Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Vel Satis

Samochód należący do wyższej klasy średniej (segment E) i flagowy model francuskiej marki produkowany w latach 2002-2009. Vel Satis zastąpił model Safrane. Auto bazuje na prototypie z 2000 roku. Wersja produkcyjna dzieliła płytę podłogową z Renault Laguną i Espace IV. Vel Satis jest rzadkim przykładem limuzyny z nadwoziem typu hatchback. W 2005 roku auto zostało poddane modernizacji. W 2009 roku zostało wycofane z rynku, a dwa lata później zastąpił je model Latitude. Nazwa Vel Satis to akronim stworzony ze słów „velocity” (szybkość) i „satisfaction” (satysfakcja).

Może jego wygląd budzi kontrowersje, ale bez takich aut, jak Vel Satis, świat motoryzacji byłby nudny. Przesyconej tradycyjnymi limuzynami klasie wyższej, Renault przyniosło bowiem niespotykany powiew świeżości. Co ważne, nadwozie dopracowano pod względem bezpieczeństwa, a pod nim zdołano stworzyć ultra-luksusowe warunki podróżowania. Wnętrze kusi ogromem wolnego miejsca, niespotykanie komfortowymi fotelami, perfekcyjnym wyciszeniem, kapitalną jakością wykończenia oraz kompletnym wyposażeniem. Kierowcy może przeszkadzać jedynie utrudniona obsługa i słaba widoczność.

Do atmosfery panującej w środku idealnie pasuje zestrojenie zawieszenia - komfort, jaki zapewnia, jest nie do opisania. Niestety, ma to swoje odbicie we właściwościach jezdnych, a dynamikę jazdy temperują też przeciętne osiągi. Najlepsze w kategorii przyspieszenia okazują się benzynowy motor 3.5 V6 i wysokoprężny 3.0 dCi, których jednak nie polecimy ze względu na bardzo wysokie koszty eksploatacji (pierwszy dużo "pali", a naprawa drugiego może przekroczyć wartość auta). Najbardziej godne uwagi są wersje 2.0T i 2.0 dCi, które okazują się oszczędne i nieprzesadnie kosztowne w serwisie.

W Renault Vel Satis znalazło się tyle elektroniki, że chyba sami twórcy nie potrafiliby odpowiedzieć, jak "upchnięto" kilometry kabli czy multum czujników. Rozbudowana instalacja okazuje się niestety kapryśna, a - co gorsza - jej naprawy są drogie, czasochłonne i podejmują się ich tylko nieliczni. Co psuje się poza tym? Przede wszystkim, większe diesle (2.2 i 3.0) oraz "automat", choć nie należy zapominać też o nietrwałym zawieszeniu przednim (jego naprawy są jednak tanie). Koszty eksploatacji mogą przerazić, za to same auta są tanie jak barszcz.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewątpliwie najodważniejsza próba zaistnienia w bardzo konserwatywnym segmencie E. Choćby dlatego Vel Satis jest godny uwagi. Ale stosunek ceny do niszowości i „inności” tego auta bynajmniej nie działa na jego korzyść.
Luzacjusz: Mimo najszczerszych chęci i designerskiej brawury, szanse na to, że potencjalni odbiorcy luksusowych sedanów zmienią upodobania i nagle zapałają miłością do Van Satisa, są mniej więcej takie, jak szanse na to, że Angelina Jolie adoptuje cię jako kolejne dziecko.

Silniki Renault Vel Satis

Lista silników:

Publikacje o Renault Vel Satis

Flaming w stadzie wróbli - Vel Satis
 
Nasz test

Jakie są auta z segmentu E? Czarne. To co prawda żart, ale trudno się z nim nie zgodzić. Poza tym jak limuzyna, to musi być 4-drzwiowa i z emblematem Mercedesa, Audi lub BMW. Tak się przyjęło w Europie, choć dam sobie głowę uciąć, że indywidualiści wybiorą... no właśnie. Co?

Ofiara awangardy - Renault Vel Satis

Tydzień temu pisałem o jednym z najbardziej odważnych aut wprowadzonych do seryjnej produkcji, które niestety okazało się kompletną porażką. Renault Avantime był zbyt niezwykły i zbyt oryginalny, tak pod względem stylistyki i samej bryły, jak i zastosowanych w nim rozwiązań. 3-drzwiowe, vanopodobne nadwozie...

Nie przepłacaj za komfort - Renault Vel Satis (2002-2009)

Szukasz wygodnej limuzyny, jednak nie chciałbyś przepłacać? Powinieneś więc wziąć pod uwagę przedstawiciela francuskiej ekstraklasy. Używany Renault Vel Satis zapewnia królewski komfort i nie kosztuje kroci. Są jednak pewne "ale"...

Indywidualny styl

Samochód jako zjawisko ? Po intrygującym modelu Renault Avantime, w ofercie firmy pozostał Vel Satis. Po dwóch latach produkcji dokonano w nim pierwszych zmian.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Vel Satis

Społeczność kierowców Renault Vel SatisautoWcentrum - społeczność Renault Vel Satis

najwyższe oktanyAuta - Renault Vel Satis

Renault Vel Satis Expression 2.0T 62,35

Renault Vel Satis 2.0T 62,44

Renault Vel Satis 43,98

Renault Vel Satis 204KM ELIA 50,00

Renault Vel Satis kaprysna kobieta... 46,76

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Vel Satis

_VIGGEN_ 30,05

agus2401 30,16

misioCG 30,13

MarcinS28 30,01

Arkadius3 55,20

haseone 30,00

pawelmi 30,26

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Vel Satis

Synteza mowy nie do pokonania ;)
Synteza mowy nie do pokonania ;) Muszę się poduczyć akcentu bo się "za chiny" nie mogę dogadać z syntezą mowy szc...
Stuki z zawieszenia przy opadaniu koła
Stuki z zawieszenia przy opadaniu koła Od jakiegoś doskwierało mi to postukiwanie ale nie było czasu się tym zająć, tym...
A tak przy okazji - jakiś chu... przytarł mi prawy narożnik zderzaka przód
A tak przy okazji - jakiś chu... przytarł mi prawy narożnik zderzaka przód ...i katapultował zaślepkę spryskiwacza lampy co zauważyłem dopiero w domu... N...
Auto na długie podróże
Auto na długie podróże Auto dwa lata w kraju i jedyna wadę, którą boleśnie odczułem, 18 calowe felgi i ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Vel Satis

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Vel Satis
 

Najpopularniejsza wersja Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Vel Satis
 

Renault Vel Satis najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 170 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 890 zł 37 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 610 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 18 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Vel Satis

Renault Vel Satis
2.2 diesel
140 000 km, 2006
16 900 PLN
Renault Vel Satis
3.0 diesel 180 KM
152 800 km, 2004
8 200 PLN
Renault Vel Satis
3.0 diesel
189 000 km, 2002
12 900 PLN
Renault Vel Satis
3.0 diesel 180 KM
215 000 km, 2003
16 000 PLN

Ocena auta Renault Vel Satis

Wybrane opinie

Renault Vel Satis Hatchback 3.0 dCi (180 KM)

Jak pierwszy raz zobaczyłem Vel-Satisa to powiedziałem-"co to za paskudzto"- dopiero jak wsiadłem do środka to zmieniłem całkowicie zdanie, nie mówiąc już co było po pierwszej jeżdzie poprostu sie zakochałem. Do dziś nie znam bardziej komfortowego samochodu w tej klasie. Można nim przejechać 1000 km. bez odpoczynku- (poza tankowaniem oczywiście)- ale to przy tej klasie auta jest tak naprawde najmniej ważne.

dodał: golotka
Renault Vel Satis Hatchback 2.0 dCi (175 KM)

auto typu nowoczesny plastikoy TRABANT,gdyby trochę więcej gadżetów byłby najlepszym użytkowym autem,zagrożeniem dla s mb,moja wersja to privilig i zaspokaja moje potrzeby w pełni, super gps,system nagłośnienia,alkantara,przestrzeń,nikt obojętnie nieprzejdzie wobec niego,jest inny ale inni zaczeli go naśladować-seat ,toyota,polecam,następny też będzie vel satis !

dodał: ANDREYKO
Renault Vel Satis Hatchback 3.0 dCi (180 KM)

Doskonały samochód za cenę niższą od 70-100kzł od porównywalnych aut tj. A6, Mercedes E i Lexus GS. Utrata wartości wyższa jak ww., ale rekompensowana w całości niższą ceną zakupu, tak iż na końcu wychodzi na to samo. J Nie porównywać do BMW 5 i Saab 95, bo to sportowcy.

dodał: Marek
Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6 (245 KM)

dopiero 6900 km ale jestem pelen zachwytu, na dlugich trasach po 10 -12 godz jazdy wcale nie jestem zmeczony, w porownaniu z tymi samochodami ktorymi dotychczas jezdzilem to rewelacja (35 lat za kierownica i prawie wszystkie marki aut , pow. 70tys km rocznie)

dodał: marek lambor
Renault Vel Satis Hatchback 3.0 dCi (180 KM)

Znakomite auto. Przeciętnie 9-10 l/100km. Świetna dynamika. Na autostradach bez wysiłku można trzymać 200 jako prędkość podróżną. Jedzie 200 jak po szynach. Można kierować 1 palcem. Wygoda, komfort i nie trzeba wyglądać przez okno czy jeszcze stoi.

dodał: savage

Galerie Renault Vel Satis

Renault Vel Satis 2007 Renault Vel Satis 2005 Renault Vel Satis
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Vel Satis

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

26 komentarzy

22 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Toporek~Toporek

Witajcie jestem po wymianie uszczelek pod głowicą w espace 3.0 dci i mam problem z odpowietrzeniem czy ktos moze mi napisac jak to zrobic z góry dziekuje

~zywce~zywce

Do ~Wojtek 793102405: sam jest wynalazkiem który reguluje przez "rególacje"

~alamsok1~alamsok1

Do ~lukas: Ja miałem tą sama usterkę,ale objawiała się tym że dawał 19V.To usterka regulatora napięcia,jest nietypowy jak cały alternator Hitachi-150A.W aso krzyczą za niego 3000zł.ja dałem do regeneracji i za 270zł mam jak nowy.793633885

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
48 918
Przejechany dystans
30 494 292 km
Zatankowanego paliwa
1 598 428 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 681
Wydanych pieniędzy
2 559 053 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 518
Wydanych pieniędzy
2 828 124 zł
Średnie wydatki na auto
1 467 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 928)

Testy zderzeniowe Renault Vel Satis

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Vel Satis przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis
2005

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Vel Satis

Na podstawie 90 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: aparatus@o2.pl, dodano: 28.09.2007 14:06

10 litrów miasto, co 500m światła, spory ruch. Trasa średnio 7,5 do 8 l/100km. Chyba może być jak na 1700kg masy. Wymiana paska w ASO 1300zł. Jak na razie widzę na allegro, że moąna wszytko dostać za nieduże pieniądze.

pełny raport Renault Hatchback 2.2 dCi

autor: corwinb, dodano: 11.05.2009 17:28

3,5 l to nie jest najekonomiczniejszy wybór - następnym razem będzie diesel (oczywiście 3.0l)

pełny raport Renault Hatchback 3.5 V6

autor: amar6, dodano: 21.01.2009 18:24

Pali jak na swoja wielkość nie najgorzej, skrzynia manualna ,silnik bez turbodziury elastyczny , osiągi do zaakceptowania ale do szaleństw za słaby.W automacie to musi być samochód dla bardzo cierpliwych i ceniących komfort a nie dynamikę.

pełny raport Renault Hatchback 2.0 T

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Vel Satis

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Vel Satis

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Renault Vel Satis
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Vel Satis, oglądali także