Szukaj

Informacje o Saab 9-5

Lata produkcji: 1998 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Saab 9-5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Saab 9-5

Liczba ocen: 241
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Ssloniu
Saab 9-5 I
Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Auto przestronne i bardzo komfortowe jeśli chodzi o dalsze podróże, stworzone na autostrady na której jeśli tylko masz ochotę, możesz wdepnąć gaz i wyprzedzać bez najmniejszego problemu. Fotele chciałbym mieć w domu, są wygodne jak łono matki. Silnik wytrzymały i podatny na podkręcanie, mój ma może "tylko" 210KM ale w zupełności wystarcza, choć są na YT filmiki gdzie ludzie wyciskają ponad 400. Ponadto z instalacją LPG jest na prawdę ekonomiczny! Może być mały problem ze znalezieniem miejsca do równoległego parkowania gdyż ma aż 5 metrów długości, ale za to zmieści 8 europalet. Żona nie chce nim jeździć, bo jest dla niej za duży, same pozytywy!
4,4
~noniemozliwe
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Wygodny, szybki sedan z umiarkowanym apetytem na paliwo, pretendującym do segmentu premium. Z zewnątrz wydaje się spory, ale przestrzeń w środku ustępuje np. Octavii mk3/mk4. Można go dostać z bogatym wyposażeniem za psie pieniądze(najczęściej szrota, z silnikiem do remontu i osprzętem do wymiany), ale jak się go zrobi to potrafi się odwdzięczyć, bo jeździ się nim przyjemnie i naprawdę komfortowo(siedzenia to poezja). Do premium brakuje mu odpowiedniego wykończenia - sporo twardych(ale dobrze spasowanych) plastików, które mają tendencję do wydawania odgłosów oraz głośne zawieszenie, to główne bolączki wykluczające go z grona potencjalnej premium-konkurencji.
4,6
~jezatko
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
To mój trzeci SAAB (poprzednie: 9-3 OG 2.2TiD 115KM MY'00 i 9-3 OG 2.2TiD 125KM MY'02) i na pewno nie ostatni. Moje wrażenia i oceny cząstkowe z pewnością są bardzo subiektywne, ponieważ jestem raczej pasjonatem tej Marki. Auto, w którym nie ma się czego wstydzić. Można kierowcę nie jednego samochodu ( z tych tzw. lepszych) zawstydzić na światłach po prostu ruszając:P Nie wygląda, a jest. Jazda tym autem to dla mnie wielka przyjemność. Mega wygodne skórzane fotele, bardzo dużo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nawet dla wyższych Osób. Jak przystało na kombi jest duży bagażnik. do tego z płaską podłogą, co ułatwia pakowanie i rozpakowywanie. Potężny jak na masę auta silnik potrafi szybko "oderwać" tę dziewięćpiątkę z miejsca nawet przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku. Silnik pracuje równo zarówno na benzynie jak i na lpg Sumarycznie średnie spalanie po przejechaniu 29800 km to 11,15 l/100km lpg i 0,52 l/100km PB98 (dotąd nie wiem jakie byłoby spalanie przy jeździe na samej benzynie). Myślę, ze przy tej masie auta to całkiem dobry wynik. Zaznaczę tylko, że jeżdzę przepisowo i nie mam ciągot do "wyścigów" na drodze.

Raporty spalania Saab 9-5

Liczba raportów: 315
Średnie spalanie dla Saab 9-5
9,2 – 13,4
l/100 km
6,5 – 8,6
l/100 km
11,1 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Samochód jest z zewnątrz duży. Wersja którą mam(z automatem) waży nieco ponad 1700 kg. Moja noga do najcięższych nie należy dlatego średnie spalanie z dystansu 23kkm które przejechałem to jakieś 10.9 l/100. Skrzynia sprawia, że auto pali dużo więcej niż by mogło. Stanie na światłach na "D" to 2.2 l/h. Zjazd z górki na biegu to pomiędzy 1.5 do 2 l/100km, także w manualu jest oszczędniejszy. Najniższe spalanie w trasie(90km/h bez przerwy) 5.8 l/100. Na autostradzie przy 140 km/h to jakieś 9,7 l/100km. W trasie spokojnie da się zejść do pułapu 7,5 - 8,5 l/100km. Generalnie, porównując do samochodów z podobną pojemnością, wypada całkiem nieźle, przy czym mamy tutaj przyjemnie odpychające 250 KM, co od 80 km/h wzwyż robi robotę. Auto stworzone na połykanie km w trasie i nie ma co z tym dilować. Może i nowocześniejszy diesel lepszy, ale zakresu przydatnych obrotów od 2k do 6.5k RPM tam nie uświadczysz, i to jest powód dlaczego chciałem turbo benzynę.
7,1
Saab 9-5 II
Kombi 1.9 TiD 150KM 110kW
Witam serdecznie jestem posiadaczem takiego Saaba 95 bardzo sobie cenię wygodę i on mi jej dostarcza posiadam to auto w wersji kombi z silnikiem 1.9 150 koni jak myślę najlepszym i najbardziej ekonomicznym w silniku w tym aucie W mojej wersji jest podniesione komputerowo do 180 koni auto spala minimalnie na trasie zszedłem na 4,9 przy prędkości 110 na godzinę autostrada na dlugie trasy super 5L osiagniesz bez problemu miasto trasa średnie zużycie 7,5 l plusminus pozdrawiam bardzo komfortowy samochód wersja w combi jasna skóra dotykowy panel nawigacja Klima itp..
12,3
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Nie rozumiem komentarzy, że pali jak smok. Ma 2,3l + turbina, to nie pali jak Yaris 1,0 bez turbiny. 15 palił przed remontem silnika przy dość dynamicznej jeździe. Teraz pokazuje w trasie nawet 9,5, ale to na gazie, to trzeba dodać ten litr. Robię nim jakieś 1000-1500 miesięcznie, raz na 4-5miesiecy dolewam pod korek benzyny, bak gazu starcza na 360km. Auto bardzo dynamiczne, wygodne, bezpieczne. Można takie kupić teraz w granicach 5-7 tys, złotych z przebiegiem koło 300-350k, remont silnika (po gazie czyli głowica, pierścienie, odma, panewki, kilka jeszcze drobiazgów) zamyka się w 5 tys. Wymiana oleju co 10.000 km to nie jest jakiś wydatek, jak się pali 25-30zł na 100km co jest wynikiem całkiem przyjemnym. Za 12tys (auto + remont) dostaje się naprawdę fajna fure, wszystko elektryczne, fotele, podgrzewanie, dużo mocy, wygoda. Cześci są tanie, porównywalne z kazdym innym oplem, renaultem czy innym autem klasy średniej z szybami na korbki.

Usterki Saab 9-5

Liczba wpisów: 27
nie chce zapalic
  • Saab 9-5 I Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1998-2006
  • silnik
Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje Jezdzilem troche na rezerwie ale wydawalo mi sie ze nie az tak duzo jednak wydaje mi sie ze zabraklo benzyny w momencie kiedy nim dojechalem pod dom. Teraz nie moge go odpalic chociaz wlalem juz 15litrow paliwa. Kreci ale nie startuje. Nie uudalo mi sie pomocy!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik, skrzynia biegów.
  • Saab 9-5 I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 9
1. Fabryczna konstrukcja ustawienia smoka i miski olejowej powoduje zatykanie smoka olejowego przez szlamy i nagary powstające w silniku. Koniec jest taki, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po 10 sek. silnik się zaciera. Anglicy gdzie tego szrotu jest więcej montują klapkę na spodzie miski olejowej by przy wymianie oleju czyścić smok. Standardowo zdjęcie miski to demontaż belki trzymającej całe zawieszenie i skrzynię biegów. SAAB twierdzi, że to wina degradacji oleju, ale to występuje chyba tylko w SAABach, zresztą 4loleju w silniku 2,3L? Trochę mało jak na silnik, chłodnicę oleju, układ smarowania turbo itd.. 2. Skrzynia automatyczna pracowała świetnie, ale ni stąd ni zowąd poszedł rurką odpowietrzającą dym i po 2km zakończyła współpracę na amen.
4 komentarze
Auto gaśnie
  • Saab 9-5 II Kombi
  • inne
  • 175 tys. km
Auto gasnie odpala jedzie 100km i nic sie nie dzieje stoi na parkingu 15_30 minut przejedzie 200_500 metrow i gasnie i nie chce odpalic po zcholowaniu i 2 godzinach odpala po czym po przejevhaniu 7 km i 1.5 godziny postoju nie odpala czujniki połozenia wału wymienione pomocy
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 21
3,5
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 165 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Ogólnie to jak ktoś mówi że mu samochód jedzie tak samo na gazie jak na benzynie niech sie pierdolnie w łep, no chyba że ma instalacje wtrysku w fazie ciekłej. Polski gaz jest do dupy!! Owszem, samochód może jechąc tak samo ale w niemczech, francji, szwajcarii. Przejechałam tym saabem całą europę, i na polskim gazie nie ma opcji uniknięcia spadków mocy. Różnica w spalaniu...
2,8
Saab 9-5 I
Sedan 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Jak masz kupę kasy i montujesz gaz do Poloneza czy innego starego rupiecia to śmiało, inaczej NIE POLECAM!!! Białystok, głęboka Polska, może nawet do samych Włoch lepiej jechać na montaż. Taniej cię to wyniesie niż u Pana Janka - właściciela warsztatu, który to jest bardzo nieprzyjemnym i niemiłym człowiekiem. Jeśli już, nie płać mu żadnej kasy do czasu odbioru auta i...
5,0
Saab 9-5 III
Sedan 1.6 Turbo 180KM 132kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
180 konny silnik spokojnie spełnia moje wymagania przy codziennej jeździe do pracy. Zamontowałem w nim instalację gazową Brc Kit Alba - robi ona swoją robotę. Oszczędności jak najbardziej są. Ogólnie jedzi się komfortowo, bez problemów. Auto bardzo fajne.
Saab 9-5