Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Twingo II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2007-2014.W porównaniu do swojego poprzednika, Twingo II, poprzedzone debiutem wersji koncepcyjnej w 2006 roku, zostało odmienione stylistycznie. Przede wszystkim, samochód otrzymał zupełnie nowe, dwubryłowe nadwozie. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault Alliance B platform, którą dzielił m.in. z modelem Clio. W 2010 i w 2012 roku Twingo II przeszło dwa face-liftingi. Ten w 2012 roku dał samochodowi gruntownie przeprojektowany pas przedni.

Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - prawy przedni reflekt
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - prędkościomierz
Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna - obrotomierz

Generacje Renault Twingo

  • Twingo II   2007 - 2014
    Renault Twingo II
    • Wybierz generację

    • Twingo III (2014 - teraz)
    • Twingo II (2007 - 2014)
    • Twingo I (1993 - 2007)

Komentarze redakcji

Powagosław: Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze.
Luzacjusz: Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami.

Wersje nadwozia Renault Twingo II

Silniki Renault Twingo II

Lista silników:
1.2 TCe 16v (100KM), 1.2 (60KM), 1.2 (58KM), 1.2 16v (75KM), 1.6 16V (133KM), 1.6 16v (133KM), 1.5 dCi (85KM), 1.5 dCi (65KM), 1.5 dCi (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

No cóż, podstawowy 1.2l 60KM nie jest niczym nadzwyczajnym, ale przynajmniej można go mieć za w miarę rozsądne pieniądze. Do miasta jest w sam raz – po co komu więcej koni do stania w korkach. Jednak na trasie motor po prostu się buntuje – wyje przy większych prędkościach, a od około 130km/h już w ogóle nie chce współpracować. 65-konny diesel 1.5dCi zachowuje się podobnie, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu jest zwinniejszy. Niestety – również sporo droższy i głośny. Złotym środkiem jest benzynowy silnik 1.2l 75KM. Nie pali dużo, przy niskich obrotach jest spokojny, przy wysokich dość żwawy – warto nad nim pomyśleć. Jeśli to za mało – jest też wersja 100-konna. Nieźle wkręca się na obroty a to, plus niska masa auta to gwarancja niezłej zabawy.

Publikacje o Renault Twingo

Renault Twingo 0.9 TCe - nowe, odważne rozdanie
 
Nasz test Renault Twingo 0.9 TCe Intens

Projektanci Twingo III mieli wyjątkowo komfortową sytuację - duży budżet, możliwość opracowania świeżej płyty podłogowej i znaczącego przekonstruowania istniejących silników. W pełni wykorzystali pole manewru, tworząc jedno z najciekawszych aut segmentu A.

Renault Twingo - nowa jakość, tylny napęd
 
Nasz test Renault Twingo 1.0 SCe Zen

Pięciodrzwiowe nadwozie, solidne wykończenie i szerokie możliwości personalizacji. Nowe Twingo rzuca rękawicę najlepszym, a w kategoriach zwinności i zwrotności ustanowiło nowe standardy.

Renault Twingo - z polską genezą
 
Nasz test Renault Twingo – z polską genezą

Obecnie średnia długość życia konkretnego modelu auta waha się w przedziale 6-8 lat. Z naciskiem na tą pierwszą cyfrę. Jednak są też samochody, które bez większych zmian wojują na rynku przez 14 lat, a przy okazji są symbolem pomysłowości i zarazem porażki polskiej motoryzacji. Jakie jest Renault Twingo...

Czy warto kupić: używane Renault Twingo II (od 2007)

Szukasz praktycznego, nieźle wyposażonego i zwinnego auta do jazdy po mieście? Ponadto zależy Ci na niskich kosztach eksploatacji oraz małej awaryjności? Francuski maluch powinien sprostać Twoim oczekiwaniom. Czy warto kupić używane Renault Twingo II?

Nowy w mieście
 
Nasz test

Renault Twingo od zawsze było przestronnym, praktycznym miejskim autkiem o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Najnowsze wcielenie zachowuje wszystkie te zalety i opakowuje je bardziej atrakcyjnym nadwoziem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Twingo

Renault Twingo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault TwingoautoWcentrum - społeczność Renault Twingo

najwyższe oktanyAuta - Renault Twingo

Renault Twingo (Te)renówka 45,67

Renault Twingo Kurczak 61,57

Renault Twingo Maleństwo 52,20

Renault Twingo Mysza 42,61

Renault Twingo kermit 37,42

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Twingo

RedDevil79 33,81

bjozefowicz 30,06

tomnet3 30,08

no_wizard 30,09

JMZCHDY 30,18

Sobot 30,14

jerzy-ludwik 30,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Twingo

Pierwsze spotkanie z drogówką
Pierwsze spotkanie z drogówką Dzisiaj w drodze powrotnej z uczelni (jeden wykład na który baaardzo mi się nie ...
Nowe opony i kołpaki - pierwszy wpis w dzienniku
Nowe opony i kołpaki - pierwszy wpis w dzienniku Na wstępie chciałabym się z Wami bardzo serdecznie przywitać, to mój pierwszy wp...
Nowe sanki
Nowe sanki Dzisiaj udało mi się z ojcem znaleźć na gliwickiej giełdzie samochodowej nowe (u...
Przegląd i przepowiednia
Przegląd i przepowiednia Dzisiaj w końcu udało się zrobić zaległy przegląd. Auto po ostatnich naprawach p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Twingo

od 35 900 zł do 45 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (70 - 90 KM): SCe, TCe

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Renault Twingo
 

Najpopularniejsza wersja Renault Twingo

Renault Twingo SCe 70KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Klimat - 4 000
Pakiet Look - 500

Cena katalogowa

35 900

Zobacz ofertę Renault Twingo SCe 70KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Renault Twingo najczęściej porównywane z:

Seat Ibiza
1.2 TDI CR (75 KM)
Mazda 2
1.5 SKY-G (90 KM)
Ford Fiesta
1.25 Duratec (60 KM)
 

Używane Renault Twingo

Renault Twingo
1.2 benzyna 58 KM
78 000 km, 2008
15 900 PLN
Renault Twingo
benzyna
0
2 400 PLN
Renault Twingo
1.1 benzyna 58 KM
1998
3 100 PLN
Renault Twingo
1.2 benzyna 75 KM
46 000 km, 2009
16 900 PLN

Ocena auta Renault Twingo II

  • Średnia ocena
    na podstawie 40 opinii
  • 4,27
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Renault Twingo Hatchback 3d 1.2 (58 KM)

Prędzej Nowe Twingo zostanie okrzyknięte autem kultowym niż jakiekolwiek inne auto w tej klasie. Mówię to z pełną odpowiedzialnością; po półrocznej pielgrzymce po salonach dostępnych w Polsce marek mam bowiem pełną skalę porównania.

dodał: WTQ
Renault Twingo Hatchback 3d 1.2 (58 KM)

Świetne autko, przede wszystkim oszczędne i zwinne. Zaskakuje pozytywnie kierowcę:) Polecam.

dodał: Joan
  • Zalety
  • + widoczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Twingo

Renault Twingo Mauboussin Renault Twingo III 0.9 TCe 90KM - galeria redakcyjna Renault Twingo II Hatchback 3d Facelifting 1.2 16V 75KM - galeria redakcyjna Renault Twingo II - galeria społeczności Renault Twingo III - galeria redakcyjna Renault Twingo III (2014) Renault Twingo RS Renault Twingo II Facelifting Renault Twingo 2007
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Twingo

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Twingo

Renault Twingo

70 komentarzy

66 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

Szary91Szary91

Posiadam Twingo 96r. silnik 1.2 55 koni z przebiegiem 176000 km.
Ogólnie zdarzają się różne drobne usterki, ale nie zdarzyła mi się jeszcze sytuacja żebym stanął i nie mógł ruszyć, o czerwca 2013 wymieniłem klocki + tarcze, łożysko, wężyk spryskiwacza, uszczelkę pokrywy zaworów, progi i teraz będę robił prawdopodobnie wydech bo coś szwankuje.
Ogólnie autko ma sporo PLUSÓW:
- jest ekonomiczne, pali bardzo mało
-jest przestrzenne, dla 4 osób optymalne, w segmencie A nie ma sobie równych :D
-jest szybkie, zwrotne i dynamiczne, idealne do miasta chociaż w trasie też daje radę
- koszty napraw są na kieszeń przeciętnego obywatela
-jest malutkie i wszędzie się wciśnie

Poważnych minusów nie zauważyłem, zależy jakie kto ma wymagania :D ale skoro już przyszłą pora na wady to:
- często występują drobne usterki, non stop coś stuka, puka,świszczy i piszczy (żadna jeszcze nie unieruchomiła auta, ale staje się to z czasem irytujące)
-bagażnik mógłby być ciut bardziej pojemny ale wiadomo coś kosztem, czegoś
-wskaźnik benzyny rzeczywiście jest niegodzien zaufania ;-p po zatankowaniu miałem maximum kropek na wskaźniku, po przejechaniu kilkudziesięciu może kilkuset kilometrów nadal miałem max, po czym po następnych kilku kilometrach zniknęło mi od razu kilka kropeczek jednocześnie.

Być może mam taki egzemplarz dość pechowy, ale ogólne wrażenie jest dobre polecałbym szczególnie początkującym kierowcom, jeśli ktoś nie wymaga cudów to autko naprawdę się sprawdza :D

~twingomatch2001~twingomatch2001

TWINGO 2001 Authentique, silnik 1.2 moc 43kW

Zalety
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim - miękkie, komfortowe zawieszenie - stabilne zawieszenie na ostrych zakrętach - zwrotny, dynamiczny w ruchu miejskim - łatwy w parkowaniu - dobra widoczność - wygodne wnętrze, wzorowo wyprofilowane fotele - przestronne wnętrze mimo małej bryły nadwozia - sprytne rozwiązanie składania tylnej kanapy - duże możliwości załadunku - koło zapasowe w środku bagażnika - prosta wymiana żarówek wszystkich świateł - prosty w obsłudze

Wady
- słabo widoczny wyświetlacz w słonecznym dniu - nie precyzyjna informacja potencjometru zużycia paliwa - plastikowy uchwyt otwierania maski - większe zużycie paliwa na trasie 5-6 litrów - trudność z wyprzedzaniem /pod górę tym bardziej/

Usterki
- po przejechaniu 15 tys. km pierwsza wymiana amortyzatorów przednich - wymiana sworzni wahacza co 2 lata /kiepska jakość dróg/ - niektóre elementy elektroniki wymagały jedynie przeczyszczenia po 10 latach funkcjonowania pojazdu

-----

Wnętrze/komfort
- przestronne wnętrze mimo /wg obserwatorów z zewnątrz/ małej bryły nadwozia - funkcjonalne rozwiązanie składania tylnej kanapy - wzorowo wyprofilowane fotele - materiały plastikowe i welurowe łączone ze skóra miękką i łatwą w utrzymaniu czystości - jasnoszare, estetyczne, nietuzinkowe wnętrze

Silnik/układ jezdny
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim / 4,5 l / - stabilny a zarazem komfortowo elastyczny układ jezdny - trudność w wyprzedzaniu na trasie - większe zużycie paliwa na trasie /od 5 do 6 litrów na 100 km/

Koszty eksploatacji
- auto proste w obsłudze i naprawach - łatwy dostęp do wymiany podstawowych elementów oświetlenia, płynów - tani w utrzymaniu, małe opłaty ubezpieczeniowe - małe zużycie paliwa


Podsumowanie
Polecam bardzo!! Sprytny model Renault TWINGO w przedziale rocznika 2000-2005. Nietypowy, niekonwencjonalny projekt nadwozia połączony z funkcjonalnością!!

~twingomatch2001~twingomatch2001

Zalety
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim - miękkie, komfortowe zawieszenie - stabilne zawieszenie na ostrych zakrętach - zwrotny, dynamiczny w ruchu miejskim - łatwy w parkowaniu - dobra widoczność - wygodne wnętrze, wzorowo wyprofilowane fotele - przestronne wnętrze mimo małej bryły nadwozia - sprytne rozwiązanie składania tylnej kanapy - duże możliwości załadunku - koło zapasowe w środku bagażnika - prosta wymiana żarówek wszystkich świateł - prosty w obsłudze

Wady
- słabo widoczny wyświetlacz w słonecznym dniu - nie precyzyjna informacja potencjometru zużycia paliwa - plastikowy uchwyt otwierania maski - większe zużycie paliwa na trasie 5-6 litrów - trudność z wyprzedzaniem /pod górę tym bardziej/

Usterki
- po przejechaniu 15 tys. km pierwsza wymiana amortyzatorów przednich - wymiana sworzni wahacza co 2 lata /kiepska jakość dróg/ - niektóre elementy elektroniki wymagały jedynie przeczyszczenia po 10 latach funkcjonowania pojazdu

-----

Wnętrze/komfort
- przestronne wnętrze mimo /wg obserwatorów z zewnątrz/ małej bryły nadwozia - funkcjonalne rozwiązanie składania tylnej kanapy - wzorowo wyprofilowane fotele - materiały plastikowe i welurowe łączone ze skóra miękką i łatwą w utrzymaniu czystości - jasnoszare, estetyczne, nietuzinkowe wnętrze

Silnik/układ jezdny
- małe zużycie paliwa w ruchu miejskim / 4,5 l / - stabilny a zarazem komfortowo elastyczny układ jezdny - trudność w wyprzedzaniu na trasie - większe zużycie paliwa na trasie /od 5 do 6 litrów na 100 km/

Koszty eksploatacji
- auto proste w obsłudze i naprawach - łatwy dostęp do wymiany podstawowych elementów oświetlenia, płynów - tani w utrzymaniu, małe opłaty ubezpieczeniowe - małe zużycie paliwa


Podsumowanie
Polecam bardzo!! Sprytny model Renault TWINGO w przedziale rocznika 2000-2005. Nietypowy, niekonwencjonalny projekt nadwozia połączony z funkcjonalnością!!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 084
Przejechany dystans
34 426 073 km
Zatankowanego paliwa
1 849 259 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 476
Wydanych pieniędzy
2 870 480 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 043
Wydanych pieniędzy
3 245 515 zł
Średnie wydatki na auto
1 507 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 153)

Testy zderzeniowe Renault Twingo

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Twingo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Twingo 1.0 'E2', LHD
2014

Renault Twingo
Renault Twingo

Renault Twingo
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Twingo II

Na podstawie 51 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: adderek, dodano: 02.07.2010 20:59

Na dłuższej trasie zużycie 3.4 litra/100 km. W mieście do 12 litrów na 100 km zależne od stylu jazdy (autko jest bardzo lekkie) :) Czy może być lepiej? Przeglądy starego autka nie są bardzo drogie. Części mogłyby być tańsze ale nie jest aż tak źle.

pełny raport Renault Hatchback 1.2

autor: yogos, dodano: 11.03.2012 11:19

Szczerze to zużycia paliwa nigdy nie zmierzyłem, użytkuje go cały czas na gazie i tak spala mi w mieście 7l gazu w trasie do 70 km/h 6 l a na autostradach jadąc 130-140 km/h 10 l gazu. Do tej pory miałem jedną naprawe (maglownica) i tutaj było miłe zaskoczenie co do ceny.

pełny raport Renault Hatchback 3d 1.2 16v

autor: Andreas, dodano: 19.03.2014 19:47

Jestem trochę w szoku. Nigdy nie patrzyłem na spalanie, ponieważ jeżdżę zależnie od tego jak potrzebuję w danym momencie. Jeśli trzymałem go na BARDZO wysokich obrotach, spieszyłem się jak głupi (w mieście) to średnio spalanie na poziomie 9L. Jeśli jeżdżę normalnie, tzn. nie uprawiam eco drivingu, po prostu jadę jak człowiek to spalanie w trybie miejskim to około 6L. Piszę ten post ponieważ jestem w ogromnym szoku po dzisiaj. Średnio w trasy jeździłem po 120km/h, ale dzisiaj stwierdziłem, że chciałbym sprawdzić czy faktycznie da się z twingo wyciągnąć 5L/100km, więc pojechałem po autostradzie 70km/h - ciężarówki mnie wyprzedzały nawet :( no ale... Nie wierzyłem w te raporty spalania tutaj co ludzie dodawali, gdzie w trasie po 5-5,5L mieli na 100km. No ale jestem w OGROMNYM SZOKU. Na 100km wyszło mi... 4L!! Tak! 4L! Nie wiecie jakie miałem zdziwienie na twarzy, gdy tankuje a tutaj mi pistolet odbija przy cenie ~40-50% niższej niż gdy po średnio po mieście mieście. Twingo (1.2 silnik, 75KM, 16V) w rodzinie od 5 lat, a ja jeżdżę nim 2 lata. Oficjalnie stwierdzam, że to król supermarketów i parkingów. Na światłach nie podskoczy nawet żadna BMWica. Śmiesznie to brzmi, ale jak wrzucę go na 1 i 2 pod odcięcie paliwa to żaden kozak w rozlatującym się, 20 letnim BMW nie ma szans. Części jak to części, nie za tanie, nie za drogie. Nigdy nie miałem żadnej poważnej awarii, raz tam przegub walnął, raz tam rurę było trzeba podwieszać, raz katalizator wymieniany, ale NIGDY nie było POWAŻNEJ awarii, a uwierzcie, czasami te auto jest tak katowane, no może przesadziłem, że katowane, ale jeżdżę tak dynamicznie i nic się z nim nie dzieje. Moja żaba ma na liczniku niecałe 200 000km, ale ma to coś w sobie, zżyłem się z tym samochodem, nie zawodzi mnie, małe spalanie w trasie, jeśli potrzeba to zrywne po mieście i co najśmieszniejsze... BARDZO POJEMNE. Znajomi śmieją się, że bagażnika to ja nie mam, że niby bagażnik to mam w twingo, ale w domu - w szafie... Ale kiedy wejdą do tego cacka to kopara opada, bagażnik jak na taki rozmiar auta jest BARDZO DUŻY. Polecam ten samochód wszystkim - jeśli nie traficie na jakiś kiepski model to będziecie bardzo zadowoleni. Pozdrawiam :)

pełny raport Renault Hatchback 1.2 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Twingo II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Twingo II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Twingo II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Twingo, oglądali także