Szukaj

Informacje o Saab 9-5 III 2.8 V6 Turbo 300KM 221kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2792 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 74,8 mm
Dodatkowe informacje Aluminiowa głowica i blok. Po dwa wałki rozrządu w każdej głowicy DOHC napędzane łańcuchem. Układ zmiennych faz pracy zaworów dolotowych. Dwumasowe koło zamachowe. Turbosprężarka z układem zasilania typu Twin-scroll. Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Cewki zapłonowe na świecach.
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Saab 9-5 III