Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Renault Twingo II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2007-2014.W porównaniu do swojego poprzednika, Twingo II, poprzedzone debiutem wersji koncepcyjnej w 2006 roku, zostało odmienione stylistycznie. Przede wszystkim, samochód otrzymał zupełnie nowe, dwubryłowe nadwozie. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault Alliance B platform, którą dzielił m.in. z modelem Clio. W 2010 i w 2012 roku Twingo II przeszło dwa face-liftingi. Ten w 2012 roku dał samochodowi gruntownie przeprojektowany pas przedni.

Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - prawy przedni reflekt
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - prędkościomierz
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - obrotomierz

Generacje Renault Twingo

  • Twingo II   2007 - 2014
    Renault Twingo II
    • Wybierz generację

    • Twingo III (2014 - teraz)
    • Twingo II (2007 - 2014)
    • Twingo I (1993 - 2007)

Komentarze redakcji

Powagosław: Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze.
Luzacjusz: Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami.

Wersje nadwozia Renault Twingo II

Silniki Renault Twingo II

Lista silników:
1.2 TCe 16v (100KM), 1.2 (60KM), 1.2 (58KM), 1.2 16v (75KM), 1.6 16V (133KM), 1.6 16v (133KM), 1.5 dCi (85KM), 1.5 dCi (65KM), 1.5 dCi (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

No cóż, podstawowy 1.2l 60KM nie jest niczym nadzwyczajnym, ale przynajmniej można go mieć za w miarę rozsądne pieniądze. Do miasta jest w sam raz – po co komu więcej koni do stania w korkach. Jednak na trasie motor po prostu się buntuje – wyje przy większych prędkościach, a od około 130km/h już w ogóle nie chce współpracować. 65-konny diesel 1.5dCi zachowuje się podobnie, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu jest zwinniejszy. Niestety – również sporo droższy i głośny. Złotym środkiem jest benzynowy silnik 1.2l 75KM. Nie pali dużo, przy niskich obrotach jest spokojny, przy wysokich dość żwawy – warto nad nim pomyśleć. Jeśli to za mało – jest też wersja 100-konna. Nieźle wkręca się na obroty a to, plus niska masa auta to gwarancja niezłej zabawy.

Publikacje o Renault Twingo

Renault Twingo 0.9 TCe - nowe, odważne rozdanie
 
Nasz test Renault Twingo 0.9 TCe Intens

Projektanci Twingo III mieli wyjątkowo komfortową sytuację - duży budżet, możliwość opracowania świeżej płyty podłogowej i znaczącego przekonstruowania istniejących silników. W pełni wykorzystali pole manewru, tworząc jedno z najciekawszych aut segmentu A.

Renault Twingo - nowa jakość, tylny napęd
 
Nasz test Renault Twingo 1.0 SCe Zen

Pięciodrzwiowe nadwozie, solidne wykończenie i szerokie możliwości personalizacji. Nowe Twingo rzuca rękawicę najlepszym, a w kategoriach zwinności i zwrotności ustanowiło nowe standardy.

Renault Twingo - z polską genezą
 
Nasz test Renault Twingo – z polską genezą

Obecnie średnia długość życia konkretnego modelu auta waha się w przedziale 6-8 lat. Z naciskiem na tą pierwszą cyfrę. Jednak są też samochody, które bez większych zmian wojują na rynku przez 14 lat, a przy okazji są symbolem pomysłowości i zarazem porażki polskiej motoryzacji. Jakie jest Renault Twingo...

Czy warto kupić: używane Renault Twingo II (od 2007)

Szukasz praktycznego, nieźle wyposażonego i zwinnego auta do jazdy po mieście? Ponadto zależy Ci na niskich kosztach eksploatacji oraz małej awaryjności? Francuski maluch powinien sprostać Twoim oczekiwaniom. Czy warto kupić używane Renault Twingo II?

Nowy w mieście
 
Nasz test

Renault Twingo od zawsze było przestronnym, praktycznym miejskim autkiem o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Najnowsze wcielenie zachowuje wszystkie te zalety i opakowuje je bardziej atrakcyjnym nadwoziem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Twingo

Renault Twingo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault TwingoautoWcentrum - społeczność Renault Twingo

najwyższe oktanyAuta - Renault Twingo

Renault Twingo Twinguś 39,31

Renault Twingo 56,85

Renault Twingo Landryna 68,31

Renault Twingo 57,57

Renault Twingo 45,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Twingo

tomnet3 30,08

Emilka_zs 30,05

przemekc11 30,10

piotr1990 30,15

Sobot 30,14

gosia91 30,19

acha1972 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Twingo

Pomyłka pod dystrybutorem
Pomyłka pod dystrybutorem Dziś zalałem Twingo do pełna PB98. Zmęczony po treningu odruchowo wziąłem pierws...
Podsumowanie 22tys km z Twingo
Podsumowanie 22tys km z Twingo KRÓTKO "DLACZEGO AKURAT TWINGO"? Tak naprawdę to szukałam Seicento, ale zobaczy...
Wymiana sanek (ramy, belki, kołyski trawersu itd)
Wymiana sanek (ramy, belki, kołyski trawersu itd) Twingiem napewno fajnie się jeździ ale jakaś poważniejsza naprawa to istna zgroz...
Czym usunąc plamy z żywicy?
Czym usunąc plamy z żywicy? Pierwszy wpis i prośba - ktoś wie czym usunąć plamy z żywicy z lakieru nie powod...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Twingo

od 35 900 zł do 45 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (70 - 90 KM): SCe, TCe

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Renault Twingo
 

Najpopularniejsza wersja Renault Twingo

Renault Twingo SCe 70KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Klimat - 4 000
Pakiet Look - 500

Cena katalogowa

35 900

Zobacz ofertę Renault Twingo SCe 70KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Twingo najczęściej porównywane z:

Dacia Sandero
1.5 dCi (75 KM)
Volkswagen Polo
1.2 TSI BlueMotion Technology (110 KM)
Ford Fiesta
1.0 (80 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Renault Twingo RENAULT Twingo 1,2 16V 75KM Wind Renault Twingo RENAULT Twingo 1,2 16V 75KM Wind
Rocznik: 2010. Przebieg: 112 109 km. Silnik: 1.1 55KM .
Cena: 14 900 zł
Fiat Punto 1.2 69KM 5DR EASY Fiat Punto 1.2 69KM 5DR EASY
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 40 850 zł
Zyskujesz: 2 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Twingo

Renault Twingo
1.2 benzyna 58 KM
78 000 km, 2008
15 900 PLN
Renault Twingo
benzyna
0
2 400 PLN
Renault Twingo
1.1 benzyna 58 KM
1998
3 100 PLN
Renault Twingo
1.2 benzyna 75 KM
46 000 km, 2009
16 900 PLN

Ocena auta Renault Twingo II

  • Średnia ocena
    na podstawie 40 opinii
  • 4,27
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Renault Twingo Hatchback 3d 1.2 (58 KM)

Prędzej Nowe Twingo zostanie okrzyknięte autem kultowym niż jakiekolwiek inne auto w tej klasie. Mówię to z pełną odpowiedzialnością; po półrocznej pielgrzymce po salonach dostępnych w Polsce marek mam bowiem pełną skalę porównania.

dodał: WTQ
Renault Twingo Hatchback 3d 1.2 (58 KM)

Świetne autko, przede wszystkim oszczędne i zwinne. Zaskakuje pozytywnie kierowcę:) Polecam.

dodał: Joan
  • Zalety
  • + widoczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Twingo

Renault Twingo II - galeria społeczności Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna Renault Twingo RS Renault Twingo III - galeria redakcyjna Renault Twingo III (2014) Renault Twingo II Facelifting Renault Twingo III 0.9 TCe 90KM - galeria redakcyjna Renault Twingo 2007 Renault Twingo Mauboussin
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Twingo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Twingo

Renault Twingo

70 komentarzy

66 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

Szary91Szary91

Posiadam Twingo 96r. silnik 1.2 55 koni z przebiegiem 176000 km.
Ogólnie zdarzają się różne drobne usterki, ale nie zdarzyła mi się jeszcze sytuacja żebym stanął i nie mógł ruszyć, o czerwca 2013 wymieniłem klocki + tarcze, łożysko, wężyk spryskiwacza, uszczelkę pokrywy zaworów, progi i teraz będę robił prawdopodobnie wydech bo coś szwankuje.
Ogólnie autko ma sporo PLUSÓW:
- jest ekonomiczne, pali bardzo mało
-jest przestrzenne, dla 4 osób optymalne, w segmencie A nie ma sobie równych :D
-jest szybkie, zwrotne i dynamiczne, idealne do miasta chociaż w trasie też daje radę
- koszty napraw są na kieszeń przeciętnego obywatela
-jest malutkie i wszędzie się wciśnie

Poważnych minusów nie zauważyłem, zależy jakie kto ma wymagania :D ale skoro już przyszłą pora na wady to:
- często występują drobne usterki, non stop coś stuka, puka,świszczy i piszczy (żadna jeszcze nie unieruchomiła auta, ale staje się to z czasem irytujące)
-bagażnik mógłby być ciut bardziej pojemny ale wiadomo coś kosztem, czegoś
-wskaźnik benzyny rzeczywiście jest niegodzien zaufania ;-p po zatankowaniu miałem maximum kropek na wskaźniku, po przejechaniu kilkudziesięciu może kilkuset kilometrów nadal miałem max, po czym po następnych kilku kilometrach zniknęło mi od razu kilka kropeczek jednocześnie.

Być może mam taki egzemplarz dość pechowy, ale ogólne wrażenie jest dobre polecałbym szczególnie początkującym kierowcom, jeśli ktoś nie wymaga cudów to autko naprawdę się sprawdza :D

~twingomatch2001~twingomatch2001

TWINGO 2001 Authentique, silnik 1.2 moc 43kW

Zalety
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim - miękkie, komfortowe zawieszenie - stabilne zawieszenie na ostrych zakrętach - zwrotny, dynamiczny w ruchu miejskim - łatwy w parkowaniu - dobra widoczność - wygodne wnętrze, wzorowo wyprofilowane fotele - przestronne wnętrze mimo małej bryły nadwozia - sprytne rozwiązanie składania tylnej kanapy - duże możliwości załadunku - koło zapasowe w środku bagażnika - prosta wymiana żarówek wszystkich świateł - prosty w obsłudze

Wady
- słabo widoczny wyświetlacz w słonecznym dniu - nie precyzyjna informacja potencjometru zużycia paliwa - plastikowy uchwyt otwierania maski - większe zużycie paliwa na trasie 5-6 litrów - trudność z wyprzedzaniem /pod górę tym bardziej/

Usterki
- po przejechaniu 15 tys. km pierwsza wymiana amortyzatorów przednich - wymiana sworzni wahacza co 2 lata /kiepska jakość dróg/ - niektóre elementy elektroniki wymagały jedynie przeczyszczenia po 10 latach funkcjonowania pojazdu

-----

Wnętrze/komfort
- przestronne wnętrze mimo /wg obserwatorów z zewnątrz/ małej bryły nadwozia - funkcjonalne rozwiązanie składania tylnej kanapy - wzorowo wyprofilowane fotele - materiały plastikowe i welurowe łączone ze skóra miękką i łatwą w utrzymaniu czystości - jasnoszare, estetyczne, nietuzinkowe wnętrze

Silnik/układ jezdny
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim / 4,5 l / - stabilny a zarazem komfortowo elastyczny układ jezdny - trudność w wyprzedzaniu na trasie - większe zużycie paliwa na trasie /od 5 do 6 litrów na 100 km/

Koszty eksploatacji
- auto proste w obsłudze i naprawach - łatwy dostęp do wymiany podstawowych elementów oświetlenia, płynów - tani w utrzymaniu, małe opłaty ubezpieczeniowe - małe zużycie paliwa


Podsumowanie
Polecam bardzo!! Sprytny model Renault TWINGO w przedziale rocznika 2000-2005. Nietypowy, niekonwencjonalny projekt nadwozia połączony z funkcjonalnością!!

~twingomatch2001~twingomatch2001

Zalety
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim - miękkie, komfortowe zawieszenie - stabilne zawieszenie na ostrych zakrętach - zwrotny, dynamiczny w ruchu miejskim - łatwy w parkowaniu - dobra widoczność - wygodne wnętrze, wzorowo wyprofilowane fotele - przestronne wnętrze mimo małej bryły nadwozia - sprytne rozwiązanie składania tylnej kanapy - duże możliwości załadunku - koło zapasowe w środku bagażnika - prosta wymiana żarówek wszystkich świateł - prosty w obsłudze

Wady
- słabo widoczny wyświetlacz w słonecznym dniu - nie precyzyjna informacja potencjometru zużycia paliwa - plastikowy uchwyt otwierania maski - większe zużycie paliwa na trasie 5-6 litrów - trudność z wyprzedzaniem /pod górę tym bardziej/

Usterki
- po przejechaniu 15 tys. km pierwsza wymiana amortyzatorów przednich - wymiana sworzni wahacza co 2 lata /kiepska jakość dróg/ - niektóre elementy elektroniki wymagały jedynie przeczyszczenia po 10 latach funkcjonowania pojazdu

-----

Wnętrze/komfort
- przestronne wnętrze mimo /wg obserwatorów z zewnątrz/ małej bryły nadwozia - funkcjonalne rozwiązanie składania tylnej kanapy - wzorowo wyprofilowane fotele - materiały plastikowe i welurowe łączone ze skóra miękką i łatwą w utrzymaniu czystości - jasnoszare, estetyczne, nietuzinkowe wnętrze

Silnik/układ jezdny
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim / 4,5 l / - stabilny a zarazem komfortowo elastyczny układ jezdny - trudność w wyprzedzaniu na trasie - większe zużycie paliwa na trasie /od 5 do 6 litrów na 100 km/

Koszty eksploatacji
- auto proste w obsłudze i naprawach - łatwy dostęp do wymiany podstawowych elementów oświetlenia, płynów - tani w utrzymaniu, małe opłaty ubezpieczeniowe - małe zużycie paliwa


Podsumowanie
Polecam bardzo!! Sprytny model Renault TWINGO w przedziale rocznika 2000-2005. Nietypowy, niekonwencjonalny projekt nadwozia połączony z funkcjonalnością!!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 568
Przejechany dystans
35 460 847 km
Zatankowanego paliwa
1 927 654 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 818
Wydanych pieniędzy
3 013 012 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 535
Wydanych pieniędzy
3 375 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 508 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 239)

Testy zderzeniowe Renault Twingo

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Twingo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Twingo 1.0 'E2', LHD
2014

Renault Twingo
Renault Twingo

Renault Twingo
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Twingo II

Na podstawie 52 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GRUNTEC, dodano: 06.03.2008 23:55

Instalacja LPG założona w grudniu 2007r. STAG 300 sekwencja, przy przebiegu 118 000 km. Długo zastanawiałem sie nad założeniem gazu, większość czasu jeżdzę po mieście, więc przekonał mnie kalkulator. Średnio zostaje 10 zł na 100 km. Niby niedużo. W moim przypadku koszt zakupu instalacji zwróci się dopiero po roku doliczająć koszty serwisu instalacji. Z uwagi na przebieg samochodu z tego rocznika nie było sensu dalej tankować go benzyną, ponieważ 1.5 roku jeżdzenia to wartość samochodu. Po kwartale eksploatacji uważam wybór za odpowiedni. Trochę wkurza mnie listwa wtrysków firmy VALTEK, zimą rano cyka jakbym miał diesel´a, cicho jest przy rozgrzanym silniku. Jednak w Polsce mamy gaz do bani, nawet na Shell´u, widać braki w przyśpieszeniu, maksie 138 km/h, plusem jest szybko nagrzewająca się dmuchawa (-; Shell na Słowacji i ten sam samochód jedzie 152 km/h, zasięg na zbiorniku jest większy, wolniej i dokładniej odbywa sie tam tankowanie = nie "odbija", "prycha", czy jak tam zwą gaz za który płacimy prz tankowaniu. Ktoś kto ceni sobie tanią i spokojną jazdę napewno skusi się na gaz.

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: Przemek (knoper, dodano: 21.01.2012 20:11

Zużycie paliwa jest naprawdę różne. Ostatnio często nie mogłem dokładnie policzyć ile spala, ale w zeszłym roku było to +/- latem 6,3 l. na trasie i +/- 8 l. w mieście, zimą +/- 6,8 l. w trasie i ok. 9 l. w jeździe miejskiej. Ceny przeglądów nie podam, ponieważ jeżdżę tylko do swojego mechanika, który zna mój samochód. A ceny napraw nie są tragiczne. Jak nic się nie psuje to jest bardzo dobrze. Ale jak się coś zacznie psuć (tak jak mi - przez ostatnie 2,5 m-ca ciągle coś) to portfela nie zrujnuje z powodu dostępności części.

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: Kaka´, dodano: 13.09.2011 20:19

W poprzednim swoim raporcie podawałem dane dla spalania PB95. Żabę przerobiłem na gaz i jestem z tego bardzo zadowolony (gaz nie zwróci mi się w kwestii dużego spalania, ale dużej liczby km pokonywanych miesięcznie). Twingo na gazie spisuje się bardzo dobrze, lecz trochę go lubi palić - oczekiwałem spalania o około 0,5l mniejszego (niemniej, w dobie aktualnej ceny LPG nie jestem w żaden sposób, hmm, zawiedziony).

pełny raport Renault Hatchback 1.2

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Twingo II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Twingo II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Twingo II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Twingo, oglądali także