i bynajmniej nie jest to kwestia: "no bo to nie wyścigówa", czy: "ten typ tak ma". Wcześniej wciskanie pedału gazu powodowało w miarę równomierne zwiększanie obrotów silnika i proporcjonalny wzrost szybkości. Mam świadomość tego, że Thalia 1,4 8V 75 KM nie jest żadnym ścigantem, widzę jednakże wyraźną różnicę w obecnej i dotychczasowej reakcji na wciskanie pedału przyspieszenia. Przy obecnym przebiegu około 70 tys. km nie było jeszcze żadnej naprawy (nie mówiąc już o wymianie) sprzęgła, rozrządu, cewek, świec, przewodów wysokiego napięcia itp. Jak dotąd nie znana. Może ktoś z użytkowników miał podobny przypadek i zechce podzielić się wiedzą, doświadczeniem, obserwacjami, uwagami... Autoryzowani wymieniacze części najchętniej wymieniliby cały silnik, gdyby im pozwolić. Po prostu sami chyba nie wiedzą, więc naprawy jeszcze nie było
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
5 komentarzy
thalia 1,4 75kM, 2003- nie gasnie po zapaleniu check, poza tym jeżdzi i jest ok,naprawiali mi kostkę elektr,przy dmuchawie i od tego momentu nie gaśnie,na komputerze nie widać usterki,jak podpiąl pod program to wynikalo że sie nie świeci/a swieci/
  • Renault Thalia I 1.4 75KM 55kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 300 tys. km
,-thalia 1,4 75, 2003 rok -nie gasnie kontrolka check,odkÄ…d naprawiali mi kostkÄ™ elektrycznÄ… od dmuchawy,poza tym jezdzi bez zarzutu ma 300 tys.lekki wyciek oleju ,podpinali pod komputer i nic niee wykazalo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Renault Thalia I