Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Saab 900

Lata produkcji: 1978 - 1998
Segment: Klasa średnia

Dane techniczne Saab 900

Silniki

Moc silników 100-185 KM

Poj. silników 1 985-2 498 cm3

Prędkość maks. 165-230 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,5-14,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Saab 900

Średnia ocena modelu

na podstawie 149 opinii

4.32

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

Wady

- Widoczność

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (99%)
NIE (1%)

Wybrane oceny kierowców Saab 900

Auto jest naprawdę przyzwoite, daje dużo radości z prowadzenia. Kiedy trzeba jest czym zaszaleć (napewno silniki Turbo lepiej się zbierają). ... więcejNa drodze rewelacja nie podskakuje na wybojach jak piłeczka, tylko płynie, przez co przeważnie na dłuższych trasach pasażerowie mi spali. Słyszałem opinie, że Sabby są takie, że jak do niego wsiądziesz, to albo go pokochasz, albo go znienawidzisz. Jest to w 110% prawda. Ja się zakochałem i następną bryką jeśli finanse pozwolą to też będzie Saab. Szkoda tylko, że 900-setki nie robili w dieslu. Diesel pojawił sie dopiero w świerzych 9-3, ale to jest po za moim zasięgiem budrzetowym. ukryj
dodano 25.08.2007 przez
Niestety zastanawiając się nad tym jaki będzie mój następny samochód dochodzę do wniosku że po 2 kolejnych saabach (9000,900) chyba ... więcejteż saab. Tylko który? o 95 słyszalem dramatyczne opinie, nowe 93 z silnikami fiata odrzucaja mnie gwałtownie. Chyba jednak zostanę przy 900. Samochód jest charakterystyczny i wzbudza wielkie emocje, jego konstrukcja chociaz nie najnowsza jest dopracowana i co ważne można ją jeszcze naprawiać. I najwazniejsze: jest swoistym dziełem sztuki: kształt, kokpit rodem z odrzutowca...coś w nim jest. ukryj
dodano 08.02.2006 przez
jak już podejmie się decyzję o tym aby jeżdzić tym samochodem to szczegóły nie mają znaczenia , koszty eksploatacji i ... więcejnapraw są nie istotne przy frajdzie jaką daje wiatr we włosach natomiast nie sugerujcie się niską ceną zakupu używanego saaba , codzienna eksploatacja nadrobi różnicę ukryj
dodano 24.11.2008 przez
Ogólnie bardzo dobrze, auto naprawdę bezawaryjne i tanie w utrzymaniu. Drogie części do SAABA to mit i miejska legenda. W ... więcejpołączeniu z prostym i niezawodnym silnikiem, oraz dobrą instalacją gazową daje naprawdę ciekawą i tanią mieszankę. Pomimo swojego nadwozia (cabrio) jest w pełni użytkowe (woziłem nim plazmę 40', narty, jeździłem na wakacje pod namiot we 2 osoby) Dodatkowo wykonanie wnętrza jest świetne i oprócz tego że potrafi coś tam stuknąć i puknąć na świetnych polskich drogach osoba siedząca w środku w ogóle nie zorientuje się że siedzi w cabrio, tylko w coupe :) ukryj
dodano 17.03.2011 przez
Zobacz oceny Saab 900 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Saab 900

Pb
7,40 - 15,83
Na podstawie 105 raportów spalania
LPG
8,60 - 16,00
Na podstawie 38 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Saab 900

SAAB 900SE 2.0T. Kupiłem go rok temu sprowadzając z Włoch. Muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony poza jednym - spalaniem ... więcejale.... Jak sie zacząłem interesować ile palą inne samochody przy tej konfiguracji (2000cm3 Turbo/185KM) to wyniki Saab´a są w zupełnej normie, powiedziałbym nawet bardzo dobre. Stosunek jakości do ceny rewelacyjny a przyjemność z wykorzystania tej mocy jeszcze większa. Przede wszystkim na trasie bo w mieście to tylko strata kasy na paliwo. W trybie miejskim jak się jeździ nie przekraczając 2500obr/min na poszczególnych biegach to właściwie nie działa turbodoładowanie. Dzięki temu nie pali tyle ile potrafi każdy taki silnik jak sie go dobrze "depcze". Przez ponad rok nie miałem żadnej awarii. Wymieniłem tylko amortyzatory, które powinienem wymienić właściwie zaraz po sprowadzeniu auta. W dobie internetu części to nie problem. Saab´ów jednak przybywa a dzięki temu i ludzi którzy sie na nich znają (warsztaty). Nie jest to jednak tak popularny samochód jak np. Audi, Ford, Opel czy Volkswagen (szczególnie Golf i Passat). Dzięki temu jest stosunkowo tani i mało interesujący dla złodziei. Jest za to z pewnością ciekawą alternatywą w swojej klasie. Ja sie zdecydowałem i jak zacząłem tak skończę mówiąc ze jestem bardzo zadowolony. P.S. No i te jego smaczki typu Black Panel i stacyjka miedzy siedzeniami (bardzo zmyślnie i logicznie). ukryj
dodano 18.08.2008 przez
Nie wierzę tym, którzy mówią, że w mieście potrafią autem z tym motorem spalić 7-8l, to jest praktycznie niewykonalne, chyba, ... więcejże ktoś wrzuca czwarty bieg przy 50km/h, tam gdzie można stosuje eco-driving, nie przyspiesza pod górę, unika korków, jeździ bez pasażerów, na zakupy dojeżdża innym samochodem, tak, żeby nie wypełniać olbrzymiego bagażnika. Auto pali sporo, w mieście można przyjąć normę 12 12,5l/100km, w trasie - można nie przekraczając 140km/h jechać spalając na każde 100km ok. 9l. Ja - codziennie dojeżdżając do pracy, zdecydowałem się na instalację gazową, ale uwaga - dla tych samochodów, sekwencja z wyższej półki - nie ma co ryzykować niszczenia silnika. Auto jeżdżąc na LPG nie bije po kieszeni, instalacja z pewnością w krótkim czasie na siebie zarobi. Spalanie podaję w wartościach LPG. ukryj
dodano 28.01.2010 przez
Niestety to jest najgorsza strona Saaba. Ale kto chce mieć Saaba musi się liczyć z dużym spalaniem. W mieście średnio ... więcej12-13l/100km. W trasie śrdnio 8,5-9 l/100km. Na autostradzie przy 160 km/h średnio 9,5-10 l/100 km. Filtry, klocki hamulcowe itp. materiały eksploatacyjne mozna kupić bez problemu (Warszawa) po normalnych cenach. Nie odstaje pod tym względem od typowych marek. Nieco droższe mogą być tarcze hamulcowe. Dużo części do kupienia na Allegro. Jeżeli nie serwisuje się w autoryzowanych stacjach Saaba tylko u nieautoryzowanych Saabiarzy to utrzymanie wychodzi bardzo przyzwoicie. Bardzo rzadkie naprawy (w moim wypadku - bo oczywiście to zależy na jaki egzemplarz sie trafi) rekompensują ceny niektórych części. ukryj
dodano 16.02.2008 przez
Niedajcie sobie wmawiać że dwulitrowe silniki mało biorą paliwa to jest niewykonalne, w trasie auto zachowuje się niespodziewanie dobrze jeśli ... więcejchodzi o spalanie, w mieście przy ekonomicznej jeździe pali około 11,5l. A jak dodatkowo silnik jest nieogrzany a nastrój wymaga dawki adrelaniny od auta to można się spotkać z wartościami do 14 litrów, jeśli chodzi o przeglądy i części zamienne to nie jest źle, saab 900 jest prosty jak budowa cepa, żadnej zbędnej elekltroniki, sprzęgło linka, rozrząd łańcuszek, każdy mechanik, który ma doświadczenie da mu rade, z czego przykładowe klocki pasują od Opla Vectry co powoduje, że części nie są tak drogie jak mogłyby się zdawać. ukryj
dodano 14.01.2010 przez
Zawsze śmiałem sie jak ktoś pisał, że auta 2,5 palą 10l/100km. A tu 170KM V6, a pali jak 1,8. Jeżdżę ... więcejpraktycznie non stop po mieście. W nocy, jak nie ma ruchu, to spala mi mniej więcej 7,9-8,0l/100km. Raz wziął mi 20l/100km, ale korek był tak masakryczny, że dojechałem pratycznie na 1-ce, bo udało mi się wrzucić 2-kę z 3 razy na 5 sekund. Jak się jeździ po mieście w średnim zakorkowaniu i dynamicznie (używając czasami pełnego zakresu obrotów), to spali koło 12-13l/100km. Kolega ma 1,6 i bierze mu wtedy 10l/100km, drugi kolega 1,0 12V - wychodzi mu 8l/100km. Patrząc na tego buta, wypas jaki mam i komfort, spokojnie mogę lać mu te kilka litrów więcej. ukryj
dodano 04.12.2008 przez
Zobacz raporty spalania Saab 900 Dodaj raport spalania

Generacje Saab 900

1993 - 1998
1978 - 1994

Dealerzy Saab

AUTO POL SERWIS SP Z O.O. S.K.A

Auto-Pol-Serwis Saab Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Mangalia 2

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Saab Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Małopolska 12

Więcej

MM CARS

MM CARS Saab Katowice

śląskie, Katowice, Lotnisko 81

Więcej

MOTOR CENTRUM SP. Z O.O.

MOTOR CENTRUM Saab Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Miałki Szlak 4/8

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Saab 900

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

249

Przejechany dystans

14 320 zł

Zatankowanego paliwa

5 344 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

42

Wydanych pieniędzy

20 602 zł

Średnie wydatki na auto

1 373 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

32

Wydanych pieniędzy

7 164 zł

Średnie wydatki na auto

478 zł

ZOBACZ 15 dzienników kosztów Saab 900 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Saab 900

Liczba wpisów: 4
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Saab 900 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Saab 900

Liczba wpisów: 1
polecam - obsługa miła, a dodatkowo przez 2 lata po montażu bezpłatna!
dodano 10.06.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 900

Skarbnica wiedzy o Saab 900

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Skrzynia biegów Sensonic dostępna była wyłącznie w silnikach z turbodoładowaniem. Podobnie jak w zwykłej skrzyni biegów zastosowano klasyczną dźwignię zmiany biegów, wprowadzono jednak automatyczne, komputerowo…
dodano 23.08.2011 przez
Korzystając z doświadczeń konstruktorów lotniczych Saaba w modelu 900NG wprowadzano wygaszanie oświetlenia deski rozdzielczej, tak aby nie męczyć wzroku kierowcy w trakcie jazdy nocnej.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą