Szukaj

Informacje o Renault Vel Satis 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Samochód należący do wyższej klasy średniej (segment E) i flagowy model francuskiej marki produkowany w latach 2002-2009. Vel Satis zastąpił model Safrane. Auto bazuje na prototypie z 2000 roku. Wersja produkcyjna dzieliła płytę podłogową z Renault Laguną i Espace IV. Vel Satis jest rzadkim przykładem limuzyny z nadwoziem typu hatchback. W 2005 roku auto zostało poddane modernizacji. W 2009 roku zostało wycofane z rynku, a dwa lata później zastąpił je model Latitude. Nazwa Vel Satis to akronim stworzony ze słów „velocity” (szybkość) i „satisfaction” (satysfakcja).
czytaj więcej
Powagosław
Niewątpliwie najodważniejsza próba zaistnienia w bardzo konserwatywnym segmencie E. Choćby dlatego Vel Satis jest godny uwagi. Ale stosunek ceny do niszowości i „inności” tego auta bynajmniej nie działa na jego korzyść. ~Powagosław
Luzacjusz
Mimo najszczerszych chęci i designerskiej brawury, szanse na to, że potencjalni odbiorcy luksusowych sedanów zmienią upodobania i nagle zapałają miłością do Van Satisa, są mniej więcej takie, jak szanse na to, że Angelina Jolie adoptuje cię jako kolejne dziecko. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~Tomasz
Renault Vel Satis
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Auto kupilem za śmieszne pieniądze, zrobiłem 70k, i będę szczery - nie ma innego, lepszego w stosunku jakość do ceny. Mam 2.0 dCi - wersję 173KM i jest to optymalna jednostka. Dynamika dzięki momentowi jest bardzo dobra. Z pod świateł wygrywał z autami uwazajacymi się za sportowe, a przecież to 1,8 t waży. Tu warto jednak czasem o tym pamiętać, szczególnie przy wyprzedzaniu i wskakiwaniu na swoje miejsce. Auto z lekkością osiąga prędkość maksymalną 206 km/h. Wiadomo, nie obyło się bez problemów, lusterka wariują (standard), zamki z tyłu do wymiany(standard), chrupiące ograniczniki drzwi do wymiany (standard - plastikowe tulejki, kilka pln), natomiast poważniejsze awarie byly spowodowane tylko i wyłącznie kompetencją mechaników, którym auto powierzyłem. Nie ma lepszego auta i bardziej bezpiecznego w tej cenie. Silniki: tylko 2.0 dCi lub 3,5 V6
3,4
~comfort
Renault Vel Satis
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Ktoś nie wie o czym pisze… Samochód posiada bardzo wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia usterek, które nie są tanie w naprawie. Nawala głównie elektronika i jak to wszyscy pasjonaci nazywają „drobne pierdoły”. Usterki które wystąpiły w trakcie eksploatacji naszego samochodu na dystansie 10 000km: – zbiornik płynu chłodzącego (pęknięty) – termostat – wiązka wentylatorów chłodnicy – urywające się linki i plastiki podtrzymujące szyby na prowadnicy (3x) – gałka do sterowania lusterkami – pęknięty uchwyt schowka – pęknięte trzymanie kubków – szalejące lusterka elektryczne (samoprzestawianie się) – brak reakcji na składanie lusterek – palenie się bezpieczników w tempie wyścigu F1 – nie działające spryskiwacze xenonów (tak na zmianę, raz jeden raz drugi, z powrotem ten pierwszy) – przewody prowadzące płyn do wycieraczek – problemy z diagnostyką zawieszenia – tył (chrupanie) – 4 warsztaty i 3 stacje diagnostyczne, 1 ASO – nie wskazały przyczyny – rozrusznik, – alternator, – akumulator, – pękające wężyki podciśnień – karta raz reagująca raz nie (pewnie zależy od pogody…) – częste chwilowe komunikaty o usterkach których nie ma (walnięte czujniki) – łuszczący się materiał kokpitu – duże zakłócenia w odbiorze radia – zepsuty przycisk zamykania i otwierania drzwi (przód, tył) – czujniki parkowania – padają w tempie wystrzelonej serii z kałasznikowa – rozsypujące się w rękach wiązki elektryczne – uciążliwe światełka przy drzwiach i gdzie się da… Z plusów (abym nie był posądzony o złośliwość): + antykorozyjnie bardzo dobrze zabezpieczone podwozie + plastikowo/aluminiowa karoseria + układ kierowniczy + wygodne pokonywanie nierówności + spalanie (jak na ciężar) Zaznaczam, że samochód był serwisowany na bieżąco w ASO Renault, posiadał pełną dokumentację (elektroniczna zgadzała się z wpisami do książek) i potwierdzony przebieg 120 000 km, bezwypadkowy. W momencie kupna samochodu wszystko działało… do samochodu włożyłem dwukrotną wartość. Samochód dla osób posiadających dużo czasu, worek pieniędzy, ubezpieczenie astance i auto zastępcze. Równy konkurent Renault Laguny.
4,8
~kontakt@piotrwajszczak.pl
Renault Vel Satis
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Pełna rewelacja, fotele zabijają właścicieli volv bmw mercedesów itd.. ;)
Renault Vel Satis