Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Twingo II

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Auta małe
Druga generacja modelu produkowana w latach 2007-2014.W porównaniu do swojego poprzednika, Twingo II, poprzedzone debiutem wersji koncepcyjnej w 2006 roku, zostało odmienione stylistycznie. Przede wszystkim, samochód otrzymał zupełnie nowe, dwubryłowe nadwozie. Zbudowano go na płycie podłogowej Renault Alliance B platform, którą dzielił m.in. z modelem Clio. W 2010 i w 2012 roku Twingo II przeszło dwa face-liftingi. Ten w 2012 roku dał samochodowi gruntownie przeprojektowany pas przedni.

Komentarze redakcji

Powagosław: Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze.
Luzacjusz: Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami.

Jaki slinik wybrać?

No cóż, podstawowy 1.2l 60KM nie jest niczym nadzwyczajnym, ale przynajmniej można go mieć za w miarę rozsądne pieniądze. Do miasta jest w sam raz – po co komu więcej koni do stania w korkach. Jednak na trasie motor po prostu się buntuje – wyje przy większych prędkościach, a od około 130km/h już w ogóle nie chce współpracować. 65-konny diesel 1.5dCi zachowuje się podobnie, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu jest zwinniejszy. Niestety – również sporo droższy i głośny. Złotym środkiem jest benzynowy silnik 1.2l 75KM. Nie pali dużo, przy niskich obrotach jest spokojny, przy wysokich dość żwawy – warto nad nim pomyśleć. Jeśli to za mało – jest też wersja 100-konna. Nieźle wkręca się na obroty a to, plus niska masa auta to gwarancja niezłej zabawy.

Dane techniczne Renault Twingo II

Silniki

Moc silników 58-133 KM

Poj. silników 1 149-1 598 cm3

Prędkość maks. 151-201 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,7-15,0 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Twingo II

Średnia ocena modelu

na podstawie 43 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Widoczność

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Renault Twingo II

To moje drugie Twingo. Te samochody albo się kocha, albo nienawidzi. Ja kochałem już I generację, stąd też kiedy pojawiła ... więcejsię możliwość zakupu II w wersji RS nie było zaskoczenia, bo wiedziałem, czego spodziewać się po tym aucie. Poza tym Twingo RS nie jeździ aż tyle, co Mini S, czy Abarthów. Samochód lubi zaskakiwać, zwłaszcza w trasie kierowców o wiele droższych samochodów. Można stwierdzić, że Twingo RS to pewnego rodzaju zabaweczka. U mnie na co dzień jeździ nim żona, ale nie ukrywam, że jak tylko mogę, to jej go podkradam (nawet w trasy). Za to wymiana filtra oleju to czysta masakra (trudny dostęp - duży silnik w małej komorze silnika). Mechanicy rzucają kluczami i mięsem :) Ale da się go wymienić ukryj
dodano 24.08.2011 przez
średnica zawracania 10,4m w aucie miejskim to porażka, ale ogólnie to sympatyczne auto z mega pojemnym wnętrzem bez istotnych wad,z ... więcejciekawym wyglądem zewnętrznym i pomysłową aranżacją wnętrza w wersji RIP CURL. materialy wykończeniowe b. wysokiej jakości jak na segment A. Powinni trochę popracować nad usterkowością ukryj
dodano 06.04.2012 przez
Silnik elastyczny, bardzo ekonomiczny, zrywny, nadaje się zarówno w miasto jak i w trasę - oczywiście jeśli ktoś lubi ... więcejspokojną jazdę. Skrzynia biegów bardzo precyzyjna, przełożenia idealne zgrane, ewenement w tej klasie aut. Przełożenia właściwie dobrane a skok lewarka króciutki. Tym samochodem jeździ się tak jak w samochodzie o dwie klasy wyżej, poprzednio miałem auto kompaktowe i nie widzę różnicy w prowadzeniu, a w mieście dodatkowo wszędzie mogę zaparkować.Miejsca ja na tak mały samochód jest naprawdę dużo, kierowca i pasażer podróżują wygodnie, z tyłu również wygoda dla dwóch osób, do tego duży bagażnik, największy w klasie aut małych miejskich i miejskich.W środku cichutko przy jeździe miejskiej, głośno robi się w trasie ale tylko po przekroczeniu 120 km/h przy mniejszych prędkościach ok. Co dziwne silni hałasuje od 120 do 149 km/h przy 150 do 160 jest znowu cichy.Spalanie w granicach 5,2 w mieście i 4,1 na trasie to ewenement na skalę światową. Spalanie jest rewelacyjne, na autostradzie przy prędkościach 150-170 km/h spalanie wyniosło 6,1 l/km. ukryj
dodano 24.07.2011 przez
Ogólnie ja jestem bardzo zadowolony z samochodu, generuje bardzo niskie koszty utrzymania, części są tanie, gdy trzeba można zrobić sobie ... więcejduży bagażnik jak trzeba kogoś przewieźć to znowu można zapewnić komfortową przestrzeń, naprawdę dobrze opracowany samochód. ukryj
dodano 11.03.2012 przez
Zobacz oceny Renault Twingo II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Twingo II

Pb
4,67 - 9,50
Na podstawie 42 raportów spalania
ON
4,00 - 5,07
Na podstawie 9 raportów spalania
LPG
7,37 - 8,00
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Twingo II

Generalnie jak na masę auta 1035 kg i pojemność - jest na prawdę dobrze. Jeżdżę bardzo dynamicznie, dużo wyprzedzania, odcinkami ... więcejjazda 170 km/h (ciężko jest osiągnąć wyższą prędkość na naszych krajówkach), hamuję silnikiem i średnie spalanie w cyklu 70% trasa i 30% miasto mam na poziomie 7,2-7,5l, w trochę cieplejsze dni nawet 6,9. Wynik 8,5l to już wyciskanie absolutnie wszystkiego co się da, więcej to już chyba tylko na autostradzie można osiągnąć utrzymując prędkość maksymalną (tego nie próbowałem, szkoda mi silnika). Jeżeli ktoś jeździ w miarę spokojnie (90-100 km/h) i przewiduje sytuacje na drodze, to na trasie będzie osiągał wyniki w granicach 5 litrów. W dużym mieście w zależności od natężenia ruchu od 5,8l do 10l. ukryj
dodano 24.01.2012 przez
W mieście rewelacja. Auto przy dynamicznej jeździe spala naprawdę niewiele, bo 5,8 litra. Niestety w trasie nie jest już tak ... więcejkolorowo, bo żeby w miarę dynamicznie się poruszać i bezpiecznie wyprzedzać potrzeba około 7 litrów... Oczywiście jadą raz w nocy z Rzeszowa do Wrocławia uzyskałem średnie spalanie na poziomie 4,5 litra, dzięki temu, że ruch był praktycznie żaden... Aczkolwiek mogliby pomyśleć na 16 zaworową wersją tego silnika, bo 8 zaworów nie zawsze wystarcza. ukryj
dodano 19.11.2011 przez
To wielki plus tego auta. Spalanie na poziomie 4,5 litrów miasto przy bardzo dynamicznej jeździe do 3,5 na trasie to ... więcejnie problem. Jest niesamowicie ekonomiczny. Serwis nie należy do najdroższych pod warunkiem że olej i wszystkie filtry zakupisz sam na własną rękę. Zalecam wymianę oleju co 10 tysięcy. Eksploatując silnik w warunkach miejskich olej szybko traci swoje właściwości smarne. Wymiana filtra powietrza koszmarna z przeciwpyłkowym też nie ma lekko. ukryj
dodano 05.09.2010 przez
Powiem szczerze, że nie wiem jak ludzie uzyskują spalanie w granicach 4,5-5 litrów? Być może przy jeździe 50-60 km/h się ... więcejda. Myślę, że realne zużycie paliwa w tym aucie (tak żeby nie być zawalidrogą) to 6-6,5 l. Na autostradzie przy prędkościach 140-160 km/h potrafi już spalić pod 9 litrów, ale powiedzmy sobie szczerze autko nie było konstruowane do takich prędkości. Jadąc w okolicach 120 km/h myślę, że można uzyskać spalanie 5,5-6 litrów ukryj
dodano 16.11.2014 przez
Nic coby mnie zaskoczyło, może i zaskoczyło na +. Spalanie benzynowego silnika 1,6 (133KM)w mieście przy ciężkiej nodze na poziomie ... więcej9l, jak dla mnie jest bardzo dobre. Spodziewałem się nawet 12, ale w sumie Twingo jest lekki, więc jest dobrze. W trasie jechałem tylko raz, zimą i wyszło 8l. Ale to było pierwsze 300km tego samochodu, co też nie jest bez znaczenia. ukryj
dodano 22.02.2011 przez
Zobacz raporty spalania Renault Twingo II Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Twingo

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Renault Twingo

Newsy o Renault Twingo

Przeczytaj pozostałe 10 newsów o Renault Twingo

Nowe Renault Twingo

nowe Renault Twingo
Renault Twingo
ceny od 35 900 zł do 46 300

Renault Twingo III Hatchback TCe 90KM od 2014

w pakiecie INTENS

w cenie katalogowej brutto

46 300 zł

Wyposażenie standardowe
Zamykany schowek deski rozdzielczej
System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół pędnych przy ruszaniu (ASR)
Światła do jazdy dziennej z diodami LED
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Connect & Go (3 500 zł)
Pakiet Relaks (1 000 zł)
Pakiet Klimat Plus (2 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Connect & Go (3 500 zł)
Pakiet Relaks (1 000 zł)
Pakiet Klimat Plus (2 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty Renault Twingo

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Twingo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 238

Przejechany dystans

135 899 zł

Zatankowanego paliwa

29 837 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

164

Wydanych pieniędzy

48 967 zł

Średnie wydatki na auto

979 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

194

Wydanych pieniędzy

42 801 zł

Średnie wydatki na auto

856 zł

ZOBACZ 50 dzienników kosztów Renault Twingo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Twingo II

Liczba wpisów: 16
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Twingo II dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Twingo

Ciekawostki
dodano 22.08.2011 przez
Pierwsza generacja Renault Twingo zadebiutowała w 1993 roku. Auto zostało zaprojektowane przez Patricka Le Quémenta (głównego projektanta Renault) - nietrudno dopatrzyć się w nim podobieństwa…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą