Szukaj

Informacje o Seat Cordoba I

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Seat Cordoba I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Seat Cordoba I

Liczba ocen: 563
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Mseatc
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Auto w miarę ok ale jest się do czego przyczepić mianowicie, silnik zaczął kopcić bo 2 latach użytkowania wymieniłem głowice nadal nic no ale dobra niech jeździ, po roku miałem dzwona ale sam wyklepałem niech jeździ dalej po 3 latach ruda zrobiłem zaprawki na nadkolach progi podłoga zdrowe i jeżdżę dalej i tak do teraz w sumie bez żadnych awarii tyle co części eksploatacyjne plus świece bo mój stop brudne, i oleje trzeba trzesto dolewać... Instalacja LPG jakiś rok temu zaczęła być nie szczelna ale to ogarnąłem... I w sumie więcej zarzutów tego auta nie pamiętam bo ich nie było...
4,6
~Arek
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Mam to auto 16 lat, kupiłem używane jako 5 letnie, żadnych awarii, w zasadzie wszystkie części i naprawy to sprawy eksploatacyjne. Auto ma kilka wad jak zamarzające zamki ale ogólnie jest bezobsługowe i bez awaryjne. Silnik jak na tą moc to rakieta, skrzynie dobrze zestopniowana, bagażnik duży choć nie wejdą wysokie rzeczy bo otwór wejściowy za mały, chociaż rower mi wchodzi po zdjęciu koła przedniego i położeniu siedzeń. Mało tym autem jeżdżę, głównie po mieście, obecnie lekkie wykwity na tylnych nadkolach zostały zabezpieczone, a cała reszta trzyma się bardzo dobrze. Po tylu latach musiałem wreszcie naprawić tylne hamulce, szczęki cylinderki inki hamulca i korektor siły hamowania były do wymiany. To jak na auto z 98 roku jedna z niewielu napraw. Ogólnie to były wymieniane klocki, tarcze z przodu, rozrząd i tłumiki a cała reszta oryginalna.
4,5
~Anulllla
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Witam, posiadam seata od ponad 6 lat. autko ma 18 latek na gazie jeździ 12. Powiem tak, chyba nie ma mniej bezawaryjnego autka. Może to ja trafiłam na taki egzemplarz, ale z ręką na sercu mogę powiedzieć, że nic poważnego w tym autku się nie popsuło. Zero wkładu! Oczywiście to co z eksploatacji min. klocki, tarcze, pompa paliwa, świece itp. Uważam, że moje autko zasługuje nie na 5 ale na 6. Teraz zaczyna go trochę zjadać rdza ale seacik nie był garażowany, jak również zabezpieczany przed korozją. POLECAM.

Raporty spalania Seat Cordoba I

Liczba raportów: 518
Średnie spalanie dla Seat Cordoba I
6,9 – 10,3
l/100 km
5,1 – 5,8
l/100 km
7,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Bardzo szybko przekonałem się, że między bajki można wsadzić opinie o "bardzo oszczędnym silniku 1.4". Spalanie latem około 10l w mieście (co jest jeszcze do zaakceptowania), na trasie odpowiednio mniej. Natomiast to, co działo się zimą przechodziło moje najśmielsze wyobrażenia. Spalanie rzędu 14 lub nawet 15l / 100 km w tak małym silniku powodowało u mnie atak furii za każdym razem, gdy musiałem tankować. Wprawdzie winę za to ponosił również rozpierdzielony układ dolotowy w moim egzemplarzu, licze że przyszłą zimą spalanie będzie bardziej do zaakceptowania, ale niemniej jednak nie wierzyłbym za bardzo w te magiczne "7-8 litrów w mieście". Nie tym samochodem.
8,4
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Witam! Posiadam samochód ponad miesiąc i przejechałem nim ponad 500km. Moje spalanie w 70% trasa (prędkości 70-110 km/h) wyniosło 8.25L. W 70% miasto (prędkości do 70km/h na krótkich odcinkach ok.7km. przy częstym stawaniu i ruszaniu w trybie miejskim) wyniosło 8,4L. Latem, zimą podejrzewam że ok.9L. Staram się jeździć oszczędnie zmiana biegów nie później niż 2,7tyś. obr., ciągła jazda w granicach 1,7-2,1 tyś.obr.. Myślę że na tą pojemność i dość starą konstrukcje silnika jest całkiem nieźle, ale w przyszłości gdy zdobędę 2tyś.zł na sekwencję to na pewno ją założę, aby jeździć o połowę taniej. P.S. Miałem tico które mi zawsze paliło 7L. i niech mi nikt nie wciska kitu że jest ekonomiczne, a przy tym bezpieczeństwo na poziomie 0. Pozdrawiam.
7,7
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Po kilku miesiącach i zrobieniu około 5 tyś km przyznam, że spalanie jest na zadowalającym poziomie. Od listopada do marca spalanie na poziomie 7,2-7,5 na trasie i około 9-9,5 w mieście. Myślę że latem uda się zejść do 7 na trasie i 8 w mieście. Jeżdżę ekonomicznie, trzymam 3000 obrotów na trasie (100 km/h) i 2000-2500 w mieście.

Usterki Seat Cordoba I

Liczba wpisów: 45
Biały nalot na korku wlewu oleju (olej + woda), prowadząca do zamarznięcia odmy w minusowych temp.
  • Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 0
kiedy tylko spada temp na zewnątrz przy jeździe na krótkich odcinkach pod korkiem wlewu oleju zbiera się maź. niemożna dopuścić aby przy dużych minusach auto długo stało na mrozie. prowadzi to do zamarznięcia odmy i wywalenia oleju na zewnątrz poprzez bagnet. wina tego tkwi w zbyt szybkim nagrzewaniu się bloku silnika (zbyt duża dT)w konsekwencji rosa i woda w oleju. mechanicy często wmawiają że powód to uszczelka głowicy co jest nieprawda... ten typ tak ma.. raz na jakiś czas zaliczyć długą trasę i problem choć troszkę niwelujemy.
11 komentarzy
Głośne auto w środku.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.4 i 60KM 44kW 1996-1999
  • inne
Nabyłem cordobę vario 1,4 99r zawieszenie ok, bez luzów drgań czy innych niepokojących odgłosów po otwarciu maski też ok, silniczek ładnie równo pracuje, ale auto dość głośne w środku w czasie jazdy bez względu na przełożenie. Jest to ogólny odbiór, nieukierunkowany ze strony układu jezdnego czy pracy silnika cichszy jest "na zewnątrz" niż wewnątrz. Czy to ma jakieś uzasadnienie? Auto z przebiegiem ok. 180 tys km nie mam porównania co do innych egzemplarzy, może tak po prostu ma być. Kiedyś jeździłem fiatem uno i nie był aż tak głośny.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Migająca kontrolka oleju.
  • Seat Cordoba I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Gdy odpalam silnik kontrolka oleju miga dwa razy z czego pierwsze mignięcie jest dłuższe niż drugie oraz słychać stukanie później już cisza. W trasie nic się nie dzieje. Na postoju i zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu w zależności jak długo stygł sytuacja się powtarza z tym wyjątkiem, że czasem mignie raz szybko i nie zawsze słychać stukanie. Olej mam 10W/40 shell helix, przed wymianą i po wymianie to samo się dzieje, oczywiście filtry wymienione. Raczej nie dotyczy sprawy gęstości oleju.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
4,5
Seat Cordoba I
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
instalacja: AUTRONIC AL-602
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 140 tys. km
Silnik to typ AGG. Ogólnie dobrze znosi lpg. Komputer w instalacji w zasadzie był raz ustawiony i cały czas zachowuje się poprawnie, spalanie takie samo (średnio 9,5l/100km). Spadek mocy jest zauwazalny - nie ma takiego przyspieszenia jak na Pb zwłaszcza na wysokich obrotach (powyżej 4000). Sytuację poprawiłby chyba lepszy komputer bo AL602 to maksymalny prymityw. Jeśli...
5,0
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
instalacja: BRC JUST HEAVY
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 190 tys. km
Na LPG przejechane 190tyś. km, poprzednio Skoda Felicja ponad 220 tyś na LPG. Cóż wyrosłem na LPG, teraz szukam czegoś nowszego chyba znów założę gaz. Obecnie instalacja ma prawie 7 lat auto 15, benzyny używam tylko w zimie na rozruch, nie robię już żadnych przeglądów tylko tankuję. Jedyna usterka to skruszały kolanka w parowniku. Spalanie teraz już 8 litrów, wcześniej gdy...
3,5
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: LOVATO
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 240 tys. km
Zdecydowanie nie polecam zakładu DT GAS system z Lublina. Po założeniu instalacji przez pół roku trwała między nami wojna. W końcu wymienili parownik i wszystkie kłopoty jak ręką odjął. Auto przez pół roku nadawało się tylko do postawienia na kołki. Obsługa fatalna. Tyle kilometrów udało mi się zrobić po znacznej przeróbce tej instalacji. Auto nadal jeździ bezproblemowo.
Seat Cordoba I