Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI

Duży, siedmiomiejscowy van (segment K) produkowany od 1996 roku. Model powstał we współpracy koncernu Volkswagena (na zlecenie VW auto produkuje firma AutoEuropa), do którego należy Seat, z Fordem. Jej owocem był nie tylko Alhambra, ale i bliźniacze: Ford Galaxy oraz VW Sharan. Nazwa auta pochodzi od imienia słynnej twierdzy mauretańskich kalifów w Hiszpanii. W 2000 roku model przeszedł gruntowny facelifting. W 2010 roku Seat przedstawił drugą generację Alhambry. Do tej pory model wyprodukowano w liczbie blisko 250 tys. egzemplarzy.

Generacje Seat Alhambra

Alhambra II

Podobnie jak pierwsze wcielenie Alhambry, także i nową generację wystylizowano według starej szkoły tworzenia vanów. Jej stylistyka podporządkowana jest więc chęcią wygospodarowania jak najobszerniejszej kabiny – stąd pokaźne rozmiary, niemal jednobryłowy kształt nadwozia oraz wielkie szyby optycznie powiększające wnętrze. I podobnie jak pierwszą Alhambrę, również i drugą odsłonę opracowano na bazie Volkswagena Sharana. Widać to po karoserii hiszpańskiego vana chyba aż nadto – jedynie takie detale jak światła, grill czy wloty powietrza odróżniają Seata od VW.

Jeszcze drobniejszymi szczegółami odróżnimy od siebie wnętrza Alhambry i Sharana. Tak naprawdę jedynym odmiennym elementem jest… kierownica z innym emblematem producenta. Deska rozdzielcza, tunel środkowy, zegary, a nawet boczki drzwi wyglądają w obu autach identycznie. Oznacza to, że mamy do czynienia z kokpitem, który nie zachwyca swoim designem, ale przekonuje do siebie czytelnością wskaźników, rozplanowaniem elementów obsługi, a przede wszystkim jakością tworzyw i starannością montażu.

Projektantom wnętrza udało się efektywnie wykorzystać olbrzymią przestrzeń, jaką dali im do dyspozycji twórcy karoserii. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest aż nadto, dzięki czemu podróżni czują się jakby podróżowali małym autobusem. Zaskakująco wygodnie siedzi się w trzecim rzędzie, choć trzeba podkreślić, że jego wykorzystanie skutecznie ogranicza przestrzeń na bagaże. A ta przy 5-osobowej konfiguracji siedzeń powala na kolana, zaś po złożeniu drugiego rzędu i opuszczeniu oparcia fotela pasażera przeistacza się w luk ładunkowy godny lekkiego „dostawczaka”. Co ważne, fotele składa się szybko i bez problemów, a po ich złożeniu uzyskuje się przestrzeń równą nie tylko po bokach, ale i na podłodze.

Zachowanie Alhambry podczas jazdy może zaskoczyć niejednego przeciwnika rodzinnych vanów. Bo oto wielgachny i mocno ociężały mini-autobus jest w stanie pokonywać zakręty, nawet te bardzo ostre, z prawdziwą gracją. Jego prowadzenie uprzyjemnia dodatkowo układ kierowniczy, który precyzyjnie przekazuje kierowcy informacje o tym, co dzieje się aktualnie z kołami. Dynamicznej jeździe sprzyjają nawet hamulce, których skuteczność trzeba uznać – biorąc pod uwagę masę auta – za perfekcyjną. Idealnego obrazu tylko dopełnia całkiem wysoki komfort resorowania.

„Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać” – to stare jak świat hasło nasuwa się po porównaniu cenników Seata Alhambry i Volkswagena Sharana. Pomimo identycznej konstrukcji, hiszpański van kosztuje wyraźnie mniej, a jego standardowe wyposażenie niewiele ustępuje temu z niemieckiego pierwowzoru (seria obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, klimatyzację, przesuwne drzwi tylne, elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka oraz system Start-Stop).

Alhambra I

Stawiając obok siebie Seata Alhambrę I i Volkswagena Sharana I, nietrudno rozpoznać w nich "bliźniaków". Stylistyczne podobieństwo kontynuuje wnętrze, które - w ślad za niemieckim "bratem" - przyciąga do siebie gigantyczną ilością wolnego miejsca (wygodnie jest nawet w opcjonalnym, trzecim rzędzie siedzeń) oraz dopracowaną funkcjonalnością (indywidualne fotele łatwo jest przesunąć, złożyć czy wyjąć). Niestety, dopiero po liftingu jakość tworzyw i staranność wykonania kabiny osiągnęły satysfakcjonujący poziom. Plus za przejrzysty i gwarantujący perfekcyjną widoczność kokpit.

Spośród kilku silników stosowanych w Alhambrze najgodniejsze polecenia są benzynowy motor 2.0 oraz wysokoprężny 1.9 TDI. Dynamika nie jest ich najmocniejszą stroną, ale to trwałe konstrukcje, które da się użytkować bardzo tanio (2.0 świetnie współgra z LPG, a 1.9 TDI to mistrz oszczędności). Jednoznacznie odradzić trzeba za to diesla 2.0 TDI - jest awaryjny i bardzo kosztowny w obsłudze. Układ jezdny stanowi udany kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi a komfortem.

"Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?", głosi jedna z reklam. To hasło idealnie pasuje do zareklamowania Alhambry - po co kupować Sharana, skoro za mniejsze pieniądze możemy mieć identyczny model, z tym, że ze znaczkiem nie Volkswagena, a Seata? Podobnie jak niemiecki bliźniak, opisywany "Hiszpan" jest autem średnio niezawodnym (psują się najmocniejsze silniki, przednie zawieszenie czy elektryka), ale bardzo tanim w naprawach (nieskomplikowana konstrukcja, atrakcyjne ceny części).

Komentarze redakcji

Powagosław: Seat wyjątkowo długo kazał czekać na ten samochód. Aż w końcu okazało się, że kopia (Alhambra) jest ładniejsza od swojego pierwowzoru (VW Sharan). Z drugiej strony, na rynku znalazłoby się z 10 ładniejszych vanów innych marek. Na pewno chcesz nowe auto, które nie wygląda lepiej od starszej konkurencji?
Luzacjusz: Marka Seat ma momenty, w których staje się, jak mycie rąk w toalecie w pociągu PKP. Czyli bez sensu (nie chcę wiedzieć, skąd bierze się woda w tamtych kranach). Alhambra to wciąż przeciętnie ładny, przemalowany Sharan, który udaje inny model. Hiszpański temperament chyba traci temperaturę.

Silniki Seat Alhambra

Seat Alhambra II - jaki silnik wybrać?

Alhambra to taki VW Sharan, dlatego pod maską niespodzianki nie będzie. Przynajmniej w pewnym sensie. Poprzednia Alhambra była produkowana tak długo, że ludzie na jej widok ziewali na ulicach. II generacja może nie jest designerskim arcydziełem, ale jej silniki to już wyższa półka. Z benzynowych dostępne są dwie jednostki – obie „na sterydach”. Ta podstawowa ma tylko 1.4l, ale dzięki podwójnemu doładowaniu wyciąga aż 150KM i choć auto jest spore, to moc jest rozwijana płynnie i w praktyce wystarcza. Jeśli to mało – 2.0TSI ma 197KM i śmiało można powiedzieć, że dzięki niemu wóz staje się lekki oraz zrywny – prawie jak zwykła „osobówka”. Do tego praktycznie od najniższych obrotów czuć rosnącą dawkę mocy, dlatego na drodze niejeden kierowca innego auto może się po prostu zdziwić. Diesle oczywiście też są – właściwie to jeden o pojemności 2.0l i dwóch wariantach mocy – 140KM i 170KM. Ich kulturze pracy nie można nic zarzucić – do tego są oszczędne, całkiem ciche i nawet poniżej 2000obr./min. zrywne. Szczególnie ten mocniejszy, który pozwala przynajmniej na w miarę bezstresowe wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokładzie. Jak dużo jeździcie, to mogą się opłacić.

Publikacje o Seat Alhambra

Seat Alhambra - uciekając od stereotypów
 
Nasz test Seat Alhambra STYLE 2.0 TDI CR (177 KM) DSG

Vany nie należą do samochodów, które powodują przyspieszone bicie serca. Ich jedynym zadaniem jest komfortowe i tanie przewiezienie wszystkich członków rodziny z punktu A do punktu B. Seat Alhambra doskonale spełnia te warunki. Ale to nie koniec jej zalet.

Seat Alhambra 4WD - Rodzina odporna na warunki

Seat zapowiedział wprowadzenie na rynek Alhambry z napędem na 4 koła. Rodzinny van nie zmieni diametralnie swojego charakteru, ale napęd 4WD bardzo ułatwi rodzinne wyjazdy i zwiększy odporność samochodu na trudne warunki atmosferyczne czy drogowe.

Seat Alhambra większy, lepiej wyposażony, ładniejszy

Seat Alhambra tworzony w kooperacji z Volkswagenem doczekał się już drugiej generacji. Pierwsza - produkowana od 1996 r. przeszła jeden facelifting i była z nami aż przez 14 lat. Jesienią wchodzi nowa, nowocześniejsza, ładniejsza, bezpieczniejsza Alhambra. Na razie tylko w Hiszpanii, jednak niedługo...

Alhambra, Sharan i Galaxy - "w kupie siła"
 
Nasz test

W latach 90' panował szał wymyślania nowych segmentów w świecie motoryzacji. Volkswagenowi przyśnił się duży, rodzinny VAN, a że nie miał takiego wozu w ofercie, to postanowił go sobie zbudować. W tym celu zdecydował się posunąć bardzo daleko, a całość przypominało bajkę - tylko, że bez happy endu. I...

Sposób na wakacje

Do okresu letnich urlopów pozostało jeszcze sporo czasu. Warto jednak wcześniej pomyśleć o odpowiednim środku transportu.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Alhambra

Seat Alhambra na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat AlhambraautoWcentrum - społeczność Seat Alhambra

najwyższe oktanyAuta - Seat Alhambra

Seat Alhambra 63,89

Seat Alhambra Żaba 39,80

Seat Alhambra 51,21

Seat Alhambra Seacik ;) 58,50

Seat Alhambra 40,13

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Alhambra

marcin84m 30,07

kml_84 41,03

albert 86,28

lemi88 30,07

herod1988 30,10

kiniak 30,10

michu72 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Alhambra

Wizyta u elektryka
Wizyta u elektryka Nadszedł wreście czas na odwiedzenie elektryka. Od zimy i mrozów,które niestety...
alhambrą po smarta
alhambrą po smarta Zasmiałem sie dzisiaj bo jade na spotkanie z gosciem ponieważ chce kupić zonie s...
Kamień w szybę..... i chlasss
Kamień w szybę..... i chlasss Jakiś miesiąc temu wracając z Berlina ni z tąd ni z owąd wystrzelił kamieniem w ...
nieprzyjemny zapach z nawiewów po wyłączeniu klimy
nieprzyjemny zapach z nawiewów po wyłączeniu klimy mam naprawdę wielki problem wymieniłem filtr kabinowy . Odgrzybiłem i nabiłem kl...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Alhambra

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Alhambra
 

Najpopularniejsza wersja Seat Alhambra

Seat Alhambra

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Alhambra
 

Seat Alhambra najczęściej porównywane z:

Ford Tourneo Connect
1.0 Ecoboost (100 KM)
Ford Galaxy
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
Ford Galaxy
2.2 TDCi DPF (200 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Alhambra Style Seat Alhambra Style
Rocznik: 2014. Silnik: 2.0 130KM .
Cena: 170 500 zł 170 500 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Seat Alhambra Style Seat Alhambra Style
Rocznik: 2014. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 154 000 zł 154 000 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Alhambra

Seat Alhambra
1.9 diesel 116 KM
121 000 km, 2000
18 900 PLN
Seat Alhambra
1.9 diesel 116 KM
203 000 km, 2003
19 900 PLN
Seat Alhambra
2.0 diesel 140 KM
163 555 km, 2008
34 900 PLN
Seat Alhambra
1.9 diesel 115 KM
197 000 km, 2002
16 900 PLN

Ocena auta Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 18 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14

Wybrane opinie

Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI (90 KM)

Bardzo dobry samochod z dobrymi osiagami jak na diesla z bardzo dobra widocznoscia i celujaca ergonomia Alhambra moze sie popisac w duzym stopniu brakiem awari i dobrymi materialami wyposzeniem moze konkurowac nawet z limuzynami klasy wyzszej poprostu niezawodny samochod jedeny minus to brak airbagow kurtynowych ale nadrabia nam to ABS , EDS , ESP i 4 poduszki pow.

dodał: Karol
Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI (90 KM)

Duże auto zarówno do pracy jak i dla rodziny , trochę słaby silnik 90 KM głównie brak mocy przy wyprzedzaniu , przy 6 biegach spalanie spoko, ja jestem zadowolony.

dodał: kozus
Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI (90 KM)

Samochód przeciętny.Dobry silnik.Słabe zawieszenie przednie . Niesprawne tzw. webasto i mimo drogich napraw niedziałające

dodał: kristofors@ poczta onet .pl.

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Alhambra

Seat Alhambra Seat Alhambra 4WD Seat Alhambra 1.9 TDI (130 KM) Signo - galeria redakcyjna Seat Alhambra 2011 Seat Alhambra II 2.0 TDI CR 177KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Alhambra

  • 1.
  • 2,00 Seat Alhambra I 2.0 i (115KM) 1999r.
    dodał: Alehambra, 28.09.2012

    Instalacja tragiczna - spalenia wzrosło z 10 litrów do 18 a czasami 22 gazu - nikt nie umiał jej ustawić - wizyta co kilka dni w warsztacie - samochód wogóle nie chciał jeździć - wkońcu wymiana całej instalacji w renomowanej stacji pomogła - nigdy więcej żadne małe firmy montujące instalacje.

  • 2.
  • 5,00 Seat Alhambra I 2.0 i (115KM) 2000r.
    dodał: Adam, 05.01.2014

    Wita Seat Alhambre kupiłem w maju 2013 r od razu zainstalowałem instalacje gazową cena instalacji 2800zł. w czerwcu pojechałem do Chorwacji gdzie zrobiłem 5tys km spalanie 11l przy 120km/g 13l przy 140km/g polecam jestem zadowolony z jazdy i prowadzenia seata.

  • 3.
  • 5,00 Seat Alhambra II (KM) 2000r.
    dodał: arko23, 25.09.2009

    jeżeli chodzi o przyspieszenie to gdy włączy się gaz auto odczuwalnie lepiej jedzie za to prędkość max. osiąga mniejszą o jakieś 10-15 km

  • 4.
  • 4,50 Seat Alhambra I 2.0 i (115KM) 2000r.
    dodał: kologolo, 22.09.2011
  • 5.
  • 5,00 Seat Alhambra I (KM) 2004r.
    dodał: Andy, 18.06.2013
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Alhambra

Seat Alhambra

46 komentarzy

33 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~piotr~piotr

Alhambra z1999r 2.0 benzyna grzeje sie rurka od egr i idzie dym z tamtych okolic a pozatym słabo się zbiera przy wyprzedzaniu

~Kami~Kami

Do ~mario: Sam mam 2 Seaty już jednego 2001 a drugiego 2004 a teraz przymierzam się kupić jeszcze jednego koło roku 2009 robimy dużo kilometrów ponieważ jeździmy z lawetami i pompo wtryski lubią lecieć poprzez nie dobre paliwo ja tankuję gdzie jest dobre paliwo nie mamy problemów Polecam Seata

~zizbi~zizbi

Do ~mati51: Zatarte klocki w prowadnicach, musisz rozebrać, wyczyścić i przesmarować.To samo miałem, nawet zaczęło się kurzyć z opony od gorąca.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 864
Przejechany dystans
14 653 822 km
Zatankowanego paliwa
582 058 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 031
Wydanych pieniędzy
945 050 zł
Średnie wydatki na auto
1 101 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 260
Wydanych pieniędzy
1 159 866 zł
Średnie wydatki na auto
1 352 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (858)

Testy zderzeniowe Seat Alhambra

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Alhambra przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Alhambra (VW Sharan 2.0 diesel 'Trendline', L
2010

Seat Alhambra
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI

Na podstawie 22 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Greg-em24, dodano: 10.04.2009 08:51

Z silnikiem 1,9 tdi auto jest naprawdę oszczędne .Ci kierowcy którzy preferują jazdę spokojną ,bez nagłego przyspieszania nie zawiodą się.Jak na masę i duże gabaryty tego auta ,średnie spalanie na poziomie 5...5,3l na 100km to naprawdę imponujący wynik!

pełny raport Seat Minivan Facelifting 1.9 TDI

autor: matix00, dodano: 25.04.2010 23:06

samochód jak kazdy jak masz cięzką noge no to i częsciej tankuje jak spokojnie no to mniej pozatym nie gasze ALA na krótkich postojach

pełny raport Seat Minivan 1.9 TDI

autor: paweł, dodano: 20.02.2012 13:37

Witam.Tak sie przedstawia spalanie u 12 latka z przebiegiem 320tyś.Diesel jest drogi w eksploatacji, nastepny tylko BENZYNA

pełny raport Seat Minivan Facelifting 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Alhambra Minivan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Alhambra I Minivan 1.9 TDI 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Alhambra, oglądali także