Wszystkie modele

Starsze

9-3 9-5 9-7X 900 9000 99
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Saab 9-3 I

Produkowany w latach od 1998 do 2003.

Generacje Saab 9-3

  • 9-3 I   1998 - 2002
    Saab 9-3 I
    • Wybierz generację

    • 9-3 II (2002 - teraz)
    • 9-3 I (1998 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem.
Luzacjusz: Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda.

Wersje nadwozia Saab 9-3 I

Silniki Saab 9-3 I

Lista silników:
2.0 (154KM), 2.0 i (130KM), 2.0 T (205KM), 2.0 i T (185KM), 2.0 i TS (200KM), 2.3 i (150KM), 2.3 T (230KM), 2.2 TiD (115KM), 2.2 TiD (125KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Saab 9-3

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saaba nie należy zatem traktować jako samochodu, ale raczej jako stan umysłu

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego tak ciężko jest samemu wykonać remont mieszkania? Co sprawia że przywrócenie stanu zdatności do użytku naszym czterem ścianom stanowi wyzwanie na miarę ustawienia godziny na naszym odtwarzaczu i dlaczego potrzebny jest do tego co najmniej doktorat z fizyki molekularnej?

Czy warto kupić: używany Saab 9-3 (od 2002 do 2011)

Niebanalny samochód dla indywidualisty, który potrafi docenić elegancką linię nadwozia, minimalistyczne wnętrze oraz rozbudowaną paletę doładowanych silników. Pokrewieństwo techniczne z popularnymi modelami korzystnie wpływa na koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Saaba 9-3 drugiej generacji?

Saab 9-3 II - zabrakło do stypendium?
 
Nasz test Saab 9-3 II – zabrakło do stypendium

Podczas ścieżki edukacyjnej od podstawówki po studia można zaobserwować jedną zależność - niektórzy uczniowie najchętniej wydrapaliby sobie oczy w walce o oceny. Jakby nie było - taka rywalizacja jest warta swojej ceny, bo za zdobyte stypendium można wydać więcej na imprezy w weekendy. A jaką ocenę wywalczył...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saab 9-3 - nadal ten sam Saab?

Jeśli czytasz te słowa to już wiemy o Tobie tyle, że chcesz wyróżnić się z tłumu i raczej nie należysz do fanów zglobalizowanej motoryzacji. Szukasz stylu i prestiżu. I auta pokroju Forda Mondeo czy VW Passata raczej Cię nie zadowolą. Także za świetnie znaną i jeszcze lepiej ocenianą Vectrą C pewnie...

Saab 9-3 Aero Cabrio 2.8 V6 - Prawie jak w bajce

Moc doładowanego V6, komfort jak w Mercedesie i świetna aerodynamika oszczędzająca fryzurę. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Saab 9-3

Społeczność kierowców Saab 9-3autoWcentrum - społeczność Saab 9-3

najwyższe oktanyAuta - Saab 9-3

Saab 9-3 Anniversary 70,76

Saab 9-3 SS Aero - My Nigga 81,09

Saab 9-3 SportSedan 68,37

Saab 9-3 B207R 63,80

Saab 9-3 67,88

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Saab 9-3

krawiec78 30,14

Strielok 30,16

fruwoc 30,20

Robert0612 31,73

marecki07 47,08

rahim 69,96

olgwoj 30,24

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Saab 9-3

Czarna seria ;]
Czarna seria ;] Witam Ktoś niedawno pisał o czarnej serii...no niestety takie tylko tera chyb...
Pipercross
Pipercross Dziś Saabolot dostał nowy filtr powietrza firmy Pipercross. Jest to 'sportowy' f...
Pierwsza galeria mojej Saabiny
Pierwsza galeria mojej Saabiny Tak prezentuje się mój Saabolot kilka dni po zakupie. Jeszcze na warszawskich ta...
Ilość spalanego paliwa na 100 kilometrów jazdy Saabolotem.
Ilość spalanego paliwa na 100 kilometrów jazdy Saabolotem. Ostatnio ćwiczę prawą nogę by przestała naciskać pedał gazu tak mocno. Wydaje mi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Saab 9-3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Saab 9-3
 

Najpopularniejsza wersja Saab 9-3

Saab 9-3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Saab 9-3
 

Saab 9-3 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna Expression Renault Laguna Expression
Rocznik: 2010. Przebieg: 60 200 km. Silnik: 1.5 81KM .
Cena: 35 777 zł
Nissan Pulsar ACENTA Pakiet Auto Nissan Pulsar ACENTA Pakiet Auto
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 68 000 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Saab 9-3

Saab 9-3
2.0 benzyna 210 KM
140 000 km, 2008
34 999 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel 150 KM
170 000 km, 2005
19 000 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel 120 KM
2008
35 900 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel
80 000 km, 2008
44 000 PLN

Ocena auta Saab 9-3 I

Wybrane opinie

Saab 9-3 Hatchback 2.0 (154 KM)

Wszystko obija się o to, jakie egzemplarze wpadają człowiekowi w ręce. Niezależnie od marki samochodu, typu, silnika i czegokolwiek, napiszę maksymę: jak dbasz, tak masz, więc śmieszą mnie opinie ludzi, którzy mówię, że np. ten czy ten samochód to gówno, nigdy więcej tej marki czy cokolwiek. Ja osobiście skusiłbym się na Alfę Romero 156 z silnikiem 2.5 V6. Że niby nietrwały samochód, usterkowy?! xD Jak się ma pipe na oczach , nie potrafi się odróżnić dobrego egzemplarzu od podejrzanego, to trudno się dziwić, że później są narzekania. Ja osobiście nie narzekam na swoje wozidło. Mimo, iż nie do końca podoba mi się jego sylwetka (Saaby mają to do siebie, że trzymają swojej kilkudziesięcio letniej tradycji), mimo iż przydałoby się mu jeszcze trochę koni mechanicznych, nie żałuję wyboru. Karoseria zabezpieczona przed korozją, priorytetem jest tutaj bezpieczeństwo (Saab tego nie ukrywa). Bardzo wygodny, pojemny samochód (bagażnik 500 litrów) i co najważniejsze w przeciwieństwie do tego całego...

dodał: sir_ryszard
Saab 9-3 Hatchback 2.0 T (205 KM)

9-3 jest zbudowany na płycie podłogowej vectry i wiele elementów pochodzi z opla,chociażby chamulce.Nigdy nie byłem zwolennikiem opli bo to mało żywotne auta,ale za to częsci są łatwo dostępne i w umiarkowanych cenach.Gdy wsiadam do mojej 9-trójki coupe aero to uśmiech na twarzy sam się pojawia,bo wiem że jadę naprawę bezpiecznym samochodem(4 poduszki,abs,esp strefy kontrolowanego zgniotu) a dotego szybkim i żadko spotykanym na drodze.W stanach czy we włoszech takimi autami jedżą prawnicy i lekarze.W saabie nigdy nie zobaczycie ćwoka przyodzianego w dresiwo,tylko gościa który jes indywidualistą i ma poczucie estetyki oraz piękna.

dodał: miłośnik marki
Saab 9-3 Hatchback 2.2 TiD (115 KM)

Fajne auto. Z klimatem. Za to cene moglem kupic 3 lata mlodsze toledo, passata czy np. lagune. Nie zaluje decyzji. Moze dlatego ze czasami jestem fanem oldschoolu. Benzyna nie kosztuje mnie duzo. Jest bardzo komfortowe i przy dluzszych trasach mozna w nim odpoczac. Troche marne switala jesli porownywac z nowoczesniejszymi konstrukcjami. Deska rozdz. z samolotu + skora i inne dodatki rekompensuje jednak drobne niedogodnosci. Po za tym kazdy kto choc troche zna sie na samochodach,jak widzi saabika mowi: "Oo Saab... :)"

dodał: Tomek wwa / zapasowe_konto_tomka@wp.pl
Saab 9-3 Hatchback 2.0 (154 KM)

Fajny samochod za nieduze pieniadze , dlugowieczny jak sie go polubi .... nie zrzuyca sie w oczy ale jak trzeba to moj rozwija 100km h w 8.5 sekundy ! Mozna spokojnie jechac 180 kmh przez niemcy lub 150 km h przez francje , w polsce wolw predkosc 120 km h ,maxymalnie auto rozwija 215 km h .Polecam Gaz sekfencyjny , super sprawa , tylko pamietajcie gaz spala sie w temp 900stopni C, benzyna 600 stopni C , wiec , znowu nie zylowacsamochodu bez potrzeb wtedy odplaci sie nam dluzszym zyciem...

dodał: Pawel
Saab 9-3 Hatchback 2.0 i SE (130 KM)

bardzo ladne i zhrabne autko wyrozniajace sie na ulicy, bardzo bezpieczne i wspaniale wyposazone drogie w utrzymaniu paliwo ubezpieczenie serwis etc.,etc. Glupie i nie powazne czasami zachowanie serwisu!!!! np. wypowiedzm ze z powodu wakacji w Szwecji nie jest mozliwe dostarczenie czesni zamiennej !!! Inna sprawa ze wymiana miala byc dokonana w ramach gwarancji! Nowa czesc szlag trafil po kilku tygodniach mogla zostac zle zamontowana!

dodał: michal gkss@op.pl

Galerie Saab 9-3

Saab 9-3 Sport Hatchback Saab 9-3 Turbo X Saab 9-3 I Cabrio - galeria społeczności Saab 9-3 SportSedan Saab 9-3x Concept Saab 9-3X Saab 9-3 Kombi 2007 Saab 9-3 2007 Saab 9-3 Facelifting Saab 9-3 Kabriolet
Zobacz inne galerie Saab

Opinie o instalacji LPG

Saab 9-3

  • 1.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i (130KM) 1999r.
    dodał: Kris H, 13.02.2013

    Fabryczna instalacja Vialle LPi działa rewelacyjnie. Moc auta na gazie nawet wyczuwalnie lepsza niż na benzynie, nawet praca jest jakaś równiejsza szczególnie na niskich obrotach. Spalanie jest średnio 1,5 l większe od tego z komputera. Zazwyczaj od 8,2 l do 11 w zimie(mierzone: poprzednie tankowanie/przejechane kilometry). Auto kupiłem od znajomego który sprowadził je z Holandii. Niestety auto miało już wówczas 207000 km i jak się okazało na mnie przypadło poniesienie kosztów remontu silnika:-)gdyż gniazda zaworowe i zawory były już powypalane. Również po roku jeden wtrysk nie działał poprawnie. Instalacja mało znana i większość zakładów nawet nie chciała sie podjąć kontroli i usunięcia usterki. Po szukaniu w necie znalazłem specjalistę z firmy LPi Konin, który sprawnie określił przyczynę i wymienił wadliwy wtrysk, dając na czas naprawy bez kosztów auto zastępcze. Generalnie instalacja jest z innego świata. Komputer gazowy nie oszukuje silnika, lecz wykorzystuje jego obliczenia do swojej kalkulacji czasu wtrysku. Instalka zczytuje parametry silnika z ECU i sama przełącza sie na gaz we właściwym dla siebie momencie i zazwyczaj jest to wcześniej niż mi się wydaje przez co w zimie auto praktycznie podgrzewa się w większości na gazie a nie na drogiej benzynie. A propos. Zeszłej zimy wystarczyło jedne tankowanie benzyny do pełna, tej jeżdżę codziennie i już musiałem dolać 20 l i obecnie 13.02 jest jeszcze pół baku :-))) Generalnie polecam tym co chcą oszczędną bezobsługową instalację dającą b.dobre parametry jazdy. Uważajcie na auta sprowadzane z Holandii, tam Vialle było już od ponad 10 lat więc jest ryzyko że tyle auto własnie jeździło na gazie, co może pociągnąć ryzyko remontu silnika...

  • 2.
  • 3,25 Saab 9-3 II 2.0t (175KM) 2004r.
    dodał: Piotr, 05.11.2014

    Problem jest z odpalaniem po nocy. Auto rzęzi przez kilka sekund aby odpalić. Gdy gaz jest wypalony do zera auto po nocy odpala na dotyk więc wydaje się, że jest jakaś nieszczelność ale nie udało się póki co niczego znaleźć.. Druga usterka to zbiornik paliwa który miał zbyt małą pojemność. Generalnie mam mieszane uczucia o tym zakładzie bo po okresowej wymianie filtrów w innym autoryzowanym zakładzie odmówili mi gwarancji u siebie i od teraz za części, które by się zepsuły a podlegają wymianie będą pobierać opłatę za robociznę. To jest jakieś niepoważne, bo ja wymieniałem filtry, nic innego nie było robione i robiłem to u autoryzowanego dealera STAGA! Dla osób spoza Krakowa to duży problem bo aby nie utracić ich gwarancji nawet z wymianą części eksploatacyjnych trzeba do nich jeździć. Dzwoniłem do STAGA do Białegostoku i są zaskoczeni całą sytuacją..

  • 3.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 (154KM) 2001r.
    dodał: Rafał, 17.01.2012

    5 generacja to miód-malina. Jedyna wada to koszt, dla 4 cyl. to ok. 7.000pln. W moim samochodzie instalacja jest od początku, kupiłem samochód w sierpniu 2011 (sprowadzony z Holandii) i po przejechaniu ok. 7.000km jest tak, jakby jej w ogóle nie było- przełącza się i pracuje niezauważalnie. Wskazania komputera odbiegają od realiów- w trasie gdy pokazuje 7.5l, w rzeczywistości gazu pali 10.5, w mieście delikatna jazda to min. 12.5l gazu + 0.7-1l Pb. Ale to silnik turbo, masa samochodu 1.5t. Generalnie jestem tą instalacją zachwycony, jeżdżę jak widać niewiele (do 15kkm rocznie), ale nie musiałem za nią płacić, więc same plusy. Saaba turbo z jego spalaniem bez gazu na pewno bym nie kupił/użytkował.

  • 4.
  • 4,00 Saab 9-3 II 1.8t (150KM) 2003r.
    dodał: witjas, 10.12.2010

    Polecam warsztat MCC Gas s.c. w Warszawie. Pracują w nim prawdziwi specjaliści. Saab z turbo według opinii na forach jest problemowy pod względem instalacji LPG, natomiast panowie z MCC na samym starcie zagwarantowali mi poprawną pracę silnika na instalacji KME którą mi zaproponowali założyć. Instalacja tuż po założeniu wymagała nastrojenia (2 wizyty nieodpłatnie) ale fachowcy poradzili sobie z tym bez problemów.

  • 5.
  • 5,00 Saab 9-3 II 2.0 Turbo (210KM) 2002r.
    dodał: sabturbo, 04.07.2012

    Kiedy kupilem to auto wiedzialem ze ma duzo mocy. jednak koszty na paliow mnie przerosly. zdecydowalem sie na zalozenie brc do silnikow uturionych., koszt to ok 3 tys. zwraca sie bardzo szybko. nie ma problemow z nim jezdze raz w roku na serwis. gaz zamontowalem w www.EGP.pl w warszawie. firme zdecydowanie moge polecic. fachow obsluga i przedewszystkim szybko zrobione.

  • 6.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i T (185KM) 2001r.
    dodał: Jaroszek, 28.03.2011

    Wybralem instalacje BRC i jestem milo zaskoczony. Nie czuję żadnej różnicy w jeździe pomiędzy PB a LPG, spalanie mniej więcej na podobnym poziomie chociaż wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi. Do tej pory żadnych problemów. Całość zamontowana w EGP w Warszawie. POLECAM!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-3

Saab 9-3

168 komentarzy

116 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

XRperformanceXRperformance

Posiadam mapę do 93 na 2015 rok, model od 2007 z dużą kolorową navi denso.

ungerunger

Do ~MapySaab: Witam jestem zainteresowany mapą do saaba 93 2005r podaje swoje namiary 604 47 87 69
ungermarcin@gmail.com z góry dziękuję

woiciehwoicieh

Potrzebuje mapke polski albo europy do saab 9-3 aero 2004r 210 km
Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Saab

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 730
Przejechany dystans
2 870 007 km
Zatankowanego paliwa
141 683 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
712
Wydanych pieniędzy
396 446 zł
Średnie wydatki na auto
2 591 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 002
Wydanych pieniędzy
281 251 zł
Średnie wydatki na auto
1 838 zł
Zobacz dzienniki kosztów Saab (153)

Testy zderzeniowe Saab 9-3

Najnowsze testy zderzeniowe Saab 9-3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Saab 9-3 2.0t Cabriolet

Saab 9-3
2004

Saab 9-3

Saab 9-3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Saab

Zużycie paliwa Saab 9-3 I

Na podstawie 150 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tomalka_2007, dodano: 25.04.2011 17:17

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to są dość spore rozbieżności. proszę nie wierzyć , że ktoś tym samochodem z tym silnikiem w automacie w mieście spali 10 litrów!- to są dla mnie bujdy. Moja żona jeździ tylko po mieście i jej spala ok. 14 litrów. Na początku jazdy automatem dochodziło nawet 17 litrów. Ja jeżdżąc po mieście ok. 12-13 i to według mnie jest minimalne spalanie tego silnika w mieście. Na trasie można zejść do 10 litrów. przy jeździe na autostradzie 140-160 ok.11 litrów.Jeżeli chodzi o ASO to tragedia, polecam zaufanych mechaników spec. od saabów. samochód jest na bazie Vectry więc ceny utrzymania podobne jak w tym oplu.

pełny raport Saab SportKombi 2.8 V6

autor: Sławek, dodano: 14.04.2013 22:40

Auto lubi sobie wypić. Nie można ukrywać, że konkurencyjne motory o podobnej mocy mogą zużyć o ok. 1-2 litry benzyny/100km. Choć na trasie przy oszczędnej jeździe potrafi jak chcemy zejść do ok. 6,5l/100km. Ale nie oszukujmy się, kto tak wytrzyma?:D Miałem okazję usiąść za kierownicą 200-konnego Passata na trasie Kce-Częstochowa. Niby szybszy i bardziej ekonomiczny ale w ogóle tego nie widać a na dodatek gorzej się wyprzedza, trzeba bardziej żyłować, nie mówiąc, że dwa-trzy razy wyprzedzając na zakręcie (droga 2-pasmowa:) poczułem, że mi delikatnie popłynął. W Saabie czegoś takiego nie ma. Powtarzając tą trasę moim Saabolotem w te zakręty spokojnie mogłem wejść z prędkością 10-20 km/h wyższą bez żadnych negatywnych odczuć. Tak więc paliwo paliwem ale liczą się też inne rzeczy. Przeglądy można wykonywać w normalnych punktach - niższa cena le za to ponoć niektórzy mechanicy "boją się" Saabów. Można pojechać do ASO (polecam to w Mysłowicach:) i wtedy mamy trochę drożej ale wychodzimy bogatsi o dodatkową wiedzę, której czasem próżno szukać u "zwyczajnych" mechaników.

pełny raport Saab Hatchback 2.0 i T SE

autor: Wrobel, dodano: 15.05.2014 09:33

Maksymalne spalanie zanotowane 13,2l 100% miasta, klima, krótkie odcinki,korki i bardzo dynamicznie. Średnie spalanie wychodzi mi 10l jazda dość dynamiczna 70% w mieście z klima. W trasie 8,3 bez znaczenia czy bardzo dynamicznie czy ze spokojem zawsze tyle samo, wystarczy hamować biegami ;] przy obecnych cenach gazu 100km w trasie 20zł.. Śmiech na sali, nic tylko jezdzić w kółko. Na autostradzie 300km przy średniej prędkości 170km/h, a wiekszość czasu podróżowałem ponad 200km/h spalanie 12,5l.. Polecam to auto z benzynowymi silnikami. Od roku żadnych problemów wymieniłem tylko klocki hamulcowe które kosztowały tyle co do Vectry C czyli śrubki.

pełny raport Saab SportSedan 1.8t

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Saab 9-3 I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Saab 9-3 I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Saab 9-3 I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Saab 9-3, oglądali także