Szukaj

Informacje o Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000

Lata produkcji: 1993 – 2000
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~pbskarpy
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Ten egzemplarz, który miałem (bo właśnie sprzedałem) był po prostu super! Kupiłem auto w 2013 roku od warszawskiego cwaniaka. Trochę było kłopotu z zakupem, ale finalnie okazało się, że wszystko gra. Moja wersja to 2,0 131KM ze Szwajcarii z bardzo niestandardowym wykończeniem: dwukolorowa beżowo-niebieska tapicerka oraz automat. Nie znam innego takiego Roverka. Nie wierzyłem w przebieg 129 tys. km, ale na ostatnim przeglądzie pzed sprzedażą okazał się być prawdziwy. Super! Jeździłem 16letnim samochodem, który miał prawdziwy niski przebieg. Wskazywać na to mógł również stan podwozia, wnętrza, lakieru itp. Przez dwa lata: wymieniłem stare opony na nowe zimówki i letnie, olej w silniku i skrzyni biegów, raz zgubiłem kluczyki (600 zł), kupiłem ori roverowskie 17" calowe felgi, łączniki i gumy stabilizatora i chyba to wszystko. Klima nie działała od początku i tego nie ruszałem. Mój był pewnie stuknięty, bo z lewego błotnika schodził nieudolnie malowany lakier i na tyłach miał dwa małe ogniska korozji. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, nigdy. Zawsze odpalał na strzała. Czy zima czy lato. W środku jak w salonie. Mega przyjemne fotele, zapach sóry i świetny jasne wnętrze. Sprzedałem, bo szukam czegoś większego. Miłość od pierwszego wejrzenia. Cudowna linia klasycznego sedana. Może jeszcze kiedyś do niego wrócę...
4,2
~Dalajlama
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Bardzo fajne auto. Żałuje, że sprzedałem. Silnik niezawodny pomimo ogromnego przebiegu 320000 km. Nic dziwnego w końcu to silnik jak i zawieszenie ( i wiele więcej) pochodzi od hondy accord. Oleju nie pobierał :) wygodne auto, Świetnie trzyma się drogi. Niestety nie lubi podtlenku LPG co skutkowało częstymi wystrzałami ;( Zawieszenie dobre i wytrzymałe. Psuję się często otwieranie elektrycznych szyb to znaczy rolki na prowadnicach sie wycierają i szyby sie kosza podczas podnoszenia. Ale to da sie zrobić. Blacha jak to blacha lubi gdzie nie gdzie pordzewieć ale za to podłoga w stanie nienaruszonym. Mankamentem Roverow jest słabe ogrzewanie. Niestety trzeba marznac w zime
4,3
~piter34@tlen.pl
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Bardzo fajne auto. Przede wszystkim praktycznie całkowicie bezawaryjne. Nie każdy wie, że to mechaniczna kopia Hondy Accord produkowanej w latach 93-97 (Honda brała od ROVERa silnik diesla i montowała do Accorda i Civica). Bagażnik jest spory, ale z załadowaniem dwóch dużych walizek i wózka dziecięcego może być problem (szkoda, że nie było wersji kombi). Problem miałem też z wysoką choinką i długimi towarami zakupionymi w pewnym sklepie meblowym. Tylna kanapa wprawdzie się rozkłada (asymetrycznie), ale otwór który powstaje jest "mikroskopijny"... Fajna sylwetka, dobre materiały we wnętrzu (tylko welur lub skóra), elementy chromowane i imitujące drewno podkreślają wyjątkowość auta. :) Szkoda, że ROVER nie przewidział następcy dla R600 i wycofał ten model z produkcji (wraz z R800) w 99 roku (wtedy zadebiutował ROVER 75). Dla osób zastanawiających się, czy warto pakować się w ROVERki, polecam odwiedziny na stronie www.roverki.pl i przestudiowanie artykułu "ROVERki - fakty i mity". Po przeczytaniu wiele spraw w głowie się "wyprostuje", zazwyczaj po skrzywieniu rzeczywistości przez znajomych "znawców", którzy ROVERki widzą tylko na ulicy, a całą swoją wiedzę na temat tej marki czerpią z zasłyszanych plotek. :) Jeżeli zbrzydły Ci opatrzone i oklepane Ople, Volkswageny, Renault i inne Francuzy, że o autach na F nie wspomnę, kupuj ROVERka! W przypadku serii 600 to japońska niezawodność w brytyjskim opakowaniu. Dyskretny urok prestiżu. ;-)
Średnie spalanie dla Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
9,2
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Co do spalania, to w mieście Krakowie, w korkach i przejazdach średnio po 10-15km auto spalało ok. 11,5l/100km w lecie i niecały litr więcej zimą. Po założeniu gazu spalanie waha się w granicach 13-15 litrów. W trasie na benzynce przy prędkościach 100-130kmh spalanie niecałe 9. Przy spokojnej jeździe da się zejść do 8 litrów. Na gazie z reguły pali prawie 10 litrów przy ostrzejszej jeździe, a jak się jedzie spokojnie to można zejść do 9-ki. Co do przeglądów i napraw, to ceny części nie odbiegają od cen aut tej samej klasy (np. VW Passat czy Opel Vectra), jeżeli oczywiście patrzymy na ceny tego samego producenta. Zamienników jest mniej, ale wszystko jest do dostania (polecam www.tomateam.pl).
10,7
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Jazda 100 % trasa bardzo oszczędna jazda do 90 km/h - 7,2 l/100km. Jazda bardziej agresywna około 9 l. Dynamiczna jazda na krótkich odcinkach 100 % w mieście to spokojnie 14,5 l. Natomiast jazda mieszana mniej-więcej po połowie miasto/trasa to 10,7 l łyknie.
8,3
Rover 600
Sedan 2.0 Si 131KM 96kW
Jak na silnik o tej pojemności to spalanie jest dobre,umiarkowane i zbytnio nie spustoszy nam portfela,jedynie podczas bardzo dynamicznej jazdy może spalić 10,5-11l benzyny,przy normalnej jeździe zadowala się w zależności od trasy i jazdy 7-9l benzyny.

Usterki Rover 600

Liczba wpisów: 6
Rover 620Si nie odpala,mozliwy problem z alarmem
  • Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
  • instalacja elektryczna
Witam.Mam rovera 620si 1993 i nie wiem czemu nie odpala.rozrusznik kręci a nie odpala nieraz odpali.Grzebalem przy czujniku pod maska bo wierze ze to wina alarmu(obklejalem go na rozne sposoby i odpalal a potem znowu lipa).Mam rozwalony pilot,wczesniej odlaczylem z niego baterie i auto chodzilo ale teraz po tym odlaczeniu czujnika znow wlozylem baterie i pare razy odpalil ale teraz juz nie chce.Słyszałem że to moze byc wina alarmu lub immo,jak pozbyc sie ewentualnej blokady?Dodam ze pilot prawdopodobnie jest nieorginalny.Dodam tez ze byl przypadek ze po odpaleniu strasznie obroty szalaly az go przelaczylem na Gaz(sekw.).Problemy z obrotami rowniez wystepuja ale nie az takie,potrafi lekko falowac a czasem chodzi idealnie.Palil od kopa niezaleznie czy byl zimny czy cieply. Proszę o pomoc bo auto stoi a ja jestem bezradny w temacie niemam nikogo kto by mi to zrobil.
Oczekuje na rozwiązanie
auto nie chce odpalic
  • Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
  • instalacja elektryczna
Witam.Chciałbym prosic o pomoc.Mam rovera620si pojemnośc 1997,rok produkcji 1993 131KM.Mam taki problem że auto nie odpala.Rozrusznik kręci a nie odpala.Zawsze przed odpaleniem po przekręceniu zapłonu słyszałem takie tykniecie i mignęła lub zgasła pomarańczowa lampka czek, a teraz nie nie robi tak i nie odpala.Słyszałem że te auta miały seryjnie montowane jakieś blokady antykredzieżowe z alarmem i może to coś od tego i tez słyszałem że te auta maja cyfrowy immobilizer.Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś może mi pomóc to bardzo proszę i z góry bardzo dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nie wchodza biegi
  • Rover 600 2.0 Si 131KM 96kW 1993-2000
  • układ napędowy
mam problem ze skrzynia biebow ostatnio nie mogo wcisnac biegu na wlaczonym wchodza na sile silniku ale na zimnym dziala bez problemu ale jak wejdzie to troche czuc tarcze czy to mozliwe ze tarcza jest do wymiany nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
Rover 600