Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Trafic I

Lata produkcji: 1981 - 2001
Segment: Dostawcze

Dane techniczne Renault Trafic I

Silniki

Moc silników 60-150 KM

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Trafic I

Średnia ocena modelu

na podstawie 27 opinii

3.73

Średnia dla segmentu: Dostawcze 3.83

Zalety

+ Widoczność

+ Silnik

+ Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Renault Trafic I

ZALETY. Dobre właściwości jezdne oraz komfort jazdy (jak na busa i dopóki nowy lub prawie nowy), ciekawa sylwetka, niezła dynamika, ... więcejskuteczne hamulce (ale niska ich trwałość), obszerna kabina pasażerska. Ogólnie : można się nabrać i kupić... WADY (długa lista - podam tylko niektóre). Zużycie paliwa sporo wyższe (średnio o 2 litry) niż podawane (obiecywane) przez producenta. Wąski zakres obrotów użytecznych silnika (wibracje i twarda nieprzyjemna praca silnika do ok. 1900obr/min, "odcięcie" przy 3600 obr/min). Silnik stopniowo zaczyna "brać olej" od przebiegu ok. 30tys km. Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Dla mnie zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów (na autostradzie na 6 biegu można osiągnąć obroty maksymalne silnika - 3500-3600 obr.min). Często występują problemy z włączaniem 3 biegu (opory i przeskoki). Zdecydowanie za słabe ogrzewanie ; przy -20 st.C na zewnątrz śnieg pod nogami kierowcy taje dopiero po 20 minutach jazdy, osiągana temperatura w aucie przy ustawionym na maksa ogrzewaniu i dmuchawie oraz jazdy na niskich biegach i wysokich obrotach i tak nie przekroczy 10 st.C. Układ kierowniczy i zawieszenie niezłe dopóki nowe - od ok. 40tys km zaczynają się luzy i stukania. Najpierw "lecą" tuleje stabilizatora przechyłów. Skuteczne hamulce, ale o niskiej trwałości tarcz i klocków (dopiero ok. 50 tys. km a już zmieniałem 2 razy przednie i raz tylne). W czasie gwarancji zgłosiłem u dealera (Kiljańczyk !) ściąganie w prawo oraz ok. 5mm różnicę w rozstawie osi po obu stronach pojazdu. Nic nie zrobili, powiedzieli, że w jest normie (chyba w normie Renault !). Wada konstrukcyjna powodująca przyśpieszone zużycie klocka wewnętrznego przy tylnym prawym kole (radzę okresowo sprawdzać ten klocek i zachować przy wymianie 3 stare, mniej zużyte). Wysokie ceny części zamiennych i eksploatacyjnych, np. klocki 270zł na oś + wymiana. Tylko na niby dwa miejsca dla pasażerów z przodu, kanapa zbyt wąska dla dwu dorosłych osób, dla pasażera w środku brak miejsca na nogi(przeszkadza konsola środkowa). Podniesiona podłoga części pasażerskiej (z przodu) utrudnia wsiadanie oraz jest efektem powstania wysokiego progu w wersji kombi. Jednocześnie fabryczna "kratka" montowana w miejsce usuniętej przegrody z blachy nie dochodzi do tego progu aż o kilkanaście centymetrów, co nie tylko zmniejsza i tak nierewelacyjną przestrzeń ładunkową, ale również tworzy trudno dostępny kanał przed kratką. Złe, nieergonomiczne umieszczenie regulatora świateł nisko na desce rozdzielczej pod kierownicą. Brak popielniczki nawet w opcji (tzw. żaroodporny kubek przy bocznej szybie sprawy nie załatwia - zatem palacze niech sobie dadzą spokój bo w najlepszym przypadku popalą deskę lub tapicerkę). Poza tym trochę ciężko trafiać w czasie nocnej jazdy prawa ręką (ponad lewą którą trzymamy kierownicę) w niewidoczny nocą kubek. Fatalne wykonanie zabudów w wersji kombi (nierówna i śliska podłoga, niewygodne, ciężkie i trudnodemontowalne fotele, słabej jakości i zacinające się pasy, dzwoniąca podsufitka). Narastający hałas spowodowany szumem powietrza (powyżej prędkości 100 km/h szum powietrza czasem głośniejszy od hałasu spowodowanego pracą silnika). Licha pojemność części ładunkowej przy tych wymiarach auta, dodatkowo zmniejszona złym opracowaniem kraty w wersji kombi (osobowo-towarowej). Przednia szyba z efektem pryzmatu (niebezpieczne i wprowadzające w błąd rozdwajanie świateł samochodów nadjeżdżających z przeciwka). Źle opracowane, brudzące się łatwo lusterka wsteczne, gdzie środek pasa brudu umieszcza się prawie w środku pola obserwacji lusterka. Awaryjna elektryka (szczególnie alarm), trzaski w zamontowanym w serwisie radiu przy każdej zmianie świateł. Wypadająca co jakiś czas zaślepka gałki biegów. Wypadająca listwa gumowa nad przednia szybą (radzę profilaktycznie przykleić, żeby nie zgubić w drodze). Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Odwrotnie niż w innych autach zamykające się tylne drzwi, do tego słabo zabezpieczone przed uszkodzeniami przy odruchowej próbie zatrzaśnięcia w odwrotnej kolejności. Piszę tę opinię na gorąco - więc nie podaję wszystkich wad, lecz tylko te które w tym momencie pamiętam. Waldemar Janas wj@ogrzewaj.pl ukryj
dodano 19.11.2003 przez
TAK! KUPIŁBYM GO JESZCZE RAZ ZA 5OOZŁ NAPRAWA KAROSERII I JEŻDZIĆ AŻ NIE STANIE
dodano 25.09.2011 przez
Moi znajomi dziwia sie ze autem 10 lat jade i nic sie powaznego nie dzieje.Troche korozja go zjada ,ale to ... więcejwina poprzednika ,który kleił plakaty na bilbordach . ukryj
dodano 03.01.2007 przez
Zobacz oceny Renault Trafic I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Trafic I

Pb
12,00
Na podstawie 1 raportów spalania
ON
5,77 - 10,17
Na podstawie 22 raportów spalania
LPG
12,17
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Trafic I

Uwazam ze jak na taki samochod to rewelacja.Przy dosc ostrej jezdzie srednie spalanie na poziomie 7.1-7.5 to naprawde niezly wynik.Chyba ... więcejze trafi sie na duzy wiatr to przekroczy wtedy 8l.Ale pokonalem kiedys trase Krakow -Chorwacja w sumie ok 3000km,w 5 o ukryj
dodano 28.01.2005 przez
jazda po mieście 50% obciążenia ok 9-10lit na trasie do 90 km/h od7.5-8.5 lit olej zmienia co 7.5tyś ... więcejkl. razem filtrem powietrza filt paliwa 2 razy do roku od nowości jezdzi na elfie.wymina pod. macper.100zł zakup 230zł regeneracja przwkładni kirow.350z ukryj
dodano 08.12.2006 przez
Malo pali,ale servis Renault po prostu masakra,az strach jechac,bo niewiadomo co wymysla,zero zainteresowania o zadowolenie klijenta PŁAĆ I PŁACZ,paluchem trzeba ... więcejpokazywac co maja zrobic,chyba debili zatrudnia RENAULT,jak niema napisane czegos na zleceniu ukryj
dodano 21.03.2006 przez
Według mnie bardzo dobrze - jedynie VW są zbliżone, np. Ford też ze 100 KM pije 1 litr wiecej. ... więcejprzy mojej jedzie Poznań Berlin cały czas 120-150 km/h pali 8,5-9 litra. klima nie wpływa na spalanie tylk ona osiagi. Jak dla mnie spalanie Bomba ukryj
dodano 26.07.2007 przez
PALI JAK KAŻDY DOSTAWCZAK TYLE, ŻE MOŻNA LAĆ CO SIĘ MA POD RĘKĄ NAWET OLEJ Z MARKETU BO TEŻ NA ... więcejNIM JEDZIE ALE ZAPACHY ZA NIM TO JUŻ INNA HISTORIA ukryj
dodano 25.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Renault Trafic I Dodaj raport spalania

Testy zderzeniowe Renault Trafic Euro NCAP

Renault Trafic dCi 115 Combi, LHD
Renault Trafic dCi 115 Combi, LHD
2015
Zobacz szczegóły
Renault Trafic 2.0dCi Passenger Expression LH
Renault Trafic 2.0dCi Passenger Expression LH
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Trafic

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

430

Przejechany dystans

110 897 zł

Zatankowanego paliwa

21 772 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

18

Wydanych pieniędzy

12 257 zł

Średnie wydatki na auto

681 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

9

Wydanych pieniędzy

7 776 zł

Średnie wydatki na auto

432 zł

ZOBACZ 18 dzienników kosztów Renault Trafic Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Trafic I

Liczba wpisów: 4
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Trafic dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Trafic

Liczba wpisów: 4
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Trafic Dodaj wpis do autodiagnozy