Wszystkie modele

Starsze

9-3 9-5 9-7X 900 9000 99
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Saab 9-3 I

Produkowany w latach od 1998 do 2003.

Generacje Saab 9-3

  • 9-3 I   1998 - 2002
    Saab 9-3 I
    • Wybierz generację

    • 9-3 II (2002 - teraz)
    • 9-3 I (1998 - 2002)

Komentarze redakcji

Powagosław: Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem.
Luzacjusz: Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda.

Wersje nadwozia Saab 9-3 I

Silniki Saab 9-3 I

Lista silników:
2.0 i TS (200KM), 2.0 (154KM), 2.0 i (130KM), 2.0 T (205KM), 2.0 i T (185KM), 2.3 T (230KM), 2.3 i (150KM), 2.2 TiD (115KM), 2.2 TiD (125KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Saab 9-3

Czy warto kupić: używany Saab 9-3 (od 2002 do 2011)

Niebanalny samochód dla indywidualisty, który potrafi docenić elegancką linię nadwozia, minimalistyczne wnętrze oraz rozbudowaną paletę doładowanych silników. Pokrewieństwo techniczne z popularnymi modelami korzystnie wpływa na koszty eksploatacji. Czy warto kupić używanego Saaba 9-3 drugiej generacji?

Saab 9-3 II - zabrakło do stypendium?
 
Nasz test Saab 9-3 II – zabrakło do stypendium

Podczas ścieżki edukacyjnej od podstawówki po studia można zaobserwować jedną zależność - niektórzy uczniowie najchętniej wydrapaliby sobie oczy w walce o oceny. Jakby nie było - taka rywalizacja jest warta swojej ceny, bo za zdobyte stypendium można wydać więcej na imprezy w weekendy. A jaką ocenę wywalczył...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saab 9-3 - nadal ten sam Saab?

Jeśli czytasz te słowa to już wiemy o Tobie tyle, że chcesz wyróżnić się z tłumu i raczej nie należysz do fanów zglobalizowanej motoryzacji. Szukasz stylu i prestiżu. I auta pokroju Forda Mondeo czy VW Passata raczej Cię nie zadowolą. Także za świetnie znaną i jeszcze lepiej ocenianą Vectrą C pewnie...

Saab 9-3 Aero Cabrio 2.8 V6 - Prawie jak w bajce

Moc doładowanego V6, komfort jak w Mercedesie i świetna aerodynamika oszczędzająca fryzurę. Brakuje tylko napędu na cztery koła.

20 lat jazdy bez dachu

Dwadzieścia lat temu Saab wyprodukował swój pierwszy samochód z rozkładanym dachem. Premierowy kabriolet bazował na modelu 900. Choć początkowo wydawało się, że tego typu auta nie pasują do wizerunku szwedzkiej marki, 900 Convertible szybko okazał się wielkim sukcesem. W tym roku Saab uczcił rocznicę...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Saab 9-3

Społeczność kierowców Saab 9-3autoWcentrum - społeczność Saab 9-3

najwyższe oktanyAuta - Saab 9-3

Saab 9-3 66,89

Saab 9-3 SS | BSR, Hirsch 69,04

Saab 9-3 SS Aero - My Nigga 81,02

Saab 9-3 Moja SAABina 64,19

Saab 9-3 SPORT SEDAN - VECTOR 76,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Saab 9-3

sir_ryszard 66,92

bartek2bbb5 37,34

rahim 71,34

Arosxxl 30,10

krawiec78 30,14

marcin1135 30,15

vasco77 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Saab 9-3

Kompletna wymiana wnętrza i poprawki na zewnątrz.
Kompletna wymiana wnętrza i poprawki na zewnątrz. Witam, Zacznę od początku - od bardzo dawna chciałem wymienić boczki w drzwia...
Samochód wrócił z serwisu i...
Samochód wrócił z serwisu i... I jestem bardzo zadowolony. Bałem się, że przy wyciąganiu zapieczonych oryginaln...
Zamówione sprężyny obniżające MapTun / Eibach [edit]
Zamówione sprężyny obniżające MapTun / Eibach [edit] Postanowiłem obniżyć auto. Jutro pojawią się u mnie sprężyny obniżające MapTun. ...
Tarcze stock 285mm PowerDisc
Tarcze stock 285mm PowerDisc Skończyły się przednie hamulce. Auto ma prawie 40 000 km i nigdy tarcze nie były...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Saab 9-3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Saab 9-3
 

Najpopularniejsza wersja Saab 9-3

Saab 9-3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Saab 9-3
 

Saab 9-3 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Saab 9-3

Saab 9-3
2.0 benzyna 210 KM
140 000 km, 2008
34 999 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel 150 KM
170 000 km, 2005
19 000 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel 120 KM
2008
35 900 PLN
Saab 9-3
1.9 diesel
80 000 km, 2008
44 000 PLN

Ocena auta Saab 9-3 I

Wybrane opinie

Saab 9-3 Hatchback 2.0 (154 KM)

Wszystko obija się o to, jakie egzemplarze wpadają człowiekowi w ręce. Niezależnie od marki samochodu, typu, silnika i czegokolwiek, napiszę maksymę: jak dbasz, tak masz, więc śmieszą mnie opinie ludzi, którzy mówię, że np. ten czy ten samochód to gówno, nigdy więcej tej marki czy cokolwiek. Ja osobiście skusiłbym się na Alfę Romero 156 z silnikiem 2.5 V6. Że niby nietrwały samochód, usterkowy?! xD Jak się ma pipe na oczach , nie potrafi się odróżnić dobrego egzemplarzu od podejrzanego, to trudno się dziwić, że później są narzekania. Ja osobiście nie narzekam na swoje wozidło. Mimo, iż nie do końca podoba mi się jego sylwetka (Saaby mają to do siebie, że trzymają swojej kilkudziesięcio letniej tradycji), mimo iż przydałoby się mu jeszcze trochę koni mechanicznych, nie żałuję wyboru. Karoseria zabezpieczona przed korozją, priorytetem jest tutaj bezpieczeństwo (Saab tego nie ukrywa). Bardzo wygodny, pojemny samochód (bagażnik 500 litrów) i co najważniejsze w przeciwieństwie do tego całego...

dodał: sir_ryszard
Saab 9-3 Hatchback 2.0 T (205 KM)

9-3 jest zbudowany na płycie podłogowej vectry i wiele elementów pochodzi z opla,chociażby chamulce.Nigdy nie byłem zwolennikiem opli bo to mało żywotne auta,ale za to częsci są łatwo dostępne i w umiarkowanych cenach.Gdy wsiadam do mojej 9-trójki coupe aero to uśmiech na twarzy sam się pojawia,bo wiem że jadę naprawę bezpiecznym samochodem(4 poduszki,abs,esp strefy kontrolowanego zgniotu) a dotego szybkim i żadko spotykanym na drodze.W stanach czy we włoszech takimi autami jedżą prawnicy i lekarze.W saabie nigdy nie zobaczycie ćwoka przyodzianego w dresiwo,tylko gościa który jes indywidualistą i ma poczucie estetyki oraz piękna.

dodał: miłośnik marki
Saab 9-3 Hatchback 2.2 TiD (115 KM)

Fajne auto. Z klimatem. Za to cene moglem kupic 3 lata mlodsze toledo, passata czy np. lagune. Nie zaluje decyzji. Moze dlatego ze czasami jestem fanem oldschoolu. Benzyna nie kosztuje mnie duzo. Jest bardzo komfortowe i przy dluzszych trasach mozna w nim odpoczac. Troche marne switala jesli porownywac z nowoczesniejszymi konstrukcjami. Deska rozdz. z samolotu + skora i inne dodatki rekompensuje jednak drobne niedogodnosci. Po za tym kazdy kto choc troche zna sie na samochodach,jak widzi saabika mowi: "Oo Saab... :)"

dodał: Tomek wwa / zapasowe_konto_tomka@wp.pl
Saab 9-3 Hatchback 2.0 (154 KM)

Fajny samochod za nieduze pieniadze , dlugowieczny jak sie go polubi .... nie zrzuyca sie w oczy ale jak trzeba to moj rozwija 100km h w 8.5 sekundy ! Mozna spokojnie jechac 180 kmh przez niemcy lub 150 km h przez francje , w polsce wolw predkosc 120 km h ,maxymalnie auto rozwija 215 km h .Polecam Gaz sekfencyjny , super sprawa , tylko pamietajcie gaz spala sie w temp 900stopni C, benzyna 600 stopni C , wiec , znowu nie zylowacsamochodu bez potrzeb wtedy odplaci sie nam dluzszym zyciem...

dodał: Pawel
Saab 9-3 Hatchback 2.0 i SE (130 KM)

bardzo ladne i zhrabne autko wyrozniajace sie na ulicy, bardzo bezpieczne i wspaniale wyposazone drogie w utrzymaniu paliwo ubezpieczenie serwis etc.,etc. Glupie i nie powazne czasami zachowanie serwisu!!!! np. wypowiedzm ze z powodu wakacji w Szwecji nie jest mozliwe dostarczenie czesni zamiennej !!! Inna sprawa ze wymiana miala byc dokonana w ramach gwarancji! Nowa czesc szlag trafil po kilku tygodniach mogla zostac zle zamontowana!

dodał: michal gkss@op.pl

Galerie Saab 9-3

Saab 9-3 Kombi 2007 Saab 93 Saab 9-3 Sport Hatch Concept Saab 9-3 I Hatchback - galeria społeczności Saab 9-3 Kabriolet 2007 Saab 9-3x Concept Saab 9-3 Sport Hatchback Saab 9-3 SportSedan Saab 9-3 Facelifting Saab 9-3 Kabriolet
Zobacz inne galerie Saab

Opinie o instalacji LPG

Saab 9-3

  • 1.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i (130KM) 1999r.
    dodał: Kris H, 13.02.2013

    Fabryczna instalacja Vialle LPi działa rewelacyjnie. Moc auta na gazie nawet wyczuwalnie lepsza niż na benzynie, nawet praca jest jakaś równiejsza szczególnie na niskich obrotach. Spalanie jest średnio 1,5 l większe od tego z komputera. Zazwyczaj od 8,2 l do 11 w zimie(mierzone: poprzednie tankowanie/przejechane kilometry). Auto kupiłem od znajomego który sprowadził je z Holandii. Niestety auto miało już wówczas 207000 km i jak się okazało na mnie przypadło poniesienie kosztów remontu silnika:-)gdyż gniazda zaworowe i zawory były już powypalane. Również po roku jeden wtrysk nie działał poprawnie. Instalacja mało znana i większość zakładów nawet nie chciała sie podjąć kontroli i usunięcia usterki. Po szukaniu w necie znalazłem specjalistę z firmy LPi Konin, który sprawnie określił przyczynę i wymienił wadliwy wtrysk, dając na czas naprawy bez kosztów auto zastępcze. Generalnie instalacja jest z innego świata. Komputer gazowy nie oszukuje silnika, lecz wykorzystuje jego obliczenia do swojej kalkulacji czasu wtrysku. Instalka zczytuje parametry silnika z ECU i sama przełącza sie na gaz we właściwym dla siebie momencie i zazwyczaj jest to wcześniej niż mi się wydaje przez co w zimie auto praktycznie podgrzewa się w większości na gazie a nie na drogiej benzynie. A propos. Zeszłej zimy wystarczyło jedne tankowanie benzyny do pełna, tej jeżdżę codziennie i już musiałem dolać 20 l i obecnie 13.02 jest jeszcze pół baku :-))) Generalnie polecam tym co chcą oszczędną bezobsługową instalację dającą b.dobre parametry jazdy. Uważajcie na auta sprowadzane z Holandii, tam Vialle było już od ponad 10 lat więc jest ryzyko że tyle auto własnie jeździło na gazie, co może pociągnąć ryzyko remontu silnika...

  • 2.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 (154KM) 2001r.
    dodał: Rafał, 17.01.2012

    5 generacja to miód-malina. Jedyna wada to koszt, dla 4 cyl. to ok. 7.000pln. W moim samochodzie instalacja jest od początku, kupiłem samochód w sierpniu 2011 (sprowadzony z Holandii) i po przejechaniu ok. 7.000km jest tak, jakby jej w ogóle nie było- przełącza się i pracuje niezauważalnie. Wskazania komputera odbiegają od realiów- w trasie gdy pokazuje 7.5l, w rzeczywistości gazu pali 10.5, w mieście delikatna jazda to min. 12.5l gazu + 0.7-1l Pb. Ale to silnik turbo, masa samochodu 1.5t. Generalnie jestem tą instalacją zachwycony, jeżdżę jak widać niewiele (do 15kkm rocznie), ale nie musiałem za nią płacić, więc same plusy. Saaba turbo z jego spalaniem bez gazu na pewno bym nie kupił/użytkował.

  • 3.
  • 4,00 Saab 9-3 II 1.8t (150KM) 2003r.
    dodał: witjas, 10.12.2010

    Polecam warsztat MCC Gas s.c. w Warszawie. Pracują w nim prawdziwi specjaliści. Saab z turbo według opinii na forach jest problemowy pod względem instalacji LPG, natomiast panowie z MCC na samym starcie zagwarantowali mi poprawną pracę silnika na instalacji KME którą mi zaproponowali założyć. Instalacja tuż po założeniu wymagała nastrojenia (2 wizyty nieodpłatnie) ale fachowcy poradzili sobie z tym bez problemów.

  • 4.
  • 5,00 Saab 9-3 II 2.0 Turbo (210KM) 2002r.
    dodał: sabturbo, 04.07.2012

    Kiedy kupilem to auto wiedzialem ze ma duzo mocy. jednak koszty na paliow mnie przerosly. zdecydowalem sie na zalozenie brc do silnikow uturionych., koszt to ok 3 tys. zwraca sie bardzo szybko. nie ma problemow z nim jezdze raz w roku na serwis. gaz zamontowalem w www.EGP.pl w warszawie. firme zdecydowanie moge polecic. fachow obsluga i przedewszystkim szybko zrobione.

  • 5.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i T (185KM) 2001r.
    dodał: Jaroszek, 28.03.2011

    Wybralem instalacje BRC i jestem milo zaskoczony. Nie czuję żadnej różnicy w jeździe pomiędzy PB a LPG, spalanie mniej więcej na podobnym poziomie chociaż wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi. Do tej pory żadnych problemów. Całość zamontowana w EGP w Warszawie. POLECAM!

  • 6.
  • 5,00 Saab 9-3 I 2.0 i T (185KM) 2002r.
    dodał: janusz fronc, 24.03.2011

    zamontowałem w Energy Gas w Warszawie. Jestem zadowolony i nic złego się nie dzieje.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-3

Saab 9-3

164 komentarze

112 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

olo1310olo1310

Do czejzee: Witam
Jestem zainteresowana płytka do navi Saab 9-3 rok 2008.
Jaki jest koszt takiej płytki
pozdrawiam

szymongloszymonglo

Szukam mapy Polski do navu Saab 9-3, 2006, sport kombi

czejzeeczejzee

Mam mapę do navi Saaba do 2013 roku. Jak coś to info na priv.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Saab

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 342
Przejechany dystans
2 512 964 km
Zatankowanego paliwa
125 969 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
633
Wydanych pieniędzy
362 724 zł
Średnie wydatki na auto
2 610 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
891
Wydanych pieniędzy
263 985 zł
Średnie wydatki na auto
1 899 zł
Zobacz dzienniki kosztów Saab (139)

Testy zderzeniowe Saab 9-3

Najnowsze testy zderzeniowe Saab 9-3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Saab 9-3 2.0t Cabriolet

Saab 9-3
2004

Saab 9-3

Saab 9-3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Saab

Zużycie paliwa Saab 9-3 I

Na podstawie 144 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: saabofil, dodano: 02.01.2012 13:46

Powiem tak, jest to moj 1 samochód w automacie i na poczatku bylem trochę rozczarowany wynikami spalania mojego Saabolota w porównaniu do Waszych opinii - wyglądały słabo. Ale jak się okazalo poźniej bylo to wynikiem nieumiejętnej jazdy i dość cieżkiej nogi - wcześniej jezdziłem manualem i benzynką. Po okresie przejsciowym i wyczuciem skrzyni biegow i silnika, musze przyznać, ze autko sprawuje się bardzo dobrze...w miescie w korkach (Kraków centrum 7-8 oraz 16-18) niestety spala od 9.0 do 10.2 i cieżko zejść z dół. Gdy się jednak trochę przeżedzi, do spokojnie mozna zejsc poniżej 8.0 (mnie udalo się do 7.6 - mówie tutaj oczywiście o przejazdach co najmniej kilkunasto kilomtrowych). Jesli chodzi o trasę, jadąc eko-oszczednie na trasie Tarnów-Kraków (bez odcinków miejskich) udalo mi się zejść do 5,5, a po uwzględnieniu przejazdu przez centrum Krakowa, wjazdu do centrum Tarnowa i to samo w drodze powrotnej miałem 5.9. Jadać inym razem, gdzie na autostradzie (20 km) miałem srednia prędkość ok 170-175, z momentami po 200 a nawet dobiciem do 220 średnie spalanie wuszlo mi na całkiem sensownym poziomie 7.1. Generalnie, jak na osiągi to cena jaka trzeba zapłacic za te przyjemność jest bardzo racjonalna.

pełny raport Saab SportSedan 1.9 TTiD PF

autor: tomalka_2007, dodano: 25.04.2011 17:17

Jeśli chodzi o zużycie paliwa to są dość spore rozbieżności. proszę nie wierzyć , że ktoś tym samochodem z tym silnikiem w automacie w mieście spali 10 litrów!- to są dla mnie bujdy. Moja żona jeździ tylko po mieście i jej spala ok. 14 litrów. Na początku jazdy automatem dochodziło nawet 17 litrów. Ja jeżdżąc po mieście ok. 12-13 i to według mnie jest minimalne spalanie tego silnika w mieście. Na trasie można zejść do 10 litrów. przy jeździe na autostradzie 140-160 ok.11 litrów.Jeżeli chodzi o ASO to tragedia, polecam zaufanych mechaników spec. od saabów. samochód jest na bazie Vectry więc ceny utrzymania podobne jak w tym oplu.

pełny raport Saab SportKombi 2.8 V6

autor: kaxiu@op.pl, dodano: 24.12.2009 23:20

Z uwagi na sporą masę i turbodoładowanie auta pali prawie tyle samo przy bardzo oszczędnej jeździe, co przy jeżdzie dynamicznej. Ceny przeglądów jak w oplu, części ciut droższe, ale poza tylnymi wahaczami (sieć 2x 550 + m, poza siecią 2x 250 +m) raczej nic nie trzeba wymieniać. Olej przy dynamicznej jeździe - co 15 tys km. Jedna opona 500-600zl, wycieraczki szyby przedniej - 150zł komplet.

pełny raport Saab Cabrio 1.8t

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Saab 9-3 I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Saab 9-3 I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Saab 9-3 I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Saab 9-3, oglądali także