Szukaj

Informacje o Renault Trafic II

Lata produkcji: 2001 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska.
czytaj więcej
Powagosław
Renault trochę zapomniał o swoim dostawczym modelu, bo od premiery drugiej generacji minęło prawie 15 lat. Wiele się w tym czasie zmieniło w motoryzacji, ale nowy Trafic, wystylizowany niczym osobówka, zdaje się za tymi zmianami nadążać. ~Powagosław
Luzacjusz
Po pierwszym kontakcie wzrokowym myślałem, że to nowy SUV Dacii. Ale gdzie tam… To „muscle car” wśród dostawczaków (te przetłoczenia…). Żarty na bok – Trafic może się podobać, szczególnie jeśli twoja rodzina to coś dużo więcej niż standardowe 2+1. ~Luzacjusz

Renault Trafic II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Trafic II

Liczba ocen: 156
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~loko
Renault Trafic II
Furgon 2.0 120KM 88kW
Mam wersję 9 osobową Passenger z silnikiem benzynowym 2,0 16V - brak takiej wersji w Autocentrum dlatego ocena przy furgonach. W porównaniu z silnikami diesla to ... nie ma co porównywać. Co prawda nie przyspiesza od 0-100 km/h w 7 sekund ale za to na 6 biegu silnik niesłyszalny. I nie trzeba pamiętać o dokupieniu do OC Assistance z holowaniem - nie ma EGR, DPF, turbin, AdBlue, wtryskiwaczy Delphi, wysokociśnieniowej pompy paliwa itp. A że dodatkowo brak problemów z odpaleniem przy -24 stopniach oraz to, że auto pojedzie nawet po zatankowaniu kiepskiego paliwa - to już wartości dodana.
3,8
~as
Renault Trafic II
Kabina 1.9 dCi 100KM 74kW
Po paru latach użytkowania mogę powiedzieć, że jeden z lepszych busów tych rozmiarów jakim jeździłem. Stosunek cena/jakość jest w porządku, silnik daje radę (wersja 100km), prędkość maksymalna to jakieś 170-parę km/h. Spalanie około 9 litrów przy cięższej nodze. Wyciszenie daje radę tak do 90 km/h, dalej jest głośno. Plastiki twarde, jak to z tego roku w tym segmencie. Klasyczna, bułowata kierownica jak to u Francuza. Duży plus za łatwość wyciągnięcia kanap. Miejsca w środku bardzo dużo, można załadować 7 znajomych, bagaże i pojechać nad morze czy działkę, wszystko się bez problemu zmieści. Długo woził sprzęt budowlany, mam wyciętą podłogę ze płyty osb na którą kładę dywan, polecam takie rozwiązanie bo super się sprawdza.
3,9
~LinekPark
Renault Trafic II
Furgon 1.9 dCi 100KM 74kW
Dobre auto. Miało kilka awarii, ale był to przede wszystkim silnik i jego osprzęt. Stąd następny, choć bliźniaczy model, jest już z 2.5 dCi 135. Komfortowy i pakowny. Dużo lepszy od Transita, a tym bardziej T5. Ergonomia i widoczność lepsze, niż można się spodziewać. Nie zjada go wciąż rdza, a to już "dorosłe" auto. Trafił się obficie doposażony egzemplarz, choćby w nawigację i skandynawskie zewnętrzne ogrzewanie. Lecz mimo to elektryka na duży plus, nie zawiodła. Prześwitu też nigdy nie brakło.
Średnie spalanie dla Renault Trafic II
9,3
l/100 km
7,2 – 20,5
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Renault Trafic II
Furgon 2.0 120KM 88kW
AUTO MA 3 MIESIĄCE WERSJA PASSENGER LONG 9 OSÓB, ZAGAZOWAŁEM BRC 24, 2 ZBIORNIKI LPG PO 50L ZASIĘG NA TRASIE 800 KM. SPALANIE NA MIEŚCIE BEZ ŚCIGANIA 13-14 LITRÓW NA TRASIE PRZY 130 ŚREDNIE 12 LITRÓW LPG. AUTO KUPIŁEM 10 LETNIE Z PRZEBIEGIEM 220 TYŚ. ZROBIŁEM KAPITALKE I JESTEM ZADOWOLONY , WCZEŚNIEJ JEZDZIŁEM DIESLEM 16 120KM TRAFIC III NIBY NOWSZY ALE KULTURA I CISZA PRACY W KABINIE WYGRAŁ WOLĘ STARĄ SPRAWDZONĄ GWARDIĘ PO KAPITALCE JAK TE NOWE SIECZKOBRZĘKI ŁADNE DOŁADOWANE I NAPAKOWANE CZUJNIKAMI KTÓRE PO 100 TYŚ SIĘ ZAPALAJĄ JAK LAMPKI W GRUDNIU. A SPALANIE TAKIE SAMO 10 LITRÓW DIESLA NA TRASIE A TU 12 LPG, EKONOMIA TO JEDNO ALE ZA TO W ZIMĘ BRAK PROBLEMÓW Z ODPALANIEM, CISZA W KABINIE ITD. SZKODA ŻE JUŻ NIE PRODUKUJĄ TYCH SAMOCHODÓW W TEJ WERSJI BO BYM KUPIŁ SOBIE 5 SZT DO FIRMY OD RAZU......
6,9
Renault Trafic II
Kabina 1.9 dCi 100KM 74kW
Mam wersję LONG z silnikiem 1,9 100KM i co ważne skrzynia 6 biegowa. Podane wyniki są orientacyjne. Zrobiłem tym autem ponad 100tyś. km z reguły w trybie mieszanym, czasami wyjazd do sąsiedniego dużego miasta 100km na dobrej trasie (rzadko autostradą), raz w roku wyjazd na wakacje (drogi od szutrowych do autostrad). Spalanie minimalne na autostradach przy nie przekraczaniu prędkości 110-120km/h schodzi poniżej 6,5l. W wersji jaką mam ciężko przekroczyć spalanie powyżej 7,5l nawet zimą przy jeździe po mieście. Przy pełnym zbiorniku robię średnio 1200km i mam jeszcze rezerwę...
12,2
Renault Trafic II
Furgon 2.0 120KM 88kW
Trasa przy prędkości 110-120 km/h spalanie LPG na poziomie 12 l. Większe prędkości to 1-2 litry większe zużycie. Miasto (duże) 13 l. Obciążenie auta ma niewielki wpływ na zużycie paliwa. Średni zasięg na zbiorniku umieszczonym w miejscu koła zapasowego to 300 km.

Usterki Renault Trafic II

Liczba wpisów: 5
tryb awaryjny czy ktos naprawił !?!
  • Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 90KM 66kW od 2001
  • instalacja elektryczna
Witam, Po dłuższym dodaniu mocniej gazu najczesciej pod góre z obciązeniem wyskakuje błąd włancza sie tryb awaryjny i zostaje jakies 20km z 82 jakie posiadam, przymusowy 2 min. postój z wyłaczonym zapłonem pomaga bo kasuje usterke... wyskakuje błąd czujnik cisnienia doładowania. był w serwisie renault wymienione wszystkie czujniki i żaden nie pomógł, miedzy czasie wymieniana turbina na nową garetta, serwis stwierdził że gdzieś jest przebicie na kablach choc oni nic nie stwierdzili....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zanik napięcia w instalacji elektrycznej
  • Renault Trafic II Furgon 2.0 dCi 90KM 66kW od 2001
  • instalacja elektryczna
Dwa razy podczas jazdy nastąpił zanik napięcia w instalacji.Wszystkie kontrolki zgasły, silnik też.Po ponownym uruchomieniu nic się nie działo.Wieczorem daje się zauważyc lekkie przygasanie swiateł.Ostatnio zauwazyłem,ze przy włączaniu świateł wyłącza się na chwilę radio.Sprawdzałem klemy na akumulatorze, trzymają mocno nie ma luzów. Może ktoś miał podobny problem w Traficu? proszę o jakieś wskazówki!
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Błąd elektryczny silnika
  • Renault Trafic II Furgon 1.9 dCi 100KM 74kW od 2001
  • silnik
  • 380 tys. km
Witam wyskakuje mi kontrolka od elektryki silnika bus odpala normalnie tylko na pierwszym i drugim niego ma się ciężko zebrać dodam że nieraz lubi zakłócić na siwo
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Trafic II