Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Saab 9-3 I

Lata produkcji: 1998 - 2003
Segment: Klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem.
Luzacjusz: Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda.

Dane techniczne Saab 9-3 I

Silniki

Moc silników 115-230 KM

Poj. silników 1 985-2 290 cm3

Prędkość maks. 200-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,8-13,0 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Saab 9-3 I

Średnia ocena modelu

na podstawie 135 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Saab 9-3 I

Wszystko obija się o to, jakie egzemplarze wpadają człowiekowi w ręce. Niezależnie od marki samochodu, typu, silnika i czegokolwiek, napiszę ... więcejmaksymę: jak dbasz, tak masz, więc śmieszą mnie opinie ludzi, którzy mówię, że np. ten czy ten samochód to gówno, nigdy więcej tej marki czy cokolwiek. Ja osobiście skusiłbym się na Alfę Romero 156 z silnikiem 2.5 V6. Że niby nietrwały samochód, usterkowy?! xD Jak się ma pipe na oczach , nie potrafi się odróżnić dobrego egzemplarzu od podejrzanego, to trudno się dziwić, że później są narzekania. Ja osobiście nie narzekam na swoje wozidło. Mimo, iż nie do końca podoba mi się jego sylwetka (Saaby mają to do siebie, że trzymają swojej kilkudziesięcio letniej tradycji), mimo iż przydałoby się mu jeszcze trochę koni mechanicznych, nie żałuję wyboru. Karoseria zabezpieczona przed korozją, priorytetem jest tutaj bezpieczeństwo (Saab tego nie ukrywa). Bardzo wygodny, pojemny samochód (bagażnik 500 litrów) i co najważniejsze w przeciwieństwie do tego całego pospulstwa Audi, BMW, Mercedesów, VW , Hond i innych. Takiego drugiego tak szybko nie widać na ulicy, a ludzie i kierowcy wytrzeszczają oczy by dojrzeć znaczek i napisy. Mam z nich śmiech. Wrażenia bezcenne. xD ukryj
dodano 31.08.2008 przez
Fajny samochod za nieduze pieniadze , dlugowieczny jak sie go polubi .... nie zrzuyca sie w oczy ale jak trzeba ... więcejto moj rozwija 100km h w 8.5 sekundy ! Mozna spokojnie jechac 180 kmh przez niemcy lub 150 km h przez francje , w polsce wolw predkosc 120 km h ,maxymalnie auto rozwija 215 km h .Polecam Gaz sekfencyjny , super sprawa , tylko pamietajcie gaz spala sie w temp 900stopni C, benzyna 600 stopni C , wiec , znowu nie zylowacsamochodu bez potrzeb wtedy odplaci sie nam dluzszym zyciem... ukryj
dodano 31.10.2005 przez
Fajne auto. Z klimatem. Za to cene moglem kupic 3 lata mlodsze toledo, passata czy np. lagune. Nie zaluje decyzji. ... więcejMoze dlatego ze czasami jestem fanem oldschoolu. Benzyna nie kosztuje mnie duzo. Jest bardzo komfortowe i przy dluzszych trasach mozna w nim odpoczac. Troche marne switala jesli porownywac z nowoczesniejszymi konstrukcjami. Deska rozdz. z samolotu + skora i inne dodatki rekompensuje jednak drobne niedogodnosci. Po za tym kazdy kto choc troche zna sie na samochodach,jak widzi saabika mowi: "Oo Saab... :)" ukryj
dodano 11.12.2005 przez
9-3 jest zbudowany na płycie podłogowej vectry i wiele elementów pochodzi z opla,chociażby chamulce.Nigdy nie byłem zwolennikiem opli bo to ... więcejmało żywotne auta,ale za to częsci są łatwo dostępne i w umiarkowanych cenach.Gdy wsiadam do mojej 9-trójki coupe aero to uśmiech na twarzy sam się pojawia,bo wiem że jadę naprawę bezpiecznym samochodem(4 poduszki,abs,esp strefy kontrolowanego zgniotu) a dotego szybkim i żadko spotykanym na drodze.W stanach czy we włoszech takimi autami jedżą prawnicy i lekarze.W saabie nigdy nie zobaczycie ćwoka przyodzianego w dresiwo,tylko gościa który jes indywidualistą i ma poczucie estetyki oraz piękna. ukryj
dodano 14.07.2006 przez
Zobacz oceny Saab 9-3 I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Saab 9-3 I

Pb
7,87 - 14,17
Na podstawie 56 raportów spalania
ON
5,20 - 9,20
Na podstawie 90 raportów spalania
LPG
8,50 - 13,00
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Saab 9-3 I

SAAB 9-3 2001/2 125KM 2.2 TiD Jazda ekonomiczna z używaniem tempomatu od czasu do czasu na odcinkach włączone wszystko normalnie ... więcejclimatronic ,radio,światła tylko wygaszone podświetlenie licznika + zmniejszone natężenie podświetlenia licznika i pokręteł prędkość 60-85km/h spalił mi naj mniej 4,8-4,9l według komputera pokładowego zimą na odcinku 120km . Spalanie 6-6,8 to już żwawsza jazda normalnie przyspieszając prędkość od 100-120km/h da i rade przy tej prędkości 5,8l w zalezności kto jak jeździ ;) 80-90km/h stała prędkość 5-5,6l spali wynik spalania jak latem realne ;) miasto natomiast 8-8,5l to max przy : dużych mrozach ,niedogrzanym silniku + krótki dystans gaszenie odpalanie jeśli jest rozgrzany to miasto 7-7,5l realne zimą krótkie dystanse .Wyniki spalania zależą od kierowcy jak sie nastawia czy na oszczędną jazde czy na ostrą wszystko od tego zależy i nie ma co nażekać na auto ze pali sporo wszystko zależy od nas samych ;) SAAB-a polecam jestem z niego bardzo zadowolony bez awaryjny malo pali jak na 2,2 silnik minus to głoścna praca na nierozgrzanym silniku ale silnik pancerny i niezawodny brak apetytu na olej przynajmniej w moim przypadku . Ale jak sie to mówi jak sie dba tak sie ma jak chce sie jeździć na max od wymiany do wymiany na filtrach i oleju to takie skutki olej i filtry co 9tyś km wymieniane nie co 10tyś km silnik igła przebieg 267tys km ukryj
dodano 26.01.2015 przez
Auto lubi sobie wypić. Nie można ukrywać, że konkurencyjne motory o podobnej mocy mogą zużyć o ok. 1-2 litry benzyny/100km. ... więcejChoć na trasie przy oszczędnej jeździe potrafi jak chcemy zejść do ok. 6,5l/100km. Ale nie oszukujmy się, kto tak wytrzyma?:D Miałem okazję usiąść za kierownicą 200-konnego Passata na trasie Kce-Częstochowa. Niby szybszy i bardziej ekonomiczny ale w ogóle tego nie widać a na dodatek gorzej się wyprzedza, trzeba bardziej żyłować, nie mówiąc, że dwa-trzy razy wyprzedzając na zakręcie (droga 2-pasmowa:) poczułem, że mi delikatnie popłynął. W Saabie czegoś takiego nie ma. Powtarzając tą trasę moim Saabolotem w te zakręty spokojnie mogłem wejść z prędkością 10-20 km/h wyższą bez żadnych negatywnych odczuć. Tak więc paliwo paliwem ale liczą się też inne rzeczy. Przeglądy można wykonywać w normalnych punktach - niższa cena le za to ponoć niektórzy mechanicy "boją się" Saabów. Można pojechać do ASO (polecam to w Mysłowicach:) i wtedy mamy trochę drożej ale wychodzimy bogatsi o dodatkową wiedzę, której czasem próżno szukać u "zwyczajnych" mechaników. ukryj
dodano 14.04.2013 przez
Witam, pali jak smok przy takiej pojemnosci i tylko 131km ten samochod to czolg, wyprzedzanie na trasie z rodzina ... więcej(lepiej nie ryzykowac), silnik 130,000 km po przejechaniu 1100 km od wymiany oleju -- na bagnecie kreska jest w tym samym miejscu, ma duzo elektroniki ktora wysiada bylem u elektryka (dobry znawca) stwierdza ze wszystko jest ok a czasami szarpnie autem (zanik pradu) tak mysle, problem z drogowymi swiatlami jedno sie swieci drugie nie dlaczego??????? dobry ten kto zna odpowiedz na to pytanie. Rdza jest na tylnych zakolach (auto smigalo w Danii) solic tak tam to nie sola, kufer dla rodziny 500ltr. Ogólnie wsadzone ze duzo Opla w tego Saaba, z elektryka tez przesadzili , Panowie spalanie stanowczo do poprawy jezdze jak dziadek 90 letnii i mam problem w 3 osoby zejsc ponizej 8.5 lit. trasa 90km spokojna jazda aaa jeszcze jedno dobre paliwo 98 na 95 spalanie jest wyzsze miasto 13,5-14,5 trasa 8,5-9,0. Jestem za olejem napedowym.... odradzam zakupu tego auta z tym silnikiem Pozdrawiam Magic m.gawrys@onet.eu ukryj
dodano 19.01.2009 przez
Jeśli ktoś szuka ekonomicznego auta to źle trafił ale tragedii nie ma. Średnie zużycie paliwa w mieście to 12,5 litra, ... więcejna trasie 10,5 przy prędkości 120-140 km/h. Co dziwne auto pali mniej w mieście przy dynamicznej jeździe, realne jest spalanie na poziomie 11 litrów w mieście ale mniej raczej nie. Polecam mocniejsze wersje bo zużycie paliwa minimalnie większe a różnica w dynamice jazdy ogromna. Części do Saaba 9-3 są w zaskakująco przystępnych cenach tak samo jak serwis. Proszę wsadzić między bajki opowieści o super drogim serwisie. Serwis i tak odwiedzam żeby przywitać się z mechanikiem bo auto jest niezawodne - oczywiście gdy jest odpowiednio serwisowane. Wyposażenie jest bogate, wnętrze jest bardzo trwałe i łatwe w utrzymaniu czystości. Nadwozie nie rdzewieje no chyba że było byle jak naprawiane. Generalnie polecam ten model ale z silnikiem 185 KM lub więcej ukryj
dodano 21.10.2012 przez
Zimą ciężka to i spalanie wzrosło (tylko teoretycznie): Przy -22 zapalanie na chwilę + wciąż działające webasto + extremalnie krótkie ... więcejdystanse i tylko po mieście i z klima i ogólnie max spalania jakie zdaje się przy mądrej jeździe wykręcić moim SAABkiem to 9L. Jeśli będzie więcej w lato czy zimę to jest bardzo źle z autem i wręcz popsute jest. Zima odbije się z pewnością na średniej z roku jazdy (w maju) mocno ale i tak roczne średnie spalanie będzie oscylowało koło 6,5L/100km. Tanio i super jazda także żal o gazie i benzyniaku myśleć nawet. Tak jest ok, a jakby nie było to bym narzekał, że nie dało by się tego czytać;P Bardzo dobre auto i jestem mega zadowolony bo po 5 miesiącach szukania i kilku jazdach próbnych już miałem dośyć i został bym się z bmw, które mi nie odpowiadało. A jest SAAB starszawy i tani i mocny i pełne zadowolenie:-) Polecam to auto ukryj
dodano 04.02.2010 przez
Zobacz raporty spalania Saab 9-3 I Dodaj raport spalania

Publikacje o Saab 9-3

Przeczytaj pozostałe 4 publikacje o Saab 9-3

Newsy o Saab 9-3

Przeczytaj pozostałe 18 newsów o Saab 9-3

Dealerzy Saab

AUTO POL SERWIS SP Z O.O. S.K.A

Auto-Pol-Serwis Saab Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Mangalia 2

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Saab Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Małopolska 12

Więcej

MM CARS

MM CARS Saab Katowice

śląskie, Katowice, Lotnisko 81

Więcej

MOTOR CENTRUM SP. Z O.O.

MOTOR CENTRUM Saab Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Miałki Szlak 4/8

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Saab 9-3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 673

Przejechany dystans

507 504 zł

Zatankowanego paliwa

104 786 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

506

Wydanych pieniędzy

283 095 zł

Średnie wydatki na auto

2 621 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

834

Wydanych pieniędzy

261 513 zł

Średnie wydatki na auto

2 421 zł

ZOBACZ 108 dzienników kosztów Saab 9-3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 8
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(4)
komentarzy(4)
komentarzy(14)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Saab 9-3 I dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 24
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Saab 9-3 I Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 6
Fabryczna instalacja Vialle LPi działa rewelacyjnie. Moc auta na gazie nawet wyczuwalnie lepsza niż na benzynie, nawet praca jest jakaś ... więcejrówniejsza szczególnie na niskich obrotach. Spalanie jest średnio 1,5 l większe od tego z komputera. Zazwyczaj od 8,2 l do 11 w zimie(mierzone: poprzednie tankowanie/przejechane kilometry). Auto kupiłem od znajomego który sprowadził je z Holandii. Niestety auto miało już wówczas 207000 km i jak się okazało na mnie przypadło poniesienie kosztów remontu silnika:-)gdyż gniazda zaworowe i zawory były już powypalane. Również po roku jeden wtrysk nie działał poprawnie. Instalacja mało znana i większość zakładów nawet nie chciała sie podjąć kontroli i usunięcia usterki. Po szukaniu w necie znalazłem specjalistę z firmy LPi Konin, który sprawnie określił przyczynę i wymienił wadliwy wtrysk, dając na czas naprawy bez kosztów auto zastępcze. Generalnie instalacja jest z innego świata. Komputer gazowy nie oszukuje silnika, lecz wykorzystuje jego obliczenia do swojej kalkulacji czasu wtrysku. Instalka zczytuje parametry silnika z ECU i sama przełącza sie na gaz we właściwym dla siebie momencie i zazwyczaj jest to wcześniej niż mi się wydaje przez co w zimie auto praktycznie podgrzewa się w większości na gazie a nie na drogiej benzynie. A propos. Zeszłej zimy wystarczyło jedne tankowanie benzyny do pełna, tej jeżdżę codziennie i już musiałem dolać 20 l i obecnie 13.02 jest jeszcze pół baku :-))) Generalnie polecam tym co chcą oszczędną bezobsługową instalację dającą b.dobre parametry jazdy. Uważajcie na auta sprowadzane z Holandii, tam Vialle było już od ponad 10 lat więc jest ryzyko że tyle auto własnie jeździło na gazie, co może pociągnąć ryzyko remontu silnika... ukryj
dodano 13.02.2013 przez
5 generacja to miód-malina. Jedyna wada to koszt, dla 4 cyl. to ok. 7.000pln. W moim samochodzie instalacja jest od ... więcejpoczątku, kupiłem samochód w sierpniu 2011 (sprowadzony z Holandii) i po przejechaniu ok. 7.000km jest tak, jakby jej w ogóle nie było- przełącza się i pracuje niezauważalnie. Wskazania komputera odbiegają od realiów- w trasie gdy pokazuje 7.5l, w rzeczywistości gazu pali 10.5, w mieście delikatna jazda to min. 12.5l gazu + 0.7-1l Pb. Ale to silnik turbo, masa samochodu 1.5t. Generalnie jestem tą instalacją zachwycony, jeżdżę jak widać niewiele (do 15kkm rocznie), ale nie musiałem za nią płacić, więc same plusy. Saaba turbo z jego spalaniem bez gazu na pewno bym nie kupił/użytkował. ukryj
dodano 17.01.2012 przez
Wybralem instalacje BRC i jestem milo zaskoczony. Nie czuję żadnej różnicy w jeździe pomiędzy PB a LPG, spalanie mniej więcej ... więcejna podobnym poziomie chociaż wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi. Do tej pory żadnych problemów. Całość zamontowana w EGP w Warszawie. POLECAM! ukryj
dodano 28.03.2011 przez
zamontowałem w Energy Gas w Warszawie. Jestem zadowolony i nic złego się nie dzieje.
dodano 24.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-3 I

Skarbnica wiedzy o Saab 9-3

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Saab 9-3 SportSedan uznany za prestiżowy samochód roku, Australia Saab 9-3 SportSedan uznany za bardzo atrakcyjną ofertę rynkową, Szwecja Saab 9-3 SportSedan Arc uznany za…
dodano 23.08.2011 przez
Najwyższa ocena dla Saaba 9-3 SportSedan za Aktywne Zagłówki Saaba (SAHR2), Towarzystwo Ubezpieczeniowe Folksam, Szwecja Saab 9-3 SportSedan uznany za najlepszy samochód rodzinny, USA
dodano 23.08.2011 przez
Najwyższa ocena bezpieczeństwa foteli i zagłówków wg IIHS, USA oraz Thatcham, Wielka Brytania Pierwszy samochód z tytułem "Podwójnego Zwycięzcy" w testach zderzeniowych Instytut Bezpieczeństwa Drogowego,…
dodano 23.08.2011 przez
Złota nagroda „Najbardziej bezpieczny”, Instytut Bezpieczeństwa Drogowego, USA Najwyższa ocena „Znacząco lepszy od średniej” dla Saaba 9-3 SportSedan za wynik o 31% lepszy od średniej…
dodano 23.08.2011 przez
„Drugi najlepszy w swojej klasie” – dla Saaba 9-3 SportSedan (pierwszy Saab 9-5 Sedan) za wynik znacznie lepszy od średniej w segmencie, Instytut Badania Strat…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą