Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Vel Satis

Lata produkcji: 2002 - 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Samochód należący do wyższej klasy średniej (segment E) i flagowy model francuskiej marki produkowany w latach 2002-2009. Vel Satis zastąpił model Safrane. Auto bazuje na prototypie z 2000 roku. Wersja produkcyjna dzieliła płytę podłogową z Renault Laguną i Espace IV. Vel Satis jest rzadkim przykładem limuzyny z nadwoziem typu hatchback. W 2005 roku auto zostało poddane modernizacji. W 2009 roku zostało wycofane z rynku, a dwa lata później zastąpił je model Latitude. Nazwa Vel Satis to akronim stworzony ze słów „velocity” (szybkość) i „satisfaction” (satysfakcja).

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewątpliwie najodważniejsza próba zaistnienia w bardzo konserwatywnym segmencie E. Choćby dlatego Vel Satis jest godny uwagi. Ale stosunek ceny do niszowości i „inności” tego auta bynajmniej nie działa na jego korzyść.
Luzacjusz: Mimo najszczerszych chęci i designerskiej brawury, szanse na to, że potencjalni odbiorcy luksusowych sedanów zmienią upodobania i nagle zapałają miłością do Van Satisa, są mniej więcej takie, jak szanse na to, że Angelina Jolie adoptuje cię jako kolejne dziecko.

Może jego wygląd budzi kontrowersje, ale bez takich aut, jak Vel Satis, świat motoryzacji byłby nudny. Przesyconej tradycyjnymi limuzynami klasie wyższej, Renault przyniosło bowiem niespotykany powiew świeżości. Co ważne, nadwozie dopracowano pod względem bezpieczeństwa, a pod nim zdołano stworzyć ultra-luksusowe warunki podróżowania. Wnętrze kusi ogromem wolnego miejsca, niespotykanie komfortowymi fotelami, perfekcyjnym wyciszeniem, kapitalną jakością wykończenia oraz kompletnym wyposażeniem. Kierowcy może przeszkadzać jedynie utrudniona obsługa i słaba widoczność.

Do atmosfery panującej w środku idealnie pasuje zestrojenie zawieszenia - komfort, jaki zapewnia, jest nie do opisania. Niestety, ma to swoje odbicie we właściwościach jezdnych, a dynamikę jazdy temperują też przeciętne osiągi. Najlepsze w kategorii przyspieszenia okazują się benzynowy motor 3.5 V6 i wysokoprężny 3.0 dCi, których jednak nie polecimy ze względu na bardzo wysokie koszty eksploatacji (pierwszy dużo "pali", a naprawa drugiego może przekroczyć wartość auta). Najbardziej godne uwagi są wersje 2.0T i 2.0 dCi, które okazują się oszczędne i nieprzesadnie kosztowne w serwisie.

W Renault Vel Satis znalazło się tyle elektroniki, że chyba sami twórcy nie potrafiliby odpowiedzieć, jak "upchnięto" kilometry kabli czy multum czujników. Rozbudowana instalacja okazuje się niestety kapryśna, a - co gorsza - jej naprawy są drogie, czasochłonne i podejmują się ich tylko nieliczni. Co psuje się poza tym? Przede wszystkim, większe diesle (2.2 i 3.0) oraz "automat", choć nie należy zapominać też o nietrwałym zawieszeniu przednim (jego naprawy są jednak tanie). Koszty eksploatacji mogą przerazić, za to same auta są tanie jak barszcz.

Dane techniczne Renault Vel Satis

Silniki

Moc silników 115-245 KM

Poj. silników 1 995-3 498 cm3

Prędkość maks. 182-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,3-13,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Renault Vel Satis

Średnia ocena modelu

na podstawie 102 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wyciszenie

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Renault Vel Satis

Vel to auto nie dla wszystkich. Trzeba się do niego przyzwyczaić. Jednakże nawet najwięksi sceptycy po przejażdżce nim stonują swoje ... więcejwypowiedzi. Budzi zawsze zainteresowanie - każdy pyta co to jest ? Jak już wspomniałem - o kradzież się nie boję więc stawka auto casco zawsze jest parę groszy niższa. Auto jest praktycznie nie rdzewiejące - drzwi aluminiowe podobnie jak i maska, tylna klapa. błotniki przednie oraz zderzaki są plastikowe, nadwozie bardzo dobrze ocynkowane ( gwarancja producenta na perforację to 11 lat ! ) ukryj
dodano 07.01.2012 przez
Kształt niepowtarzalny - inni go za to kochają inni wyśmiewają. Wyposażenie zazwyczaj dużo , dużo powyżej średniej. Jeździ się tym ... więcejbajecznie, awaryjnośc na niskim poziomie. Dla mnie super bo szukałem czegoś większego , dużobenzynowego, i niepowtażalnego. Zakupilem go po eliminacji konkurencji. Duży wygodny samochód - wymyślony przez francuzów. Nie dziwie sie że nie odniósł sukcesu rynkowego - ale ma spore grono osób uważających że to najlepszy samochód na świecie. Jak nikomu nie przeszkadza zewnetrzny awangardowy wygląd, a chce mieć wygodny , niesamowicie szybki samochód - polecam. A jak ktoś uważa je linia sedana jest mu bliżna to polecam S-klase, Audi A8 lub Peugeot 607 - i nie zrozumi idei tego samochodu. ukryj
dodano 17.09.2011 przez
Nikomu nie polecam, najbardziej awaryjny samochód jakim jeździłem, przez okres 7 miesięcy ciągle coś nawalało, jak nie turbina to wtryski,albo ... więcejcoś z elektryką w końcu po pełnym serwisie i diagnozie która w sumie pochłonęła prawie 8 tyś., w trasie przy prędkości około 140 poszła panewka na pierwszym cylindrze.Jak się później dowiedziałem, jest to najbardziej awaryjny silnik 2.2 dci 150 km. w rezultacie samochód został sprzedany z uszkodzonym silnikiem, pierwszy i ostatni vel satis z tym motorem. Może mnie się trafił taki felerny egzemplarz, trudno powiedzieć..... ukryj
dodano 17.12.2009 przez
auto typu nowoczesny plastikoy TRABANT,gdyby trochę więcej gadżetów byłby najlepszym użytkowym autem,zagrożeniem dla s mb,moja wersja to privilig i ... więcejzaspokaja moje potrzeby w pełni, super gps,system nagłośnienia,alkantara,przestrzeń,nikt obojętnie nieprzejdzie wobec niego,jest inny ale inni zaczeli go naśladować-seat ,toyota,polecam,następny też będzie vel satis ! ukryj
dodano 27.12.2007 przez
Zobacz oceny Renault Vel Satis Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Vel Satis

Pb
7,60 - 15,53
Na podstawie 22 raportów spalania
ON
5,83 - 12,17
Na podstawie 69 raportów spalania
LPG
12,00 - 14,37
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Vel Satis

Dużo zależy od stylu jazdy i trasy jaka pokonujesz, można zejść do 5,5l/100km i to nie jest teoretyczne gadanie tylko ... więcejfakt. Średnio po dużym mieście powinno być około 9l, średnio na polskich drogach ok 7l. Oczywiście można zrobić 9-10 bez problemów, tak mi wyszło na niemieckich autostradach gdzie jechałem z prędkościami max dla samochodu, przestrzegając ograniczeń,dodam że jechałem w niedziele wieczorem i w nocy więc kompletne pustki na autostradzie. Przypuszczam że w dużych korkach i z katowaniem można zrobić i 12l po mieście. Ogólnie bardzo ekonomicznie. ceny serwisu nie znam. Wszystko robię sam - takie hobby. Wymiana oleju po 25 000km. wszystkie ceny sa jak do innych renówek poza nielicznymi jak np. tylne tarcze po 500 zł za sztukę i to nie jest cena z serwisu, tarcz jest zespolona z łożyskiem stąd ta cena. Cena używanej sprężyny zawieszenia przedniego McPerson ok 200 zł/szt. Olej Elf syntetyk nie jest specjalnie drogi. Klocki tył to 120 zł, przód podobnie. Nic więcej nie wymieniałem więc nie znam cen częśc. http://www.autocentrum.pl/awc/misiocg/ Tu znajduje się spalanie z ostatnich 3 tankowań http://www.autocentrum.pl/awc/misiocg/ jazda przy prędkościach 90, 100 i 80 km/h z tempomatem po autostradzie ukryj
dodano 22.04.2010 przez
Auto naprawde malo pali, nie ma do czego porownac, duzy jak seria 7 BMW lub S-klase, ale za to silnik ... więcejmniejszy i pali duzo mniej i doskonale sobie radzi z ta masa i wielkoscia, gdyby byl troche cichszy (szum opon) moze spokojnie konkurowac. Ktos porownal do seri 5 w BMW, jezeli do E39 to grubo sie myli, Vel Satis jest duzo wiekszy. Przy jezdzie na autostaradzie z tempomatem i po dwu mil. miescie pali srednio 7,1-7,8 srednia z 10 000 km z wyliczen a nie z kompa. Na trasie przy spokojnej jezdzie mozna zejsc ponizej 6,5 ale przy normalnej jezdzie ok 7,5 i nie pisze tu o muleniu 90km/h tylko o jedzie z 110-140km/h, przy szybkiej jezdzie na niemieckich autostardach potrafi nawet spalc 9-10 ale to juz predkosci pod 200km/h, to jest naprawde duza i wygodna limuzyna o bardzo niskich kosztach utrzymania. Za te piniadze trudno znalesc konkurenta ukryj
dodano 13.03.2010 przez
Na razie nie mam na co narzekać. Tankuję 34 litry gazu za (ok. 100zł) i robię od 270 do 320 ... więcejkm zależnie od dynamiki jazdy do ponownego tankowania. Przeciętne spalanie w cyklu mieszanym przy rozsądnej jeździe oceniam na: gaz 11,5l/100km, benzyna 10l/100km. Moim zdaniem nie jest to tragiczne biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z prawie 2 tonową limuzyną. Niespodzianką dla mnie był koszt opon 17 calowych - tutaj niestety trzeba trochę wydać. Jak do tej pory autko sprawuje się bezawaryjnie więc nie mogę nic powiedzieć o kosztach napraw (wydałem 50zł na naprawę wentylatora w czujniku zmierzchu/deszczu) ukryj
dodano 04.08.2012 przez
Części pod dostatkiem za normalne pieniądze - większość zawieszenia to espace, laguna, trafic. Paliwo jak na 3.5 litra w normie. ... więcejNaprawy i przeglądy też przystępne. Części alternatywne: filtr oleju 18zł, filtr silnika i kabinowy 80-100zł, 1 litr oryginalnego oleju do skrzyni 40zł, paski alternatora i wspomagania 100zł za dwa, amortyzatory 230-300zł a oryginalne 280zł. Warto przed zakupem podróbek zadzwonić do aso i zdziwić się, jak drogie są części używane lub podróbki. ukryj
dodano 14.04.2011 przez
Auto pali całkiem sporo jak na jego osiągi . W mieście nie schodzę poniżej 17 l/100 , co prawda małe ... więcejdystanse i jazda w korkach . Ale nie trzeba zapominać że też pali bęzynę więc to nie mało . W trasie do 110 km/h pali 11-11.5 a nie mam bardzo ciężkiej nogi. Jak dla mnie to by było do przyjęcia jak by jeszcze jechał dynamicznie , ale brak mu strasznie mocy. Może nie jest zawalidrogą ale powinien być żwawszy. ukryj
dodano 19.04.2013 przez
Zobacz raporty spalania Renault Vel Satis Dodaj raport spalania

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Vel Satis

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 171

Przejechany dystans

129 879 zł

Zatankowanego paliwa

46 444 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

68

Wydanych pieniędzy

52 481 zł

Średnie wydatki na auto

3 087 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

49 900 zł

Średnie wydatki na auto

2 935 zł

ZOBACZ 17 dzienników kosztów Renault Vel Satis Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Renault Vel Satis

Liczba wpisów: 3
Jakbym miał drugie auto też bym założył do niego gaz , jezdze tanio i komfortowo , polecam.
dodano 04.04.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Vel Satis

Skarbnica wiedzy o Renault Vel Satis

Ciekawostki
dodano 22.08.2011 przez
W 1995 roku na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym Geneva Motor Show zaprezentowany został koncepcyjny model Renault Initiale, który był zapowiedzią następcy produkowanego od 1992 roku modelu…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą