Szukaj

Informacje o Renault Trafic I

Lata produkcji: 1981 – 2001
Segment: Dostawcze
Produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska.
czytaj więcej
Powagosław
Renault trochę zapomniał o swoim dostawczym modelu, bo od premiery drugiej generacji minęło prawie 15 lat. Wiele się w tym czasie zmieniło w motoryzacji, ale nowy Trafic, wystylizowany niczym osobówka, zdaje się za tymi zmianami nadążać. ~Powagosław
Luzacjusz
Po pierwszym kontakcie wzrokowym myślałem, że to nowy SUV Dacii. Ale gdzie tam… To „muscle car” wśród dostawczaków (te przetłoczenia…). Żarty na bok – Trafic może się podobać, szczególnie jeśli twoja rodzina to coś dużo więcej niż standardowe 2+1. ~Luzacjusz

Renault Trafic I – wybierz silnik

Oceny Renault Trafic I

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Niewymagająca
Renault Trafic I
Furgon 2.5 D 75KM 55kW
Kupiłam to autko bo chciałam coś niezbyt dużego, za to w miarę wysokiego, szerokiego i taniego. Jeździłam wcześniej kilkoma osobówkami, najdłużej Octavią i Astrą, obie kombi. Przed zakupem trafica jeździłam też chwilę WV LT 35, oglądałam transportery T3 (4), vany typu espace, alhambra, caddy, doblo, multipla i ... nic mi nie pasowało. Trafic I przypasował mi od razu.Udało mi się znaleźć egzemplarz z baaardzo małym przebiegiem (obejrzało go dwóch mechaników i potwierdziło nienaganny stan auta). Przebieg samochodu pod moja nogą i w rękach u mnie malutki więc opiszę PIERWSZE WRAŻENIA. Zalety: autko praktycznie prostokątne, na tyle wysokie że wygodnie mi się po nim chodzi (mam 173 cm) lekko schylając. Szerokie, świetna widoczność (mój jest przeszklony),bardzo dobra widoczność w lusterkach. Promień skrętu nieduży. Samochód dość zwinny w manewrach i ładnie daje sobie radę w łukach drogi. Paka i kabina ma parametry niedużego busa a jednak samochód ma wymiary niemal osobówki. Mi służy jako autko do przewożenia różności, moich dzieci i mnie samej. Auto proste w budowie. Wolę go zdecydowanie od osobówek. Bardzo mocny silnik. No a teraz lista wad (?). Wada podstawowa - to już samochód zabytek. Zbudowano go przed prawie 30-u latami więc jest toporny, głośny i powolny. Przyspieszenie na jedynce i dwójce bardzo słabe (nie mam turbo !). Samochód rdzewiejący i nieszczelny (lata robią swoje). Brak ABS i elektrycznie opuszczanych szyb. Żeby przewieść coś długiego i szerokiego trzeba demontować ławkę tylna (mam wersję z dwoma rzędami siedzen) co jest trochę upierdliwe. Sprawia wrażanie niesolidnego (w porównaniu do LT35) ale magicznie ... działa. Silniczek pięknie pracuje, pali na dotyk i jest bardzo mocny (ciągnął już potężnego LT-eka średniaka z podwyższonym dachem). Na razie nie odważam się jechać nim szybciej niż 80 km/h bo mam wrażenie że to maksymalna prędkośc przelotowa dla staruszka. Mój egzemplarz ma potężne spalanie (jeżdze tylko krótkie odcinki) i ma słabe grzanie, ale czeka na wymianę czujnika temperatury, więc może się to zmieni. W ogóle nie widuję go na drodze, wiec z czasem pojawią się problemy z częściami karoseryjnymi (z częściami eksploatacyjnymi nie ma problemu). Trafic I to po prostu wołek roboczy dla nie wymagających. Więcej mogę napisac gdy przejadę nim choć 20 tys km.
2,4
~wj@ogrzewaj.pl
Renault Trafic I
Furgon 1.9 TD 100KM 74kW
ZALETY. Dobre właściwości jezdne oraz komfort jazdy (jak na busa i dopóki nowy lub prawie nowy), ciekawa sylwetka, niezła dynamika, skuteczne hamulce (ale niska ich trwałość), obszerna kabina pasażerska. Ogólnie : można się nabrać i kupić... WADY (długa lista - podam tylko niektóre). Zużycie paliwa sporo wyższe (średnio o 2 litry) niż podawane (obiecywane) przez producenta. Wąski zakres obrotów użytecznych silnika (wibracje i twarda nieprzyjemna praca silnika do ok. 1900obr/min, "odcięcie" przy 3600 obr/min). Silnik stopniowo zaczyna "brać olej" od przebiegu ok. 30tys km. Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Dla mnie zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów (na autostradzie na 6 biegu można osiągnąć obroty maksymalne silnika - 3500-3600 obr.min). Często występują problemy z włączaniem 3 biegu (opory i przeskoki). Zdecydowanie za słabe ogrzewanie ; przy -20 st.C na zewnątrz śnieg pod nogami kierowcy taje dopiero po 20 minutach jazdy, osiągana temperatura w aucie przy ustawionym na maksa ogrzewaniu i dmuchawie oraz jazdy na niskich biegach i wysokich obrotach i tak nie przekroczy 10 st.C. Układ kierowniczy i zawieszenie niezłe dopóki nowe - od ok. 40tys km zaczynają się luzy i stukania. Najpierw "lecą" tuleje stabilizatora przechyłów. Skuteczne hamulce, ale o niskiej trwałości tarcz i klocków (dopiero ok. 50 tys. km a już zmieniałem 2 razy przednie i raz tylne). W czasie gwarancji zgłosiłem u dealera (Kiljańczyk !) ściąganie w prawo oraz ok. 5mm różnicę w rozstawie osi po obu stronach pojazdu. Nic nie zrobili, powiedzieli, że w jest normie (chyba w normie Renault !). Wada konstrukcyjna powodująca przyśpieszone zużycie klocka wewnętrznego przy tylnym prawym kole (radzę okresowo sprawdzać ten klocek i zachować przy wymianie 3 stare, mniej zużyte). Wysokie ceny części zamiennych i eksploatacyjnych, np. klocki 270zł na oś + wymiana. Tylko na niby dwa miejsca dla pasażerów z przodu, kanapa zbyt wąska dla dwu dorosłych osób, dla pasażera w środku brak miejsca na nogi(przeszkadza konsola środkowa). Podniesiona podłoga części pasażerskiej (z przodu) utrudnia wsiadanie oraz jest efektem powstania wysokiego progu w wersji kombi. Jednocześnie fabryczna "kratka" montowana w miejsce usuniętej przegrody z blachy nie dochodzi do tego progu aż o kilkanaście centymetrów, co nie tylko zmniejsza i tak nierewelacyjną przestrzeń ładunkową, ale również tworzy trudno dostępny kanał przed kratką. Złe, nieergonomiczne umieszczenie regulatora świateł nisko na desce rozdzielczej pod kierownicą. Brak popielniczki nawet w opcji (tzw. żaroodporny kubek przy bocznej szybie sprawy nie załatwia - zatem palacze niech sobie dadzą spokój bo w najlepszym przypadku popalą deskę lub tapicerkę). Poza tym trochę ciężko trafiać w czasie nocnej jazdy prawa ręką (ponad lewą którą trzymamy kierownicę) w niewidoczny nocą kubek. Fatalne wykonanie zabudów w wersji kombi (nierówna i śliska podłoga, niewygodne, ciężkie i trudnodemontowalne fotele, słabej jakości i zacinające się pasy, dzwoniąca podsufitka). Narastający hałas spowodowany szumem powietrza (powyżej prędkości 100 km/h szum powietrza czasem głośniejszy od hałasu spowodowanego pracą silnika). Licha pojemność części ładunkowej przy tych wymiarach auta, dodatkowo zmniejszona złym opracowaniem kraty w wersji kombi (osobowo-towarowej). Przednia szyba z efektem pryzmatu (niebezpieczne i wprowadzające w błąd rozdwajanie świateł samochodów nadjeżdżających z przeciwka). Źle opracowane, brudzące się łatwo lusterka wsteczne, gdzie środek pasa brudu umieszcza się prawie w środku pola obserwacji lusterka. Awaryjna elektryka (szczególnie alarm), trzaski w zamontowanym w serwisie radiu przy każdej zmianie świateł. Wypadająca co jakiś czas zaślepka gałki biegów. Wypadająca listwa gumowa nad przednia szybą (radzę profilaktycznie przykleić, żeby nie zgubić w drodze). Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Odwrotnie niż w innych autach zamykające się tylne drzwi, do tego słabo zabezpieczone przed uszkodzeniami przy odruchowej próbie zatrzaśnięcia w odwrotnej kolejności. Piszę tę opinię na gorąco - więc nie podaję wszystkich wad, lecz tylko te które w tym momencie pamiętam. Waldemar Janas wj@ogrzewaj.pl
2,2
~Renek
Renault Trafic I
Furgon 1.9 TD 100KM 74kW
2005-2007 nawaliło tarcze hamulcowe,linki,zawieszenie,alternator,EGR, GMP,turbina x3,zawor turbiny,panewki.pierścienie,uszczelniacze,wentylator,przełącznik kierunkow,uszczelka pg,tłumniki. trzy razy powrót z trasy 300-500km na lawecie Straszny typ.Sprzedałem z radością
Średnie spalanie dla Renault Trafic I
22,7
l/100 km
7,9 – 10,0
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Renault Trafic I
Furgon 2.2 80KM 59kW
Mój silnik 1721ccm 68 KM, gaźnikowy, buda L1 H3 więc spore opory powietrza, co przekłada się na spalanie. Prędkość maksymalna ok 120km/h więc spalanie LPG przy prędkości ok 100 km/h i instalacji I generacji to około 13 l/100 km. Przy spokojnej jeździe 70-80 km/h jest około 11 l/100 km. Po mieście (Warszawa) to jakieś 12-12,5 l /100 km. Benzyny pali mniej więcej tyle samo. W moim odczuciu to bardzo oszczędny dostawczak, używany zarówno do wożenia towarów (10 miesięcy w roku) jak i jako kamper (2 miesiące w roku). Przy tym gabarycie wiele dieseli pali 12l, a moje koszty są jak 5 l ropy/100 (różnica ceny gaz-diesel/benzyna). Auto jest dość lekkie ale ma spory opor powietrza - stąd niewielka różnica w spalaniu miasto/trasa. Użytkownikom, którym Trafic pali 2 razy więcej benzyny niż gazu polecam przejrzenie układu zasilania, a szczególnie korka paliwa - u mnie był uszkodzony zamek korka i kradziono mi paliwo, co wydawało się być dużym spalaniem :) Proszę administrację o dodanie silników benzynowych 1.7, 2.0, 2.1
8,0
Renault Trafic I
Furgon 1.9 TD 100KM 74kW
Według mnie bardzo dobrze - jedynie VW są zbliżone, np. Ford też ze 100 KM pije 1 litr wiecej. przy mojej jedzie Poznań Berlin cały czas 120-150 km/h pali 8,5-9 litra. klima nie wpływa na spalanie tylk ona osiagi. Jak dla mnie spalanie Bomba
7,9
Renault Trafic I
Furgon 2.5 D 75KM 55kW
jazda po mieście 50% obciążenia ok 9-10lit na trasie do 90 km/h od7.5-8.5 lit olej zmienia co 7.5tyś kl. razem filtrem powietrza filt paliwa 2 razy do roku od nowości jezdzi na elfie.wymina pod. macper.100zł zakup 230zł regeneracja przwkładni kirow.350z

Usterki Renault Trafic I

Liczba wpisów: 4
Bardzo słaba skrzynia biegów i za mała tarcza sprzęgła.
  • Renault Trafic I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Trafic 2.1D 1993r Użytkuję takie auto od 5lat.Bardzo trwały i niezawodny silnik.Spalanie w cyklu miejskim ok.9l/100km poza miastem poniżej 8l.Stosunkowo łatwy rozruch przy niskich temperaturach.Nawet przy -15st.C nie mam z tym problemu.Zawieszenie mimo wszystko niezłe choć wymieniałem już niektóre elementy.Bardzo słaba skrzynia biegów.Słabe sprzęgło. To największe wady tego samochodu.Wad ma to auto jeszcze bardzo wiele n.p zawodna tablica bezpieczników,głośna praca silnika,słabe ogrzewanie.Słaby układ hamulcowy.Łożyska kół przednich bardzo obciążone,nie radzę nikomu montować t.zw zamienników bo szybko padają. Najsłabsza jest skrzynia biegów,wiem to od wielu użytkowników.Należy bardzo uważać na 5 bieg i nie przeciążać poszczególnych przełożeń. Wymiana skrzyni biegów b.trudna i kosztowna.
1 komentarz
Bardzo słaba blacha ,delikatna konstrukcja czuła na ciężary.
  • Renault Trafic I 2.1 D 68KM 50kW 1981-2001
  • nadwozie
Autem jeżdżę w DHL, dziennie około 350 kilometrów, auto nie wytrzymuje przeładowywania, słabe zawieszenie niedawno robione już się prosi o sprawdzenie. Jedyna pociecha to spalanie auto zamykam w 7 do 8 litrów na 100 km.
2 komentarze
skrzynia biegów
  • Renault Trafic I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
kupiłem dwa tygodnie temu trafika i cis mi nie chce wchodzić dwójkaraz wchodzi a raz nie nie wiem co mam robić pomocy!!!
Renault Trafic I