Szukaj

Informacje o Renault Twingo

Lata produkcji: 1993 – 2018
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1993, miejski model segmentu A, będący najmniejszym autem w katalogu Renault. Renault Twingo pierwszej generacji zaprojektował ówczesny główny stylista francuskiej marki – Patrick le Quement. Samochód zdradzał też duże podobieństwo do zaprezentowanego w roku 1983 polskiego prototypu Beskid, lecz Renault wyparło się wzorowania na nim. Nazwa Twingo wywodzi się ze scalenia słów „twist”, „swing” oraz „tango”. Trzecia generacja Renault Twingo została wprowadzona na rynek w roku 2014. Od początku model stał się sporym sukcesem rynkowym francuskiego producenta – do dnia dzisiejszego zakupiło go prawie 3,5 miliona nabywców.
czytaj więcej
Powagosław
Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami. ~Luzacjusz

Renault Twingo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Twingo

Liczba ocen: 372
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Michał Kreft
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Kiedy ojciec powiedział mi, że zamiast wymarzonego golfa 4 dostanę Renata Twingo powiem szczerze, że się zawiodłem. Twingo nigdy mi się nie podobało, uważałem że bardziej nadaje się na auto dla kobiety lub dla osób na emeryturze ( tak wiem typowy młody kierowca, jak coś nie ma 150 koni pod maską i nie wygląda jak sportowe to nie jest to samochód), lecz po 2-3 miesiącach zmieniłem zdanie. Auto jest małe zwinne a z tym silnikiem to istny demon. Mój zawód przerodził się w wielką fascynacje, bo przecież jak samochód z takim wyglądem może dostarczać aż tyle frajdy z jazdy. A prawda jest taka że 75km w samochodzie który waży 800-900kg wystarcza aż za nadto. Polecam jak najbardziej, niektórzy pewnie będą musieli się trochę przyzwyczaić do wyglądu ale później nie będą tego żałować.
3,9
~pawel
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Autko to wybór dość przemyślany - ostatecznie stwierdziłem, że potrzebuję czegoś małego, do miasta i żeby nie zbankrutować. Seicento? Nie najładniejszy, zawieszenie taczki i jedna gwiazdka NCAP. Matiz? To co mam w nim gwarantowane to rdza... Twingo okazał się najlepszy w tej kategorii - mały, zwinny, bezpieczny (3 gwiazdki po ostatnim lifcie, cztery poduszki) i, uwaga... dobrze wyposażony! W cenie średniej klasy roweru można mieć fajny samochodzik z klimatyzacją, pełną elektryką, żwawym silnikiem który niewiele pali! Jak nie klimatyzacja to zazwyczaj można spotkać wersje z roll-dachem - fajny bajer :) Jedyna rzecz, której mi brakuje to tylna para drzwi (to był plus Matiza) ale z drugiej strony jak człowiek sobie pomyśli to i tak rzadko kiedy wiezie się więcej osób. Dokładnie sprawdzam spalanie i waha się w przedziale 5,7 - 6,1 l/100 km. Jeśli chodzi o usterki to nic niespodziewanego (odpukać) przez pół roku mi się nie wydarzyło, a w poprzednich samochodach to zawsze już coś się działo po takim okresie ;)
4,1
~Szary91
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
Ogólnie autko bardzo przyjemne do jazdy, dobre na początek lub jako drugie auto w rodzinie. Moim zdaniem niedoceniane przez wielu, wybierając seicento lub czinkusia zamiast Twingo kierowałbym się jedynie tym, że "koledzy będą się śmiali" . Wiadomo nie jest to limuzyna, komfort pozostawia wiele do życzenia, ale w danym przedziale cenowym i z niedużymi oczekiwaniami auto sprawuje się na prawdę fajnie. Wiadomo jak człowiek pojeździ czym lepszym ciężko potem wsiąść za kierownicę renówki ale patrząc obiektywnie pojazd spełnia swoje zadania. Dla mnie problemem był jedynie brak drzwi z tyłu i z czasem brak mocy.

Raporty spalania Renault Twingo

Liczba raportów: 362
Średnie spalanie dla Renault Twingo
4,9 – 8,3
l/100 km
3,3 – 4,7
l/100 km
6,5 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Twingo III
Hatchback SCe 70KM 51kW
Wersja bez start-stop. Średnie spalanie trasa 60%, miasto 40% to około 5,5l/100km przy oszczędnej jeździe bez klimatyzacji. Po włączeniu klimatyzacji podczas tego samego rodzaju jazdy spalanie wzrasta do 5,8/100km, ale wyraźnie czuć spadek mocy i auto zamula. Jazda w samym mieście bez patrzenia na spalanie chwilowe może dojść do 6l/100km, z klimą może więcej. Osobiście nie przekroczyłem więcej niż 6l/100km, ale też nie udało mi się zejść poniżej 5 litrów. Najlepszy wynik to 5,1l/100 ale przy bardzo ekonomicznej jeździe. Samochodzik jest mały, zgrabny i stylowy, ale też dość wysoki, więc wyższe osoby nie mają problemu z podróżowaniem. Niskie koszty eksploatacji, bezproblemowy dostęp do części (jeśli coś nie jest dostępne dla Renault, wystarczy szukać dla Smarta - ten sam silnik i osprzęt). Jedyne na co można narzekać to bardzo wolne ogrzewanie zimą - zanim zrobi się ciepło, trochę mija.
5,8
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Jazda 50/50 miasto/trasa + korki 5,7l/100km po przejechaniu około 35 tys. km. Spalanie wzrasta zimą (automatyczne ssanie, dłuższe nagrzewanie się silnika) - w moim przypadku osiągnęło 6,8 l/100km. Przy włączonej klimie, latem niewielki wzrost spalania - o około 0,2-0,3L. Najmniejsze spalanie - 4,8l/100km uzyskane w trasie przy prędkościach do 70 km/h bez włączonej klimy, z dwoma osobami, bez bagażu. Staram się jeździć ekonomicznie, nie ścigać się po ruszeniu ze świateł, hamować silnikiem. Auto typowo miejskie. Na trasie do prędkości 75-80 km/h jedzie się w miarę komfortowo. Od około 90 km/h przeszkadza hałas od wysokich obrotów silnika. Wygodne na trasy do 100-150 km dystansu. Potem cierpnie mi noga na gazie (185 cm wzrostu). W mieście to małe, zwinne i oszczędne autko. Bardzo pakowne. Przy każdym tankowaniu kontroluję ciśnienie w oponach: (155/65R14) przód 2,2 bar; tył 2,1 bar.
5,7
Renault Twingo II
Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Silnik 1.5 DCi słynący z oszczędności, profesjonalny tuning zwiększający moc do 82 KM i 190 Nm, regularne spalanie w cyklu miejskim latem 4,7-4,9 l, zimą 5,2-5,5 l na 100 km, samochód z uwagi na bardzo krótką skrzynię biegów nie nadaje się na szybsze trasy gdyż spalanie rośnie dramatycznie. Trasa Wrocław Katowice A4 prędkości w przedziale 140-170 km/h spalanie 7,4 l . Samochód oszczędny do prędkości max 100-110 km/h później spalanie rośnie bardzo gwałtownie. Po programie (sofcie) samochód mimo większej mocy i dynamiki spala mniej.

Usterki Renault Twingo

Liczba wpisów: 31
Układ hamulcowy
  • Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW 1996-2007
  • układ hamulcowy
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Wieczne problemy z hamulcem. Przy 121 tys. wymiana przewodów z cylindrami hamulca. Usterka naprawiona. Przy 136 tys, przy przeglądzie okazuje się, że tył ma 20% mocy hamowania. Wymiana cylindra hamulcowego usterka naprawiona. Przy 140 tys. migająca kontrolka co jakiś czas. Od czasu do czasu czuć zapach spalonych hamulców i miękki pedał hamulca. Niestety po dokładnych przeglądzie układu hamulcowego dalszych usterek nie stwierdzono. Zobaczymy co się będzie dalej działo. Generalnie auto starsze niż 15 lat jest jeżdżąca skarbonką i odradzam zakupu czegoś starszego.
Silnik gaśnie świeci się pomarańczowa lamka
  • Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
Witam,mam problem z autkiem otóż autko ma dziwny objaw z gaśnięciem silnika,mianowicie odpala poprawnie ze spalaniem nie ma najmniejszych problemów ze spadkiem mocy również a jednak problem istnieje. Po odpaleniu ruszam czasem normalnie i jadę sobie i po pewnym czasie zapala się pomarańczowa lampka i zaczyna gasnąc silnik (nie trzyma wolnych obrotów) ponownie uruchamiam i jadę sobie dalej. Po pewnym czasie lampka gaśnie i problem ustaje,i tak zaświeca się nieustanie w nie regularnych odstępach czasu. Najciekawsze jest to że dzieje się to tylko w mieście na trasie autko porusza się bez problemu. Czy ktoś wie co to może być?
Problem rozwiązany
3 komentarze
komunikat STOP przy probie przekroczenia 2500 obrotow gdy jest mroz
  • Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW od 2009
  • silnik
Gdy jest zimno samochod odpala normalnie bez najmnijeszego problemu. Na wolnych obrotach chodzi normalnie. Gdy ruszamy i zaczynamy wszystko jest dobrze do momentu gdy obrotomierz dochodzi do 2300-2500 obrotow. W tym momencie zapala sie kontrolka STOP i samochod zaczyna sie krztusic i "skakac" do przodu. Gdy wyrzucimy na luz to kontrolka gasnie i samochod zaczyna jechac normalnie. Dzieje sie tak non-stop ale gdy dluzej jedziemy to te "skoki" sa coraz czestsze i po jakis 15 minutach tak zaczyna ie dziac juz przy 2000 obrotow. Gdy jest cieplo nic takiego sie nie dzieje.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Twingo