Szukaj

Informacje o Seat Altea Freetrack

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4493 mm
Szerokość 1788 mm
Wysokość 1622 mm
Rozstaw osi 2576 mm
Rozstaw kół - przód 1542 mm
Rozstaw kół - tył 1527 mm
Zwis przedni 940 mm
Zwis tylny 977 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1415 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1407 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 632 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Damian
Seat Altea
Freetrack 2.0 TSI 200KM 147kW
Auto rzeczywiście jest wszechstronne. Jak dla mnie ze względu na moje pasje trochę mało miejsca... takie większe i wyższe kombi... choć na plus zdecydowanie przesuwane tylne siedzenia i składane. Często zwłasza wersje 200 KM bardzo dobrze wyposażone, prawie full od VW na ten czas… Auto z wlanym dobrym olejem do GTI silnika aby bardzo dobrze odprowadzać ciepło przy trasach do pracy ok 12-13 km w jedna stronę zwłaszcza jesień i zima … nawet się nie rozgrzeje do 60 stopni i mam takie wrażenie, że cały czas jadę na jakimś programie startowym… coś w stylu starego ssania i pewnie dlatego spalanie na poziomie 430-450 km na bak do zapalenia się rezerwy to MAX... Udało mi się kilka razy zejść do 510-520 km ale to nie miało największego długodystansowego sensu gdyż czułem, że auto zaczyna zamulać i zaraz będę miał jakieś koszty mechaniczne.... mijało się z celem posiadanie takiego silnika i eko jazda…. Jeżeli ktoś chce się pobawić i mieć zapas w kilku miejscach, choćby to, że Freetrack jest już nieźle wszechstronnie usztywniony od zawieszenia po karoserie, auto strikte Terenowy… a zwłaszcza MOCY, To polecam Freetrack w takiej konfiguracji, który zdziwi nie jednego na drodze… Włożyć porządny dolot powietrza, wymienić na porządny mocniejszy zawór DV, obowiązkowo wówczas większe sprzęgło-dwumasowe, itd… Mała korekta w programie i spalanie będzie troszkę inne pewnie i mniejsze… ale osiągi bez porównania o wiele lepsze… ok 5,5-6 sekund do 100 kmh moc zależnie od programu 250-270 KM. Osiągniecie prędkości 250 kmh nie stanowi latem żadnego problemu i więcej prócz miejsca jak w MULTIVANIE nie trzeba dla młodego taty… Auto na lata, tani serwis, sporo można sobie samemu zrobić prócz spraw przy zawieszeniu tam amatorzy tacy jak ja nie maj szans, ZA CIASNO tam … Ale polecam dla młodego taty.... o wiele tańsza dzisiaj i pakowniejsza alternatywa dla audi A wcale nie odstaje w niczym osiągami... wręcz przeciwnie gdy od audi już sie z automatu oczekuje tak tutaj jak go poganiasz tak samo on jest zdziwiony taki VAN i moje 300 ciezkich koni jeszcze pogania... To jest uśmiech na twarzy... To jest to Freetrack 4x4 z nadmiarem mocy
4,1
~P941
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Jest to auto które spełnia wszystkie moje oczekiwania nie rujnując przy tym budżetu. Jest dynamiczne duże i mnie się podoba. W lekkim terenie jeździ sprawnie ale nie lubi wzniesień z dużym kontem podejście, no chyba że chce się stracić zderzak. Mój egzemplarz pochodzi z końca 2007 roku ale mimo wieku prezentuje się dobrze. Freetrack sprawie wiele radochy ma sporo gadżetów i służy nie tylko do jazdy ale i jako droga zabawka, jest trochę jak kobieta która wymaga uwagi, uszczupla stan konta, ma latynoski charakter i temperament , trochę tu i ówdzie więcej niż kanon przyjęty w Hollywood akceptuje, ale jak zatańczy Flamenco, i ukaże swoje oblicze to przepadłeś.
3,7
~sheriff_motorrijder
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Opinia jest o Seat Altea XL wersja Sport Up silnik TDI 170 km rok 2007. Niestety nie ma tego modelu w statystykach strony(w PL nie sprzedawana) dlatego też podpiąłem się pod Freetrack. Nigdy nikomu bym nie polecił z czystym sumieniem a jednak jazda tym samochodem to po prostu poezja choć co z tego gdy przy 95 tys padł pierwszy wtrysk Siemensa przy 120 tys linka szyby od kierowcy popękała unieruchamiając szybę w dolnej pozycji na na bramkach autostrady a przy 130 tys tłumik końcowy nadawał się do wymiany? Reszta poniżej...
Średnie spalanie dla Seat Altea Freetrack
6,7 – 11,5
l/100 km
6,3 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Seat Altea
Freetrack 2.0 TSI 200KM 147kW
Auto rzeczywiście jest wszechstronne. Jak dla mnie ze względu na moje pasje trochę mało miejsca... takie większe i wyższe kombi... choć na plus zdecydowanie przesuwane tylne siedzenia i składane. Często zwłasza wersje 200 KM bardzo dobrze wyposażone, prawie full od VW na ten czas… Auto z wlanym dobrym olejem do GTI silnika aby bardzo dobrze odprowadzać ciepło przy trasach do pracy ok 12-13 km w jedna stronę zwłaszcza jesień i zima … nawet się nie rozgrzeje do 60 stopni i mam takie wrażenie, że cały czas jadę na jakimś programie startowym… coś w stylu starego ssania i pewnie dlatego spalanie na poziomie 430-450 km na bak do zapalenia się rezerwy to MAX... Udało mi się kilka razy zejść do 510-520 km ale to nie miało największego długodystansowego sensu gdyż czułem, że auto zaczyna zamulać i zaraz będę miał jakieś koszty mechaniczne.... mijało się z celem posiadanie takiego silnika i eko jazda…. Jeżeli ktoś chce się pobawić i mieć zapas w kilku miejscach, choćby to, że Freetrack jest już nieźle wszechstronnie usztywniony od zawieszenia po karoserie, auto strikte Terenowy… a zwłaszcza MOCY, To polecam Freetrack w takiej konfiguracji, który zdziwi nie jednego na drodze… Włożyć porządny dolot powietrza, wymienić na porządny mocniejszy zawór DV, obowiązkowo wówczas większe sprzęgło-dwumasowe, itd… Mała korekta w programie i spalanie będzie troszkę inne pewnie i mniejsze… ale osiągi bez porównania o wiele lepsze… ok 5,5-6 sekund do 100 kmh moc zależnie od programu 250-270 KM. Osiągniecie prędkości 250 kmh nie stanowi latem żadnego problemu i więcej prócz miejsca jak w MULTIVANIE nie trzeba dla młodego taty… Auto na lata, tani serwis, sporo można sobie samemu zrobić prócz spraw przy zawieszeniu tam amatorzy tacy jak ja nie maj szans, ZA CIASNO tam … Auto Polecam Freetrack 4x4 moj jak w opisie zrobiony rewelacja Mercedesy kompresory, często bywa, że i cupra bedzie miała z takim Vanem problemy dogonić Cię...
7,0
Seat Altea
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Chciałbym podzielić się opinią na temat tego fantastycznego samochodziku z silnikiem 170 CR. W mieście spala 6,5 do 7 litrów /100 km, w trasie nad morze udało się zejść ze spalaniem do poziomu 5 litrów przy jeździe do 120km/h. Po autostradach, bez patrzenia na prędkość dochodzi do 10l/100km. ale tutaj mówię o prędkościach 180 - 210km/h Jeździ super,nic się nie psuje, pali tyle cokażdy średniej klasy samochód a frajda z jazdy z mocą 170 KM jest bardzo miła i sprawnie porusza się po naszych drogach. Zawieszenie dosyć twarde jak to w grupie VW ale jest znowu na tyle przyjemne że nie wstrząsa zbyt mocno pasażerami i daje wielkie poczucie bezpieczeństwa i pozwala robić rzeczy jakich nie robi wiele innych samochodów. Miałem Fory, Mercedesa, Seaty - ale ten wydaje mi się najlepszy dla rodzin. Obszerne wnętrze, wysoko zawieszone, hak z platformą na 4 rowery i wakacje są moje. Samochód mam od 3 lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Jak na razie poza standardowymi wymianami olejów, opon, rozrząd przy 90 000 tp. musiałem wymienić przy 100 000 km sprężarkę klimatyzacji - uszkodzenie nie do naprawienia - koszt z wymianą 1500 zł. Ale poza tym śmiga aż miło. Prędkość max sprawdzone 235 km/h - jak nataki kloc - całkiem nieźle.
10,1
Seat Altea
Freetrack 2.0 TSI 200KM 147kW
Przy tej mocy musi trochę spalić choć przy spokojnej jeżdzie w mieście w porze gdy nie ma korków spalanie około 10 l.nie jest jeszcze tragedią ale jak trochę przyciśniemy to osiągnięcie 13l też nie stanowi problemu.Ceny przeglądów poza ASO też nie przerażają a auto po gwarancji wolą serwisować w dobrym serwisie nie koniecznie ASO , tak na marginesie to w serwisie Seata nawet nie wiedzieli ile oleju potrzeba do wymiany w Haldexie a po za tym trzeba go było specjalnie zamawiać bo nie był dostępny od ręki u importera na szczęście są jeszcze serwisy AUDI i Skody oraz niezależne które potrafią sobie poradzić z autami grupy VW.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Seat Altea Freetrack