Szukaj

Informacje o Seat Cordoba

Lata produkcji: 1993 – 2009
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz

Seat Cordoba – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Seat Cordoba

Liczba ocen: 1 204
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Mseatc
Seat Cordoba I
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Auto w miarę ok ale jest się do czego przyczepić mianowicie, silnik zaczął kopcić bo 2 latach użytkowania wymieniłem głowice nadal nic no ale dobra niech jeździ, po roku miałem dzwona ale sam wyklepałem niech jeździ dalej po 3 latach ruda zrobiłem zaprawki na nadkolach progi podłoga zdrowe i jeżdżę dalej i tak do teraz w sumie bez żadnych awarii tyle co części eksploatacyjne plus świece bo mój stop brudne, i oleje trzeba trzesto dolewać... Instalacja LPG jakiś rok temu zaczęła być nie szczelna ale to ogarnąłem... I w sumie więcej zarzutów tego auta nie pamiętam bo ich nie było...
4,6
~Arek
Seat Cordoba I
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Mam to auto 16 lat, kupiłem używane jako 5 letnie, żadnych awarii, w zasadzie wszystkie części i naprawy to sprawy eksploatacyjne. Auto ma kilka wad jak zamarzające zamki ale ogólnie jest bezobsługowe i bez awaryjne. Silnik jak na tą moc to rakieta, skrzynie dobrze zestopniowana, bagażnik duży choć nie wejdą wysokie rzeczy bo otwór wejściowy za mały, chociaż rower mi wchodzi po zdjęciu koła przedniego i położeniu siedzeń. Mało tym autem jeżdżę, głównie po mieście, obecnie lekkie wykwity na tylnych nadkolach zostały zabezpieczone, a cała reszta trzyma się bardzo dobrze. Po tylu latach musiałem wreszcie naprawić tylne hamulce, szczęki cylinderki inki hamulca i korektor siły hamowania były do wymiany. To jak na auto z 98 roku jedna z niewielu napraw. Ogólnie to były wymieniane klocki, tarcze z przodu, rozrząd i tłumiki a cała reszta oryginalna.
3,9
~Kordoba
Seat Cordoba II
Sedan 1.6 75KM 55kW
Samochód użytkuję od nowości przez 18 lat. Kupiony w salonie. Silnik 1,6 ALM 75KM zaskakuje elastycznością i dużym momentem. Nie ma problemu z odjazdem sprzed świateł, czy z wyprzedzeniem ciężarówki. Dodam że mam porównanie z nowszym silnikiem VW 1,4 85KM to Seat wygra o 100 metrów po starcie. Twarde zawieszenie dobrze trzyma samochód na drodze, niestety poprzeczne nierówności bardzo się tłuką. Do 110km/h jest względnie cicho i przyjemnie. Przy 120-130km/h jest najgłośniej, potem jest już miarowo tak samo, nawet hałas bardziej do zniesienie niż przy 120km/h. Cóż powiedzieć, 18 lat to szmat czasu na użytkowanie auta. Auto nigdy nie zawiodło, chociaż usterki się zdarzały. Na szczęście koszy napraw są nieduże. Usterki zawieszenia były sporadyczne, naprawdę bardzo długi czas nic się nie dzieje, auto sztywne bez luzów, pewnie trzymające się drogi. Ponieważ jest to 8V i czuje się ten moment pod pedałem to spalanie nie jest małe. Na trasie do 100km/h przy spokojnej jeżdzie udało się osiągnąć 5,6l/100 ale kto tak jeździ ..., normalnie przy średniej na trasie 80km/h spalanie wychodzi jakieś 7,5, w mieście 10. Dlatego gaz LPG założony już 7 lat temu, sekwencyjny bezproblemowy. Zużycie około 1L większe niż te podawane benzyny no ale koszt dużo mniejszy. Samochód prosty w obsłudze, filtry, olej to sam wymieniałem. Świece gorzej, lepiej do serwisu bo ciężko wykręcić. Wielki bagażnik, po prostu potwór, głęboki, wysoki, na końcu też bardzo szeroki. Samochód zjeździł z pół Europy, i przeżył dwie budowy. To wiadomo, wozi się cementy, rury na dachu itd. Zamarzające zima zamki są wnerwiające. Trzeba popsikać do środka w drzwi smar litowy to załatwia sprawę na jakiś czas. Szkoda, że już Seat nie produkuje takiego Sedana. Jest Toledo ale to już nie wygląda na taki usportowiony samochód z twardym zawieszeniem.

Raporty spalania Seat Cordoba

Liczba raportów: 1 037
Średnie spalanie dla Seat Cordoba
6,3 – 10,3
l/100 km
4,8 – 6,0
l/100 km
7,0 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Cordoba III
Sedan 1.9 TDI 100KM 74kW
Komputer pokładowy przekłamuje w tym aucie o.0,5 - 0,8 litra (zawyża). Jadąc autem zaladowanym w 3 osoby z bagazami na drogach krajowych plus od czasu do czasu stanie na światłach komputer wskazał 5.5/ 100km. Po zatankowaniu do pełna (wyjeżdżając miałem zalane pod korek) wyszło mi że autko spalilo między 4.5 a 5 litrów na sto..przyjalnblad pomiaru na swoją niekorzyść więc więcej jak 5 litrów nie spalilem. Audi z silnikiem bls 105km pali podobnie i tam komputer nie przeklamuje, ponieważ jest tam komputer FIS a w mojej cordobe mfa, który reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie / puszczę nie pedału gazu. Prawdopodobnie stąd takie błędy pomiaru w seacie
9,3
Seat Cordoba III
Sedan 1.4 16V 75KM 55kW
Wcześniej jeździłem silnikiem 1.9TDI w VW Caddy, dlatego przeskok na benzynę i jej spalanie był dość bolesny. Samochód nie jest sprinterem, ciężka noga sprawia, że w baku robi się wir, z drugiej strony jazda ekonomiczna, "trochę na dziadka" sprawia, ze samochodem da się spalić nawet poniżej 6l. Najmniej w trasie spaliłem 5,5l - jednak prędkość maksymalna nie przekroczyła 90km/h, a biegi były wrzucane przy max 1700obr/min. Generalnie da się, ja jeżdżę po dużym mieście (ŁÓDŹ) oraz w trasach i finalnie jestem zadowolony z tego silnika. Jeśli ktoś szuka czegoś czym da się depnąć niech zapomni i przeskoczy na 1.9TDI 130km.
4,7
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Jadąc do Gdańska z Tczewa przez wioski z jednym światłem po drodze spalił koło 4 l prędkość do 70 na obwodnicy troszkę szybciej żeby wypluł syf z układu. Kupiłem go z racji oszczędności i trafiłem w dziesiątkę. Zadbane kombi z najlepszym silnikiem jaki miałem do tej pory. Bije na głowę TDI dti CDI dcid

Usterki Seat Cordoba

Liczba wpisów: 97
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba