Szukaj

Informacje o Saab 9-5 III 2.0 Turbo 220KM 162kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Aluminiowa głowica i blok. Dwa wałki rozrządu w głowicy DOHC napędzane łańcuchem. Układ zmiennych faz pracy zaworów. Dwa wałki wyrównoważające. Turbosprężarka z układem zasilania typu Twin-scroll. Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Cewki zapłonowe na świecach.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 XWD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Saab 9-5 III