Szukaj

Informacje o Rover 75 Kombi

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy Å›redniej (segment E) produkowany w latach 1998-2005. Brytyjska marka wprowadziÅ‚a go na rynek jako zastÄ™pstwo dla serii 600. „75-tka” spotkaÅ‚a siÄ™ ze znakomitym przyjÄ™ciem krytyków, podkreÅ›lano dobrze zastosowany retro design przywodzÄ…cy na myÅ›l Jaguara. Model zdobyÅ‚ mnóstwo nagród na caÅ‚ym Å›wiecie, choć poczÄ…tkowe wyniki sprzedaży nie byÅ‚y najlepsze. Dalszy rozwój auta zastopowaÅ‚o bankructwo Rovera. Od 2007 model produkowany jest jako Roewe 750 przez chiÅ„ski koncern Nanjing Automobile Corporation.
czytaj więcej

Rover 75 Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4792 mm
Szerokość 1778 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1970 mm
Wysokość 1440 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1460 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1510 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1060 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 920 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 970 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1380 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1222 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 400 l
Szerokość bagażnika 1480 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1030 mm

Oceny Rover 75 Kombi

Liczba ocen: 30
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Użytkownik
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Samochód zakupiony w salonie w Niemczech-przeznaczony na rynki Europy. Automatyczna skrzynia biegów. Jestem 1 właścicielem i przebieg jest orginalny- znawcy mówią , że akurat w tym aucie przebieg (czy kręcony czy nie) można łatwo udowodnić za pomocą komputera diagnostycznego T4, czyli przeznaczonego do marki Rover. Jak czytam komentarz takiego ,,Belotto" poniżej to wiem , że nigdy takiego auta nie miał-dokładnie taki sam komentarz wpisał w Skoda Octavia 1.6 16v ( kopiuj i wklej). W Polsce auto nie cieszy się popularnością-raz ,że już go nie produkują a 2 mało który mechanik wie jak do niego podejść i to jest jedyna bolączka. Pierwszy lepszy mechanik patrzy na to auto jak na statek z kosmosu i jak nie ma znaczka VW to nawet nie wie jak maskę podnieść :) Za auto z tym silnikiem, przebiegiem poniżej 100 tys. km i bezproblemową automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić w Niemczech ponad 5 tys euro a ponieważ lada moment będzie youngtimer ceny nie spadają. W Polsce te w super stanie nikt nie sprzedaje a na te z ogromnym przebiegiem ( powyżej 500 tys km skręcone na jedyne uznawane przez rodaka 150 tys) każdy narzeka. Raz ,żę zaniedbane a 2 mało kto umie naprawić. Jeżeli tam kosztuje zadbany 5 tys euro a tu można kupić pierwszy z brzegu za 5 tys złotych to musi coś nie grać :)Odradzam manualną skrzynię biegów bo ta faktycznie sprawia problem( ale jak dobrze zrobiony tzn sprzęgło wysprzęglik itd. na dobrych częściach dalej będzie śmigać) Dobry wybór to automat i nie co się bać bo to automat japońskiej firmy Jatco ( trwały i niezawodny) i brak dwumasy. Romans Rovera z BMW w postaci silnika 2.0 cdti i automatem to najlepsze co mogło się zdarzyć. Niestety BMW potraktowało tą markę jako poligon doświadczalny pod swoją markę a następnie odsprzedali Chińczykom. Takich aut już się nie produkuję bo po co komu auto na 500 tys km :) a takie przebiegi w Niemczech też widziałem. Brakuje DPF więc nie ma się co zapchać ale wiadomo bez dpf to nie ekologiczne :). Z wad - elektryka a dokładniej nie każdy centralny zamek przy minus 20 chce się otworzyć. Mój ogarnięty mechanik jednak wcale nie wymieniał tylko rozebrał przesmarował i śmiga bez problemu. 2 minus - lubił się zaświecić komunikat poduszek. Przewody od poduszek są pod siedzeniami i jak się często przesuwa siedzenia to na kostce traci styk. Wyjścia 2 -albo wcisnąć od nowa albo skręcić ,, na sztywno" 3 minus - 130 koni ale ja tych koni nie czuję. Powód zwykła turbina ( za to bezawaryjna i śmiało wytrzyma 300-400 tys km jak się mądrze z nią obchodzi).Ta zwykła turbina nie ciągnie od samego dołu jak te ze zmienną geometrią. W żadnym Roverze nie stosowano fabrycznie turbiny ze zmienną geometrią i nawet w Wiki jest błąd. Wystarczy wejść na forum roverki.pl i poczytać. Mój Rover jest w kombi czyli z większym bagażnikiem ale widziałem też większe bagażniki. Sumując - polecam to auto każdemu kto chce w środku poczuć się jak w angielskim salonie ale zakup należy zrobić bardzo przemyślany i auto z pewnego źródła bo inaczej awarie + nieudolny mechanik wprowadzą w rozpacz.
4,2
~1Unruhe1
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Wydaje mi się że koło tego samochodu ciężko przejść obojętnie. Może się komuś podobać albo być naprawdę brzydkie- nie ma nic po środku :).Autko ma swoje lata ale spisuję się na medal. Fakt przy przebiegu 52 tys km jeżeli by występowały usterki skreśliłyby go z listy moich aut i nie zdecydowałbym się go sprowadzić do kraju dla mojej żony. Naprawdę polecam to autko w automacie. W mieście super sprawa a o awarie nie ma się co obawiać jeżeli nie katuje się tego auta będzie używał jako sportowej bryki. Ja na swojego diselka nie narzekam. Jeżeli ktoś pisze że to złom a naprawa goni naprawę znaczy że nabył bardzo zużyty Roverek. W Polsce przy kupnie wszystkie sprowadzone auta mają po 120-160 tys a prawda jest taka że często maja po 300 tys. Sprowadzenie auta ,,na handel,, opłaca się handlarzowi jeżeli było bite lub ma spory przebieg. Autka od 1 właścicieli z małym przebiegiem kosztują tyle co w Polsce a do tego dochodzą opłaty przynajmniej 2 tys zł więc sprawa przestaję się opłacać Z średnia znajomością języka o ile było serwisowane takie auto zawsze można sprawdzić- dzwoniąc do warsztatu w którym było serwisowane. Ja mam wersję produkowaną na Niemcy (unikać anglików po nieudolnych przekładkach!!)z dobrym wyposażeniem-szkoda że bez skóry ale na jakość tych materiałów też nie narzekam. Pozytywnie zaskakuje karoseria- 0 rdzy zawieszenie na 6 i nawet mój znajomy mechanik stwierdził że takiego ,,rodzynka,, ciężko znaleźć, żeby w tym wieku wyglądał jak ,,nówka,, Jeżeli komuś nie podchodzi diesel to patrzyć za benzynką ale z mocniejszym silnikiem ale tu dobrze było by pomyśleć o sekwencji. Ja swojego dieselka w automacie nie mam zamiaru się pozbywać i mam nadzieje że będzie służył jeszcze długie lata czego i życzę innym użytkownikom :)
3,2
~rafal_krakow
Rover 75
Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW
Auto super jako całokształt, natomiast przez ciągle padający wysprzęglik/pompę sprzęgła - NIE POLECAM. Jeżeli już to tylko automat. Żadnych ręcznych skrzyni, jeżeli nie chcecie Państwo zostawić majątku w serwisach. Objawy takie że pedał sprzęgła wpada do podłogi i samochód unieruchomiony. Wtedy to tylko laweta lub holowanie. Nowa pompa sprzęgła kosztuje w granicach 800 PLN, wysprzęglik w granicach 350 PLN + robocizna i robi się 1500 PLN. Doliczając koło dwumasowe które zużyte niszczy wyprzęglik - kolejne 1500 PLN. Auto porządne tylko trzeba mieć dużo pieniążków, chyba że kupi się automat. Ja tak nie zrobiłem i żałuję, bo manuala z przyjemnością sprzedałem.

Raporty spalania Rover 75 Kombi

Liczba raportów: 34
Åšrednie spalanie dla Rover 75 Kombi
7,0 – 9,2
l/100 km
6,7 – 7,8
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Rover 75
Kombi 2.0 CDTi 131KM 96kW
Napisałem wcześniej że jeżeli czytam jak ktoś napisał -pali mi 5-6 litrów trasa i 7-8 miasto nie mogę się nadziwić jak ci ludzie to robią. Nie jeżdżę tym autem agresywnie bo to nie jest wóz sportowy a dodatkowo mój wyposażony jest w automat ale w mieście ciężko mi zejść poniżej 10 litrów. Jednakże na odcinku 1100km kiedy sprowadzałem go teraz do kraju spalił mi 6,2 litra przy jeździe ok 130 km/h więc naprawdę szacun.W Polsce na odcinku 800 km w tym 200 km w mieście i 600 km w tasie 7,6 litra na 100 km.Szczerze średnio te 8 litów trzeba liczyć
6,9
Rover 75
Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW
Jeśli ktoś ma bardzo silną wolę (jazda na trasie z prędkościami 80-90km./h) można zejść do spalania na wysokości 4.7-4.8L/100km. Normalna jazda z prędkościami 110-130 powoduje, że po 100 km. z baku zniknie pomiędzy 5.5 a 6 litrów. W okolicach 150km./h spali już w granicach 6.5-6.7L. Jazda maksymalnymi prędkościami może wyssać pewnie ok. 10L. w ciągu 100km. Ceny części są różne. Jest sporo dobrej jakości zamienników, więc tragedii nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że nie trafi się do mechanika, który patrząc na samochód poczuje, że właściciel do "dojna krowa", którą trzeba wydoić :) Jedna z boleśniejszych dla porfela (i niestety nie żadka), to awaria hydrauliki sprzęgła. Przykładowe ceny częsci: - wahacz - 300-350, - klocki hamulcowe 100-200 (komplet), - tarcze przód - 200 (komplet), tył 160 (komplet), - filtry: oleju (15), paliwa (50), powietrza (60), kabinowy (45), filtr odmy (50-120), - pompa sprzęgła (700-1000), - wysprzęglik (400-500), - sprzęgło (ok. 400), - silnik wentylatora ok. 1000 (dedykowany).
7,1
Rover 75
Kombi 2.0 CDT 115KM 85kW
to nie jest samochód do szalenia, jadąc sobie 120-140 pali okolo 6,5-7,5 dużo zalezy czy wlaczymy klime. Naprawde warto wgrac mape wtrysku od bmw, pali duuuuzo (1,5-2lit) mniej i łatwiej sie rusza, bez gazowania , poprostu troche wiecej mocy, duzo wiekszy moment. Auto wcale nie jest ani drogie w utrzymaniu ani kłopotliwe, wszystkie naprawy można samemu wykonać (włącznie z tym słynnym silnikiem wentylatora i pompą sprzęgła) i to niewielkim kosztem (szczotki sil. wentylatora 28zł). Ceny są poprostu identyczne jak części od BMW. Wadą samochodu jest to, że Rover juz nie istnieje, ale jest Roewe z Chin ;)

Usterki Rover 75

Liczba wpisów: 19
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Szybkie grzanie wody
  • Rover 75 Sedan 1.8 120KM 88kW 1999-2005
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po zakupie auta bezproblemowo przejechałem ok. 100 km. W pewnym momencie wskaźnik temperatury zaczął się podnosić a następnie trochę opadł i po chwili poszedł w górę do maximum. Zatrzymałem się i po niecałej minucie temperatura opadła do połowy podziałki.Ruszyłem dalej i znowu to samo. Podczas postojów próbowałem odkręcać korek wlewu wody i wtedy było słychać syczenie uchodzącego powietrza i delikatny wyciek wody.Po zgaszeniu silnika słychać jakby gdzieś woda chciała krążyć ale coś ją powstrzymuje jakby płynęła przez wąski przesmyk. Proszę o pomoc 502485562
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Skrzynia biegow.
  • Rover 75 Sedan 2.0 V6 150KM 110kW 1999-2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Problem jest taki: zona parkowala samochod.Po wrzuceniu wstecznego okazalo sie, ze auto nie jedzie.Ponowne wrzucenie biegu wstecznego nic nie dalo a przy tym okazalo sie, ze nie ma tez biegu 2 i 4 a teraz to juz i samochod zostal na biegu trzecim i nie idzie go wyrzucic ani zmienic na inny.Dodam, ze dzwignia zmiany biegow jest luzna, ale czuc i slychac moment wchodzenia biegu lecz auto stoi.Mam pytanie. Czy szykowac sie na wymiane skrzyni biegow czy tez moglo sie stac, ze poluzowala sie linka? pozdrawiam.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Rover 75 Kombi