Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Twingo

Miejski model segmentu A produkowany od 1993 roku. Najmniejszy samochód w ofercie marki. Projektantem Twingo pierwszej generacji był Patrick le Quement, wówczas główny designer Renault. Z drugiej strony, auto miało również wiele wspólnych cech z polskim prototypem Beskid z 1983 roku, choć Renault nie przyznało się do tej inspiracji. Nazwa Twingo powstała z połączenia słów „twist”, „swing” i „tango”. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja modelu. Twingo od początku jest dużym sukcesem komercyjnym Renault – do tej pory sprzedało się w liczbie prawie 3,5 mln egzemplarzy.

Generacje Renault Twingo

  • Wybierz generację: Renault Twingo III (2014 - teraz)
    Renault Twingo III
    Renault Twingo III - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Twingo III - galeria redakcyjna - lewy bok Renault Twingo III - galeria redakcyjna - widok z tyłu Renault Twingo III - galeria redakcyjna - składany dach Renault Twingo III - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Renault Twingo III - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

    Renault Twingo III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Twingo III nie jest już samodzielnym dziełem Renault – samochód został opracowany wspólnie z inżynierami koncernu Daimler, będącego właścicielem marki Smart....

    więcej o Renault Twingo III

  • Wybierz generację: Renault Twingo II (2007 - 2014)
    Renault Twingo II
    Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - prędkościomierz Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - obrotomierz

    Renault Twingo II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2007-2014.W porównaniu do swojego poprzednika, Twingo II, poprzedzone debiutem wersji koncepcyjnej w 2006 roku, zostało odmienione stylistycznie. Przede wszystkim, samochód otrzymał zupełnie nowe, dwubryłowe...

    więcej o Renault Twingo II

  • Wybierz generację: Renault Twingo I (1993 - 2007)
    Renault Twingo I

Twingo II

Jednobryłowa sylwetka, „wyłupiaste” reflektory czy zgrabnie wyprofilowany tył – Twingo pierwszej generacji miało w sobie wiele uroku, którym zachwyciła się rzesza kobiet. Drugie wcielenie znacznie „spoważniało”, przez co straciło swój wyjątkowy styl łatwo rozpoznawalny wśród innych „maluchów”. Z drugiej strony trudno uznać, żeby malutkie Renault było brzydkie. Zgrabna bryła, nowoczesne światła czy ostre przetłoczenia dodają mu nieco wdzięku. Kto chciałby dorzucić do tego trochę sportowego „sznytu” powinien rozejrzeć się za wersją RS z body-kitem nadwozia i dużymi felgami.

Bardziej urokliwe niż nadwozie jest wnętrze Twingo. Może dlatego, że zarówno ogólną formą, jak i detalami wyraźnie nawiązuje do swojego pierwowzoru – pierwszą generację przywołują na elektroniczne wskaźniki umieszczone pośrodku deski rozdzielczej, panel sterowania nawiewem, kierownica, a nawet włącznik świateł awaryjnych. Niestety, do poprzednika nawiązuje też kiepska jakość materiałów wykończeniowych, choć trzeba przyznać, że na tle najbliższych rywali nie ma się czego wstydzić.

Podobnie jak kwestia wykończenia wygląda sprawa z przestronnością kabiny – trudno uznać ją za wzorcową, ale zważając na klasę auta nie można specjalnie narzekać. Wygodę podróżowania ograniczają niestety fotele, które na dłuższą metę okazują się za małe. Do wojaży nie zachęca też mały kufer, który można jednak łatwo powiększyć przesuwając tylną kanapę do przodu lub składając tylne siedzenia i oparcie fotela pasażera. Prowadzenie samochodu uprzyjemnia kierowcy intuicyjna obsługa elementów kokpitu oraz świetna widoczność we wszystkich kierunkach.

Małe Renault prowadzi się bez zarzutu. Stosunkowo długi rozstaw osi, koła osadzone na samych krańcach nadwozia, dość sztywno zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy sprawiają, że auto pozwala na dynamiczne pokonywanie ciasnych łuków. Przydaje się to w szczególności podczas jazdy w mieście, którą uprzyjemnia dodatkowo niewielka średnica zawracania. Narzekać nie można na hamulce, powody do krytyki daje za to skuteczność resorowania – twardo jest zwłaszcza w sportowym Twingo RS.

Renault oferuje swój najmniejszy model w podobnych cenach, co konkurencja. Auto odstaje od wielu rywali wyposażeniem – braki w standardzie idą tu w parze ze skromną listą opcji. W serii nie otrzymamy elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, elektrycznego sterowania szyb czy fotela kierowcy regulowanego na wysokość. Nawet za dopłatą nie dostaniemy z kolei ani automatycznej skrzyni biegów, ani kurtynowych poduszek powietrznych, ani nawet… komputera pokładowego.

Twingo I

Jednobryłowa sylwetka z udanie wystylizowanymi detalami pozwoliła nadwoziu Twingo zdobyć serca wielu kierowców, zwłaszcza płci pięknej. Ale wygląd wcale nie jest największą zaletą charakterystycznej karoserii - dzięki maksymalnie skróconemu przedziałowi silnikowemu w kabinie udało się "wyczarować" zaskakująco dużo przestrzeni. Projektanci na tym jednak nie poprzestali - dołożyli jeszcze niespotykaną nigdzie indziej, przesuwaną kanapę tylną. Szkoda tylko, że zapomnieli o lepszych tworzywach wykończeniowych i staranniejszym montażu.

Przez cały okres produkcji pod maskę Renault Twingo I. generacji trafiał 1,2-litrowy motor benzynowy - najpierw w formie przedpotopowej jednostki z modelu 5, później nowo zaprojektowanej konstrukcji. Ta ostatnia otrzymała w 2000 roku 16 zaworów, dzięki czemu stała się nie tylko żwawa, ale także jeszcze oszczędniejsza niż wcześniej. Podczas jazdy francuski "maluch" od razu pokazuje, gdzie jest jego miejsce - na ciasnych uliczkach i parkingu pod marketem czuje się jak ryba w wodzie.

Niezawodność to dla sympatycznego autka Renault bardzo nieciekawa dyscyplina. Układ napędowy trapią liczne wycieki, podwozie atakuje szybko postępująca korozja, zawieszenie zużywa się w ponadnormatywnym tempie, układ hamulcowy cierpi na awarie wspomagania hamulców, a elektryka sprawia problemy zarówno we wnętrzu, jak i pod maską. Większość usterek da się jednak tanio usunąć, bo konstrukcja Twingo jest prosta, a ceny większości części - bardzo niskie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze.
Luzacjusz: Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami.

Silniki Renault Twingo

Renault Twingo II - jaki silnik wybrać?

No cóż, podstawowy 1.2l 60KM nie jest niczym nadzwyczajnym, ale przynajmniej można go mieć za w miarę rozsądne pieniądze. Do miasta jest w sam raz – po co komu więcej koni do stania w korkach. Jednak na trasie motor po prostu się buntuje – wyje przy większych prędkościach, a od około 130km/h już w ogóle nie chce współpracować. 65-konny diesel 1.5dCi zachowuje się podobnie, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu jest zwinniejszy. Niestety – również sporo droższy i głośny. Złotym środkiem jest benzynowy silnik 1.2l 75KM. Nie pali dużo, przy niskich obrotach jest spokojny, przy wysokich dość żwawy – warto nad nim pomyśleć. Jeśli to za mało – jest też wersja 100-konna. Nieźle wkręca się na obroty a to, plus niska masa auta to gwarancja niezłej zabawy.

Publikacje o Renault Twingo

Renault Twingo - nowa jakość, tylny napęd
 
Nasz test Renault Twingo 1.0 SCe Zen

Pięciodrzwiowe nadwozie, solidne wykończenie i szerokie możliwości personalizacji. Nowe Twingo rzuca rękawicę najlepszym, a w kategoriach zwinności i zwrotności ustanowiło nowe standardy.

Renault Twingo - z polską genezą
 
Nasz test Renault Twingo – z polską genezą

Obecnie średnia długość życia konkretnego modelu auta waha się w przedziale 6-8 lat. Z naciskiem na tą pierwszą cyfrę. Jednak są też samochody, które bez większych zmian wojują na rynku przez 14 lat, a przy okazji są symbolem pomysłowości i zarazem porażki polskiej motoryzacji. Jakie jest Renault Twingo...

Czy warto kupić: używane Renault Twingo II (od 2007)

Szukasz praktycznego, nieźle wyposażonego i zwinnego auta do jazdy po mieście? Ponadto zależy Ci na niskich kosztach eksploatacji oraz małej awaryjności? Francuski maluch powinien sprostać Twoim oczekiwaniom. Czy warto kupić używane Renault Twingo II?

Nowy w mieście
 
Nasz test

Renault Twingo od zawsze było przestronnym, praktycznym miejskim autkiem o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Najnowsze wcielenie zachowuje wszystkie te zalety i opakowuje je bardziej atrakcyjnym nadwoziem.

Renault Twingo - SPA-ce Shuttle
 
Nasz test

Moje życie jest wypełnione po brzegi. Przyjemnościami. Śniadanko, sprawdzenie maili (telepraca rządzi), kilka telefonów do koleżanek, ulubiony program w TV do ulubionej kawy i pobliski klub sportowy. Wieczorem wiadomo, sms do przyjaciela i wyjście z nim na miasto. Choć wyjście to może za dużo powiedziane,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Twingo

Renault Twingo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault TwingoautoWcentrum - społeczność Renault Twingo

najwyższe oktanyAuta - Renault Twingo

Renault Twingo Panorama 52,65

Renault Twingo 51,67

Renault Twingo Małpka 41,11

Renault Twingo RS CUP 68,73

Renault Twingo Żabka 41,37

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Twingo

catriona1 30,03

Wi0la 30,51

jacek_24 30,53

bjozefowicz 30,06

myshka 30,10

Marek-S 30,17

Franky132 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Twingo

Pierwsze spotkanie z drogówką
Pierwsze spotkanie z drogówką Dzisiaj w drodze powrotnej z uczelni (jeden wykład na który baaardzo mi się nie ...
Przechwaliłam Landrynę. Nie zapala przy ciepłym silniku.
Przechwaliłam Landrynę. Nie zapala przy ciepłym silniku. Od przeglądu na początku sierpnia było pięknie, aż ostatnio to, czy zapali, czy ...
Już nie "Lalunia"?
Już nie Lalunia trafiła do mechanika na standardową wymianę po zakupie, czyli rozrząd, o...
Zaczęło się od słabych hamulców...
Zaczęło się od słabych hamulców... Landryna miała słabe hamulce, więc w piątek wyszukałam na dobrymechanik.net najl...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Twingo

od 35 900 zł do 45 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (70 - 90 KM): SCe, TCe

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Renault Twingo
 

Najpopularniejsza wersja Renault Twingo

Renault Twingo SCe 70KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Klimat - 4 000
Pakiet Look - 500

Cena katalogowa

35 900

Zobacz ofertę Renault Twingo SCe 70KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Twingo najczęściej porównywane z:

Citroen C4 Cactus
1.6 BlueHDi (100 KM)
Citroen C3
1.6 VTI (122 KM)
Mini Mini
1.5 D (116 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Twingo

Renault Twingo
1.2 benzyna 58 KM
78 000 km, 2008
15 900 PLN
Renault Twingo
benzyna
0
2 400 PLN
Renault Twingo
1.1 benzyna 58 KM
1998
3 100 PLN
Renault Twingo
1.2 benzyna 75 KM
46 000 km, 2009
16 900 PLN

Ocena auta Renault Twingo

  • Średnia ocena
    na podstawie 329 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Renault Twingo Hatchback 1.2 i 16V (75 KM)

Mam auto z quickshiftem 5 i klimatyzacją, do jazdy miejskiej, ale i w trasie się sprawdziło. Regulowany fotel kierowcy (także do góry można sobie podjechać, będąc małą osobą), bieg parkingowy (autko jeździ powolutku bez dodawania gazu), inteligentna skrzynia biegów (z górki przyhamowuje silnik, a w trakcie ruszania pod górę bieg parkingowy zastępuje hamulec i lekkie dodanie gazu wprawia nas w łagodny ruch, bez miotania się wokół sprzęgła, hamulców i gazu; oraz inne detale np. można sobie jeździć na automacie, albo się przełączyć w tryb manualny). W sumie auto samo jedzie, a ja się rozglądam. Generalnie to mój osobisty samochód, ale mąż się lubi przesiadać z megane i poszaleć po mieście, bo mój maluch ma 75 koników i 16 zaworków. Na tiry się nie zasadzam, bo mam zdrowe ego, natomiast w razie potrzeby przyśpieszam. Bryła samochodu od początku mnie zauroczyła i tak zostało. Nie jest urzekająco piękna, ale ma w sobie francuski "charme". Jak wszystkie inne estetyczne detale. Jedyną wadą auta...

dodał: Mrs. Twingo
Renault Twingo Hatchback 1.2 (55 KM)

To jest samochod stworzony dla mnie. Chcialam miec taki juz 10 lat temu, teraz mam i moja fascynacja tym pojazdem w ogole sie nie zmniejsza, wrecz przeciwnie. Idealny do miasta, wszedzie sie wcisnie, krotki tyl powoduje, ze nie ma zadnych problemow z parkowaniem zatoczki na zatloczonych miejskich parkingach, krotki przod - mozna wszedzie zaparkowac prostopadle, nie trzeba brac duzych zamachow. Na trasie - zrywny, zwrotny, szybki. Dobra widocznosc i niezle przyspieszenie powoduja, ze bardzo dobrze sie nim wyprzedza. Wygodne fotele, zarowno z przodu jak i z tylu, swietna opcja z przesuwana kanapa w razie wiekszych zakupow. Cytujac strone angielskiego klubu Twingo - Twingo is not just a car, is a style of living.

dodał: mimbi - Klub Twingo Polska
Renault Twingo Hatchback 1.2 i 16V (75 KM)

jestem rozczarowany delikatnie mówiąc, auto kupiłem nowe w salonie i wszystkie materiały eksploat.:olej,fitry wymieniam co 15 tys.km a nie co 20tys.(30tys.) - nie przyszło mi jednak do głowy, że pasek rozrządu pęknie po przejechaniu 60tys.km ( książka przewiduje wymianę przy 120tys. lub po 5 latach) - auto ma 3,5 roku. Gdy pytałem się kilka miesięcy temu w serwisie kiedy naprawdę należy wymienić pasek - usłyszałem 80tys.km i tak też chciałem zrobić - nie zdążyłem. OSTRZEGAM WSZYSTKICH NIE WIERZCIE W WYDŁUŻONE PRZEBIEGI MIĘDZYPRZEGLĄDOWE - TANI HACZYK FIRMY RENAULT - ja nie wierzyłem od samego początku a i tak zostałem zaskoczony !!!

dodał: escobanita@poczta.onet.pl
Renault Twingo Hatchback 1.2 (55 KM)

Twingo jest inne. Z zewnątrz wydaje się niewiele większe od seicento, ale w środku panuje niespotykana przestronność - dla wszystkich 4 osób. Pokonywałem nim kilkusetkilometrowe trasy bez większych kłopotów. Zastrzeżenia mam do starszego typu silnika - powyżej 100/h wyrażnie słabnie, zwłaszcza przy komplecie pasażerów. Przez 8 lat nie miał zadnej poważnej usterki. Znikomy bagażnik rekompensuje modularność wnętrza. A poza tym ma coś czego niemają inne samochodzy - uśmiecnięty przód i DUSZĘ. Czekam na nowe Twingo.

dodał: garfield3@gazeta.pl
Renault Twingo Hatchback 1.2 (60 KM)

Idealny drugi samochod. Zona jezdzi, tylko leje benzyne i plyn do spryskiwaczy. Ja tez sie od czasu do czasu przejade, ot - dla przyjemnosci jazdy malym, zwawym autkiem. Pamietam jak kupowalismy, wtedy jednym z priorytetow byla cena. Siedzielismy w Seicento, w Matizie - srednio. Potem z glupia frant - Renault, bo tam podobno drogo. I rzeczywiscie, wtedy bylo drozej ale tylko o 2 tys. zlotych, ale auto jest nieporownywalne. Jak ktos twierdzi inaczej, to niech wsiadzie do Twingo, odpali i przejedzie sie kawalek.

dodał: tmatejko@web.de
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Twingo

Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna Renault Twingo II Facelifting Renault Twingo RS Renault Twingo II - galeria społeczności Renault Twingo III (2014) Renault Twingo 2007 Renault Twingo Mauboussin Renault Twingo III - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Twingo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Twingo

Renault Twingo

70 komentarzy

66 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

Szary91Szary91

Posiadam Twingo 96r. silnik 1.2 55 koni z przebiegiem 176000 km.
Ogólnie zdarzają się różne drobne usterki, ale nie zdarzyła mi się jeszcze sytuacja żebym stanął i nie mógł ruszyć, o czerwca 2013 wymieniłem klocki + tarcze, łożysko, wężyk spryskiwacza, uszczelkę pokrywy zaworów, progi i teraz będę robił prawdopodobnie wydech bo coś szwankuje.
Ogólnie autko ma sporo PLUSÓW:
- jest ekonomiczne, pali bardzo mało
-jest przestrzenne, dla 4 osób optymalne, w segmencie A nie ma sobie równych :D
-jest szybkie, zwrotne i dynamiczne, idealne do miasta chociaż w trasie też daje radę
- koszty napraw są na kieszeń przeciętnego obywatela
-jest malutkie i wszędzie się wciśnie

Poważnych minusów nie zauważyłem, zależy jakie kto ma wymagania :D ale skoro już przyszłą pora na wady to:
- często występują drobne usterki, non stop coś stuka, puka,świszczy i piszczy (żadna jeszcze nie unieruchomiła auta, ale staje się to z czasem irytujące)
-bagażnik mógłby być ciut bardziej pojemny ale wiadomo coś kosztem, czegoś
-wskaźnik benzyny rzeczywiście jest niegodzien zaufania ;-p po zatankowaniu miałem maximum kropek na wskaźniku, po przejechaniu kilkudziesięciu może kilkuset kilometrów nadal miałem max, po czym po następnych kilku kilometrach zniknęło mi od razu kilka kropeczek jednocześnie.

Być może mam taki egzemplarz dość pechowy, ale ogólne wrażenie jest dobre polecałbym szczególnie początkującym kierowcom, jeśli ktoś nie wymaga cudów to autko naprawdę się sprawdza :D

~twingomatch2001~twingomatch2001

TWINGO 2001 Authentique, silnik 1.2 moc 43kW

Zalety
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim - miękkie, komfortowe zawieszenie - stabilne zawieszenie na ostrych zakrętach - zwrotny, dynamiczny w ruchu miejskim - łatwy w parkowaniu - dobra widoczność - wygodne wnętrze, wzorowo wyprofilowane fotele - przestronne wnętrze mimo małej bryły nadwozia - sprytne rozwiązanie składania tylnej kanapy - duże możliwości załadunku - koło zapasowe w środku bagażnika - prosta wymiana żarówek wszystkich świateł - prosty w obsłudze

Wady
- słabo widoczny wyświetlacz w słonecznym dniu - nie precyzyjna informacja potencjometru zużycia paliwa - plastikowy uchwyt otwierania maski - większe zużycie paliwa na trasie 5-6 litrów - trudność z wyprzedzaniem /pod górę tym bardziej/

Usterki
- po przejechaniu 15 tys. km pierwsza wymiana amortyzatorów przednich - wymiana sworzni wahacza co 2 lata /kiepska jakość dróg/ - niektóre elementy elektroniki wymagały jedynie przeczyszczenia po 10 latach funkcjonowania pojazdu

-----

Wnętrze/komfort
- przestronne wnętrze mimo /wg obserwatorów z zewnątrz/ małej bryły nadwozia - funkcjonalne rozwiązanie składania tylnej kanapy - wzorowo wyprofilowane fotele - materiały plastikowe i welurowe łączone ze skóra miękką i łatwą w utrzymaniu czystości - jasnoszare, estetyczne, nietuzinkowe wnętrze

Silnik/układ jezdny
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim / 4,5 l / - stabilny a zarazem komfortowo elastyczny układ jezdny - trudność w wyprzedzaniu na trasie - większe zużycie paliwa na trasie /od 5 do 6 litrów na 100 km/

Koszty eksploatacji
- auto proste w obsłudze i naprawach - łatwy dostęp do wymiany podstawowych elementów oświetlenia, płynów - tani w utrzymaniu, małe opłaty ubezpieczeniowe - małe zużycie paliwa


Podsumowanie
Polecam bardzo!! Sprytny model Renault TWINGO w przedziale rocznika 2000-2005. Nietypowy, niekonwencjonalny projekt nadwozia połączony z funkcjonalnością!!

~twingomatch2001~twingomatch2001

Zalety
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim - miękkie, komfortowe zawieszenie - stabilne zawieszenie na ostrych zakrętach - zwrotny, dynamiczny w ruchu miejskim - łatwy w parkowaniu - dobra widoczność - wygodne wnętrze, wzorowo wyprofilowane fotele - przestronne wnętrze mimo małej bryły nadwozia - sprytne rozwiązanie składania tylnej kanapy - duże możliwości załadunku - koło zapasowe w środku bagażnika - prosta wymiana żarówek wszystkich świateł - prosty w obsłudze

Wady
- słabo widoczny wyświetlacz w słonecznym dniu - nie precyzyjna informacja potencjometru zużycia paliwa - plastikowy uchwyt otwierania maski - większe zużycie paliwa na trasie 5-6 litrów - trudność z wyprzedzaniem /pod górę tym bardziej/

Usterki
- po przejechaniu 15 tys. km pierwsza wymiana amortyzatorów przednich - wymiana sworzni wahacza co 2 lata /kiepska jakość dróg/ - niektóre elementy elektroniki wymagały jedynie przeczyszczenia po 10 latach funkcjonowania pojazdu

-----

Wnętrze/komfort
- przestronne wnętrze mimo /wg obserwatorów z zewnątrz/ małej bryły nadwozia - funkcjonalne rozwiązanie składania tylnej kanapy - wzorowo wyprofilowane fotele - materiały plastikowe i welurowe łączone ze skóra miękką i łatwą w utrzymaniu czystości - jasnoszare, estetyczne, nietuzinkowe wnętrze

Silnik/układ jezdny
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim / 4,5 l / - stabilny a zarazem komfortowo elastyczny układ jezdny - trudność w wyprzedzaniu na trasie - większe zużycie paliwa na trasie /od 5 do 6 litrów na 100 km/

Koszty eksploatacji
- auto proste w obsłudze i naprawach - łatwy dostęp do wymiany podstawowych elementów oświetlenia, płynów - tani w utrzymaniu, małe opłaty ubezpieczeniowe - małe zużycie paliwa


Podsumowanie
Polecam bardzo!! Sprytny model Renault TWINGO w przedziale rocznika 2000-2005. Nietypowy, niekonwencjonalny projekt nadwozia połączony z funkcjonalnością!!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 277
Przejechany dystans
32 335 705 km
Zatankowanego paliwa
1 717 492 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 006
Wydanych pieniędzy
2 702 923 zł
Średnie wydatki na auto
1 330 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 266
Wydanych pieniędzy
3 013 763 zł
Średnie wydatki na auto
1 483 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 032)

Testy zderzeniowe Renault Twingo

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Twingo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Twingo 1.0 'E2', LHD
2014

Renault Twingo
Renault Twingo

Renault Twingo
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Twingo

Na podstawie 298 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jogi, dodano: 16.03.2011 14:28

Jak na 133KM z wolnossącej 1.6 i osiągi ,spalanie auta można uznać za zadowalające. W warunkach zimowych, na krótkich miejskich odcinkach nigdy nie przekroczył 10 l. W trasie na dystansie 150km ,jadąc bardzo spokojnie, z prędkościami 90-110km/h , z postojami na światłach, spalił 5,4 l/100km. Rewelacja.

pełny raport Renault Hatchback 3d 1.6 16v

autor: rav79@interia.p, dodano: 08.02.2005 14:40

Pali tyle co powinien, chcesz mniej? Pociąg, autobus, tramwaj... nie musisz się ścigać z Golfami. Przeglądy w zależnosci od mechanika, auta po 07/1998 powinny być bezobsługowe przez mechanika. Na bierząco wymieniamy zużyte wymienniki. Naprawy, pomaga to ż

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: loudi, dodano: 08.06.2012 08:04

Odkąd założyłem gaz do żabki jestem bardzo zadowolony. W mieszanej trasie spod Grójca do Warszawy z reguły pali mi 7,5 litra LPG na 100 km. Czasem, jak chcę ją przepędzić to spalanie dochodzi do 8,5 l/100 km. Nie widzę specjalnej różnicy między jazdą na gazie a na benzynie. Co ciekawe benzyny paliła mi żabka podobne ilości. Instalacja LPG jedno wtryskowa.

pełny raport Renault Hatchback 1.2

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Twingo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Twingo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Twingo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Twingo, oglądali także