Szukaj

Informacje o Renault Vel Satis 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Samochód należący do wyższej klasy średniej (segment E) i flagowy model francuskiej marki produkowany w latach 2002-2009. Vel Satis zastąpił model Safrane. Auto bazuje na prototypie z 2000 roku. Wersja produkcyjna dzieliła płytę podłogową z Renault Laguną i Espace IV. Vel Satis jest rzadkim przykładem limuzyny z nadwoziem typu hatchback. W 2005 roku auto zostało poddane modernizacji. W 2009 roku zostało wycofane z rynku, a dwa lata później zastąpił je model Latitude. Nazwa Vel Satis to akronim stworzony ze słów „velocity” (szybkość) i „satisfaction” (satysfakcja).
czytaj więcej
Powagosław
Niewątpliwie najodważniejsza próba zaistnienia w bardzo konserwatywnym segmencie E. Choćby dlatego Vel Satis jest godny uwagi. Ale stosunek ceny do niszowości i „inności” tego auta bynajmniej nie działa na jego korzyść. ~Powagosław
Luzacjusz
Mimo najszczerszych chęci i designerskiej brawury, szanse na to, że potencjalni odbiorcy luksusowych sedanów zmienią upodobania i nagle zapałają miłością do Van Satisa, są mniej więcej takie, jak szanse na to, że Angelina Jolie adoptuje cię jako kolejne dziecko. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2188 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~wojto1805
Renault Vel Satis
Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW
Nikomu nie polecam, najbardziej awaryjny samochód jakim jeździłem, przez okres 7 miesięcy ciągle coś nawalało, jak nie turbina to wtryski,albo coś z elektryką w końcu po pełnym serwisie i diagnozie która w sumie pochłonęła prawie 8 tyś., w trasie przy prędkości około 140 poszła panewka na pierwszym cylindrze.Jak się później dowiedziałem, jest to najbardziej awaryjny silnik 2.2 dci 150 km. w rezultacie samochód został sprzedany z uszkodzonym silnikiem, pierwszy i ostatni vel satis z tym motorem. Może mnie się trafił taki felerny egzemplarz, trudno powiedzieć.....
3,3
~VELlepiejNIE
Renault Vel Satis
Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW
Samochód o nietypowym wyglądzie, bardzo wygodny do podróżowania na dłuższych trasach. Niestety ze względu na swoją awaryjność, wyjazd poza miasto może skończyć się dużymi nerwami oraz jeszcze większymi kosztami. Na nieszczęście awarie dotyczą najczęściej silnika i jego osprzętu oraz skrzyni biegów. Nie polecam tego samochodu mimo wielu jego zalet jego awaryjność jest ponadprzeciętna.
4,7
~misioCG
Renault Vel Satis
Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW
BEZPIECZNY, ekonomiczny, duży, nietuzinkowy, dobrze wyposażony. Doskonały samochód za nieduże pieniądze. spokojnie można polecić ludziom nietuzinkowym, bez uzależnionych od snobizmu dla których najważniejsze jest bezpieczeństwo i stosunek ceny do jakości.
Średnie spalanie dla Renault Vel Satis 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2006
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Renault Vel Satis
Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW
Dużo zależy od stylu jazdy i trasy jaka pokonujesz, można zejść do 5,5l/100km i to nie jest teoretyczne gadanie tylko fakt. Średnio po dużym mieście powinno być około 9l, średnio na polskich drogach ok 7l. Oczywiście można zrobić 9-10 bez problemów, tak mi wyszło na niemieckich autostradach gdzie jechałem z prędkościami max dla samochodu, przestrzegając ograniczeń,dodam że jechałem w niedziele wieczorem i w nocy więc kompletne pustki na autostradzie. Przypuszczam że w dużych korkach i z katowaniem można zrobić i 12l po mieście. Ogólnie bardzo ekonomicznie. ceny serwisu nie znam. Wszystko robię sam - takie hobby. Wymiana oleju po 25 000km. wszystkie ceny sa jak do innych renówek poza nielicznymi jak np. tylne tarcze po 500 zł za sztukę i to nie jest cena z serwisu, tarcz jest zespolona z łożyskiem stąd ta cena. Cena używanej sprężyny zawieszenia przedniego McPerson ok 200 zł/szt. Olej Elf syntetyk nie jest specjalnie drogi. Klocki tył to 120 zł, przód podobnie. Nic więcej nie wymieniałem więc nie znam cen częśc. http://www.autocentrum.pl/awc/misiocg/ Tu znajduje się spalanie z ostatnich 3 tankowań http://www.autocentrum.pl/awc/misiocg/ jazda przy prędkościach 90, 100 i 80 km/h z tempomatem po autostradzie
7,5
Renault Vel Satis
Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW
Auto naprawde malo pali, nie ma do czego porownac, duzy jak seria 7 BMW lub S-klase, ale za to silnik mniejszy i pali duzo mniej i doskonale sobie radzi z ta masa i wielkoscia, gdyby byl troche cichszy (szum opon) moze spokojnie konkurowac. Ktos porownal do seri 5 w BMW, jezeli do E39 to grubo sie myli, Vel Satis jest duzo wiekszy. Przy jezdzie na autostaradzie z tempomatem i po dwu mil. miescie pali srednio 7,1-7,8 srednia z 10 000 km z wyliczen a nie z kompa. Na trasie przy spokojnej jezdzie mozna zejsc ponizej 6,5 ale przy normalnej jezdzie ok 7,5 i nie pisze tu o muleniu 90km/h tylko o jedzie z 110-140km/h, przy szybkiej jezdzie na niemieckich autostardach potrafi nawet spalc 9-10 ale to juz predkosci pod 200km/h, to jest naprawde duza i wygodna limuzyna o bardzo niskich kosztach utrzymania. Za te piniadze trudno znalesc konkurenta
9,1
Renault Vel Satis
Hatchback 2.2 dCi 150KM 110kW
Auto jest duże i waży 1800 KG do tego automat i 18" alufelgi - więc pije....- W mieście potrafi spalić 11l. średnio (przewaga miasta) zamyka się w 10 litrach. W długiej trasie (ok 4000 km) spalił mi 6.4 litra (autostrada 120 km/h + drogi ekspresowe 105-110 km/h, 70% czasu na tempomacie). Poniżej 6l chyba się nieda.
Renault Vel Satis